Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7403 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הדלת לא תרעיש לו מזה שהיא לא אטומה - המנגנונים בדלת ירעישו כי היא לא מבודדת ובשביל זה הוא לא צריך חומר איטום - חתיכות קטנות של ספוג במקומות הנכונים יסיימו את הבעיה הזאת.

 

האיטום ימנע לו חלקית חרחורי מתכת קלים בפח של הדלת ואיבוד צליל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לגבי התהודה - 80 הרץ אתה תוכל להפיק ממנו בצורה יפה אולי אתה תצליח לגרד איתו את ה70 אבל 60 הרץ קשה לי מאוד להאמין שתוכל להפיק ממנו בצורה יפה, בייחוד בתוך פוד מפיבר שנותן לצליל אופי פלסיטיקי.
80 הרץ הוא יוכל להפיק ממנו בצורה יפה אם הרמקול יהיה בנפח המתאים. 60 הרץ בצורה טובה הוא לא יפיק בשום מקרה (חוץ מבלבנות תיבה שלא ניתן יהיה ליישם אותה ברכב). בתיבה בנפח שכזה סביר להניח שהרמקול יוכל לרדת עד אזור ה150HZ בצורה טובה (זאת מבלי לבדוק את העניין בתוכנה אבל מבדיקה של מידבאסים רבים).

פיבר לא נותן שום אופי פלסטיקי כמו שMDF לא נותן אופי קרטוני.

פורסם
WTF??????????????????:shock:
מה לא מובן לך? לא יודעה מה זה FREEAIR? שווה לדעת את זה.

לרמקול קואקס יש Qts קרוב ל 1, בנפח כזה קטן אוה לא יכול לנגן באס ותדרים 120-200הרצ אוה מנגן בעוצמה גבוה מדי. מקבלים פאנצ' ללא איכות.

---

אם אתה מתכוון לשגיות בכתב שלי - sorry i'm an alien :turn-l:

פורסם

אוה=הוא.

שגיות=שגיאות.

יודעה=יודע.

 

לגבי השגיאות שלך, לרוב אני לא נוהג להעיר אבל במקרה שלך הן רבות מדי ולכן תשתמש בבקשה במתקן שגיאות אוטומטי כמו זה שיש בWORD לפני שאתה מעלה הודעה לפורום.

פורסם
מה לא מובן לך? לא יודעה מה זה FREEAIR? שווה לדעת את זה.

 

אם אתה מתכוון לשגיות בכתב שלי - sorry i'm an alien :turn-l:

כן התכוונתי לשגיאות כתיב שלך[הרסת לי את העיניים בלפענח מה רצית לומר בתגובה הקודמת]

לגבי FREE AIR -המושג ברור וידוע לי [ולא מהיום,ובטח לא מההסבר המעורפל שהבאת פה]

כמו שכבר צויין ,גם לטענתי הדרייבר הזה לא מתאים לFREEAIR.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

פורסם

אסף, בקשר לנקודה שבה הצעת לבחור לבנות מגרעת.

אני רוצה להדגיש כי לכל רמקול או יותר נכון לכל גריל של רמקול צריך להתאים מבנה אחר.

אני למשל עשיתי ללא מגרעת מכיוון שזה יוצר לפי דעתי אפקט יותר יפה ומתאים אצלי יותר.

צריך פשוט לחשוב ולתכנן נכון. לא לכולם המגרעת תוסיף ליופי.

גיא.

 

הבחור עשה עבודה מאד יפה.

אני בכל אופן הייתי עושה לפחות שתי שכבות של פיבר או אפוקסי.

פורסם

בקשר למגרעת, אני לא רוצה אחת כזו משום שלכל גריל יש את הגודל שלו וכמו שראיתם שמתי גריל של פיוניר כי הוא מגן יותר טוב על הרמקול מאשר הגריל המקורי.

מי ששאל לגבי הרכב, אז כן זה דייהו רייסר...

אני הולך לפרק עכשיו את כל העסק ולהגדיל את החור עד כמה שאפשר, כמו כן אני גם רוצה לשים סיליקון בין הבניה לדלת כדי להגדיל את האטימה ולהקטין ויברציות.

SUZUKI Ignis Sport

פורסם

נ.ב - שכחתי לציין, ואני אעשה זאת בנוסך alien

 

העבוהד שלך אוה מואד יפה!

