Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הכי נכון לנהל הוצאה על רכב בהסתכלות ל- 5+ שנים


Amired

פוסטים מומלצים

אופציה ד

לקנות טסלה ולהחזיק אותה 15 שנה

הכי זול שיצא לך משלל האפשרויות שהעלית

 

לא כל אחד בנוי לזה כמובן

  • רעיון טוב! 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Amired כתב:

גיפון חשמלי חדש (טסלה), כולל עלות חשמל וטיפולים כ- 250,000 שח עבור 5 שנים. שווי רכב משוער בסוף התקופה כ 100,000 שח

מעריך שהשווי יהיה כ 150 אלף. ואם יהיה מיסוי רגיל על חשמליות אז אפי’ 180. 

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, חולה רכב#1 כתב:

מבחינת טסלה וירידת ערך, לדעתי יותר מפחיד זו ההתנהלות של מאסק שבציוץ אחד יכול לבצע הנחה משמעותית ואז תמצא את עצמך שקנית רכב ב 250,000 ש"ח ויום למחרת הוא ב 220,000 (לדוגמה) וכבר הפסדת 30,000 ש"ח בנוסף לירידת ערך וכל זה בימים ספורים בלבד

תפיסת עולם ישראלית שגויה מייסודה משתי סיבות:

1. אותו דבר אפשר להגיד על טויוטה שבזמן החלפת הראב 4 לדגם גדול ומוצלח יותר גם הורידה את המחיר שלו ב 20 אלף שח, או mg ehs שנמכר היום בהנחות של 30 אלף שח ועוד הרבה רכבים שמאז סיום משבר השבבים נמכרים היום בהנחות גדולות. וכמו שטסלה יודעת להוריד מחירים , היא גם ידעה להעלות כשהיא רוצה.

 

2. והיא העיקרית, אם מאסק יוריד את המחיר,  זה רק אומר שבעוד 5 שנים כשהוא יבוא לחדש את הרכב זה יעלה לו פחות ,ולחדש לטסלה יהיה אפילו יותר משתלם ממה שמשתלם לו היום.

 

למעט לספקולנטים שחשבו לקנות טסלות ולמכור ביוקר אחרי שנה בגלל  שהמחירים רק עלו כל הזמן, ללקוח פרטי שמתכנן שימוש ארוך טווח כל ירידה היא ברכה וזה אני אומר כבעל טסלה. מבחינתי שמחר טסלה תוריד מחירים ב 50% , סביר להניח שזה גם יקדים את זמן השדרוג שלי בגלל עלויות שדרוג הרבה יותר נמוכות וזה גם אומר שאני לא אצתרך להתפשר על רכבים זולים יותר רק כדי לנסות לחסוך כסף.

 

ואחרי כל זה, מישהו הביא פה לפני מספר ימים נתונים על ירידת ערך של רכבים בארה"ב ב 5 שנים האחרונות, טסלות s,x ו 3 (מודל y עדיין לא היה קיים לפני 5 שנים),למרות כל העליות והירידות והעליות והירידות של טסלה(בארה"ב הרבה יותר נהוג להתאים את המחירים למצב השוק), הערך של הטסלות ירד פחות מרוב רכבי הבנזין המקבילים להם.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, stx כתב:

טסלה y.

 

לפי החישובים שלך, יצא שהאפשרויות די זהות ומה שבעיקר מפריע לך, זה לשים את המזומן ולהפסיד תשואה פוטנציאלית על הכסף.

 

אבל בכל מקרה אתה צריך ללוות את הכסף שלא תשים עכשיו במזומן, כלומר לשלם 5% לשנה בריבית. התשואה שתפסיד היא רק התשואה הפוטנציאלית מעל הערך הזה, ואחרי מס.

השאלה כמה אתה חושב שסביר שזה יהיה? עוד 3%? על מחיר הרכב המלא זה יוצא 6,000 שקל בשנה. זה לא משמעותי בתמונה הכללית.

 

בקיצור, מאחר ויש לך אפשרות לעמדת טעינה,  ואתה עם ילדים קטנים ככה ששקט נפשי ובטיחות הן כנראה גבוה בסולם העדיפויות אצלך  

ובנוסף יש לך נסועה משמעותית ואתה מתכוון להחזיק את הרכב תקופה ארוכה - רכב חדש, בטיחותי, ללא טיפולים ועם עלויות שוטפות זולות  נשמע לי כמו הפתרון הכי טוב.

 

תודה,

התייחסות טובה להתלבטות האמיתית שלי, כנראה שהפסד התשואה הוא באמת מינורי בהשוואה לריבית שבכל מקרה אשלם על הרכב. אבל תוסיף לזה שכשהכסף נמצא כולו במזומן ברכב הוא יורד בערכו בגלל ירידת הערך של כל שנה, לכן ההפרש הריאלי הוא קצת יותר רציני לדעתי.

 

בתאריך 2.12.2023 בשעה 14:08, חולה רכב#1 כתב:

דגמי יונדאי ההיברידים מגיעים עם אחריות ל 150,000 על הסוללה ואופציה להארכה לשנה/15,000ק"מ נוספים ב 500 ש"ח +-. 

