Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7270 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שאלה למביני העניין שביניכם:

לפני כשבועיים מכרתי את האאודי A6 שלי (מנוע 1800 טורבו אחרי העלאת הספק אצל פרילינג ל-190 כ"ס לערך). בבדיקה אצל קומפיוטסט בת"א הרכב יצא מושלם לחלוטין וללא שום ריג'קט, מלבד ציון שההספק נמוך - כ-135 כ"ס בלבד. לי הדבר נראה לא הגיוני, מכיוון שיש לי נסיון רב בנהיגה (גם על מכוניות חזקות בהרבה) והרכב מרגיש חזק מאוד, גם בעליות של חיפה, והרבה יותר חזק מה-A6 ה"סטנדרטית" שיש לי עכשיו, קרי אותו מנוע טורבו אבל חדשה יותר.

 

לקחנו את הרכב למוסך המרכזי ברמת החי"ל, שם פגשנו בבוחן נחמד שבדק ואמר שהרכב אכן במצב מעולה, ושלא צריך להתייחס לעניין ההספק הנמוך שכן ברכבי טורבו צריך להעמיד מאוורר מול הרכב בעת עליה על הדינמומטר, כדי שיידמה את הרוח בעת הנסיעה. לטענתו, הוא נתקל בהמון מקרים של TT שנטען שיש בהם ירידת הספק של 20 ו-30 אחוז בגלל עניין המאוור החסר.

 

נראה לכם הגיוני? ואם כן - מדוע מכוני הבדיקה לא אומרים זאת? האם יתכן שהם לא מודעים?

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם

הגיוני ביותר. מכוני הבדיקה לא אומרים זאת מכיוון שאין להם מושג. ביטוי לכך ניתן למצוא בכך שלמכוניות רבות מאוד נתון בדיקת ההספק במכוני בדיקה הוא לגמרי מופרך כלפי מטה. הם פשוט במקרים רבים לא יודעים לבדוק את ההספק בצורה הנכונה (או שאין להם המכשור המתאים).

 

בצע חיפוש בפורום - דיברנו על זה רבות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
הגיוני ביותר. מכוני הבדיקה לא אומרים זאת מכיוון שאין להם מושג. ביטוי לכך ניתן למצוא בכך שלמכוניות רבות מאוד נתון בדיקת ההספק במכוני בדיקה הוא לגמרי מופרך כלפי מטה. הם פשוט במקרים רבים לא יודעים לבדוק את ההספק בצורה הנכונה (או שאין להם המכשור המתאים).

 

בצע חיפוש בפורום - דיברנו על זה רבות.

 

רוני

תודה, אבל מה לגבי הרעיון לשים מאוורר? האם זו הדרך לבדוק רכבי טורבו?

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

פורסם

אכן ברכבי טורבו צריך לדאוג לקירור האינטרקולר, באם אין כזה, ההספק יפגע.

 

ובנוסף, נתוני ההספק שמגיעים עם האוטו הם הספק המנוע ביציאה מהמנוע, לפני הפסדי העברת הכוח והתמסורת עד הגלגלים.

DS 7 CROSSBACK 2019

RENAULTSPORT CLIO 203 2010

 

פורסם

אני דווקא הופתעתי ממכון בדיקת קנייה שצמוד לדינמומטר ברעננה (לא זוכר את שמו). לאחר הבדיקה נאמר שרכבי מוציא את שיא ההספק המוצהר אצל היצרן. אומנם לא מוגדש אבל יש כנראה מכונים שכן יודעים לבצע את בדיקת ההספק נכון.

 

נשאלת השאלה: למה המכון לא יכול להשקיע באמצעים לבדיקת רכב מוגדש ? על הבדיקה לוקחים לא מעט כסף אבל להשקיע את המעט על מנת שהבדיקה תהיה מדויקת לא יכולים ?

Veni Vidi Vici

פורסם

גם כשאני מכרתי את הפולו לאחד מחברי הפורום, נמצא הספק של בערך 20 כ"ס מתחת למוצהר,

למרות שהמנוע והרכב היו במצב מצויין...

 

אין צורך להתרגש מזה יותר מדי. הבדיקה שם לא מהימנה, והמינימום של להיות בסל"ד הנדרש כדי להגיע להספק המוצהר כמעט בוודאות לא נעשה ברוב המקרים.

 

אייל.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

וכמו שכבר סיפרתי בהזדמנות קודמת, ללנטיס שמכרתי מצאו עוד 10 כ"ס, אלוהים יודע מאיפה, מעבר למה שהיא אמורה לתת לפי הספר...

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

יש מכונים שיש להם במחשב פקטור תיקון לאיבודי תמסורת (בדגמים נפוצים) (נדמה לי שהיה כזה בדינמומטר ברעננה בזמנו). לא ידוע לי עם כך הדבר לגבי מוגדשים.

 

אני חושב גם שהיצרן מבצע בדיקות הספק במעבדות בתנאי מעבדה (טמפ' חדר - 23C בערך). ביום קיץ רגיל במכון בדיקה אני לא חושב שאתה נימצא בטמפ' כזאת. החום בחוץ פוגע בביצועים וזה ידוע בוודאות.

 

למשל בהרי האלפים (או בכל מזג אויר קר) הרכב שלך יהיה חזק במידה ניכרת.

 

ועכשיו הפטנט - מזין קוביות קרח לטורבו :lol: .

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם
אתה מתכוון השפרצת מים על הטורבו, מה שקיים כבר אצל מיצובישי (ואני חושב שגם בסובארו).

איזה ראש אנליטי... :-P

 

אתה יודע בדיוק למה התכוונתי...

 

אגב רעיון הקרח עוד יגיעה, הבעיה כרגע שהמכונת קרח שתזין את הטורבו פוגעת לי בנצילות התרמית של "המערכת".

 

רוני, אין לך איזה מועדי ב' לעשות? ויפה שסטודנט כמוך - יש לו זמן להתעדכן בפלאי הטכנולוגיה העדכניים. :lol:

 

*למען הסר ספק הכותב נמצא בהשפעת תגובה שרשרת למיבחן בתכונות מכניות של חומרים. כל הכתוב לעיל על אחריות הקורא בלבד! ט.ל.ח

ליום יום: מחפש את המיועדת.... כרגע הצעצוע VTR סקסו 1997

לאשה ולסופ"ש: פורסטר 2016 X ממוגן עם הגבהה

 

 

פורסם

עזוב שטויות

 

הם בודקים בגלגל-ולא בסלד שהיצרן מדד,ככה שהבדיקות שלהם שוות לתחת במקרה הטוב!

 

נ.ב-פרט חשוב לא ציינת שיש לו השפעה רבה על מצב המנוע-כמה ק"מ הוא עבר?

פורסם
עזוב שטויות

 

הם בודקים בגלגל-ולא בסלד שהיצרן מדד,ככה שהבדיקות שלהם שוות לתחת במקרה הטוב!

 

נ.ב-פרט חשוב לא ציינת שיש לו השפעה רבה על מצב המנוע-כמה ק"מ הוא עבר?

הרכב עבר 90,000 ק"מ, שיחסית זה ממש לא הרבה. מטופל "כמו שעון" אצל היבואן, וכמובן - העבודה הטובה של גיא פרילינג הפכה אותה לחזקה בהרבה.

אינפיניטי M37X. יחידה בארץ. ו-BMW X1. לא יחידה בארץ. ו-MERCEDES SLC350 משנת 1973 כמובן. והיו עוד המון...

×
×
  • תוכן חדש...