Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דיזל,בנזין,גז,ואולי היברידי? חישוב כדאיות עדכני


GOLF
שימו לב! השרשור הזה בן 4403 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נכון איציק, וזו אחת הסיבות שבגללה הכתבה הזו לא היתה ראויה להיות מודפסת בעיתון שמכבד את עצמו, כפי שציין חן.

כנראה ש"ידיעות אחרונות" לא ממש מכבד את עצמו. יש שיגידו שזה בגלל שהוא לא ממש עיתון...

 

הכתבה הזו, כמו כל הכתבות בנושאי אמינות, וכל הכתבות בהן "לוי יצחק מספר כמה מכוניתך תהיה שווה ב 2007" ניזונות מההיסטריה של הישראלי הממוצע, שחייב איזה קמע או אמונה תפלה להאחז בהם.

 

החיים הם לא שחור ולבן, אבל בכתבות האלה הם תמיד כן. והצבע משתנה משחור ללבן בדיוק ב- 17,283.5 ק"מ לשנה (או כל מספר מופרך אחר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בפנים, בכחול

 

מישהו בדק\יודע כמה עולה משאבת הזרק סולר בלחץ גבוה למנוע HDI ביחס למשאבה חשמלית רגילה בבנזין ?

מחיר משאבה מרכזית בA3 TDI עומד על 970 ש"ח, זו לא משאבה בלחץ גבוהה, ראה את הסעיף הבא

מישהו בדק\יודע כמה עולה מזרק למנוע בנזין ביחס למנוע דיזל ?

ב2 ליטר החדש משאבת הלחץ הגבוה משולבת עם המזרק, מחיר המשאבה + מזרק - 5000 ש"ח (יש 4 סטים, אחד לכל צילינדר)

מישהו בדק\יודע מה אורך חיים של טורבו במנוע דיזל ביחס לבנזין אטמוספרי ?

טורבו חיי בהתאם לתנאי הנהיגה, בכל מקרה יש אחריות של VAG (מחוץ לשנתיים) עד 150K ק"מ. לפי המוסך המרכזי של צ'מפיון - טורבו ב1.9 הוותיק מחזיק כ300K ק"מ (אין להם עדיין סטטיסטיקה עם ה2 ליטר), מחיר טורבו לרכב שלי - 12,300 ש"ח.

 

לאורך זמן, ואם לוקחים בחשבון מכוניות שגומעות עשרות אלפי קילומטרים בשנה, צריך לקחת בחשבון שיש תיקונים מאוד יקרים שעלולים לייקר את האחזקה בצורה משמעותית. לפעמים זה כדאי - ולפעמים זה מתקזז ומשתווה עם אחזקה של רכב בנזין.

 

איציק

 

 

המחירים לא כוללים מע"מ ועבודה.

בFSI המחירים בשני הסעיפים הראשונים כנראה דומים (עקב העובדה שמדובר במערכת הזרקה דומה לדיזל).

אשמח עם מישהו בעל גולף או A3 עם FSI (מוגדש או לא) יוכל לברר את הנתונים גם כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכתבה לא ראויה כלל ליחס כי אם רצים לבצע מבחן השוואתי אמיתי בין סוגי הדלק השונים אז שיואילו לפחות לבחון את אותו הרכב. המגאן למשל קיימת בגירסת בנזין ידני זהה במחירה לגרסת הדיזל ואת הבנזין ניתן בקלות להסב לגז כך שכבר קיבלת לפחות דגם אחד זהה להשוואה (ניתן למצוא דברים דומים גם בקונצרן PSA).

 

כשמשווים צריך להשוות תפוזים לתפוזים ולא תפוזים לאבטיח.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי -

השוואה בין דיזל לבנזין היא גם ככה בין תפוחים לתפוזים (גם כשמדובר באותו הדגם)

השוואה בין שתי מכוניות שונות היא בין תפוחים למשחת שינים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפנים, בכחול

המחירים לא כוללים מע"מ ועבודה.

בFSI המחירים בשני הסעיפים הראשונים כנראה דומים (עקב העובדה שמדובר במערכת הזרקה דומה לדיזל).

אשמח עם מישהו בעל גולף או A3 עם FSI (מוגדש או לא) יוכל לברר את הנתונים גם כן.

מישהו בדק\יודע כמה עולה משאבת הזרק סולר בלחץ גבוה למנוע HDI ביחס למשאבה חשמלית רגילה בבנזין ?

