Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הגעתי למסקנה - מולטיפלה, אבל...


ציפופו
שימו לב! השרשור הזה בן 6176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למרות הכל התעוררו הספקות.

הפלוסים ברורים: מרווחת, יציבה, חזקה, חסכונית (בדלק) ומחירון נמוך. אה, ואדוארד אטלר כמובן.

אבל בערב שבת התקשרתי לידיד שהוא גם סוכן מכוניות והוא הצליח לערער את בטחוני קצת. הוא טוען שזה הימור לקנות רכב כזה בגלל שיש לו תקלות וכל תקלה גוררת טיפול די יקר. גם לו יש אחת כזו וגם לחבר נוסף ושניהם נאלצו להחליף מנוע! שעלה 13 אש"ח! בהצטרף לחוות הדעת (הקדומה) שלי בקשר לפיאט בכלל (מכירים את הבדיחה של סיינפלד?) הדברים חלחלו קצת והצליחו לעורר שוב ספקות אם זוהי הקניה הנכונה. באסה.

מה דעתכם? מה לעשות?

 

להבהרת התמונה:

אנחנו לקראת הרחבת המשפחה ל-5 נפשות וההתלבטות היא בין לקנות טנדרון (ברלינגו/קנגו/דובלו) לבין פיאט מולטיפלה.

התקציב שלנו עומד על בין 30,000-40,000 ש"ח.

מה שזה אומר לגבי המולטיפלה הוא שמדובר בשנת 2001 בערך.

כיום אנחנו נוסעים בסיטרואן C-15 שנת 96'. טוב לנו איתה רק שהיא כבר בסוף חייה וגם אין לה דלת צד בשני הצדדים מה שמאוד מקשה להכניס כסא תינוק נוסף ועוד יותר לקשור בכל פעם את כולם.

גם אשתי וגם אני די גבוהים וחשובה לנו הנוחות. תא מטען גדול. חלל פנימי מרווח. ישיבה גבוהה.

אנחנו נוסעים בערך 25,000 ק"מ בשנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא יודע לגבי מחירים שונים של הרכבים שהזכרת- תאלץ לבדוק במחירון לוי יצחק.

התייחסות רלוונטית (אישית שלי) לגבי טנדרונים נמצאת כאן (תגובה מספר 20).

 

באופן כללי, כרכב חסכוני ואמין הטנדרונים יכולים לספק את הסחורה בצורה טובה מאוד, כנ"ל מבחינת נוחות משפחתית.

בברלינגו קיימת אופציית המולטיספייס והיא מרובה תאי אחסון ואביזרי נוחות בנושא המשפחתיות.

הפורד היא הטובה מבין האפשרויות לטעמי ,היא שופעת מרווח ובעלת מנוע חסכוני מצויין!

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. כבעלים של 3 דובלו, לא מוכרת לי בעיה מסוימת שמצריכה להחליף מנוע. הקשישה והבלויה ביותר אצלי כבר עברה את ה 300K ק"מ ועדיין עם המנוע המקורי שלא מראה שום סימני עייפות.

2. 13K ש"ח (משום מה מוזר לי לכתוב אש"ח) למנוע? נשמע לי מוגזם בעליל.

3. אם אתה מבטל את המולטיפלה משיקולים מכניים/אמינות/יוקר חלפים, אין בכלל מה לשקול דובלו, לא?

לסיכום, ממליץ מאוד על הדובלו וכפועל יוצא, כנ"ל לגבי המולטיפלה המצויינת.

עריכה - סתם לידע כללי, איך אדוארד אטלר קשור לפה?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאדוארד אטלר יש טור בעיתון המזוהה עם הזרם הדתי לאומי.

הזרם הדתי לאומי מזוהה (לפחות על פי השאלות בטור) עם ריבוי ילדים, נטיה לתור את הארץ, משמעת תקציבית, וכפועל יוצא מאלו, פונקציונליות.

על כן, בפינת שאלות הקוראים בטור שלו, ההמלצה הראשונה למי שמחפש רכב למשפחה בינונית תהא המולטיפלה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מהסוף.

