Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הלך אלטרנטור/רצועה mini one 2012 המלצות לתיקון עד הבית?


nimo
שימו לב! השרשור הזה בן 1336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 87
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום

בוקר טוב לחברי הפורום ומנהליו.

מוסך גבע התכבד בתיקון המיני של nimo

נושא עלות החלפים במוסכים נידון בפורום ארוכות.

במוסך גבע לא מטשטשים מדבקות ולא מחביאים אריזות ולעיתים החלפים מגיעים ישירות לידי הלקוח(שנמצא במוסך) מהשליח של הספק כולל חשבונית החלק. זכותו של כל לקוח לעשות בדק בית לברר מחירים ואפילו לרכוש בעצמו. מחיר העבודה נשאר זהה והלקוח לא מקבל קנס על כך שבא עם הסנדוויץ למסעדה. ישנם לקוחות שאפילו מבקשים להוסיף עלות עבודה ובלבד שהמוסך לא ישאר בלי רווח.

לא ניכנס לחישובי עלויות במוסך אבל אם לדוגמא כל הלקוחות היו מביאים חלפים בעצמם ואנחנו רק נבצע עבודה היינו פושטים רגל ח"וח.

לגופו של ענין האלטרנטור- 

האלטרנטור הזה כולל רכיב תקשורת ופולי קלאץ מה שהופכים אותו ליקר יותר. nimo בירר את מחיר האלטרנטור אצל הספק ומבירור שערכתי נמסר לי שהמחיר שנאמר לו היה 900 ש"ח בתוספת מע"מ כולל פולי הקלאץ.

אציין שכל הבירור הזה נעשה בזמן שהרכב בעבודה במוסך כולל התייעצות בפורום בזמן אמת.

מחיר המחירון של אותו ספק לאלטרנטור הזה הוא 1380 והמוסך מקבל את אותה הנחה שלקוח מקבל במידה ורוכש עצמאית.הספק נותן 3 חודשי אחריות והמוסך האריך ל 6 על חשבונו!

כמה מותר למוסך להרוויח? שאלה טובה. אם כל הכבוד ההחלטה לא בידיו של הלקוח.

בדיקה טלפונית קצרה ופשוטה בשלושה מוסכים שונים לגבי עלות החלפת אלטרנטור מחודש למיני העלתה מחירים דומים של 1500 ש"ח לפני מע"מ בממוצע. 

ל nimo  הוסבר מפורשות כי האיבחון נעשה באמצעות מכשיר בדיקה אוניברסלי ולא של מיני יעודי ויכול להיות שהוא לא מראה את התקלה אלא רק קורא תקלות OBD. בנוכחותו בוצעה בדיקה גרפית של חישן חום מנוע כדי לשלול אפשרות שהמנוע באמת מתחמם. החזרתי את מכשיר הדיאגנוסטיק למשרד ו nimo פשוט לקח את האוטו ונסע.

צר לי ש nimo  בחר לבצע תחקיר בסגנון כלבוטק ולהתבצר בעמדה של נעקץ ונפגע ולפרסמה בפורום, במקום לפנות אלי בצורה גלויה ישירה ולהציג את פני הדברים. הנושא היה נפתר במקום.

נחשפתי לשרשור מאוחר יותר וכל נסיונותי ליצור קשר עם הלקוח עלו בתוהו. טרק את הדלת והבהיר(בווטס אפ) שלא מוכן לשמוע מהמוסך גם אם " האלטרנטור ישרף למחרת" .

שלחתי הודעת ווטסאפ ל nimo  שהבהרתי כי אין בכוונתי לשכנע אותו או לגרום לו לסגת מה"שבחים" שחלק כאן בפורום למרות שלא פרסם את שם המוסך(גם כבודו של הענף בכללי חשוב), ושאני מרגיש מחויבות מקצועית לעבודה שנעשתה.הכנתי עבורו אלטרנטור מחודש אחר על מנת לשלול אפשרות שהוונטה עובדת ללא הפסקה בגלל תקלת תקשורת עם האלטרנטור. בנוסף מסרתי לו שגם אם אינו מעונין לחזור לגבע ויתברר שהאלטרנטור הוא הבעייתי, אשלח את האלטרנטור לאיזה מוסך שיהיה בכדי לצמצם עלויות.

