Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2154 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

1. גיר DCT של יונדאי בהחלט סובל מבעיות.

2. הגיר הרציף לא מחליף את תיבת ה-DCT אלא את תיבת ה-6 הילוכים אוטומטית.

3. גיר DCT -7 נשמר בשלב הזה למנוע ה-1.6 טורבו ו-1.0 טורבו 120 כ"ס בלבד (ולמנוע ה-1.6 דיזל). 

4. תיבת רציפה לרכבים קומפקטיים ללא יומרות ספורטיביות יעילה יותר, קומפקטית יותר וכנראה שגם אמינה יותר מתיבת DCT.

5. עם תקן WLTP כבר אי אפשר "לרמות" עם תיבת 4 הילוכים זללנית באנרגיה ולרכבים קטנים האופציה האוטומטית הנכונה ביותר זה רובוטי מצמד יחיד. 

 

 

  • אהבתי 1
  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פורסם

מה ההתלהבות מה-iMT? יונדאי עשו טווינגו איזי וכולם קופצים?

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם

אפ אינני טועה ל-easy היה מצב  אוטומטי - ל-IMT אין.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

הפאק העיקרי באמינות גירים ידניים, חד מצמדיים ודו-מצמדים זה הנהגים 😜  

 

היצרנים ניסו לחנך את השוק, ללא הצלחה שאלו גירים לא אוטומטיים (פלנטרי עם ממיר מומנט הידראולי) ולכן כל מי שנוהג ברכב עם גיר חד/דו-מצמדי ומתנהג כאילו היה בעל ממיר הידראולי פשוט שוחק את המצמדים. 

הרשת מלאה בסרטוני הדרכה בנושא, מה לא! לעשות כשנוהגים ברכב עם גיר  חד/דו-מצמדי ( לא משנה מה שמו DSG או TCT או פאוארשיפט ,whatever ) . זה כנראה נדון לכישלון . אבל לא מפריע ליצרנים להמשיך ולצייד את כלי הרכב מתוצרתם בגירים האלה. וראה זה פלא. הקהל בעולם ממשיך לקנות. ולא רק אוטומטי פלנטרי. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

הגירים האלה (DCT/רובוטיים) הולכים גם להיברידיות של יונדאי/קיה, לא? איזו סיבה אמינותית/כלכלית יש להוספת גיר מורכב ויקר בתוספת מערכת חשמלית למנוע עצמו במקום פשוט להחליף את הגיר באחד שכולל בתוכו מנועים חשמליים (ועל הדרך מתפקד כגיר רציף בלי רצועה), כמו שטויוטה עושים כבר שנים?

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
 

פורסם
לפני 57 דקות, zvit כתב:

אפ אינני טועה ל-easy היה מצב  אוטומטי - ל-IMT אין.

 

לא היה, אותו פרינציפ בדיוק עם תפעול ידית בצורת H.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
לפני 8 דקות, nadavd4 כתב:

הגירים האלה (DCT/רובוטיים) הולכים גם להיברידיות של יונדאי/קיה, לא? איזו סיבה אמינותית/כלכלית יש להוספת גיר מורכב ויקר בתוספת מערכת חשמלית למנוע עצמו במקום פשוט להחליף את הגיר באחד שכולל בתוכו מנועים חשמליים (ועל הדרך מתפקד כגיר רציף בלי רצועה), כמו שטויוטה עושים כבר שנים?

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
 

לא בטוח שאתה מדייק. טויוטה משתמשים בגיר פלנטרי או רציף גם בהיברידיות.

המנוע החשמלי לא עובד בטור למנוע הרגיל והתמסורת לא ישירה כמו בחשמלי מלא . זה מנגנון מורכב. 

 

220px-THS_evol_2_corrected.png

In Generation 1 and Generation 2 HSDs, MG2 is directly connected to the ring gear, that is, a 1:1 ratio, and which offers no torque multiplication, whereas in Generation 3 HSDs, MG2 is connected to the ring gear through a 2.5:1 planetary gear set,[10] and which, consequently, offers a 2.5:1 torque multiplication, this being a primary benefit of the Generation 3 HSD as it provides for a smaller, yet more powerful MG2. However, a secondary benefit is the MG1 will not be driven into overspeed as frequently, and which would otherwise mandate employing the ICE to mitigate this overspeed; this strategy improves HSD performance as well as saving fuel and wear-and-tear on the ICE.

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 13 דקות, nadavd4 כתב:

הגירים האלה (DCT/רובוטיים) הולכים גם להיברידיות של יונדאי/קיה, לא? איזו סיבה אמינותית/כלכלית יש להוספת גיר מורכב ויקר בתוספת מערכת חשמלית למנוע עצמו במקום פשוט להחליף את הגיר באחד שכולל בתוכו מנועים חשמליים (ועל הדרך מתפקד כגיר רציף בלי רצועה), כמו שטויוטה עושים כבר שנים?