אדוארד אטלר אכן כותב טור משובח ביותר בעיתון "מקור ראשון". שם הוא לא מפסיק להלל את המולטיפלה ולהתפעל ממנה. (מי שרוצה שיחפש בגוגל 'אדוארד אטלר מולטיפלה' ויראה בעצמו). אגב, היתה גם כתבה ב Ynet שמאוד התלהבה מהרכב.

לגבי הטנדרונים, אין מה לשכנע אותי. כאן המקום להודות שכבר לפני כמעט שנה ערכתי בירור כאן בפורום בעניינם וכבר די הגעתי למסקנה אלא שאילוצים כלכליים בסוף הכריעו את הכף ונותרנו עם יואל הזקן שלנו (C-15).

הענין הוא שמהסיבות שהזכרתי (נוחות וכו') אין לי ספק שהמולטיפלה הרבה יותר קורצת לי רק שהשיקולים המכניים והוצאותיהם הנלוות הצליחו להרתיע אותי (אנחנו עדיין לא ממש עשירים). בינתיים, אף אחד לא ממש התייחס לנקודה הזו.

חוץ מזה, תודה לכל המגיבים :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מצטרף לממליצים על הדובלו והמולטיפלה.

 

גם אני מחזיק דובלו שנמצאת אצל נהג הרסני ועובדת בתנאים קשים. הרכב מפגין אמינות מעולה ולמעשה חוץ מקלאץ' שהוחלף באחריות (אחרי כ 60K ק"מ) ומנגנון חלון שהוחלף לא מזמן לאוטו על כל 260K ק"מ שלו אין ולא היו שום תקלות.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, אז אני מבין את שתיקת ההמונים הרועמת כהודאה לאלו שכן הגיבו - מדובר ברכב טוב. הבנתי נכון?

בינתיים הבוקר פגשתי ברחוב מישהי נוהגת במולטיפלה וחונה ליד ביתה. עצרתי לידה ושאלתי אותה על הרכב. מדובר ברכב בדיוק כמו זה שאני מחפש, שנת 2001 יד שניה (לא, הם לא מוכרים). היא אמרה שהם מאוד מרוצים ושלא היו שום בעיות מיוחדות עם האוטו. זה בהחלט קצת החזיר לי את הביטחון שלי בהחלטה.

אז אם אין אף אחד בקהל שרוצה למחות הייתי שמח אם יש למי מכם גם הצעות לקניה (את האתרים ברשת כבר טחנתי). אשמח אם תשלחו אלי לדוא"ל אם יש לכם משהו [email protected] .

שוב:

סדר גודל של 40,000 ש"ח .

בערך שנת 2001

קילומטראז' לא גבוה מדי (לא מעל 130,000)

עדיף יד ראשונה, מקסימום יד שניה

 

תודה מראש לשולחים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתכונן לחפש הרבה...

אנחנו חיפשנו במשך 3-4 חודשים וראינו כשלוש מועמדות רציניות לפני הקנייה.

 

רובן לא נשמרו במצב טוב. תתרחק מרכבים עם חשד לבעיה במנוע, או כאלו שלא טופלו בזמן וכנראה שתזכה ברכב אמין.

 

מאז הקניה עשינו כמה תיקונים קטנים שידענו עליהם מראש והיו לנו מספר תקלות חשמל קטנות.

בסך הכל מדובר ברכב כייפי לנהיגה, חסכוני ומרווח.

 

אנחנו ממליצים (ולא מוכרים).

 

יניב

יניב מיכאלי

-----------

קלאסיקה: סאאב 96V4 - שנת 1969

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. פיקאסו עם מנוע דיזל? איפה הוא ימצא בדיוק? תמצא לי אחת ואני מייד חוטף אותה.

2. בלי שום קשרא, אני בספק אם היא תכנס לתקציב שלו (40K).

3. הערה אחרונה בקשר למולטיפלה כדי לגרום לך לא לקנות אותה :twisted:, שמת לב למרחב הבגאז'? או לייתר דיוק לחוסר המרחב?

אם בגאז' גדול חשוב לך, אולי דובלו דוקא כן בשבילך?

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.

