Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אז איך בעצם עובד העניין של אחזקת רכב חשמלי בארץ?


SuperBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 1346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

לאחרונה צצות לי יותר ויותר פרסומות על רכישת רכב חשמלי בארץ (אולי זה קשור לעובדה שאני מחפש רכב אקטיבית כרגע, אבל זה לא העניין)

את חווית הנהיגה ברכב חשמלי אני מכיר מהולנד, שם ישנה תשתית מפותחת לעניין.

כמו״כ לאורך השנים קראתי בפורום את כל ההנחות/ספקולציות/ידע מלומד ומבוסס לגבי העתיד של איך תיראה מדינת ישראל עם רכבים חשמליים ומה ידרש מבעלי הרכבים ומהמדינה מבחינת תשתית.

 

ובכן, נראה שהגיע היום, ואני תוהה לעצמי מה כבר מבוצע בארץ? האם יש בתכנון, או כבר קיים, תחנות טעינה מהירות?

תחנות טעינה ברחוב? (ראיתי מעט מאוד במיקומים מאוד ספציפיים)

איך זה נראה אצלנו מבחינת תשתית, איך זה עובד ומאוד חשוב גם, כמה עולה כל התענוג הזה? (לא מדבר על עלות הרכב)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשתיות בתחום הזה מתקדמות בקצב צב. אם אין לך אפשרות להתקין עמדת הטענה פרטית בביתך אתה לא באמת יכול להחזיק רכב חשמלי.   

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 2

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Audi A3

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה מתאים כרגע למי שיש חניה פרטית, שזה רוב האנשים בארץ. אם בבתים פרטיים או חניה פרטית בחניון של הבניין המשותף. איפה שיש בעיות זה בבניה הישנה במרכזי הערים, ששם אין תמיד חניות פרטיות, אבל ברוב שכונות השינה, שזה סגנון הבניה העירוני השולט בארץ ב 20+ השנים האחרונות יש חניות פרטיות בחניון של הבניין. רק קח בחשבון שצריך לזה אישור של ועד הבית.

 

אם אתה אדם שנוהג לנסוע בכל יום לאילת, או שאתה חי על קו קרית שמונה-תל אביב, רכב חשמלי בארץ לא יתאים לך, כי תשתית הטעינה הציבורית בארץ לא מפותחת.

אבל אם אתה כמו רוב האנשים נוסע כמה עשרות קילומטרים ביום, אז רכב עם טווח של 200+ ק"מ לא תצטרך להטעין יותר מפעם-פעמיים בשבוע, כאשר הוא גם ככה עומד ללא שימוש בחניה הפרטית בלילה. ואז לא צפויה בעיה מיוחדת להשתמש ברכב חשמלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה התמחור לכזה דבר?

האם יש תוכניות להצבת עמדות טעינה ברמובות ובמרכזי הערים? (כאלה שלא שייכות לאנשים פרטיים)

אז: פיאט פונטו 1999 1.2 כ"ס (אוטו זה מטוס)

אז פחות ישן: רנו מגאן 1.6 16V (מכירים אותי במוסך)

אז הרבה יותר קרוב להיום: אופל אסטרה 1.4 טורבו ENJOY PLUS (מה זה סחירות?)

היום: בעיקר רכבת תחתית אבל גם קצת טראם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, bobi כתב:

 

אם אתה אדם שנוהג לנסוע בכל יום לאילת, או שאתה חי על קו קרית שמונה-תל אביב, רכב חשמלי בארץ לא יתאים לך, כי תשתית הטעינה הציבורית בארץ לא מפותחת.

אבל אם אתה כמו רוב האנשים נוסע כמה עשרות קילומטרים ביום, אז רכב עם טווח של 200+ ק"מ לא תצטרך להטעין יותר מפעם-פעמיים בשבוע, כאשר הוא גם ככה עומד ללא שימוש בחניה הפרטית בלילה. ואז לא צפויה בעיה מיוחדת להשתמש ברכב חשמלי.

הלוואי ויכולתי להרשות לעצמי רכב חשמלי. 

אבל עם הנסועה שלי, 3500-4000 ק"מ בחודש, רובם בין חיפה לתל אביב, ובין חיפה לירושלים, זה לא מעשי בכלל. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, bobi כתב:

זה מתאים כרגע למי שיש חניה פרטית, שזה רוב האנשים בארץ. אם בבתים פרטיים או חניה פרטית בחניון של הבניין המשותף.

