Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאזדה 3 מגיעה עם מנועים חזקים יותר וגם עם הנעה כפולה - בחסות הייבוא המקביל


PriceDevil
שימו לב! השרשור הזה בן 548 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

Just now, פבל כתב:

הנה משהו שלא ציפית לקרוא: הקורולה הנוכחית (ההאצ'בק לפחות, זו הגרסה שבה נהגתי) די מהנה, אפילו יותר מהאוקטביה.

גם אני חשבתי את זה ואז נתתי לעצמי סטירה ואמרתי לעצמי אין סיכוי אני בטח שכחתי לנהוג ומעולם לא כתבתי את זה בפורום.

תודה שאפשרת לי סביבה בטוחה לצאת מהארון. 

(אם כי זה עדיין שני רכבים די משעממים, פשוט אחד פחות משעמם מהשני). גם המאזדה שהיא טיפה פחות. פשוט זה הקטע של משפחתיות עכשיו לדעתי. הן הופכות להיות מיני מנהלים. דיון מענייין כשלעצמו. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 130
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 26 דקות, ניקו פ. כתב:

הן הופכות להיות מיני מנהלים. דיון מענייין כשלעצמו. 

זה משהו שקורה כבר כמה שנים טובות. אני זוכר שכתבתי את זה כשבחנתי את הריו. שהיא תכלס יכולה לשמש כמשפחתית לכל דבר ועניין.

סגמנט ה"מנהלים" כבר נמצא במוות קליני הרבה מאוד שנים, ומשהו חייב לקחת את המקום שלו (רכב קצת יותר מרווח, נעים ואיכותי ממה ש"צריך") - אז המשפחתיות ה"רגילות" ממלאות את הוואקום הזה שנוצר. SUV-C אמנם עונה על פרמטר המרווח, אבל הם ברובם לא יותר איכותיים ו/או נעימים ממכוניות סגמנט C קלאסיות.

 

לפני 26 דקות, ניקו פ. כתב:

תודה שאפשרת לי סביבה בטוחה לצאת מהארון. 

אני תמיד כאן בשבילך. 

אם יש לך עוד דברים מטומטמים שאתה רוצה לכתוב וצריך בשביל זה "גב", שלח ה.פ. יש לי בדיוק אפס כבוד עצמי ואין לי בעיה לתמוך בכל שטות דבילית שבא לך לכתוב.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, ניקו פ. כתב:

נ.ב. - מחר למסלול הייתי לוקח מאזדה 3 דור ראשון 1.6 מסכנה (שהיא באמת זבלה של רכב במונחים של היום) 10/10 פעמים לפני שהייתי לוקח את ה-3 החדשה או את האוקטביה. סתם לדוגמה. ולפני ה-3 הייתי גם לוקח סקסו/106. כי כשנוהגים, רוצים גם להרגיש ובעיקר להביא יכולת נהיגה לידי ביטוי. אני מעדיף לשפר חצי שנייה בזכות הכישורים שלי ולא כי זכרתי שעשיתי פנייה ב-82 קמ"ש ונשארו לי עוד כמה ס"מ ביציאה, אז עכשיו אכנס ב-85 (שזה גם חשוב, אבל לא כשזה רק זה).

לנסוע מהר ברכב איטי זה כיף. צריך להתאמץ להביא אותו ליכולות שלו.

לפני 49 דקות, ניקו פ. כתב:

פשוט זה הקטע של משפחתיות עכשיו לדעתי. הן הופכות להיות מיני מנהלים. דיון מענייין כשלעצמו. 

יש לזה הרבה סיבות לדעתי. גם זה שמכוניות הופכות להיות יותר גדולות בכללי, גם זה שסגמנט מכוניות מנהלים מת ומשהו צריך למלא את הנישה, וגם מערכות בטיחות שדורשות עליה במשקל ובנפח.

 

אם תקח מאזדה 3 חדשה והונדה אקורד 2005, תראה שהם בעצם די אותו גודל מבחוץ (האקורד קצת יותר ארוכה, ה3 קצת יותר רחבה), ומבפנים המאזדה בעצם מרווחת יותר. ומבחינת איבזור תראה שמשפחתית סטנדרטית היום יותר מאובזרת ממנהלים מלפני 15 שנה.

