Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך אתם נוהגים ברכבים החשמליים שלכם ?


yossiaviel

פוסטים מומלצים

מאחר ויוצא לי לנסוע הרבה, לרוב אני נתקל  ברכבים חשמליים, כולל כאלה  עתירי הספק, שנוסעים הרבה מתחת למהירות המותרת. 

גם כשהדרך פנויה לחלוטין..

ובמיוחד בדרך בין-עירונית.

רציתי לדעת אם מדובר בתופעה גורפת , או שחלק מכם עדיין ממשיכים לנהוג כמו ברכבי הבנזין שהיו לכם ?

 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בעל רכב חשמלי אבל אני שותף לאבחנה שלך, גם כשהם לרוב הרכבים הכי מהירים על הכביש הם נוסעים לאט.

 

לא יודע אם מדובר בחרדת טווח או שהם משתמשים במערכות נהיגה אוטונומיות ומתעסקים בכל מני דברים חוץ מנהיגה ולכן מעדיפים לכוון את הרכב על המהירות המותרת בחוק פלוס מינוס, להיות על הימין ולשגר…

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוהג כמו ברכב בנזין ולרוב אף הרבה יותר מכך

 

מצטער, לא רכשתי רכב עם מומנט מיידי וקג"מ מרשים כדי לא ללחוץ על הדוושה ברמזור, לעקוף במהירות (גם בפן בטיחותי) ובכלל להינות מנהיגה (עד כמה שאפשר, כי רכב ספורטיבי על אף סוסיו זה לא)

 

בהחלט יש בקבוצות השונות קיצוניים שמתלהבים מצריכת חשמל נמוכה בעקבות נסיעה במהירות החוקית, ולפעמים אף ללא מזגן כדי להגיע ל"הישגים". זה מטופש, ולטעמי - ממש לא מעיד על רוב האנשים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנהג רכב חשמלי (ATTO 3) מעל שנתיים, אני מסכים עם זה, הרכב לא רוצה לנסוע מהר מידי.

בעוד שהרכב מרגיש קליל וזריז במהירות נמוכות, מעל 100 קמ"ש הרכב מאיץ לאט יותר, מרגיש כבד יותר ובכללי מאותת לך לא ללחוץ עליו, 

נראה לי שזה מכוון, מכיוון ובמהירויות גבוהות הרכב זולל יותר אנרגיה, תיכנתו אותו כך שלא תתרוקן הסוללה באמצע הדרך.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוהג רגיל כמו שנהגתי בכל רכב.

לא מרגיש לי שהטסלה או היונדאי מאותתות לי לא ללחוץ.

האמת שאפילו לוחץ יותר ממה שלחצתי בבנזין, בעיקר בעליות או כשצריך האצות זריזות.

  • אהבתי 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נסיעות מהירות ולחיצות מורידות טווח בצורה משמעותית.

אצלי אם נוסע רגיל הרכב אינו עובר את ה240 קמ.

זיקר X קריפטון.   בנסיעת סבתא מגיע ל 360 קמ הכי הרבה שלי, אבל נסיעה ממש חלשה ואיטית מהרגיל.

אבל התרגלתי ואין לי חרדת טווח ומטעין מתי שצריך בבית, אבל נוסע בכללי פחות לוחץ מרכב בנזין אפשר לומר.

אני מדבר על נסיעה עירונית, מחוץ לעיר ונסיעות ממושכות וארוכות, הרכב מגיע בקלות ל360 קמ.

אבל 90 אחוז מהנסיעות שלי, הן בעיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, Ragnar כתב:

נוהג כמו ברכב בנזין ולרוב אף הרבה יותר מכך

 

מצטער, לא רכשתי רכב עם מומנט מיידי וקג"מ מרשים כדי לא ללחוץ על הדוושה ברמזור, לעקוף במהירות (גם בפן בטיחותי) ובכלל להינות מנהיגה (עד כמה שאפשר, כי רכב ספורטיבי על אף סוסיו זה לא)

 

בהחלט יש בקבוצות השונות קיצוניים שמתלהבים מצריכת חשמל נמוכה בעקבות נסיעה במהירות החוקית, ולפעמים אף ללא מזגן כדי להגיע ל"הישגים". זה מטופש, ולטעמי - ממש לא מעיד על רוב האנשים

אני נוהג רגיל (מה שמייצר תנועה במהירות גדולה יותר מרכב רגיל),

הקלות בה הרכב צובר מהירות (בכל מהירות) ממכרת, אני עם זיקר X סטנדרטית (272 כ"ס - 5.6 ש' (תאורטית) ל100) והטווח סה"כ סביר לחלוטין (באיזור ה 370+) בנסיעה רגילה,

אבל אנחנו טוענים כל יום כך שזה כמעט לא משנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נוהג לרוב בטסלה מודל 3 ולעיתים בג'ילי של אשתי. נוהג רגיל (=מהר יותר ממוצע התנועה בחלק גדול מהמקרים, אלא אם מדובר בפקקים). כנראה שנוסע מהר יותר עם הטסלה. השלדה של הג'ילי לא מעודדת נסיעה מאוד מהירה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, dorsht כתב:

האמת שאפילו לוחץ יותר ממה שלחצתי בבנזין, בעיקר בעליות או כשצריך האצות זריזות.

