Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שעון חום מכאני עם רגש טמפרטורה - שאלת התקנה.


fuchi
שימו לב! השרשור הזה בן 6808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

נתקלתי היום ב שעון חום מכאני עם רגש טמפרטורה, מחירו 70 ש"ח, פתחתי את האריזה יש שם שעון עצמו שמחובר אליו חוט קבוע עם רגש טמפרטורה ועוד שני חוטים למנורה = אופצייה לתאורה.

התקנתו פשוטה ביותר.

שאלתי היא , האם ניתן להתקין שעון זה ע"י התקנתו בתוך הרכב, משיכת החוט והעברתו דרך קיר האש למיכל עודפים, לעשות חור קטן ומדוייק במכסה המיכל עודפים ולהכנים את החוט הזה עם הרגש, לסתום את החור מבחוץ עם טיפה אפוקסי פלסטלינה, השאלה היא האם הרגש שיוצב בתחתית מיכל העיבוי יוכל לתת לי אינדיקציה מסויימת לגבי חום המים במערכת?

אפילו לא טמפרטורה מדוייקת, אלה שינוי מסויים עם התחממות הרכב?

 

ידוע לי שהתקנתו התקינה צריכה להתבצע ע"י חיבור טי לחיישן טמפרטורה שיש לי כבר ואז יש לחבר את הרגש לשם.

 

השאלה היא אם ניתן לחבר את הרגש לתחתית מיכל העודפים(בצורה הפשוטה ביותר).

 

תודה לכל העונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף להשים את החיישן של השעון בתוך הבלוק של המנוע כך תידע במדויק מה החום של המנוע.

ראיתי אנשים ששמים את החיישן ברדיאטור אבל זה לא אינדיקציה מדוייקת לגביי חום המנוע.

יש אנשים (כמוני) שעד שהשעון חום לא זז לא נוסעים עם הרכב, עם השעון חום שקנית אתה יכול לדעת ביותר מדוייק כמה החום בכל רגע מההתנעה הראשונה.

אם מעניין אותך רק לדעת שהוא חם לא במדויק את תתקין את החיישן על אחת הברזלים שבמנוע .

לגבי התקנה בתוך מיכל המיים לא יתן לך כימעט כלום כי יש במערכת המים חלק שניקרה טרמוסטט והוא לא מעביר מיים עד טמפרטורת חום מסויימת כך שלקבל אינדיקציה מהמים בדקות הראשונות לא יתן לך כלום.

רז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מעניין אותי הדקות הראשונות, מעניין אותי דבר אחד בלבד, במצב של התחממות בוא נאמר מעל החצי, אם הרגש יהיה במיכל העודפים, האם תהיה לי אינדיקציה מסויימת לגבי חום המים?

 

בוא נאמר שהרכב בטמפרטורת העבודה שלו, האם הטמפרטורה במיכל העודפים, גם כן תהיה בטמפרטורת העבודה שלו פחות או יותר?

 

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב יש לך כבר בבלוק חיישן כזה לא קשה לימצוא אותו תוציא את החוט שלו ותחבר את החוט של החיישן שבמנוע תעביר את המשך החוט עד ללוח שעונים בתוך הרכב תימצא לו מקום נחמד ותיתחדש.

 

רז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקי עכשיו הבנתי...

תיהייה לך אינדיקציה אבל לא מדויקת משמעותית.

המיים שבעודפים יותר קרים מהמיים שבמנוע ובמעברים ,גם המיים שברדיאטור יותר קרים מהמים שבמנוע או במעברים, וכן חשוב לדעת בכמה שיותר דיוק מה החום של המים במנוע .

שהרכב בא מהחברה החיישן שמראה את חום המנוע נימצא בתוך המנוע עצמו וזה המקום הכי מדוייק שאפשר להתקין חיישן כזה.

רז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר את עצמי במעט:

 

יש לי כבר שעון חום ברכב, אני מחפש שעון חום נוסף שייתן לי אינדיקציה נוספת, שיהיה יותר בולט למקרה ש...

אני מחפש משהו פשוט בלי חיבורי חשמל וכאלה....

מצאתי שעון מכאני, שעון ברור מאוד, פשוט ביותר, אין בו כלום, חוט אחד יוצא ממנו עם רגש בקצה וזהו, חשבתי אולי אפשר לרכוש כזה ואת החוט עם הרגש לחבר למיכל העודפים בצורה קבועה וחלאס, תהיה לי אינדיקציה נוספת של טמפרטורת מיכל העודפים.

 

השאלה היא האם הטמפרטורה במיכל העודפים משתנה עם שינוי בטמפרטורה הכללית של המים.

 

לדוגמא:

אם החום מגיע לרבע(בשעון שקיים אצלי בלוח שעונים), אותו שעון שמחובר למיכל עודפים יראה לי קריאה מסויימת, אם הטמפרטורה תעלה לחצי, הקריאה תשתנה,ואם הטמפרטורה תעלה לשלושת רבעי , האם הקריאה תהיה שונה?

והכי חשוב, אם הטמפרטורה בשעון המקורי של הרכב תגיע לקו האדום, מה השעון הנוסף הזה יראה לי?

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיראה אני יסביר שוב...

יש בהדל משמעותי בין המיים בעודפים לבין במיים במנוע עצמו.

ברגע שהמחוג שלך האוטו יראה חצי, המחוג של השעון הנוסף(שבמיקרה שלך נגיד בעודפים) יראה רבע ואולי פחות.

במידה והשעון החום שלך ברכב יראה על התחום האדום (חס וחלילה)השעון שהוספת (העודפים)יראה גם אותו דבר ואולי קצת פחות כי שהמיים רותחים הם יתערבבו עם העודפים ולכן אני בטוח שהשעונים יראו כימעט רותו דבר.

למה אתה נעול על מקום שרק אם הרכב יתחמם משמעותיית "תוכל להנות מהשעון"

הייתי ממליץ לך עם כבר ברדיאטור או על אחד הברזלים שיושב על המנוע ...

רז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תרשה לי להמליץ לך המלצה שונה לגמרי... אל תקנה שעון חום ב-70 שקל, ככל הנראה הוא סיני וכך גם האמינות והדיוק שלו (לא משהו, למי שלא מבין לבד... :)).

 

חפש שעונים קצת יותר טובים, גרמנים לדוגמא, VDO ודומיו או AutoMeter/Autogage. שם, כשלמנוע חם, אתה יודע על זה.....

 

ולשאלתך, יוניט שמחובר כמה שיותר קרוב לתא הבעירה בראש המנוע, ייתן את חיווי החום המדוייק ביותר.

 

ליאור

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6808 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...