Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך הכי נכון לנהל הוצאה על רכב בהסתכלות ל- 5+ שנים


Amired

פוסטים מומלצים

היי,

שאלתי את השאלה הזאת גם בפייסבוק אבל נראה לי שצריך גם אנשים שמבינים ברכבים ולא רק בפיננסים.

השאלה היא יותר כלכלית מאשר רכב ולכן העליתי כאן ולא בפורומים הכלליים / התייעצות לקניית רכב.

לפי כל החישובים, הרכב עתיד לעלות בערך 30K ש"ח לכל שנת שימוש.

 

התייעצות לגבי החלפת רכב ראשי למשפחה, רצוי ג׳יפון, נוסעים 30 אלף קילומטר בשנה והחישוב הוא לפי 5 שנים לפחות - לא מחליפים רכבים באופן תדיר.
יש אפשרות לעמדת טעינה.
 
אופציה א:
גיפון חשמלי חדש (טסלה), כולל עלות חשמל וטיפולים כ- 250,000 שח עבור 5 שנים. שווי רכב משוער בסוף התקופה כ 100,000 שח, סך הכל תשלום של 30,000 שח לשנה בממוצע.
ספציפית טסלה כי אין טיפולים שנתיים/לפי נסועה ובנסועה שלנו זה משמעותי מאוד (2 טיפולי 15K בשנה).
 
אופציה ב:
גיפון בנזין יד2 במחיר של 100,000 שח, כולל עלות דלק וטיפולים (לפי חישוב אופטימי של 1:14 לליטר) כ- 195,000 שח עבור 5 שנים. שווי רכב משוער בסוף התקופה כ50,000 שח (וגם זה אופטימי מאוד עבור גיפון יד שנייה בן 8-10 עם מעל 200,000 קמ). סך הכל תשלום של 29 אלף שקל לשנה.
 
אופציה ג':
לקנות רכב ישן/פשוט יותר בסביבות 50,000 ש"ח, קצת פחות חסכוני וקצת יותר טיפולים, הבעיה היא שגם כאן בסוף התקופה הוא יהיה כנראה שווה כמעט כלום ככה שעדיין החישוב הכללי נותר על סביבות 30,000 ש"ח לשנת שימוש.
 
לכאורה האפשרויות די זהות, הנטייה היא ללכת על חשמלי חדש ומודרני, הדבר העיקרי שמונע ממני הוא לכלוא הון של כ200,000 שח ברכב במקום בהשקעה לאורך התקופה. אופציה ב+ג מאפשרות לי לפרוס את התשלום הממוצע השנתי לאורך השנים ולהחזיק את רוב ההון בהשקעה שתעבוד בינתיים, לעומת אופציה א שמחייבת אותי לשלם את כל ההון מראש ולהפסיד תשואה אפשרית של 5 שנים על רוב הסכום.
 
אפשרות אמצע יכולה להיות לשלם חצי מהסכום על הרכב החדש במזומן (זהה בערך לעלות הקנייה של הגיפון הבנזין) ואת היתר לקחת בהלוואה של פריים מינוס חצי, אמנם יעלה בריבית של כ- 2,000 לכל שנת הלוואה אבל יהיו 130,000 שח במדדים בינתיים במקום בתוך הרכב שרק מאבד ערך.
ריבית כזאת על הלוואה של 100,000 ש"ח היא בערך 15,000 ש"ח, זאת תשואה סבירה לאזן ב- 5 שנים.
 
מה דעתכם? מה הייתם עושים?
עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שתי הערות:

 

1. חוץ מהנסועה לא פירטת דבר לגבי צרכים: נוסעים, מטען, דרכים לא דרכים

 

2. יתרונות לא כספיים של רכב מודרני - כגון אבזור בטיחות ונוחות יותר מתקדם.

 

3. בהשקעה אלטרנטיבית הרווח לא מובטח, יתכן גם הפסד. השאלה אישית, איך זה מסתדר לך מבחינת גמישות בזמנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, sperial כתב:

כמה הערות:

 

1. חוץ מהנסועה לא פירטת דבר לגבי צרכים: נוסעים, מטען, דרכים לא דרכים, האם יש אפשרות להתקנת עמדת טעינה בחניה פרטית.

 

2. ההשקעה האלטרנטיבית היא, במקרה הטוב, אומדן גס, ויש רכיב של הימור. זה כבר עניין אישי מאוד.

 

3. יתרונות לא כספיים של רכב מודרני - כגון אבזור בטיחות ונוחות יותר מתקדם.

