Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אופנוע או קטנוע, תעזרו לי


Michael_T

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אז ככה, אני בן 25, לפני שלושה חודשים לראשונה הוצאתי רישיון A1 אחרי 7 שנים של נסיעה על רכב 4 גלגלי נקרא לזה ככה (רישיון B).

הוצאתי רישיון על אופנוע כי ידעתי שלא משנה איפה אעבוד, אני לא הולך לעמוד בפקקים יותר ולחפש מקומות חניה כאילו זה אוצר, נמאס לי.

 

בעיקרון אני גר בחולון ומתחיל לעבוד בראש העין שזה אומר 30 ק"מ הלוך פלוס 30 ק"מ חזור כמעט כל יום (מזל שמאפשרים עבודה היברידית) ברובם על כביש 4 שידוע לכולם העומס שלו בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים - ערב כשחוזרים מהעבודה.

אני מאוד מתחבט עם הרעיון של מה יותר נכון לי להביא, אופנוע או קטנוע, כי מעבר לשיעורי הנהיגה לא באמת יצא לי לנסוע על הילוכים, ככה שלא חוויתי מה זה לנסוע על הילוכים בתוך פקקים ולאורך זמן.

בסוף אני צריך להבין מה הכלי שיהיה לי יותר נכון להביא, עם איזה כלי יהיה לי יותר קל לתמרן בפקקים, איזה כלי יגרום לי לפחות בתחושה ליותר תחושת ביטחון על הכביש, באיזה כלי יותר נוח ובטיחותי להרכיב בן אדם איתי, מה יותר קל וזול לתחזוקה שוטפת וכו'... אשמח להצעות כי כרגע הלב אומר אופנוע אבל השכל אומר קטנוע.

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Michael_T כתב:

אני לא הולך לעמוד בפקקים יותר ולחפש מקומות חניה

זה נכון -  במחיר של ויתור על נוחות ובטיחות פסיבית, ולהיות חשוף לפגעי מזג אוויר,

אבל בגיל 25 זה בהחלט נסבל... ברכות על הרשיון.

לפני 3 שעות, Michael_T כתב:

מה יותר נכון לי להביא, אופנוע או קטנוע

Tmax "מביאים", את כל השאר צריך לקנות...

לפני 3 שעות, Michael_T כתב:

הלב אומר אופנוע אבל השכל אומר קטנוע.

סיכמת יפה.

קטנוע לפרקטיקה, אופנוע לנשמה (קטנוע = fashion  אופנוע = passion)

אם זה כלי למטרות תחבורה יומיומית כפי שציינת, יש יתרונות לקטנוע אוטומטי על אופנוע עם הילוכים.

לפני 3 שעות, Michael_T כתב:

איזה כלי יותר נוח ובטיחותי להרכיב בן אדם איתי

ממליץ בחום לדחות את נושא ההרכבה לאחרי שתצבור נסיון ברכיבות סולו.

מורכב משפיע באופן משמעותי על חלוקת המשקל, יציבות, מרחקי בלימה, תגובות היגוי, תאוצה ועוד

ומגדיל את המיומנות הנדרשת מהרוכב, במיוחד ברכיבה אטית ותמרונים בפקקים.

ועוד המלצה חמה:

אחרי חודש-חודשיים של רכיבה, לעבור קורס רכיבה מתקדמת שמלמד איך באמת לשלוט בכלי, ולא רק איך לעבור טסט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

אני על קטנוע עם מקום ל2 קסדות וארגז.

כל הקניות הביתה נכנסות לי + שישיית מים.

אין יותר פרקטי מזה, אני רואה בכביש אופנועים שרוכבים עם תיקים על הגב וכבר מתחיל לכאוב לי.

עריכה אחרונה על ידי Houti
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.2.2025 בשעה 14:55, Michael_T כתב:

בעיקרון אני גר בחולון ומתחיל לעבוד בראש העין שזה אומר 30 ק"מ הלוך פלוס 30 ק"מ חזור כמעט כל יום (מזל שמאפשרים עבודה היברידית) ברובם על כביש 4 שידוע לכולם העומס שלו בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים - ערב כשחוזרים מהעבודה.

אין פה באמת התלבטות... קטנוע.

יש לך איזו זיקה ספורטיבית כלשהיא? כי לא ציינת כלום ממנה. אפילו לא פסיק.

בא לך להתחרע? לנסוע עם האופנוע לרחוק יותר לטיולים ברמה?

ממה שתיארת - אתה מחפש כלי רכב דו"ג יעיל לפקקים ולנסיעה עירונית/בין עירונית של להגיע לעבודה ולחזור הביתה וזהו... אז קטנוע.

כנראה גם שקטנוע יהיה זול יותר מאופנוע באותו הנפח (כנראה) וגם יוריד לך את החשק לעשות שטויות ברוב המקרים כי אם זה לא T-Max אז זה לא.

קטנוע עתיר נפח (לדעתי לפחות 300 סמ"ק?) לנסיעה מנהלתית, להגיע לעבודה, לחזור הביתה, הרבה יותר נוח, הרבה יותר סלחן, גם צורת הישיבה יותר נוחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון, אני ממליץ על קטנוע לא פחות מ350 סמ"ק לנסיעות בינעירוניות,

למרות זאת חשוב שתדע שלקטנוע יש בלאי יותר גבוהה מאופנוע בנסיעה בינעירונית,

הוא נשאר על תורים גבוהים כל הנסיעה לאור פעולת הגיר הוריאטור, כמו כן בלא הגיר עצמו יהיה גבוהה יותר בנסיעות כאלה,

אם אין לך בעיית תקציב, שווה לשקול קטנוע מנהלים גדול כמו הונדה פורזה 750 שמגיע עם תיבת DCT שתהיה מתאימה יותא לנסיעות בינעירוניות כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, wildlands2019 כתב:

לקטנוע יש בלאי יותר גבוהה מאופנוע בנסיעה בינעירונית,

הוא נשאר על תורים גבוהים כל הנסיעה לאור פעולת הגיר הוריאטור,

לא בהכרח. תלוי בדגם ובכיול התמסורת, וכמובן שבנפח המנוע.

אם אני לוקח 2 הונדה 250 שאני מכיר מקרוב, CRF250 ראלי, ופורזה 250,

למיטב זכרוני שניהם מתייצבים על סביבות ה-6-7K סל"ד בשיוט על 120+-.

דווקא לווריאטור יש אפשרות לתת יחס העברה גבוה יותר לשיוט נינוח

מאשר גיר של הילוכים קבועים כשהשישי צריך עדיין גם 'לסחוב' ולא רק לשייט.

 

מבחינת הבלאי זה מאוד תלוי בדגם וביצרן.

 

לגבי הפורזה 750, זו כבר חיה אחרת לגמרי. אופנוע אוטומטי בלבוש קטנועי.

מנוע ה-750 שלו עם הספק נמוך יחסית לנפח בתמורה למומנט גבוה וזמין בסל"ד נמוך

ויחס המהירות/סל"ד שלו בשיוט מקביל למנועי ליטר טווין. 120 קמ"ש ב-4K סל"ד למיטב זכרוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין,

האמת זה מה שאמר לי מוסכניק,

פעם היה לי xevo 250 שנסעתי איתו בעיקר בבינעירוני, וכל תקופה היה תקלה או המנוע לא הנעי או הגיר לא סחב,

ולכן אמר לי שעדיף לי אופנוע לנסיעות הבינעירוניות ובכלל נפח טיפה יותר גדול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...