 

מבחינת טסלה וירידת ערך, לדעתי יותר מפחיד זו ההתנהלות של מאסק שבציוץ אחד יכול לבצע הנחה משמעותית ואז תמצא את עצמך שקנית רכב ב 250,000 ש"ח ויום למחרת הוא ב 220,000 (לדוגמה) וכבר הפסדת 30,000 ש"ח בנוסף לירידת ערך וכל זה בימים ספורים בלבד. 

 

אם בא לך ראש שקט, הייתי ממליץ לכוון להיברידי. 

דיזל לא, כי יכול להיות שיצוצו כל מיני בעיות (לדוגמה, בעיית האוריאה ב 3008 וכו'). 

 

גילוי נאות: יש לנו 2 איוניק היברידיות בבית, הראשונה עברה 190,000 ומאריכים את האחריות בכל טיפול. 

יש גם 3008 דיזל אבל לא מדברים עליו בגלל עין הרע. 

 

 

היברידי בסגמנט זה כמעט רק ראב4 שמחיר הקנייה שלו גם כמשומש די יקר, תוסיף על זה 2 טיפולים לא זולים בשנה ולא מעט דלק וזה עובר את החישוב של 30,000 שקל לשנת שימוש..

 

לפני 19 שעות, avargel כתב:

אופציה ד

לקנות טסלה ולהחזיק אותה 15 שנה

הכי זול שיצא לך משלל האפשרויות שהעלית

 

לא כל אחד בנוי לזה כמובן

 

לא בלתי סביר שיקרה אבל קשה לתכנן כל כך הרבה קדימה

 

לפני 19 שעות, tinoki כתב:

מעריך שהשווי יהיה כ 150 אלף. ואם יהיה מיסוי רגיל על חשמליות אז אפי’ 180. 

 

הלוואי, ניסיתי להיות אגרסיבי בהערכת שווי הרכב בסוף התקופה כדי לא לתת העדפה עודפת לחשמלי (שברור שזאת ההעדפה האישית שלי)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אופציה ה

כפי שאתה רואה, הפערים בין האפשרויות לא לגמרי ניתנים לחיזוי, ואף יש סיכוי שדוקא מה שתחשוב שהוא הזול יצא שווה או יקר לאחרות

 

לכן

אם ההעדפה האישית שלך זאת טסלה Y אז לך עליה, ואל תחליט מראש שאתה באמת מחליף אחרי 5 שנים - אלא "בעוד 5 שנים נתכנס שוב ונקבל החלטה"

מבחינתי Y בת 5 (לו היתה היום) זה משהו שהייתי רוכש מלכתחילה ומחזיק בו עשור, כך שלא בטוח שאכן יהיה לך דחף או צורך אמיתי להחליף באותה נקודת זמן

 

בקיצור, Y

  • רעיון טוב! 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב זה דבר לא כלכלי בעליל, השווי שלו נשחק עם הזמן והעלויות עולות עם הזמן.

אם הכוונה היא ללכת על 5 שנים של החזקה, אני לא רואה סיבה למה לא ללכת על רכב חדש.

בנוגע למימון, הייתי שם דגש חזק על העלויות והחוזה ולא ללכת על המימון הראשון שמאשרים לך בסוכנות.

יכול להיות שדווקא הלוואה מקרן השתלמות/פנסיה, תשתלם יותר. ממליץ לבדוק את הכיוון הזה.

 

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Amired כתב:

אבל תוסיף לזה שכשהכסף נמצא כולו במזומן ברכב הוא יורד בערכו בגלל ירידת הערך של כל שנה, לכן ההפרש הריאלי הוא קצת יותר רציני לדעתי.

 

הרכב מאבד מערכו בלי קשר למקור ממנו הגיע הכסף, אין מה לספור את זה פעמיים.

אלא אם התכוונת לזה שכסף מזומן אצלך יעשה תשואה על כל הסכום, בזמן שבהלוואה הריבית היא על קרן שהולכת ופוחתת עם הזמן.

זה באמת נכון, רק שמצד שני אתה יכול להשקיע את הסכום החודשי שהיית משלם על ההלוואה ולקבל תשואה הולכת וגדלה עליו.

 

בכל מקרה, חישוב על השקל אי אפשר לעשות פה כי יש אי וודאות בכמה גורמים ויש גורמים כמו בטיחות ושקט נפשי שכל אחד יתמחר אחרת, ובסופו של דבר הפערים על חמש שנים הם לא כאלה גדולים.

 

שוב, נשמע שטסלה Y עונה על הצרכים שלך הכי טוב.

לגבי המימון, אני חושב שאצלי לפחות השיקול היה קצת שונה והוא כמה כסף נזיל נשאר לי אחרי שקניתי את הרכב - אם לקנות אותו במזומן היה מנקה אותי לגמרי אז הייתי הולך על מימון ומשאיר כסף בצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...