 

1. רכב ראשי למשפחה, זוג+2, עגלה+טיולון, יש אפשרות לעמדת טעינה.

 

2. נכון, אבל למול ההימור הזה, יש את ההפסד הוודאי בלכלוא הון גדול ברכב שרק מאבד ערך כל שנה, במצב הזה ההפסד הוא ודאי לפי ירידת ערך הרכב.

 

3. ברור...

 

 

עריכה אחרונה על ידי Amired
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי החישוב שלך לגבי הטסלה קצת לא מציאותי עם 250000₪ ל5 שנים. במיוחד שלא יודעים אם יהיה מס נסועה/גודש.

בכל מקרה, בהנתן 30000 ק"מ בשנה, ההבדלים יהיו קטנים מספיק כדי להעדיף רכב חדש עם אחריות ע"פ ישן 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, gollu כתב:

נראה לי החישוב שלך לגבי הטסלה קצת לא מציאותי עם 250000₪ ל5 שנים. במיוחד שלא יודעים אם יהיה מס נסועה/גודש.

בכל מקרה, בהנתן 30000 ק"מ בשנה, ההבדלים יהיו קטנים מספיק כדי להעדיף רכב חדש עם אחריות ע"פ ישן 

 

לא מציאותי מבחינת מה?

חשמל ביתי כ3,500 לשנה ולקחתי עוד 2,500 ספייר לטעינות ציבוריות. אין טיפולים

 

מס נסועה יכול להיות, ובאותה מידה יכולים להוריד את הסבסוד על הבלו בדלק והמחיר יטפס הרבה מעל 7 שח לליטר וייקר את האופציה הבנזינית עוד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הביטוח של טסלה נושק ל10000 ₪ כבר עכשיו. אם אתה הולך על הדגם הכי זול 205000₪, רק הביטוח ואגרות רכב לוקחות אותך 260 אלף. 

חשמל יעלה עוד 15 עד 20 אלף. עמדת טעינה תעלה בין 3000 ל 10000 ₪, תלוי בקושי ההתקנה.

ואם התכוונת לMY,  תוסיף עוד 20000₪

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, gollu כתב:

הביטוח של טסלה נושק ל10000 ₪ כבר עכשיו. אם אתה הולך על הדגם הכי זול 205000₪, רק הביטוח ואגרות רכב לוקחות אותך 260 אלף. 

חשמל יעלה עוד 15 עד 20 אלף. עמדת טעינה תעלה בין 3000 ל 10000 ₪, תלוי בקושי ההתקנה.

ואם התכוונת לMY,  תוסיף עוד 20000₪

 

הביטוח גם על רכבי בנזין מתייקר, כבר היום אני משלם סכום לא רחוק מזה לאוקטביה בת 6.

בכוונה לא הוספתי ביטוחים וטסט למשוואה, לאורך שנים ההבדלים די זניחים ממה שאני רואה ולפחות בינתיים הטסט הנמוך על רכב חשמלי מאזן הרבה מההבדל בביטוח למול רכב בנזין. ההבדלים המשמעותיים בין האופציות הן דלק למול חשמל וטיפולים למול בלי טיפולים.

אם הוספת ביטוח וטסט למשוואה, צריך להוסיף את זה גם לאופציה הבנזינית בהתאם, וזה לא ישנה הרבה את התמונה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע לגבי אוקטביה, אבל רכב של 50000₪ אתה לא חייב לבטח מקיף, לא כל התקופה בכל מקרה. 

לצערינו ייקור הביטוח הפך את הביטוח לפקטור רציני מאד בתחשיב. אני החלפתי צרפתייה מזדקנת באיוניק 5, וההפרש בביטוח אוכל יותר מ50% מהחיסכון של הדלק. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, gollu כתב:

לא יודע לגבי אוקטביה, אבל רכב של 50000₪ אתה לא חייב לבטח מקיף, לא כל התקופה בכל מקרה. 

לצערינו ייקור הביטוח הפך את הביטוח לפקטור רציני מאד בתחשיב. אני החלפתי צרפתייה מזדקנת באיוניק 5, וההפרש בביטוח אוכל יותר מ50% מהחיסכון של הדלק. 

 

זה תלוי איך אתה מסתכל על זה,

לא יודע אם נכון להשוות את הביטוח על האיוניק למול מה ששילמת על הצרפתייה אלא על מה שהיית משלם על החלופה לאיוניק 5 אם היית קונה רכב בנזין אחר.