 

באמת עבודה יפה - הלוואי עליי להצליח ככה בפעם הראשונה!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

ואיך בדיוק הוא יכול היה למתוח את סיבי הזוכית בצורה אופטימלית למבנה?

שתי שכבות של בד נמתח אם כמה שפחות כותנה זה מה שצריך להיות.

פורסם

"פיבר לא נותן שום אופי פלסטיקי כמו שMDF לא נותן אופי קרטוני."

 

 

שיהיה לי עץ איכותי (אורן או בסגנון של עץ מלא) וזמן (רגילה) אני מתחייב להוכיח לך אחרת

אני אבנה שתי תיבות באותו גודל גם מMDF וגם מעץ מלא

לפי מידות מדוייקות לשני סאבים זהים (שמישהו "יקריב" לניסוי)

מתחייב

פורסם
"פיבר לא נותן שום אופי פלסטיקי כמו שMDF לא נותן אופי קרטוני."

 

 

שיהיה לי עץ איכותי (אורן או בסגנון של עץ מלא) וזמן (רגילה) אני מתחייב להוכיח לך אחרת

אני אבנה שתי תיבות באותו גודל גם מMDF וגם מעץ מלא

לפי מידות מדוייקות לשני סאבים זהים (שמישהו "יקריב" לניסוי)

מתחייב

אני מניח שאתה רוצה להגיד שעדיף עץ מלא (אם אני מבין אותך נכון).

אם כן אז קודם כל, אורן זה לא עץ איכותי, זה העץ הכי זול שיש, האם ידעת שבאורן משתמשים כדי לבנות "משטחים" ?

ודבר שני, אם כבר משתמשים בעץ מלא , בד"כ משתמשים בעצים כמו טיק,אלון(OAK)ועוד, אבל לרוב בתעשיית הרמקולים בונים כמעט בכל מMDF, בגלל שהוא פשוט הכי צפוף ולסיבי עץ אין השפעה על הצליל, מה עוד שהוא מיוצר ע"י מכונה ולכן הוא ישר לחלוטין ומאוד קל לחתוך אותו בקווים ישרים.

פרט לכך, בMDF משתמשים כמעט בכל התחום הזה של בניית רמקולים.

תראה את הקיטים לדוגמא של MADISOUND, הכל בנוי תיבות MDF( או מעץ מלא OAK).

אותו דבר קורה גם עם קיטים מוכנים של FOSTEX ועוד חברות רבות אחרות שמשתמשות בMDF.

וכמו שזה טוב למוניטורים סטודיאלים מקצועיים, זה טוב גם לרמקולים רצפתיים,תיבות לסאבים וכו'.

 

בכל אופן, יש יתרונות לרמקולים שעשויים עץ מלא(לדוגמא לשמוע קטעי תופים ובייס-דראם), אבל MDF הוא הכי נטראלי בנושא ואין לו השפעה נוספת על הצליל.

under construction..

פורסם

כאמור לא נהוג לבנות רמקולים מעץ. גם חברות היי אנד שבונות רמקול מעץ (בשביל להוסיף לגימור וליוקרה) הרבה פעמים שמות מתחתיו שכבות של MDF, חומרים שיפחיתו את הרזוננס או שמות פלטות אחת על השניה עם כיוון סיבים הפוך כדי להפחית את הרזוננס אבל כאמור הרוב המוחלט (כולל היי אנד) משתמשים בMDF.

אין יתרון לרמקול שעשוי מעץ מלא פשוט כי לא מעוניינים שגם התיבה "תנגן". המחשבה שעץ הוא איכותי יותר בדרך כלל באה מכך שכלי נגינה עשויים עץ. ההבדל הוא שבכלי נגינה מחפשים את הרזוננס של העץ והוא חלק מהצליל הסופי שמתקבל (כלי נגינה מMDF ישמע רע). רמקול הוא לא כלי נגינה ולכן חומר שיש לו כמה שפחות רזוננסים יהיה החומר הטוב ביותר.

 

לא ברור לי איך יש יתרון לרמקול שעשוי עץ מלא בקטעי תופים.

פורסם

אני לא בטוח אבל אני חושב שהיצרנים עושים את הרמקולים מ MDF או סיביט כולו ו על זה שמים שכבה של פורניר 0.5 או 1 מ"מ (שיכבה דקה של עץ שעושה את הדימו של עץ מלא. על זה לקה ו אחרי זה זה נירא כמו עץ מלא זה הכל.

ככה עושים רהיטים.

יכול ליהיות?


×
×
  • תוכן חדש...