3. הערה אחרונה בקשר למולטיפלה כדי לגרום לך לא לקנות אותה :twisted:, שמת לב למרחב הבגאז'? או לייתר דיוק לחוסר המרחב?

אם בגאז' גדול חשוב לך, אולי דובלו דוקא כן בשבילך?

תא המטען במולטיפלה אכן לא עמוק, אבל הוא גבוה. אצלנו נכנסת עגלת תינוק בלי בעיה ויש עוד מקום לתיקים וכו'.

אין ספק שהדובלו מציעה מרחב מטען בסטנדרט אחר לגמרי. היתרון במולטיפלה הוא המושבים שקל להסיר אותם ולארגן אותם מחדש תוך דקות. תא המטען במולטיפלה יכול להפוך למגרש ספורט לאחר הסרת המושבים, או קיפולם.

יניב מיכאלי

-----------

קלאסיקה: סאאב 96V4 - שנת 1969

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למולטיפלה אמנם אין בגאז' מאוד עמוק.

אך יש שטח הטענה רחב ונגיש מאוד.

אפשר גם להטעין לגובה ואז יכולים להכנס אפילו 6 מזוודות גדולות.

כמו כן, אצלנו המולטיפלה מכילה קניות של 3 עגלות סופרמרקט באופן חודשי ללא כל קושי בתא המטען.

 

גם אני וגם אחרים שמחזיקים בבית מולטיפלה כתבו עליה בעבר.

עשה חיפוש על מולטיפלה בפורום ותמצא הרבה תוצאות. :-)

 

בעיקרון אני ממליץ למרות שהסיכוי שלך למצוא אחת במצב טוב לא גבוהים.

אם אתה מעונין לקנות, המולטיפלה שלי למכירה בעוד כשנה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל מי שהגיב, בהחלט עזרתם לי לגבש עמדה.

אני חושב שבגדול נשארתי בדעתי שהרכב הוא טוב ומתאים לצרכים שלנו אם כי אני מודה שנצטרך להתרגל לבגאז' קצת יותר קטן ממה שהורגלנו אליו עד עכשיו (למרות שבאמת בשלב הראשון לפחות אין שום מניעה לקפל כסא אחד כך שאולי אפילו זה לא יהווה בעיה). לא נותר לי אלא להמשיך בחיפושים כי באמת, כמו שציינו פה לא מעט, מסתבר שזה החלק הכי קשה בכל הסיפור.

יום טוב לכם :smilecolr

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב, אז מגיע לי מזל טוב.

בשעה טובה, קנינו אתמול את המולטיפלה שלנו (2001) והתלבטויות של כמעט שנה באו באחת אל קיצן.

הבגאז' דווקא הרבה יותר גדול ממה שחשבתי ואפשר להכניס בו טיולון במצב עמידה (אפילו שני טיולונים) ולהמשיך להעמיס לגובה כמה שרוצים.

הסחיבה של הרכב הזה מדהימה יחסית למגושמות שהוא מציג (לכאורה), ההיגוי חביב גם הוא והחלל הפנימי... ואוו! איזה מרחבים! ליד האוטו הזה אפילו ה C-15 שלי הישנה נראית קלאוסטרופובית. בקיצור, קיבלנו מה שרצינו.

עכשיו רק נותר לקוות שגם מבחינת האמינות המכנית יהיו לנו שנתיים שלוש (לפחות) שקטות. [לגבי הפלסטיקים צדק מי שאמר שהם מתפוררים. ממה הם עושים את הרכבים שם בפיאט??]. עד אז אני מקווה שכבר נחליף אוטו.

 

ועכשיו שאלה אחרונה. יש איזה משהו מיוחד שצריך לדעת על רכבי דיזל בכלל ועל המולטיפלה בפרט מבחינת הטיפול השגרתי? רפי (מהפורום) אמר לי למשל שאי-אפשר למשוך בכלל את הטיפולים אלא יש לבצע אותם בזמן (מה הזמן דרך אגב? 10,000? פחות? יותר?). יש איזה שמנים מומלצים? תוספים? משהו שצריך לדעת על הנעה או כיבוי הרכב?

כל מידע יתקבל בברכה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6176 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...