ויש גם בעיה ספציפית עם איוניק 5 ומכת הגניבות של הרכב הזה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון מעניין, אבל, לדעתי, שגוי מיסודו:

 

השיקול הראשון שלך צריך להיות ההתאמה לצרכים, רק אחר כך התחשיב הכלכלי.

 

לא ברור לי מה עומד בבסיס הסכומים שחישבת, אבל כל שינוי במחירי הדלק או החשמל או המיסים או הביטוח או איזו תקלה ברכב יכולים לשנות את הסכומים ב-5,000-10,000 ש"ח (וגם זה לפי אצבע ברוח). וכמובן שכל ניסיון לחזות את שוק הרכב המשומש בעוד 5 שנים הוא ביקור באורקל של דלפי.

 

אישית הייתי מתחיל בבדיקה של ההתאמה לצרכים - נוחות הטיפול בילדים (עגלה=מושבי בטיחות, אז צריך גישה נוחה לספסל האחורי), התאמת תא המטען לצרכים, בחינת אמצעי הבטיחות. רק בשורה הבאה מתחיל להעריך כלכלית, בידיעה שמדובר באומדן גס מאוד שיכול להשתבש ביום בו הרכב עלה לכביש.

 

הערה לגבי הביטוח: הטסלה לא מעניינת אותי כי היא לא מתאימה לצרכי - אבל חבר הפורום @dorsht דיווח השבוע כי ביט חמודל 3 חדשה ב-7,000 ש"ח לשנה (אאל"ט זוג בני 30 וקצת).

 

הערה לגבי טסלה - כנראה שהדגם המתאים לפות"ש אינו ה-3 אלא ה-Y . מוסיף עוד כמה אלפי ש"ח לשנה, אם כי לא הרבה, כי חלקם יקוזז במכירה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, sperial כתב:

דיון מעניין, אבל, לדעתי, שגוי מיסודו:

 

השיקול הראשון שלך צריך להיות ההתאמה לצרכים, רק אחר כך התחשיב הכלכלי.

 

לא ברור לי מה עומד בבסיס הסכומים שחישבת, אבל כל שינוי במחירי הדלק או החשמל או המיסים או הביטוח או איזו תקלה ברכב יכולים לשנות את הסכומים ב-5,000-10,000 ש"ח (וגם זה לפי אצבע ברוח). וכמובן שכל ניסיון לחזות את שוק הרכב המשומש בעוד 5 שנים הוא ביקור באורקל של דלפי.

 

אישית הייתי מתחיל בבדיקה של ההתאמה לצרכים - נוחות הטיפול בילדים (עגלה=מושבי בטיחות, אז צריך גישה נוחה לספסל האחורי), התאמת תא המטען לצרכים, בחינת אמצעי הבטיחות. רק בשורה הבאה מתחיל להעריך כלכלית, בידיעה שמדובר באומדן גס מאוד שיכול להשתבש ביום בו הרכב עלה לכביש.

 

הערה לגבי הביטוח: הטסלה לא מעניינת אותי כי היא לא מתאימה לצרכי - אבל חבר הפורום @dorsht דיווח השבוע כי ביט חמודל 3 חדשה ב-7,000 ש"ח לשנה (אאל"ט זוג בני 30 וקצת).

 

הערה לגבי טסלה - כנראה שהדגם המתאים לפות"ש אינו ה-3 אלא ה-Y . מוסיף עוד כמה אלפי ש"ח לשנה, אם כי לא הרבה, כי חלקם יקוזז במכירה.

 

החישוב שהצגתי מבוסס על מודל Y, המודל 3 תהיה כנראה קצת קטנה.

אתה מסתכל כבר על השלב של בחירת הרכב, בכל אחת מהאופציות יהיה רכב שיתאים לצרכים (אולי חוץ מהיבט הבטיחות ברכב ישן). הדיון כאן הוא יותר פיננסי מאשר על בחירת הרכב, אבל מבין מה אתה אומר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי היבט הבטיחות פוסל לחלוטין את אפשרות ג' כי ב-50 אש"ח תקנה רכב מדגמי 21016-17 ואולי יותר ישנים, שבמרביתם עדיין אין ADAS, במקרה הטוב מובילאיי*

 

לא הייתי פוסל רכב משומש, אבל לפחות מדגמי 2019-20. אלה יתחילו בסד"ג של 100,000 ש"ח. מתאים לאפשרות ב' שהעלית. לא חייב להיות ג'יפון, יכולה להיות גם משפחתית מרווחת או סטיישן. אגב, אם רלוונטי, מושב בטיחות מסתובב מקל מאוד על החיים. ועדיין הייתי נמנע, למשל, מרכבים עם גג שמשתפל מעל הספסל האחורי, כי הוא יהיה לא נוח גם למבוגר שמטפל בילד.