מחיר משאבה מרכזית בA3 TDI עומד על 970 ש"ח, זו לא משאבה בלחץ גבוהה, ראה את הסעיף הבא

מישהו בדק\יודע כמה עולה מזרק למנוע בנזין ביחס למנוע דיזל ?

ב2 ליטר החדש משאבת הלחץ הגבוה משולבת עם המזרק, מחיר המשאבה + מזרק - 5000 ש"ח (יש 4 סטים, אחד לכל צילינדר)

מישהו בדק\יודע מה אורך חיים של טורבו במנוע דיזל ביחס לבנזין אטמוספרי ?

טורבו חיי בהתאם לתנאי הנהיגה, בכל מקרה יש אחריות של VAG (מחוץ לשנתיים) עד 150K ק"מ. לפי המוסך המרכזי של צ'מפיון - טורבו ב1.9 הוותיק מחזיק כ300K ק"מ (אין להם עדיין סטטיסטיקה עם ה2 ליטר), מחיר טורבו לרכב שלי - 12,300 ש"ח.

 

מניסיון שלי משאבות סולר זה עניין של אלפי שקלים. אם נתייחס למשאבת סולר בלחץ גבוה (HDI) אז *תתחיל* לדבר מ 8K לחדשה ומ 4K למשופצת ברמה טובה, בלי עבודה ומע"מ.

אתה כנראה מדבר על משאבה חשמלית של הסולר (זאת שמביאה את הסולר ממיכל הדלק לפתח המשאבה\ות של הלחץ הגבוה) לכן המחיר נראה הגיוני עבור "משאבת סולר" שהיא לא בלחץ גבוה.

בעניין המזרקים וכד' - אתה רק מאשש את מה שאני אומר. בעוד שברכב בנזין מזרק חדש יעלה לך בסביבות 1K שח בממוצע (יש מקרים שהרבה פחות - ויש מקרים שקצת יותר) אזי במקרה של תקלה במשאבה או במזרק בדיזל הנ"ל - תאלץ להיפרד מ 5K שח בתור התחלה. מאחר ובדיזל מדובר במערכות יחסית חדישות שעובדות בלחץ מאוד גבוה - והמכונית עוברת לא מעט קילומטרים (בלשון המעטה) צריך לקחת בחשבון שיכולות להגיע בעיות בתחום הזה.

בעניין הטורבו- ראיתי כאלה שהלכו הרבה לפני 100K ק"מ וראיתי כאלה שחצו את קו ה 200K (ואף יותר) בלי לצייץ !

טורבו חדש זה עניין של 8K לפחות, לפני מעמ ועבודה - ואם לוקחים בחשבון רכב שננהג בתנאי עבודה או בתנאים קשים, לא בטוח שהוא יחצה קו של מאות אלפי קילומטרים בלי שום בעיה.

 

השאלה היא, במקרה זה, האם הקניין המעוניין בדיזל\בנזין עושה שיקול כלכלי בלבד, ולכן לא יהיה איכפת לו לנסוע למשל ב 306 ולא ב AUDI A3, או שמה קריטרונים אחרים מניעים אותו יותר. הרי במקרה שלך למשל, אגרת רישוי של 5K וביטוח מקיף של 7.3K בשנה (ללא ביטוח חובה... זה המחירים שנקבת דאז) הם סכום כסף עצום ביחס למכוניות בנזין משפחתיות פופולאריות - לכן צריך לעשות השוואה מתאימה ולראות מחירים של אגרות וביטוחים לרכב דיזל מול בנזין, מבלי להתייחס אך ורק לעלויות התיפעול (אם תשווה את זה מול משפחתית רגילה אזי אגרת הרישוי תעמוד על 1.5K והביטוח מקיף לא יותר מ 3-5K - שזה כבר נותן "יתרון" של לפחות 6K שח לבנזין במקרה הספציפי שלך).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק -

 

לגבי המשאבה והמזרקים, כמו שאמרתי, משאבת הלחץ הגבוה משולבת במזרק (ע"ע 5K למזרק). המחיר אמור להיות פחות או יותר זהה בFSI.

