Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מספר שאלות\הבהרות לגבי חוטי הצתה.


tomitom
שימו לב! השרשור הזה בן 6817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

 

יש לי כמה שאלות לגבי חוטי הצתה וחשיבותם:

 

1. האם חוטי הצתה של חברת BERU נחשבים איכותיים?

2. האם להתנגדות חוטי הצתה יש חשיבות מסויימת? ואיך זה בא ליידי ביטוי, היום לדוגמא מדדתי עם רב מודד סט חוטי הצתה חדשים של אפלאוז , הרב מודד נתן קריאה של בין 15 - 17 K אום , תלוי באורך הכבל, לעומתם סט חוטים של סובארו של חברת BERU נתן לי התנגדות של בין 3K - 4K תלוי באורך הכבל.

3. האם ככל שההתנגדות של החוטים קטנה יותר - ככה הניצוץ יגיע טוב יותר, כלומר, עדיף חוטים עם התנגדות נמוכה? בספר רכב כתוב לי התנגדות חוטים צריכה להיות בין 3K ל 20K, האם כמה שפחות יותר טוב ?

4. עד כמה משפיעה התנגדות החוטים, נניח אם היא בגדר הנורמאלי, ספר היצרן ממליץ על התנגדות תקינה היא בין 3K אום לבין 20K אום, אם נניח ניקח חוטים בהתנגדות של 3K אום, כולם, לעומת סט חוטים בעלי התנגדות של 20K אום, האם יהיה הבדל מסויים בהתנהגות המנוע\כ"ס\תגובת הרכב וכו? האם יהיה הבדל מורגש בפעולת המנוע?

5. האם ניצוץ חזק יותר ייתן בלאי גדול יותר לחוטים או שלא? נניח יש לי מגבר הצתה MSD + כוהל מחוזק , זה אומר שהחוטים , אורך החיים שלהם יתקצר? ובכלל מה גורם לבלאי בחוטי הצתה? ממה כדאי להימנע אם בכלל?

6. האם עם הזמן התנגדות החוטים עולה,? אם כן, למה זה קורה?

7. הבנתי שיש משהו בצפון הארץ שנקרא "מלמד" שבונה כבלים בעצמו לפי הזמנה,יש לו כבלים רגילים וכבלים מיוחדים עם חיבור נוסף לאדמה ,יש לו קונקטורים וסוגי כבלים והוא בונה לבד לפי דרישה, האם למשהו יש מידע בנושא? האם כבלים שנבנים מייצור עצמי מחזיקים אותו אורך זמן כמו כבלים שבאים כבר מוכנים, האם למשהו יש כבלים כאלה ויכול להמליץ או לא להמליץ...?

 

תודה לכל העונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בעיקרון ככל שההתנגדות קטנה , המתח עולה והניצוץ חזק יותר!

יחד עם זאת התקן אכן מדבר על בין 3 לעשרים, ואתה בגבולות התקן, אז אל חשש!

ברכבים מודרנים, חוטי הצתה בעלי התנגדות גבוהה, ומרוח מצתים גבוה מדי או מצתים שחוקים, יגרמו לשרפת סליל הצתה ומודול!

נפוץ מאד ברכב יט סיאט איביזה דור שלישי וגולף דור שלישי!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כמה שאלות הקשורות לנושא

מהם הם חוטי הצתה ?

ומה הכוונה שאומרים 3K אום ?

ומהי הכוונה התנגדות ?

מהם סליל הצתה ומודול ?

( אני שואל את השאלות האילו כיוון שאני מתחיל בתחום מוטוריקה ורכב )

 

תודה מראש , אלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי כמה שאלות הקשורות לנושא

מהם הם חוטי הצתה ?

ומה הכוונה שאומרים 3K אום ?

ומהי הכוונה התנגדות ?

מהם סליל הצתה ומודול ?

( אני שואל את השאלות האילו כיוון שאני מתחיל בתחום מוטוריקה ורכב )

 

תודה מראש , אלי

חוטי הצתה אלו החוטים מהמפלג לפלאגים, ומהקויל (קויל, לא כוהל) למפלג.

 

3K אוהם, זה 3000 אוהם. אוהם זה מדד להתנגדות.

התנגדות - כל חומר שעובר דרכו זרם חשמלי מתנגד למעבר הזרם. לזהב יש התנגדות נמוכה, וגם לנחושת. לפלסטיק יש התנגדות גבוהה. בגלל משתמשים בפלסטיק בתור מבודד.

 

סליל הצתה (COIL, קויל או כוהל בעברית) זה החלק שהופך את הזרם בעוצמה נמוכה של מערכת האוטו לזרם בעוצמה גבוהה בשביל ההצתה. (זה לא בדיוק ככה, אבל זה הסבר בסיסי).

מודול הצתה זאת היחידה שאחראית לתזמן את הניצוץ מהקויל.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא הופך זרם בעוצמה נמוכה לזרם בעוצמה חזקה, זה מעלה את המתח מ12 וולט לבערך 20 אלף וולט, והזרם יורד ככל שהמתח עולה, בגלל זה לא קורה לבן אדם נורמלי שום דבר כשהוא נוכע בפלאגים, הזרם נמוך ביותר, כמו מצת חשמלי שבעצם עובדת על 5000 וולט אבל בלי זרם וזה בסך הכל מקפיץ כשנוגעים בזה עם היד, ראה דוגמת קטבים במצבר, מתח 12 וולט אבל זרם גבוה מאוד ובגלל זה כבלים של כח, כמו של הסטרטר עבים מאוד. אל תתבלבלו בין זרם למתח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לארז, כן אני יודע את ההבדל בין מתח לזרם. פשוט שואל השאלה לא יודע אותו, אז למה לסבך אותו סתם? אולי אתה רוצה שאני אסביר לו את העקרון של השראה מגנטית ואיך מחשבים אותה?

