Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

החלפת רדיאטור חימום פנימי סובארו לגאסי 1993


nissan
שימו לב! השרשור הזה בן 5296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב הרכב בעל נפח מנוע 2000 סמ"ק, פירקתי כבר את כל הדשבורד ואני יושב מול היחידת חימום.

כרגע אני במצב שהיחידה מקובעת מאוד חזק כך שאני לא מצליח להגיעה לרדיאטור עצמו בשביל לשלוף אותו.

השאלה שלי האם יש מצב שצריך לפרק את הכל ביחד עם היחידת קירור או שיש דרך לשחרר רק את החלק של החימום ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שידוע לי (ספרות טכנית של הרכב) צריך להוריד את כל ה"בית" שבתוכו יושב הרדיאטור חימום והמאדה של המזגן. לצורך כך יש לרוקן את הגז ממערכת המיזוג, לנתק את הצינורות מתא המנוע (של החימום והקירור) ורק אז להוציא את ה"בית".

חשוב לציין שברוב המקרים ישנו לפחות בורג אחד שתופס את ה"בית" שבתוכו יושב הרדיאטור חימום והמאדה, לפעמים זה בורג מצד המנוע (על קיר האש) ולפעמים בשיטות אחרות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצינורות של המנוע כבר מנותקים ויש שם גשר כי הרדיאטור כנראה נזל .

 

אני גם קראתי שצריך להוציא את הכל כולל המאדה אבל זה נראה כאילו שיש שני חצאים שלא קשורים פיסית אחת לשני וניתן להפריד ביניהם , אני פשוט לא רואה איך היחידת חימום תפוסה מאחור , לא רואים ברגים מהצד של קיר האש , אני כמעט בטוח שאפשר לוותר על שיחרור הגז.

איציק האם בפרוייקט שביצעתה בסיטרואן היה גם סיפור דומה או שהרדיאטור היה חשוף וניתן מייד לשליפה אחרי הורדת הדשבורד?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצינורות של המנוע כבר מנותקים ויש שם גשר כי הרדיאטור כנראה נזל .

 

אני גם קראתי שצריך להוציא את הכל כולל המאדה אבל זה נראה כאילו שיש שני חצאים שלא קשורים פיסית אחת לשני וניתן להפריד ביניהם , אני פשוט לא רואה איך היחידת חימום תפוסה מאחור , לא רואים ברגים מהצד של קיר האש , אני כמעט בטוח שאפשר לוותר על שיחרור הגז.

איציק האם בפרוייקט שביצעתה בסיטרואן היה גם סיפור דומה או שהרדיאטור היה חשוף וניתן מייד לשליפה אחרי הורדת הדשבורד?

בסיטרואן ZX שביצעתי את הפירוק הנ"ל, כמו גם דגמים אחרים (ישנים !!!) של פג'ו-סיטרואן, המאדה נמצא ביחידה ("בית") נפרדת מזה של הרדיאטור חימום (תחשוב על 2 בתים שמחוברים יחדיו) - רק ששם באמצעות שיחרור 2 ברגים גדולים (ועוד 1 קטן) אתה מפריד את הבית שבו יושב המאדה מהבית שבו יושב הרדיאטור חימום - ובא לציון גואל.

 

בדגם היותר חדשים (פג'ו 206, פג'ו 307, סיטרואן C-5) קיים רק "בית" אחד והוא מכיל בתוכו גם את רדיאטור החימום וגם את המאדה של המזגן - ולכן כאשר יש צורך להחליף את המאדה, אין מנוס מלהוציא גז ממערכת המיזוג וכמובן לנתק את צינורות החימום שמתחברים ל"בית" - ואז לשלוף את כל ה"בית" החוצה (לא לפני שמשחררים בורג מקיר האש שמאבטח, מצד המנוע, את ה"בית" לקיר האש).

מאידך, באותו ה"בית" נמצא הרדיאטור חימום במקום אטגרטגי וקל מאוד לגישה - וכאשר מחליפים אותו אין צורך בהוצאת המאדה או הבית בכלל.

 

שים לב לסעיף 5 בתמונה המצורפת (מדובר על לגאסי דור-2 אבל המערכות הפנימיות זהות לחלוטין)

 

איציק

DASH.JPG

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אני שמח לעדכן שהצלחתי להפריד בין שני החצאים ללא שיחרור הקרר.

 

מה שעשיתי זה לשחרר את כל הברגים שמחזיקים את הבית של המאדה , דבר שאיפשר תנועה מסויימת שמספיקה בשביל להפריד את יחידת החימום ולמשוך אותה החוצה.

החלפת הרדיאטור עצמו זה ממש קלי קלות , רק שכאן הם עשו את החיבור של הצינורות של קיר האש לרדיאטור עצמו עם פלאנג'ים בצורת ריבוע וארבע ברגים אחד בכל פינה , דבר שלדעתי לא חכם ולא אופייני ליפנים כי זה יכול להיות פתח לצרות מבחינת נזילות, מרחתי סיליקון אדום בשני צידי החיבורים , נקווה לטוב כרגע רק נשאר להחזיר את הדשבורד ומלא מים נורמליים.

הרכב על מי ברז כך שלא הופתעתי לגלות בתוך הרדיאטור צורות חיים חדשות שלא מוכרות למדע.

כך שלכל בעלי הרכב שעדיין לא הפנימו את הנושא תחליפו למים ירוקים בהקדם האפשרי.

לצערי אין לי אפשרות לעלות תמונות אך אשמח לענות על כל השאלות עם יש כאלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי להחליף לנוזל קירור איכותי המומלץ על ידי היצרן או משהו כמו פרסטון..ולא סתם מים ירוקים שאתה לא יודע באמת איזה מים הם ולפי איזה תקן הם יוצרו..

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...

יש חשמלאי מעולה בקלנסוואה (זה 4 ק"מ מכפר יונה) שהחליף לסובארו שלי רדיאטור חימום. עשה עבודה מעולה ומחיר של 400 ש"ח עבודה(זה המון עבודה). את הרדיאטור ניתן להביא לו. שים רק חדש!!!!

 

הוא נקרא "חשמל חכים" ליד תחנת הדלק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...
יש חשמלאי מעולה בקלנסוואה (זה 4 ק"מ מכפר יונה) שהחליף לסובארו שלי רדיאטור חימום. עשה עבודה מעולה ומחיר של 400 ש"ח עבודה(זה המון עבודה). את הרדיאטור ניתן להביא לו. שים רק חדש!!!!

 

הוא נקרא "חשמל חכים" ליד תחנת הדלק

רק עכשיו ראיתי את התגובה שלך, המון תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...