 

לגבי עניין האגרות - כשאתה משווה בין A3 מקבוצה 6 למשפחתית בקבוצה 3 אתה משווה בין תפוזים לבלטות. ההשוואה המתבקשת היא A3 דיזל מול A3 בנזין. ההבדל היחיד בין שני הרכבים מבחינת אגרות וביטוחים זו אגרת הרישוי, מחיר הביטוח זהה (ירד קצת, אגב, קצת פחות מ6K...). ההבדל כיום באגרת הרישוי הוא קצת יותר מ800 ש"ח לרעת הדיזל.

לסיכומו של עניין, נכון להיום אני משלם כ800 ש"ח בשנה יותר באגרת הרישוי, מחירי הטיפולים שלי (רשומים באתר לראיה) זהים למחירי טיפול של A3 FSI.

נכון להיום אני עומד לחצות את ה100,000 ק"מ עם הA3 לאחר כמעט 3 שנים (האתר שלי לא הכי מעודכן, שם רשומים רק 83K).

בנסועה של 83K במשך 3 שנים חסכתי קצת יותר 16,000 ש"ח בדלק, או 19.5 אגורות חיסכון לק"מ לאחר קיזוז הפרשי האגרה. אם נשלים את הק"מ שלא רשומים עדיין באתר, מדובר על כ19,500 ש"ח חיסכון ב3 שנים עם נסועה של 100,000 ק"מ מול רכב מקביל, במקרה הזה - A3 2.0FSI.

 

שוב, אין לי פה שום "ניחוש". מדובר בנתונים אמיתיים שנאספים בקפדנות במשך שנים ולא בסטטיסטיקה עקומה של אנליסט מ"חשב".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון להיום אני עומד לחצות את ה100,000 ק"מ עם הA3 לאחר כמעט 3 שנים (האתר שלי לא הכי מעודכן, שם רשומים רק 83K).

בנסועה של 83K במשך 3 שנים חסכתי קצת יותר 16,000 ש"ח בדלק, או 19.5 אגורות חיסכון לק"מ לאחר קיזוז הפרשי האגרה. אם נשלים את הק"מ שלא רשומים עדיין באתר, מדובר על כ19,500 ש"ח חיסכון ב3 שנים עם נסועה של 100,000 ק"מ מול רכב מקביל, במקרה הזה - A3 2.0FSI.

שוב, אין לי פה שום "ניחוש". מדובר בנתונים אמיתיים שנאספים בקפדנות במשך שנים ולא בסטטיסטיקה עקומה של אנליסט מ"חשב".

 

אין לי ספק שמדובר בנתונים מדוייקים ועל כך הם בהחלט שווים :mm_yeah:

 

לפי דבריך ניתן לראות שבמקרה הספציפי שלך קיים יתרון מוחשי לדיזל (בנסועה הנ"ל) על פני דגם זהה עם מנוע בנזין - סדר גודל של כ 6.5K שח לשנה.

האם לדעתך היתרון ישמר גם כמשומשת לאחר כמה שנים ומעל רף של 100K ק"מ (בנקודות שהבלאי מתחיל ויש צורך בהחלפת רכיבים מתבלים וגם קצת תקלות של גיל\נסועה) ?

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי ספק שמדובר בנתונים מדוייקים ועל כך הם בהחלט שווים :mm_yeah:

 

לפי דבריך ניתן לראות שבמקרה הספציפי שלך קיים יתרון מוחשי לדיזל (בנסועה הנ"ל) על פני דגם זהה עם מנוע בנזין - סדר גודל של כ 6.5K שח לשנה.

האם לדעתך היתרון ישמר גם כמשומשת לאחר כמה שנים ומעל רף של 100K ק"מ (בנקודות שהבלאי מתחיל ויש צורך בהחלפת רכיבים מתבלים וגם קצת תקלות של גיל\נסועה) ?

 

איציק

 

קודם כל - כמה תיקונים (לעצמי) - הביטוח ירד לקצת פחות מ7, לא לקצת פחות מ6 (הלוואי), בנוסף - תמיד היה יתרון קטן במקיף לטובת הבנזין, עניין של כמה מאות שקלים בשנה (בפעם האחרונה זה היה 200 ש"ח) בגלל שהדיזל יקר יותר בקניה (מנוע טוב יותר, DSG, וכו'...) החישוב כדאיות שלי היה מדוייק (לפי נתוני האמת), מה שכתבתי בפירוט היה קצת off...