לו היה פונה אליי בצורה בוגרת ומתבקשת כל אימת שיש מחלוקת בין עסק ללקוח היה מזוכה ב 400 ש"ח(הרוווח על האלטרנטור) במקום ומבלי להניד עפעף. הזיכוי עומד לזכותו של nimo במידה ויסכים לקבלו.

 

 

 

 

 

  • אהבתי 6
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2

מוסך גבע -איבחון תקלות ע"י טכנאי מומחה פיג'ו-סיטרואן ללא תשלום

אתר הבית שלנו | פייסבוק | שרשור חוות דעת ב-CarsForum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה: עלויות לגבי חלקים, כל  אחד עושה את  החישוב שלו. אמת. 

לי נאמר בטלפון סכום  אחר כולל מע"מ וכולל הקלץ' 750.

 

וגם  את  זה צריך  לומר, למוסך  גבע הגעתי בעקבות  הרבה  ביקורות  טובות! 

במקרה שלי, מה לעשות  לא עבד.פעמיים.

לא תמיד דברים  מסתדרים.

 

אם  הייתי מחפש לעקוץ,לא הייתי פונה אל  הפורום. הייתי פונה ישירות  למוסך ,ודורש את  הכסף את  החלק ואת  הזמן.

אבל  זה לא היה העניין.

 

לא חפשתי  להתנכל  ולהביע אי שביעות  רצון  או  סתם  להתבכיין.

המחיר היה נשמע לי יקר. אז שאלתי כאן  בפורום לגבי עלויות.גם  אם  זה אחרי שבוצע הטיפול.ללמוד, לדעת וממש לא משנה 

אם  זה מוסך  כזה או  אחר. 

 

את  הרכב לקחתי ונסעתי כי לא היתה בדיוק אופציה אחרת  ברוח  הדברים.המנוע לא מתחמם. אמת. וגם  לא היתה סיבה לכך.

אבל  להשאיר אותי עם  התשובה הזאת מבלי לנסות  לעזור לפתור את  הבעיה.. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, nimo כתב:

אבל  להשאיר אותי עם  התשובה הזאת מבלי לנסות  לעזור לפתור את  הבעיה.

 

דווקא נשמע שהמוסך ניסה לעזור בשלב זה או אחר.

אבל מצד שלך לא היתה היענות. לא לענות כשמנסים ליצור קשר, זה קצת ילדותי. לקחת את הרגליים וללכת גם. בדיקה שהרכב לא מתחמם לדעתי היתה כדי לשלול תקלה בתרמוסטט. שלב חשוב בדיאגנוסטיקה של הרכב הזה (הוא מועד לפורענות). 

 

התגובה שלך בכללותה קצת חסרת משמעות ולא מעבירה מסר כלשהו

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מלטשבי

פנית אלי בפרטי לפני יומיים- השבתי לך שם.

בקשתי ממך  משהו. 

תכבד.

הייתי ברור מספיק.

 

ילדותי ובוגר, זה תשמור לעצמך.

זה לא אתה   שם  עם  הרכב.

 

אם בחרתי לדחות את ההצעה - זה הרצון  שלי. 

כל  אחד פועל  אחרת, לא כולם חווים/חושבים את  אותם  הדברים.

 

מכבד את  רצון  המוסך  לנסות  לעזור.באמת.

עברנו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה טוב ששומעים את שני הצדדים.

מצד אחד לא רואים בעיה שהמוסך סירב לבדוק ולתקן את הבעיה על פניו המוסך לוקח אחריות ואף הגדיל את האחריות מעבר ל 3 חודשים שהוא מקבל מהספק.

מצד שני רואים לקוח מאוכזב שרוצה להמשיך להשאר מאוכזב ולפתור את הבעיה בעצמו ע"י החלפת רכיבים בשיטת ניסוי וטעיה(זה עדיף מאשר לחזור למוסך ...).

 

אמנם יצאת עם טעם מר מהמוסך, אבל לשמחתנו המוסך הגיב כאן ומוכן לקחת אחריות אז מדוע שלא לאפשר לו לבדוק?

גם אם תפנה למוסך מורשה יבואן יתכן ותצטרך להשאיר שם את הרכב אפילו מספר ימים טובים מי יודע מה יש ברכב, פתרון קסם כאן ועכשיו לא תקבל, וגם הזמנת חלקים מחו"ל כפי שעשית לוקחת זמן.