 

*המובילאיי הפך חובה בשנים אלה. בפורום הזה מאוד לא אוהבים אותו. בסביבות 2019-20 מערכות כמו בלימה אוטונומית הפכו לסטנדרד חוץ מאשר ברכבים או רמות גימור ירודות, כאלה שלא יתאימו לך גם מסיבות אחרות.

 

וכאמור - לנסות לאמוד את הוצאות הרכב ברזולוציה של אלפים בודדים בשנה זו בעיה קשה מאוד, כי מדובר בחיזוי לטווח ארוך עם הרבה משתנים שצפויים להתשנות.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדוע לא היברידי משומש עם אחריות מורחבת ? 

דגמי יונדאי ההיברידים מגיעים עם אחריות ל 150,000 על הסוללה ואופציה להארכה לשנה/15,000ק"מ נוספים ב 500 ש"ח +-. 

 

מבחינת טסלה וירידת ערך, לדעתי יותר מפחיד זו ההתנהלות של מאסק שבציוץ אחד יכול לבצע הנחה משמעותית ואז תמצא את עצמך שקנית רכב ב 250,000 ש"ח ויום למחרת הוא ב 220,000 (לדוגמה) וכבר הפסדת 30,000 ש"ח בנוסף לירידת ערך וכל זה בימים ספורים בלבד. 

 

אם בא לך ראש שקט, הייתי ממליץ לכוון להיברידי. 

דיזל לא, כי יכול להיות שיצוצו כל מיני בעיות (לדוגמה, בעיית האוריאה ב 3008 וכו'). 

 

גילוי נאות: יש לנו 2 איוניק היברידיות בבית, הראשונה עברה 190,000 ומאריכים את האחריות בכל טיפול. 

יש גם 3008 דיזל אבל לא מדברים עליו בגלל עין הרע. 

 

עריכה אחרונה על ידי חולה רכב#1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Amired כתב:

אין טיפולים

 

למיטב הבנתי אין טיפולים קבועים. עדיין עלולים להיות דברים מסוימים שיצריכו טיפול (כמובן מעבר לשוטפים כמו צמיגים ובלמים).

 

לפני 5 שעות, חולה רכב#1 כתב:

מבחינת טסלה וירידת ערך, לדעתי יותר מפחיד זו ההתנהלות של מאסק שבציוץ אחד יכול לבצע הנחה משמעותית ואז תמצא את עצמך שקנית רכב ב 250,000 ש"ח ויום למחרת הוא ב 220,000 (לדוגמה) וכבר הפסדת 30,000 ש"ח בנוסף לירידת ערך וכל זה בימים ספורים בלבד. 

 

לא נראה לי מאוד משמעותי למי שמתכנן להחזיק 5 שנים.

אם תמכור אחרי שנה זה עלול (לא בטוח, אבל יתכן) לדפוק אותך. אחרי 5 שנים המחירים יעלו עוד מספיק פעמים כדי שזה (לכאורה) לא יהיה משמעותי.

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Amired כתב:

מה דעתכם? מה הייתם עושים?

טסלה y.

 

לפי החישובים שלך, יצא שהאפשרויות די זהות ומה שבעיקר מפריע לך, זה לשים את המזומן ולהפסיד תשואה פוטנציאלית על הכסף.

 

אבל בכל מקרה אתה צריך ללוות את הכסף שלא תשים עכשיו במזומן, כלומר לשלם 5% לשנה בריבית. התשואה שתפסיד היא רק התשואה הפוטנציאלית מעל הערך הזה, ואחרי מס.

השאלה כמה אתה חושב שסביר שזה יהיה? עוד 3%? על מחיר הרכב המלא זה יוצא 6,000 שקל בשנה. זה לא משמעותי בתמונה הכללית.

 

בקיצור, מאחר ויש לך אפשרות לעמדת טעינה,  ואתה עם ילדים קטנים ככה ששקט נפשי ובטיחות הן כנראה גבוה בסולם העדיפויות אצלך  

ובנוסף יש לך נסועה משמעותית ואתה מתכוון להחזיק את הרכב תקופה ארוכה - רכב חדש, בטיחותי, ללא טיפולים ועם עלויות שוטפות זולות  נשמע לי כמו הפתרון הכי טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...