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, ניקו פ. כתב:

תודה שאפשרת לי סביבה בטוחה לצאת מהארון. 

image.png.75dbcd4a53b7f82ee3b3db6464cb7a85.png

  • מצחיק 2
בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Mike808 כתב:

בעיני אוקטביה לא מהנה לנהיגה באף גרסה שהיא לא RS, לא בדגם היוצא ולא בדגם הנוכחי. היא מכונית שיכולה לנסוע מהר אבל היא לא מרגשת וגם לא מנסה ובתכלס גם הגרסאות הספורטיביות מרשימות יותר באופן שהן יכולות לטפל בהכל אבל פחות מערבות ומהנות, לפחות בסטנדרטים שלי. אפשר להגיד את זה גם על גולף ועל הלאון שבה אני נוהג אבל בלאון 2 דורות אחורה (2008-2013) היה שביב של משהו קצת אחר והיא הייתה קצת יותר כיפית.

ההגה של מאזדה הוא משהו אחר לגמרי וגם הדרך שבה היא משתפת פעולה, נכנסת לפניה ויוצאת ממנה פשוט מעלה חיוך, והם הצליחו לשמור את זה במידה מסוימת גם בדגם הנוכחי עם המתלה האחורי הפשוט. לדעתי האופי של המנוע האטמוספרי הולם אותה ולכן אותי אישית דווקא מעניינת ה-2.5 האטמוספרית ולא הטורבו.

גם בעיניי האוקטביה לא מהנה, רחוק משם, אבל היא צפויה ובטוחה ומספקת היזון חוזר סביר, ודאי כשאני משווה אותה לקורולה סדאן חדשה שהיתה אצלי מספר ימים כרכב חליפי ואת ההיגוי שלה אני משווה לזה שמקבל ילד בן שלוש שיושב על כיסא עם הגה צעצוע ביד ומשחק בלנהוג כמו אבא, זו רמת הפידבק שחשתי. פשוט לא מצליח להבין את מי שיושב שם בטויוטה ומתכנן את הענין הזה. 

לפני 6 שעות, פבל כתב:

נהגתי כמה מאות קילומטרים על כמעט כל אוקטביה ב-10 השנים האחרונות (כולל ה-RS הנוכחית והקודמת). ה-1.8 חזקה, זה נכון, ה-RS עוד יותר חזקה. אבל מהנה (לפחות מהבחינה ה"קלאסית" של התנהגות ותקשורת) היא לא. היא לא מתקשרת עם הנהג, היא מאוד מכוונת לתת-היגוי והיא מרגישה הרבה יותר "משפחתית חזקה ומהירה" מאשר "משפחתית ספורטיבית ומהנה". מכל המכוניות שמבוססות על פלטפורמת MQB, האוקטביה היא הכי פחות ספורטיבית.

 

הנה משהו שלא ציפית לקרוא: הקורולה הנוכחית (ההאצ'בק לפחות, זו הגרסה שבה נהגתי) די מהנה, אפילו יותר מהאוקטביה.

לא מכיר את האצ'בק, נסיוני הוגבל לסדאן הייבריד. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, רועי5 כתב:

פשוט לא מצליח להבין את מי שיושב שם בטויוטה ומתכנן את הענין הזה. 

לא מתכנן את זה, פשוט. 

מי שקונה טויוטה לא מחפש את זה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מצטרף למי שחושב שהדור הנוכחי של הקורולה לא רע בכלל, גם הסדאן. ההגה באמת מת ולא מדויק וגם המשקל שלו לא כבד מספיק. עם זאת מבחינת מתלים היא מצליחה להיות נוחה מאוד אבל לא רכה מדי ונמרחת, נכנסת יפה לפניה ושומרת על קו הפניה, יחידת ההנעה ההיברידית שמשווקת בארץ לא באמת מצליחה לאתגר אותה. זה נכון אגב לרוב הליין העממי הנוכחי של טויוטה - יאריס, קורולה, CHR, אפילו הדור האחרון של הפריוס היה בסדר בקטע הזה. זה לא מתחרה בשום צורה במאזדה אבל לגמרי מספק ואפילו מפתיע ביחס למה שמצפים מטויוטה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעולם לא ניסיתי לנהוג בצורה דינמית בקורולה(או בטויוטה בכלל) כשיצא לי לנהוג, אבל המנועים ההיברידים של טויוטה (גם החזקים שבהם) מוציאים את הכח בכ"כ חוסר רצון שזה מוציא את החשק אפילו מלנסות ואם זה בעליה זה בכלל סיוט. הם מרגישים חלשים באיזה עשרים אחוז מהנתון הרשמי שלהם.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.9.2022 בשעה 13:47, פבל כתב:

Spanish What GIF

 

הלאון שעולה 160K עם מנוע קטן יותר, יותר חלשה והרבה פחות דינאמית. "מוגדשת"? גם ה-3 מוגדשת, רק שיש לה עוד חצי ליטר של נפח מנוע לעומת הלאון.

זה נכון שהלאון היא כנראה הפרשנות הכי מתנהגת של פלטפורמת MQB ממה שיצא לי לדגום (ביחס לגולף, לאוקטביה, ול-A3), אבל היא שנות אור (ולא בצחוק) מאחורי ההתנהגות של ה-3.

 

למיטב הבנתי ב185K מקבלים מאזדה 3 עם מנוע 2.5 אטמוספרי.

אם אתה רוצה להשוות למנוע 2.5 מוגדש, תשווה לקופרה לאון, כי הן באותו טווח מחיר. לא הוגן לעשות השוואה בין רכב של 210K לרכב של 150-160.

אגב, הלאון החדשה (מנועי 1.5) דרעק גדול ביחס לדור הקודם.

שנות אור מאחורי ההתנהגות של ה3? נו באמת.

* כשכתבתי את זה התייחסתי לדור הקודם שהיה ברשותי, שכחתי שהם הרסו את הרכב עם המנוע החדש, אבל זה כנראה במכוון ביחד עם ההתנתקות למותג "קופרה" נפרד.

בתאריך 13.9.2022 בשעה 16:12, ניקו פ. כתב:

זה לא מאזדה 3 שאתה מחר קונה ב-160 שפשוט השתילו לה מנוע טורבו. 

כוח שווה בדיוק כלום כשאתה לא יודע להוריד אותו לגלגלים. 

קח, עם גולף R ו-WRX שהן המתחרות שלה.

 

עכשיו תשווה מחירים, תשווה כ"ס, תשווה ספורטיביות מול נוחות. ואז תבחר לך. האם חשוב לך למשל רכב עם תחת שמח? עם מערכת הנעה כפולה מאוד חכמה? עם יותר דיוק? אבזור? שמירת ערך?

אין מה לדבר לא על קופרה ולא על שמופרה זו ליגה אחרת. אגב, לדעתי זו בעיקר הגולף R שמתחרה בה. ה-WRX היא יותר לחובבי הז'אנר. 

שוב, אני לא יודע אם זו אתה הגרסה שמציאים פה ממקסיקו, אבל ניכר פה מהתגובות שלא כולם הבינו לגמרי את הפואנטה של הרכב הזה. אולי בצדק.

 

הם ביטלו את הלאנצ' קונטרול כי למאזדה פשוט אין את האופציה הזו.

בלי שום ספק שעם לאנצ' קונטרול המאזדה הזו נשארת הרחק מאחור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאונץ׳ קונטרול מלחיצה בגלגול? מה זה פיצ׳ר חדש? בלחיצה השניה כשהם היו בתנועה היא פתחה פער על ה-WRX.  

אם אתה אומר שלא הוגן להשוות את המאזדה ללאון הרגילה אז על אותו משקל אפשר להגיד שלא הוגן להשוות תאוצה עם לאונץ׳ קונטרול לעומת רכב שאין לו את האפשרות הזאת (כשכולם שם הנעה כפולה גם ככה). 