 

הגיר הדו-מצמדי הרבה יותר יעל מהגיר הרציף והראיה היא שכלי רכב ההברידיים של יונדאי/קיה חסכוניים בהרבה מאלה של טויוטה וגם אין הבדל גדול בין צריכת הדלק בין עירוני לבינעירוני.

 

ולגבי האמינות: עיקר השחיקה של המצמדים היא בזינוקים ופקקים שברוב המקרים מבצעים ע"י המנוע החשמלי ולכן המצמדים לא נשחקים.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם
לפני 6 דקות, zvit כתב:

הגיר הדו-מצמדי הרבה יותר יעל מהגיר הרציף והראיה היא שכלי רכב ההברידיים של יונדאי/קיה חסכוניים בהרבה מאלה של טויוטה וגם אין הבדל גדול בין צריכת הדלק בין עירוני לבינעירוני

 מאיפה הבאת את זה? 

בכול מבחן שקראתי של קורולה החדשה מול איוניק, צריכת הדלק של הקורולה טובה יותר.

 

פורסם
לפני 5 שעות, PriceDevil כתב:

@new_driver_MAZDA על איזו גירסה נהגת, והיכן? (אני מניח שלא בארץ)

 

הסלטוס משווק עם 3 תיבות שונות : פלנטרית, רציפה, ודו-מצמדית בתלות בשוק היעד והמנוע.

היא הגיעה לארץ אך עדיין לא עלתה על הכבישים... היא הגיעה לארץ לפני שלושה ימים... זאת הייתה רמת גימור ex... רכב דיי מרשים... ומעוצב יפה..

פורסם
 
הגיר הדו-מצמדי הרבה יותר יעל מהגיר הרציף והראיה היא שכלי רכב ההברידיים של יונדאי/קיה חסכוניים בהרבה מאלה של טויוטה וגם אין הבדל גדול בין צריכת הדלק בין עירוני לבינעירוני.
 
ולגבי האמינות: עיקר השחיקה של המצמדים היא בזינוקים ופקקים שברוב המקרים מבצעים ע"י המנוע החשמלי ולכן המצמדים לא נשחקים.
אולי בגיר רציף רגיל עם ממיר מומנט יש הבדל לטובת הדו-מצמדי. בגיר שיש בהיברידיות של טויוטה, אין ממיר מומנט, רצועה או קלאצ'ים שצריכים לסחוב את כל המומנט. רק זוג מנועים חשמליים מחוברים בצורה מכאנית לסט גלגל"שים פלנטריים שמאפשרים למערכת מכאנית לחלוטין לתפקד "כמו cvt":

להבנתי ביונדאי וקיה המערכת החשמלית מחוברת למנוע עצמו ומזינה כוח לתיבת ההילוכים ולא ישירות לגלגלים. אשמח אם תוכל לשלוח רפרס שמצביע אחרת.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם (נערך)

אם תקשיב טוב לתאור, יש קלאץ' אבל אין ממיר מומנט, מה שכן יש קפיצי שיכוך dampers בדומה לגירים רציפים ישנים יותר.

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם
לפני 1 שעה, zaf כתב:

הפאק העיקרי באמינות גירים ידניים, חד מצמדיים ודו-מצמדים זה הנהגים 😜  

 

 

או פשוט לייצר אותם עם מצמדים רטובים. 

פורסם
אם תקשיב טוב לתאור, יש קלאץ' אבל אין ממיר מומנט, מה שכן יש קפיצי שיכוך dampers בדומה לגירים רציפים ישנים יותר.
אכן יש קלאץ' אך הוא משחק תפקיד שולי יחסית בתפקוד הגיר. יתרה מזאת, הוא לא חווה את אותו העומס שקלאצ'ים בתיבה ידנית/רובוטית/דו-מצמדית חווים.
העניין הוא כזה - התיבה מהסוג הזה פשוטה משמעותית לעומת אלטרנטיבות אחרות, במיוחד כשלוקחים בחשבון שהיא חוסכת שילוב של מנוע חשמלי במיקום אחר. למערכת היתה הזדמנות לעמוד במבחן הזמן והיא עמדה בו באמינות מופתית - אז כנראה שטויוטה עשו משהו נכון.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk

פורסם

בוא נאמר שאכן טויוטה בחרו לאמץ את הגיר הזה והפיתוח הזה, לא בשם הביצועים 😊 כלי הרכב שמצויידים בגיר הזה רחוקים מהגדרת זריזות בהשוואה לאלו המצויידים בתמסורת אחרת. 

וכן , הגישה שלהם מוכיחה אמינות לאורך זמן, מן הסתם כפונקציה של מאמץ נמוך. שילוב של מנועים לא עתירי מומנט ולא עתירי כח. 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

×
×
  • תוכן חדש...