Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סינסטסיה - התאמת צבעים לאותיות ומספרים - למישהו יש?


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 6907 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני שואל כאן מכיוון שזאת הדרך הכי קלה להגיע להכי הרבה אנשים. יש תכונה מסוימת הנקראת סינסטסיה (Synesthesia), אשר יש אותה למעט אנשים (אין נתונים מדויקים, ההערכה היא אחד לכמה אלפים או עשרות אלפים), אשר מאפשרת לאנשים להתאים צבעים מסוימים לאותיות ומספרים.

 

בקצרה, כאשר אותם אנשים קוראים טקסט ובו אותיות, מילים ומספרים, הם משייכים אוטומטית צבעים מסוימים לאותם אותיות, מילים ומספרים. זה לא משהו שהם צריכים להתרכז בשביל לעשות, אלא זה פשוט מופיע להם בראש. לדוגמא הספרה 1 תשויך לצבע אדום נניח, 2 לירוק וכן הלאה. אצל אותם אנשים הספרות והאותיות תמיד יהיו בעלות אותו הצבע, כך שאם תשאלו אותם את הצבע של מספר מסוים ואחרי תקופת זמן תשאלו שוב, תקבלו את אותה התשובה באופן מיידי. אצל אנשים שונים השיוך יכול להיות שונה, כך שאותן ספרות לא יהיו בעלות אותם צבעים אצל אנשים שונים.

 

יש עוד סוגים של סינסטסיה, למשל התאמת צבעים לריחות, קולות לצורות וכן הלאה. בעצם זה שם כולל לכל שילוב של חושים או סוגים שונים של מידע שמתקבל (מכאן השם מיוונית - לחוש יחד). כמובן שיש לתכונה הזאת בסיס מדעי - חלקים מסוימים במוח שמעבדים את המידע המתקבל מהחושים, מחוברים אצל הסינסטסים.

 

הנה אתרים לדוגמא:

 

http://www.hyperogga.com/synesthesia.asp

 

http://www.mixsig.net

 

http://psyche.cs.monash.edu.au/v2/psyche-2-10-cytowic.html

 

http://synesthesia.info

 

 

 

ואחרי כל זה - האם למישהו כאן יש את התכונה הזאת? אם כן, אשמח לשמוע (ולא, לי אין)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...