וכן, מאזדה 3 מתנהגת טוב יותר מהלאון. גם מהקודמות וגם מהנוכחית. לא רק פה בפורום יגידו לך את זה (ועוד אנשים פה שניסו רכבים ויש להם ידע שלא כדאי לזלזל בו) אלא בערך כמעט כל מבחן דרכים שנעשה לה בעולם. זה נכון לכל דורות ה-3. שהקודמות אגב היו אפילו מתנהגות יותר.

דברים כמו היגוי מתקשר ובעל משקל טוב או שלדה מתקשרת ו״משחקית״ שאפשר לנהוג ע״י הדוושות, תגובות להעברות משקל, טרן אין וכו׳ אלה דברים שאי אפשר להעביר בכתב. אם היית לוקח אחת טובה למסלול ועם קצת ניסיון היית מבין איזו פלטפורמה מצויינת זאת. גם ביחס לרכבים עם יומרות ספורטיביות בהרבה. בנוסף הלאון תחמיא לכל נהג, לא משנה אם הוא טוב או פחות. במאזדה צריך לדעת לנהוג כדי להוציא ממנה תוצאות. היא תלמד אותך הרבה יותר טוב איך לנהוג מאשר הלאון שסוג שעוזרת לך תמיד. אפילו בקרת היציבות לא מתנתקת עד הסוף.

בתכלס להשוות את ה-3 טורבו ללאון קופרה זה גם לא באמת נכון. ה-3 משפחתית חזקה, בנויה היטב ומהנה לנהיגה. רכב דיילי לנסוע איתו מרחקים בכיף. סוג של משפחתית פרימיום. הקופרה כבר ספורטיבית של ממש (מתלים, דיפ׳ מוגבל החלקה, גיר, בלמים..). הדגם החדש הוא לא הוט האץ׳, בניגוד לקופרה לאון או מגאן RS. היא לא יושבת על המשבצת הספורטיבית של המאזדהספיד 3 של פעם. אם כבר יהיה יותר הגיוני להשוות אותה לגרסה הכי חזקה של הלאון הרגילה עם תוכנה. 

עריכה אחרונה על ידי cars-@-lover
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאון הנעה קדמית וזה עונש לנסןע עם 400 סוסים על הנעה קדמית. זה מתסכל נורא לצאת מהמקום. מזדה מייצר 250 סוסים על דלק 98 וזה ממש לא בעיה בישראל. שנית האוטומטי של מזדה כנראה פח ולא ישרוד אפילו סטייג 1 בטיונינג. ואם עכשיו נשווה אותה להנעה כפולה של וואג אז למעשה הרכב עולה כמעט חצי מהגולף r של ייבוא מקביל לישראל.  וזה נשמע כבר לא רע בכלל.נכון שאין תחרות למנוע 2ליטר tsi וגם לא לdq380 אבל בכל זאת ב 150 אלף שקל הפרש בין r ל 2.5t אפשר להכניס גם גולף חדשה לאישה .

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 18.9.2022 בשעה 03:10, BeBest כתב:

 

למיטב הבנתי ב185K מקבלים מאזדה 3 עם מנוע 2.5 אטמוספרי.

אם אתה רוצה להשוות למנוע 2.5 מוגדש, תשווה לקופרה לאון, כי הן באותו טווח מחיר. לא הוגן לעשות השוואה בין רכב של 210K לרכב של 150-160.

אגב, הלאון החדשה (מנועי 1.5) דרעק גדול ביחס לדור הקודם.

שנות אור מאחורי ההתנהגות של ה3? נו באמת.

* כשכתבתי את זה התייחסתי לדור הקודם שהיה ברשותי, שכחתי שהם הרסו את הרכב עם המנוע החדש, אבל זה כנראה במכוון ביחד עם ההתנתקות למותג "קופרה" נפרד.

 

הם ביטלו את הלאנצ' קונטרול כי למאזדה פשוט אין את האופציה הזו.

בלי שום ספק שעם לאנצ' קונטרול המאזדה הזו נשארת הרחק מאחור.

 

אתה נלחם בקרוב אבוד, חבל על האנרגיות שלך. אתה בשרשור עם אנשים שמדברים על נהיגה "דינאמית" במאזדה 3 וקורולות.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים איתך. אישית מאד אוהב וואג אבל וואג עם הנעה קדמית זה די מתסכל ופה במחיר שהוא יותר מגיטיאיי אתה מקבל הנעה כפולה ודי הרבה כוח.