ומצד שני תמיד קיימת האופציה של צירוף מקרים ויש אנשים שלא מאמינם בה אבל היא קיימת(יש לי ספר זכרונות מפלצתי במהלך השנים מעבודתי) וברכב יש בעיה אחרת לגמרי, את זה נדע רק אחרי פתרון הבעיה בכל דרך שתבחר ודאג לעדכן.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, ba323f כתב:

ומצד שני תמיד קיימת האופציה של צירוף מקרים ויש אנשים שלא מאמינם בה אבל היא קיימת(יש לי ספר זכרונות מפלצתי במהלך השנים מעבודתי) וברכב יש בעיה אחרת לגמרי, את זה נדע רק אחרי פתרון הבעיה בכל דרך שתבחר ודאג לעדכן.

אנשים לא תמיד שמים לב לתקלות שמתפתחות ברכב שלהם, על אחת כמה וכמה פעולת המאוורר בחוץ כאשר המזגן עובד (מי שומע אותו בכלל ?!).

באופן טבעי מתי כן שמים לב ל"בעיה" ? כשהאוטו יוצא מטיפול או תיקון במוסך - אז אוטומטית הופכים להיות יותר חשדנים בנוגע לכל דבר ש"נדמה" שלא היה שם קודם...

לפי פרטי המקרה שסופר כאן - האופציות הן דיי ברורות: או שככה המאוורר הזה עובד באוטו הזה ואין פה שום בעיה, או שישנה איזו תקלה קטנה שמשפיעה על אופן פעולתו.

בגדול, אם המאוורר כבה עם כיבוי הרכב, ב 99% זה אומר שאין בעיה בכלל עם הרכב, אבל אני משאיר 1% לבעל הרכב כי הוא מכיר את הרכב שלו ונוסע בו יותר מכל אחד אחר כאן.


הימור שלי: עצם תשומת הלב לעבודת המאוורר עלולה להעיד שהוא עובד במהירות גבוהה. לא מן הנמנע שאולי יש בעיה במנגון ההפעלה של המאוורר על מהירות נמוכה, וברגע שהוא נכנס למהירות גבוהה הוא לא מנתק אותה עד לרגע כיבוי הרכב.
ב PSA זה עלול להעיד על בעיה בקופסת הפיקוד (קופסה עם ממסר ונגד מהירות נמוכה של המאוורר) שבתוכה יש 2 ממסרים שאחראיים על הפעלת המאוורר. לא יודע איך זה ב MINI\BMW אבל אם הארכיטקטורה זהה, זה כיוון נוסף לבדיקה....

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני תופס את עצמי כאחד ששם לב לשינויים באוטו ועדיין, שמתי לב לזה שהמאוורר עובד קבוע מעל 35 מעלות רק אחרי איזה 4 שנים שהאוט אצלי :-) 

 

במצב זה הוא עובד במהירות נמוכה. 

 

כמו שכתבתי מקודם, אם זה רק מעל טמפרטורה מסויימת, 35 או 30 מעלות - זה (כנראה) מתוכנן ככה ותקין.

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בטח לא נראה המקרה שיבוא מישהו אליך עד הבית ויתקן את הרכב, כפי שרצית.

לדעתי יש פה מקום לבקר במוסך מומחה לדגם או מורשה של היבואן כדי לבדוק את הסוגיה עד סופה. 

לפעמים אין ברירה וכל ניסיון לחסוך עלול לגרום לתוצאה הפוכה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי זה לא כזה מורכב כמו שאתה חושב, ואין באמת תקלה ברכב...
שוב, משאיר לך את הקרדיט (1%) שאולי יש בעיה חמקמקה (הפעלת המאוורר ע"י ממסר שאולי לא תקין ו"נדבק" בהפעלה).

העיצה הכי טובה שאני יכול לתת לך - 
מעבר לבדיקת תקלות, יש פרמטרים ששם אפשר לבדוק מתי למעשה המחשב נותן פקודת הפעלה למאוורר ומתי לא.

תעשה נסיעה קצרה ברכב (עם מחשב מחובר) ותראה מה קורה.

אם במציאות הכל תואם את ההפעלות דרך המחשב - אין בעיה באוטו.
 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nimo כתב:

זה כנראה קצת יותר מורכב מזה.

הרכב נסרק עם   תוכנה של  bmw ובקטגוריית  הרכב ספציפית.

לא נמצאו  קודים/תקלות.

 

 

אבחון תקלות לא מסתכם בקודי תקלה, זה הרבה מעבר ולמוסך שמכיר את הדגם, זה אמור להיות יותר קצר ואולי גם משהו מוכר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1336 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...