 

 

פלאגים, זה חלק שנמצא במנוע (חלק ממנו יושב בתוך הצילינדר בראש המנוע), ויוצר את הניצוץ. זה קורה כי יש מרווח בפלאג (כאילו שתחתוך חוט שסוגר מעגל, אבל תשאיר את הקצוות קרובים אחד לשני). בגלל שהזרם שמגיע מאוד גבוה (ארז, זה מתח, אני יודע, אל תדאג) האלקטרונים קופצים באוויר, בתוך הצילינדר מעל הפער שיצרנו וע"י יוצרים ניצוץ חשמלי. הניצוץ הזה מצית את התערובת שבצילינדר, דבר שגורם לפיצוץ וירידת הבוכנה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

7. הבנתי שיש משהו בצפון הארץ שנקרא "מלמד" שבונה כבלים בעצמו לפי הזמנה,יש לו כבלים רגילים וכבלים מיוחדים עם חיבור נוסף לאדמה ,יש לו קונקטורים וסוגי כבלים והוא בונה לבד לפי דרישה, האם למשהו יש מידע בנושא? האם כבלים שנבנים מייצור עצמי מחזיקים אותו אורך זמן כמו כבלים שבאים כבר מוכנים, האם למשהו יש כבלים כאלה ויכול להמליץ או לא להמליץ...?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

7. הבנתי שיש משהו בצפון הארץ שנקרא "מלמד" שבונה כבלים בעצמו לפי הזמנה,יש לו כבלים רגילים וכבלים מיוחדים עם חיבור נוסף לאדמה ,יש לו קונקטורים וסוגי כבלים והוא בונה לבד לפי דרישה, האם למשהו יש מידע בנושא? האם כבלים שנבנים מייצור עצמי מחזיקים אותו אורך זמן כמו כבלים שבאים כבר מוכנים, האם למשהו יש כבלים כאלה ויכול להמליץ או לא להמליץ...?( יש לי כזה כבל אתה מוזמן לבדוק ולאשר או לשלול אותו)

אורי מלמד כבודו במקומו עומד!

הוא נמצא בחיפה, ובנו מנהל היום מכון לקרבורטורים והזרקה, הטוב הנחשב ביותר באזור הצפון!

בזמנו בכל תערוכת "אוטו מוטור" הוא הציג את חוטי ההצתה שהוא המציא" מדובר בחוטי הצתה

נחושת רגילים( לא פחם)אשר אליהם היה מולחם כבל חשמל עבה , אשר היה מאורק לשלדת הרכב,

והיה אמור להגביר את הניצוץ של חוט ההצתה שהגיע מסליל ההצתה למפלג, ומשם כמובן לשאר חוטי ההצתה, ובזאת לתרום להתנעה קלה יותר בחורף , לחיסכון בדלק.... ועוד ועוד!

בזמנו זה היה להיט ונמכרו בו מאות חוטי הצתה מגבירי ניצוץ כאלה!

כל תקופה והפריירים שלה!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה פראיירים? אנא פרט בבקשה.

 

יש לך כבל כזה, הכוונה שיש לך מורכב ברכב או היה לך ברכב? האם בדקת אותם לעומת כבלים רגילים? האם יש אמת בדבר?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פריירים בלשון העם!

שפני ניסיון של פרוייקט של אדם פרטי, שהמציא הרבה דברים, חלקם מוצלחים יותר חלקם מוצלחים יותר, אך עובדה ששום רכב לא נוסע עם כבל הצתה זה, וכבל זה מונח אצלי בעסק והוא משמש לי ככלי עבודב לאבחן כבל הצתה ראשי, ולא כשימוש יומי ברכבי, הניצוץ אכן חזק יותר כשהוא מאורק לגוף, אך אין לכך תועלת היום עם ההצתות האלקטרוניות בעלות המתח הגבוה,והצתה ללא סליל !

מעולפ לא הוכחה יעולותו!

כמו שלא הוכחה המגנט שנמכר כהבטחה לחסכון של 20 אחוז בתצרוכת הדלק, על ידי שינוי בפרודות הדלק, וכמו שהו הופיע ביום בהיר אחד ונמכר לפריירים , הוא נעלם מהשוק , לאחר ששוק הצרכנים נוכח לדעת ששאין דבא מאחורי ההמצאה!

בקרוב צפו להפתעה נוספת בנוש חיסכון בדלק, וזאת המצאה שתבוא מחבר פורום זה דווקא..

( רמז שמו צבי) וזה לא אני!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אכן הניצוץ יותר חזק, אז יש אמת בדבר....ברכבים עם סליל הצתה, הדבר יעיל.

 

אגב, האם לחוטי נחושת יש יתרון או חיסרון לעומת חוטי פחם או סוגים אחרים?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחוטי ההצתה יש יתרון של אורך חיים , כמעט בלי סוף!

אך חיסרון קל ברכבים עם רדיו יש להרכיב משתיקי רעשים בקצות הכבל נחושת כדי למנוע רעשים של ניצוץ

ברמקולים של הרדיו!

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6817 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...