Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה שכל חברי הפורום יודעים - יבואני הרכב מנקנקים אותנו...


CX25GTI

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, zaf כתב:

למה צריך להפוך מוצר מותרות למוצר בפיקוח?
אין מקום בעולם שבו מחיר מומלץ לצרכן (msrp) הוא מוגבל. כל יצרן מתמחר כרצונו. 

המחיר הסופי ללקוח הוא נגזרת של כוח מיקוח בשילוב ״כוחות השוק״ או תנאי התחרות בנקודת הרכישה. לכל מוצר בעולם יש את מה שנקרא street price  שנמוך מה msrp .

מוצר ללא תחרות ימכר במחיר המכסימלי שהמוכר יכול לקבל עליו. אף אחד לא מחייב לקוח לקנות.

 

 

אין לי בעיהה עם msrp במשמעות הנורמלית שלו בחו"ל.

הבעיה פה שחלק מהמס - שווי שימוש נקבע לא עפ מחיר הstreet price אלא על ידי הmsrp שהוא מחירון רשמי המוגש עי היבואם למדינה.

הmsrp במקרה הזה הוא מנופח בכוונה תחילה, כדי להעתיק יתרון תחרותי ללקוחות גדולים בכמה דברים -

שווי צי רכב מנופח בספרים

מסייע להם למכור ללקוח רכב מופחת איבזור, במחיר מנופח.

מסייע להם בשווי מכירה עתידי של הרכב המשומש. מקל עליהם להרוויח משמעותי גם כאשר הם נותנים לך "הנחה" מהמחירון.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 2.2 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 8 דקות, KipodYam כתב:

שווי צי רכב מנופח בספרים

יתקנו אותי רואי החשבון אבל מלאי לא נרשם במחיר הקנייה בפועל?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם בשוק מוכרים תפוח אדמה ב110שח, אם קנית תפוח אדמה ב80 שח אבל הצהרת בספרים שהוא שווה 100 שח, סביר, לא?

 

חברה כזאת, רוב השווי שלה זה המכוניות. לכן גם היא מאוד תלויה בתזרים. אם  היא נחנקת היא בבעיה.

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחברות הליסינג יש חשיבות רבה לערך הרכבים שברשותם, ראה הדו"ח המצורף.

 

https://www.maalot.co.il/Publications/SR20230903091612.pdf

 

ציטוט קטן מתוכו:

הפרופיל הפיננסי–צורכי הון גבוהים והתבססות על הנפקת חוב
ענף הליסינג מתאפיין בצורכי הון גבוהיםהנדרשיםלצורךהשקעהשוטפתבפיתוח צי הרכבים
ובתשתיות נלוות.החברות בתחום עושות שימוש נרחב בחובכאמצעילשיפור התשואה על ההון,
והיכולתלהנפיקחוב באופן רציף ויעילמהווהיתרון תחרותיואסטרטגי לאורך זמן. בהתאם לכך, לחברות
בתחום פרופיל מימון מגוון והן פועלות באופן שוטף מול שוק ההון והמערכת הבנקאית. חלקניכרמהחוב
של החברות בתחום מובטח באמצעות ציי הרכבים שלהן
.

 

לעניות דעתי, לרגולציה יש מקום באיזור הזה של השוק - הקשר בין יבואני הרכבים לחברות הליסינג. מרבית חברות הליסינג היום נשלטות על ידי היבואנים, ויש להן אמירה לגבי מחיר הרכבים החדשים (אפילו אם מדובר בדגם קצת מסורס - עדיין מחירו ייגזר ממחיר הרכב הפרטי).

צריך לזכור שלהבדיל ממוצרים אחרים, בהם לקוח גדול מקבל הנחת כמות, למיטב ידיעתי, לא מקבל הבטחה מהספק לשמר את המחיר הגבוה לשאר הלקוחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, KipodYam כתב:

אם בשוק מוכרים תפוח אדמה ב110שח, אם קנית תפוח אדמה ב80 שח אבל הצהרת בספרים שהוא שווה 100 שח, סביר, לא?