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, Fraysa כתב:

 

אתה נלחם בקרוב אבוד, חבל על האנרגיות שלך. אתה בשרשור עם אנשים שמדברים על נהיגה "דינאמית" במאזדה 3 וקורולות.

 

היית לי מיאטהnc עם אוהולינס ושיפורי התנהגות נוספים..

חבר ״נתן״ לי ל3 חודשים 235m שטס לחול והעדיף שתיהיה אצלי ותצא פעם בשבועיים לטיול(אומנם ננהגה רגוע מאוד,אבל עדיין התחושה)

 

ועדיין כל פעם שעולה על המאזדה 3 במשפחה אני נהנה. 

או שאתה בא מראש למאזדה 3 בזלזול ולא מעריך אותה,או ש...לא נסית להנות ממנה. 

 

נכון זה לא מגאן קאפ ולא טייפ R,היא לא אמורה להיות. 

אני גם לא רוצה לחיות ברכב עם חתך צמיג 35 ו19 אינץ וכיסא באקט ומתלים סופר קשים. 

מה היה הבעיה למאזדה לשים עליה את הגיר הידני של המיאטה ותוכנת ניהול מנוע אחרת ויותר גומי בצמיגים?לא רצו לעשות פה s3,היא פונה לנהגים שרוצים רכב דיילי כיף במחיר נמוך.(וכן 2.5 טורבו הנעה כפולה ב210 אלף זה נמוך לארץ)

פולו gti עולה רק 20 אלף פחות,אוקטביה rs הנעה קידמית עולה יותר.

 

איזה אופציה יש בארץ לרכב 2.5 טורבו הנעלה כפולה עם הגה טוב ושלדה חביבה ב210k?אין.

sti/r/s3 בתקציב אחר לגמרי. 

נכון,הגיר בקופרה יכל להחזיק 400+ בלי בעיה,אבל הרכב מתקשה להוריד את ה300 סוסים המקוריים שלה. 

ומי אמר שהגיר במאזדה לא יעמוד בתוכנה? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, Ido12 כתב:

ועדיין כל פעם שעולה על המאזדה 3 במשפחה אני נהנה. 

או שאתה בא מראש למאזדה 3 בזלזול ולא מעריך אותה,או ש...לא נסית להנות ממנה. 

או שהוא לא יודע לנהוג. להביא רכב מודרני למגבלות ולשהות שם זמן ממושך מצריך יכולות שלא לכולם יש, לכן טבעי שיש אנשים שמעדיפים רכב שעובד בשבילם ורק רוצים להרגיש את המהירות וה-G. לבריאות. 

 

לפני 49 דקות, Ido12 כתב:

ומי אמר שהגיר במאזדה לא יעמוד בתוכנה? 

כרגע רק הדימיון. יש פורומים ברוסית בהם המנוע הזה מקבל סטייג' 3 עם הגיר המקורי על מאזדה 6, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בטווח הארוך כי לא מעדכנים שם תדיר. לפחות אני לא מצאתי, אבל גם לא חיפשתי לעומק. כרגע זה הכל במסגרת "סמוך עליי אחי אני יודע מה אני מדבר". אגב, מאוד יכול להיות שלא יחזיק, ואולי כן. אבל האנשים האלו שקונים את הרכב הזה לא מחפשים סטייג' 3 לרוב כמו גם האנשים שרוכשים את הגולף R. 

 

מה שכן נכון, שזו לא מאזדה ספיד. היא גם לא מנסה להיות הוט האצ' קלאסית. אנשים משום נצמדים לסמל (מאזדה או לא) ולא לתוכן, שזו בעצם מן גולף R כזו, עם חסרונות ויתרונות משלה והמחיר שלה בערך חצי או 2/3 ממה שגולף R תעלה בארץ. אני מבין למה שמישהו לא ירצה את הרכב הזה, אבל למה להיות הייטר? זה חסכים שקשה לי להסביר. 

כמו אנשים ששנאו את ה-N רק בגלל שזו יונדאי. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 548 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...