בדיוק.

פשוט כי אפשר, ואין לזה עלות. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לא רכשתי את הסיל כפולת המנועים שלי על מנת להתנהל כמו סבתא עם 530 סוסים/68 קג"מ...

החלוקה מאד ברורה: בימים שאינני נוסע מהבית (בגליל) לאזור המרכז - אני נהנה מכל לחיצה ותאוצה. שכרון חושים שתמיד מצליח להדביק חיוך דבילי 

לפרצוף...  פשוט לא מעניין אותי עד כמה מתקצר הטווח בימים כאלו - גם אם זה אומר לטעון בסוף כל יום.

בימים של נסיעה למרכז (נסועה יומית של 320-350 ק"מ) אני משתדל לא להפריז בתאוצות, ולא לעבור 120 קמ"ש, כי בהיעדר תיבת הילוכים התצרוכת עולה בצורה אקספוננטית כבר מאזור 110 קמ"ש צפונה. בצורה כזו, לא תראו אותי זוחל בניסיון לחלץ עוד כמה עשרות ק"מ, אבל הפעלת הכח הופכת ליותר מדודה

וכך אני מגיע בקלות להו"ש של קרוב ל-350 ק"מ מבלי להזדקק לטעינה מהירה בדרך.

מודה - בכמעט 40K ק"מ ברכב המטורף הזה לא התפתיתי ולו פעם אחת לנסות ולחצות את טווח ה-400 ק"מ (520 ק"מ מוצהר WLTP) - הפיתוי הזמין יותר של הכח תמיד מנצח.

למדתי לשפוט היטב צריכה, בייחוד בעליות הארוכות הביתה בסוף היום, יצא לי כבר פעמיים להגיע למטען שלי עם 1% בסוללה... מעולם לא נתקעתי בדרך, טפו-טפו. 

מפליא עד כמה פשוט היה לי להתרגל לתכנון ולהתאמת סגנון הנהיגה לנסועה שמחכה לי באותו היום. כשאתה יודע מה מחכה לך בקצה הדוושה, אתה גם יודע להתאפק קצת כשצריך. בשאר הזמן - WARP SPEED 😉

  • אהבתי 4

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי חלק נכבד מהנסיעות הוא בפקקים. אבל כשלא - אני נהנה מהתאוצה האדירה ולוחץ. אז בסדר, הצריכה עולה - זה לא מעניין. אני גם ככה חוסך לעומת רכב בנזין, ויש לי עמדת טעינה ביתית - מקסימום נטעין יום אחד קודם...שמתי כמות נכבדת של שקלים כדי ליהנות מהרכב, לא כדי לנסוע על ביצים

-----------------------------

לא אפוי, לא כפוי, לא צפוי, לא רפוי ולא שפוי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 24.3.2025 בשעה 18:05, yossiaviel כתב:

אני נתקל  ברכבים חשמליים, כולל כאלה  עתירי הספק, שנוסעים הרבה מתחת למהירות המותרת.

בשאלה עצמה יש מידה של מתנשאות. אותם טענות הועלו בזמנו לגבי נהגים של רכבים היברידיים.

לא מדובר בתופעה גורפת. חלק מנהגים מנסים לשפר את טווח הנסיעה, שיורד דרמטית עם עליה במהירות, לאחרים לא אכפת.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק כמו שנסעתי ברכב בנזין. אין הבדל.

בגלל המהירות הגבוהה בכבישים בין עירוניים צריכת האנרגיה גבוהה והטווח המוצהר דימיוני בהתאם לנהיגה שלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו לפני, לא סתם קנינו רכב עם תגובה מידית, במיוחד בעקיפות - פשוט חלום

נוסע עליו הכי מהר שאפשר

 

הדברים היחידים שלפעמים קורים ואולי אליהם אתה שם לב - זה כאלה שהגיעו לסף הטווח ואולי מפחדים, אבל גם במקרים כאלה אין סיבה להיות על פחות מ 100 קמש

  • אהבתי 1

כפיר הג'ינג'י

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנגד, יצא לי לראות כמה וכמה בעלי טסלה שנוהגים מהר ברכב שלהם.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...