לא. אני צריך להציג חשבונית בכמה קניתי.

לפני 24 דקות, גור אדם כתב:

לחברות הליסינג יש חשיבות רבה לערך הרכבים שברשותם, ראה הדו"ח המצורף.

 

https://www.maalot.co.il/Publications/SR20230903091612.pdf

 

ציטוט קטן מתוכו:

הפרופיל הפיננסי–צורכי הון גבוהים והתבססות על הנפקת חוב
ענף הליסינג מתאפיין בצורכי הון גבוהיםהנדרשיםלצורךהשקעהשוטפתבפיתוח צי הרכבים
ובתשתיות נלוות.החברות בתחום עושות שימוש נרחב בחובכאמצעילשיפור התשואה על ההון,
והיכולתלהנפיקחוב באופן רציף ויעילמהווהיתרון תחרותיואסטרטגי לאורך זמן. בהתאם לכך, לחברות
בתחום פרופיל מימון מגוון והן פועלות באופן שוטף מול שוק ההון והמערכת הבנקאית. חלקניכרמהחוב
של החברות בתחום מובטח באמצעות ציי הרכבים שלהן
.

 

לעניות דעתי, לרגולציה יש מקום באיזור הזה של השוק - הקשר בין יבואני הרכבים לחברות הליסינג. מרבית חברות הליסינג היום נשלטות על ידי היבואנים, ויש להן אמירה לגבי מחיר הרכבים החדשים (אפילו אם מדובר בדגם קצת מסורס - עדיין מחירו ייגזר ממחיר הרכב הפרטי).

צריך לזכור שלהבדיל ממוצרים אחרים, בהם לקוח גדול מקבל הנחת כמות, למיטב ידיעתי, לא מקבל הבטחה מהספק לשמר את המחיר הגבוה לשאר הלקוחות.

זה לא ערך מלאי חשבונאי אלא שווי מלאי לצרכי בטוחות.

יכול להיות שקניתי מכונה במיליון שקל ועקב הכרה בחת מואץ חשבונאית היא אפס בדוחות אבל אני עדיין יכול למכור אותה ב 500,000.

  • אהבתי 1

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כיוון שחברות הליסינג "חיות" על גיוס חובות עבור התזרים שלהן, יש להן חשיבות רבה להכרה בשווי מלאי הרכבים שחלקו משועבד עבור גיוס אג"ח והלוואות:

"החברות בתחום עושות שימוש נרחב בחוב כאמצעי לשיפור התשואה על ההון,
והיכולת להנפיק חוב באופן רציף ויעיל מהווה יתרון תחרותי ואסטרטגי לאורך זמן."

 

"חלק ניכר מהחוב של החברות בתחום מובטח באמצעות ציי הרכבים שלהן."

 

הפחתת המחירון של רכבים שברשותן פוגע ביכולת שלהן לגייס כסף / או בעלויות הריבית - ולכן יש להן חשיבות לשמור על מחירונים גבוהים (שלא לדבר שחלקן הגדול שייך ליבואנים).

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, KipodYam כתב:

אין לי בעיהה עם msrp במשמעות הנורמלית שלו בחו"ל.

הבעיה פה שחלק מהמס - שווי שימוש נקבע לא עפ מחיר הstreet price אלא על ידי הmsrp שהוא מחירון רשמי המוגש עי היבואם למדינה.

המדינה לא תקבע מס על פי מחירים ספורדיים שלקוחות שונים קונים בבהם את הרכב, לכן הדרך הפשוטה ביותר היא להתבסס על מחירון. מה יקרה הלאה לאחר תשלום המס וההטלים החלים על היבואן, זו הבעייה שלו ולא של המדינה.

ככה זה עובד בכל העולם, אחרת המס היה שונה ללקוח גדול שקנה כמות בהנחה ולקוח פרטי שקנה ללא הנחה או בהנחה קטנה.