אני לא בטוח שזה נכון לכל מי שיש לו חניה פרטית בחניון של בית משותף.
אני למשל גר בקומה 7 בבית משותף בצד הרחוק מהחניה והחניה שלי נמצאת בצמוד לגדר החיצונית של החניה ולא ליד קיר הבניין.
להעביר כבל מהדירה שלי לחניה נראה לי בלתי אפשרי.  כדי להקים עמדת טעינה לחניה שלי בוודאות יהי צורך להעביר כבל מתחת לחניה (או מעליו?) האם השכנים יסכימו לכך? והאם אוכל לשלם על החשמל בנפרד או שהוא ייצא מהחשמל המשותף? במקרה השני לא נראה לי שהשכנים יסכימו. אני גם לא בטוח שתשתית החשמל של הבניין (שנבנה ב-1980) תוכל לתמוך בהטענה של כמה מכוניות חשמליות.
בקיצור - אתה צודק לגבי בתים פרטיים, אבל לגבי משותפים יש הרבה שאלות.

  • מעניין 1

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מספיק מתקני טעינה של ac, פחות מטענים של dc , כל הזמן מרחיבים, בחניונים/בבתים פרטיים/בתחנות דלק/בחנויות, הטעינה לא תעלה לך כמה שקלים בודדים כמו שמפרסמים, לפחות לא לרכבים, אבל יהיה יותר זול מדלק, אין בעיה לנסוע לאורך הארץ בזכות הנקודות הטענה, כל מי שאכפת לו מחיסכון וזיהום אוויר, יקנה כלי חשמלי למרות הדעות של העדר.

 

100 עמדות טעינה של אפקון נוספו השנה:https://tinyurl.com/y4nx82hq

עריכה אחרונה על ידי yosilogen

 טויוטה פריוס 1.8 2009

 יונדאי גטס GLS 2006

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, ldti כתב:

פה תוכל לראות מפה מסודרת של כל העמדות נכון לרגע זה:
https://tinyurl.com/yxhodemb

גרמת לי לרצות להוסיף את תחנת הטעינה שיש ביישוב שלי לגוגל מפות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמדת טעינה בבית היא חובה ורצוי מאוד גם במקום העבודה אם אתה עובד במקום קבוע (למקרה ושכחת לדוגמה להטעין את הרכב בלילה). מעבר לכך יש מספר סביר של עמדות טעינה רגילות ועמדות טעינה מהירות (יחסית, רובן רק 50kW) ואז בהפסקה של חצי שעה עד שעה משלימים את החסר. יש מספיק עמדות טעינה בכדי להגיע כמעט לכל חור בארץ, אבל נסיעה כזו עדיין דורשת תכנון מראש של הנסיעה.

 

אם אין לך אפשרות לעמדת טעינה קבועה אחת לפחות במקום בו אתה מבלה מספר שעות, זה מאוד בעייתי. עם הטכנולוגיה הנוכחית של טעינה מהירה זה לא מומלץ להסתמך רק על זה, מה גם שבכל מקרה זה דורש כחצי שעה המתנה לפחות וזה רק עד 80% מקיבולת הסוללה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.8.2020 בשעה 20:36, bobi כתב:

זה מתאים כרגע למי שיש חניה פרטית, שזה רוב האנשים בארץ.

רוב האנשים בארץ גרים בערים הגדולות בלי חניה פרטית.

ליד הבניין שלי מישהו חונה ברחוב עם וולוו S60 פלאג-אין שהוא לא יכול להטעין.

באזור פלורנטין מישהו חונה ברחוב עם רנו בטר פלייס.

מי שקונה מכונית חשמלית חייב להחזיק מכונית רגילה בנוסף.

אז אתה הולך לפיג'ו וקונה שתי 2008, אחת חשמלית ואחת בנזין.

אייל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק האוכלוסיה הערבית מהווה כמעט 25% מאוכלוסית המדינה ורובה המכריע גר בבתים פרטיים. בנוסף כמעט כל שכונה חדשה שנבנתה ב 20-30 השנים האחרונות בערים בארץ נבנתה בצורה של בניינים רבי קומות עם חניות פרטיות בחניון של הבניין.

לא מצאתי סטטיסטיקה. אבל לפי זה אפשר לומר לדעתי בביטחון שלכחצי, או למשהו מאוד קרוב לזה, יש חניה פרטית.

וגם בלי החניות בבניינים משותפים, שכרגע יכולות להיות לפעמים בעיות עם זה, יש מאות אלפי בתי אב שמתגוררים בבתים פרטיים שהם קהל יעד לא מבוטל לרכבים חשמליים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1346 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...