בחזרה לענייננו -

הנבואה ניתנה לשוטים, לחזות כמה תקלות יהיו לי בעתיד עד שאמכור את הרכב (אני מתכנן להחליף כל 4 שנים, או בקיצור - עוד שנה) זה בלתי אפשרי, בהתחשב בעובדה שמחירי החלפים בFSI יחסית דומים (אפרופו המזרקים היקרים עם משאבת הלחץ) אני מניח שבהנחה ופרמטר ה"מזל" שלי היה זהה אם הייתי קונה FSI במקום TDI - מחירי התיקונים היו פחות או יותר זהים. ההבדל היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא הטורבו שאם (touch wood) יקרה לו משהו מדובר בפרמטר שלא קיים בFSI הלא מוגדש.

 

אגב - מבחינתי עניין החסכון הוא by-product בלבד. גם אם הייתי מפסיד קצת בעלות הכוללת מול הFSI הייתי בוחר בדיזל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בבקשה,

לפחות יש צדיק אחד בסדום

 

בברכת שבת שלום

יפתח - תודה, אני מניח שאנשים פשוט לא ממש מאמינים לנתונים שהם מביאים שם ולכן גם פירוט של החישוב שלהם לא ממש עניין את כולם.

nevertheless - תודה על ההשקעה, היא מניבה דיון פורה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

:idea: נקודה למחשבה: בצרפת, בה היחס בין מחיר הסולר לבנזין דומה מאוד לזה הקיים כיום בארץ, כ-60% מהמכוניות החדשות שעולות לכביש הן דיזל.

 

גם שם מכוניות דיזל יקרות יותר, ובעלות רכיבי מערכות הזרקה/ טורבו יקרים להחלפה, ועדיין זה המצב.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צרפת ואירופה :

נקודות נוספות למחשבה :

א. בצרפת הרבה מהמכוניות שעולות לכביש הינן רנו וסיטרואן.

ב. באירופה נכנס בצורה לא רעה גם גפ"מ.

ג. באירופה נכנס גם הגיר הרובוטי.

ד. באירופה עדיין הרבה מהרכבים החדשים הם ידניים ולא אוטומטיים/רובוטיים.

האם זה אומר אוטומטית שדברים אלו עדיפים ?

 

רכבים תלויים הן במחיר, הן בהתאמה לאקלים, הן באמינות, הן ביבואן ובמוסכים, הן באישיות של הנהגים, הן בהתאמת העיצוב לאופי הנהג ועוד דברים רבים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי צרפת ואירופה :

נקודות נוספות למחשבה :

א. בצרפת הרבה מהמכוניות שעולות לכביש הינן רנו וסיטרואן.

ב. באירופה נכנס בצורה לא רעה גם גפ"מ.

ג. באירופה נכנס גם הגיר הרובוטי.

ד. באירופה עדיין הרבה מהרכבים החדשים הם ידניים ולא אוטומטיים/רובוטיים.

האם זה אומר אוטומטית שדברים אלו עדיפים ?

 

רכבים תלויים הן במחיר, הן בהתאמה לאקלים, הן באמינות, הן ביבואן ובמוסכים, הן באישיות של הנהגים, הן בהתאמת העיצוב לאופי הנהג ועוד דברים רבים.

 

 

לחלוטין לא הבנתי את רלוונטיות התגובה שלך..

באירופה רכבי הדיזל מחזיקים למעלה מ 50% משוק הרכבים, ולא רק בצרפת אלא גם בגרמניה למשל שם רכבי הדיזל מהווים את עמוד השידרה של מכירות הרכב.

גיר רובוטי הינו פיתוח אשר נועד למצות את הטוב שבשני העולמות ,הנוחות האוטומטית, וחיסכון הידני..

יש גירים שמתפקדים טוב,ויש כאלה שהרבה פחות, לעניות דעתי זה הכיוון העתידי הנכון.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהתגובה שלי הינה מאוד בהירה.

אני לא מוצא סיבה לחזור עליה, אלא רק להדגיש שבמדינות שונות ישנם טעמים שונים ברכישת רכבים, הן מבחינת הדגמים, הן מבחינת החברות, הן סוגי המנוע, סוגי הגיר, מחיר רכישה לעומת מחיר תחזוקה וכו'.

ולכן זה שדיזל באירופה הינו פופולרי עדיין לא אומר דבר לגבי חישובי הכדאיות בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4403 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...