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, CX25GTI כתב:

קראת מעבר לכותרת?

 

כל מה שהוא אומר זה שהוא כתב פעם דוח עם 50 סעיפים (חלקם נכונים וחלקם מטומטמים ברמות) ולא קיבלו אותו אז אזרוק כותרת על רווחים מוגזמים בלי שום נתון ואגיד שהם עושקים את הציבור. ככה אני אראה חשוב ולוחם למען החלשים שלא יכולים לקנות רכב חדש ב 350,000 שקל.

  • אהבתי 3

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, RK כתב:

נשמע מוכר כי הוא לא אומר שום דבר חדש, בסך הכל כתבה שהיא ליקוק ביצים עצמי וחזרה על KILL THE RICH, לא מעבר.

שקודם ייושם מה שנכתב כבר ב 2012 ונתקדם משם.

אף אחד לא רוצה להרוג , רוצים תחרות פתוחה ואמיתית , קונספט בעייתי בארץ.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם שאלה לדוגמא, אם המוסכים לא יהיו קשורים ליבואנים בשום צורה איך היבואן אמור לממש אחריות?

וגם היום יש לך מספיק תחרות במוסכים.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחרות פתוחה ואמיתית זה גם אומר, לפעמים תוספת של 30-40 אחוז למחיר המומלץ לצרכן, זה קורה לא מעט פעמים בשנים האחרונות בארה"ב בדגמים מסוימים. לפני הכל, רכב הוא מוצר יקר בישראל כי יש מיסוי גבוה מאוד על כל מה שקשור ברכב, החל מהרכבים עצמם ועד לחלפים וביטוחים, על כל זה אחראית המדינה בלבד. 

 

הזמנתי לאחרונה סט בלימה קדמי, צלחות ורפידות. בעוד שבחור אירופי ישלם על הסט הזה רק 2200 שקל, ישראל ישראלי, כלומר אני, שלמתי על זה 4200 שקל לאחר המשלוח (היקר כמובן) המיסים והעמלות. זה הסיפור כולו של שוק הרכב הישראלי ומדוע רוכשים כאן המון רכבים אירופאים ויפנים ולאחר 5 שנים הם 50% סיניים בכלל. 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 דקות, Supertigre כתב:

הזמנתי לאחרונה סט בלימה קדמי, צלחות ורפידות. בעוד שבחור אירופי ישלם על הסט הזה רק 2200 שקל, ישראל ישראלי, כלומר אני, שלמתי על זה 4200 שקל לאחר המשלוח (היקר כמובן) המיסים והעמלות. זה הסיפור כולו של שוק הרכב הישראלי ומדוע רוכשים כאן המון רכבים אירופאים ויפנים ולאחר 5 שנים הם 50% סיניים בכלל. 

וכמה עולה סט דומה בארץ?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

סתם שאלה לדוגמא, אם המוסכים לא יהיו קשורים ליבואנים בשום צורה איך היבואן אמור לממש אחריות?

וגם היום יש לך מספיק תחרות במוסכים.

מה בדיוק הבעיה ?

מי שנושא בנטל מימון האחריות הוא יצרן הרכב אשר מפצה את היבואן כיום על הנזקים אותם הוא סופג.

שום בעיה ליצרן לחתום עם רשת מוסכים מקצועים הסכם דומה לשיפוי עקב הפעלת אחריות.

 

ולגבי מוסכי יבואן, הסטרטר בפיקנטו של אבא שלי שבק חיים.

במוסך קיה ביקשו 1700 + מעמ על החלפה של סטרטר משומש.

רכשתי סטרטר מפירוק במאגר תמורת 300 שקל  + 350 שקל החלפה במוסך מאושר משרד התחבורה.

מוסכי יבואן הם פרה משוגעת של חליבת הלקוח השבוי , מחירים מופרזים על סף חזירות.

  • אהבתי 1

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...