Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2155 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון, אבל מי צריך "זריזות", "דינאמיות" ו"ביצועים" ברכב שכל ייעודו הוא נסיעה בעיר או בפקקים על מינימום דלק? אגב, המנועים שטויוטה שילבו במערכות ההיברידיות משתמשים במחזור אטקינסון וזו אחת מהסיבות להספק הנמוך שלהם יחסית לנפח. היתרון הוא כאמור, צמצום צריכת הדלק והזיהום.

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
 

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, nadavd4 כתב:

הגירים האלה (DCT/רובוטיים) הולכים גם להיברידיות של יונדאי/קיה, לא? איזו סיבה אמינותית/כלכלית יש להוספת גיר מורכב ויקר בתוספת מערכת חשמלית למנוע עצמו במקום פשוט להחליף את הגיר באחד שכולל בתוכו מנועים חשמליים (ועל הדרך מתפקד כגיר רציף בלי רצועה), כמו שטויוטה עושים כבר שנים?

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
 

 

כי על המערכת של טויוטה יש פטנטים. כדי להשתמש בכזו מערכת צריך לשלם על רשיון לפטנט. זה לא רק הקוראנים שמתקמצנים, גם הונדה משתמשת בכל מיני מוטציות מוזרות במכוניות ההיברדיות שלה.

 

לפני 2 שעות, zaf כתב:

בוא נאמר שאכן טויוטה בחרו לאמץ את הגיר הזה והפיתוח הזה, לא בשם הביצועים 😊 כלי הרכב שמצויידים בגיר הזה רחוקים מהגדרת זריזות בהשוואה לאלו המצויידים בתמסורת אחרת. 

וכן , הגישה שלהם מוכיחה אמינות לאורך זמן, מן הסתם כפונקציה של מאמץ נמוך. שילוב של מנועים לא עתירי מומנט ולא עתירי כח. 

 

יש מערכות דומות גם אצל GM ופורד, חברות עם מספיק כסף לעורכי דין כדי שיתפשרו עם טויוטה. זה לא תצורת התמסורת הזו שגורמת לאיטיות, זה המימוש של טויוטה עם מנועים חשמליים חלשים יחסית.

 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
פורסם (נערך)
לפני 11 שעות, eladts כתב:

 

כי על המערכת של טויוטה יש פטנטים. כדי להשתמש בכזו מערכת צריך לשלם על רשיון לפטנט. זה לא רק הקוראנים שמתקמצנים, גם הונדה משתמשת בכל מיני מוטציות מוזרות במכוניות ההיברדיות שלה.

 

 

יש מערכות דומות גם אצל GM ופורד, חברות עם מספיק כסף לעורכי דין כדי שיתפשרו עם טויוטה. זה לא תצורת התמסורת הזו שגורמת לאיטיות, זה המימוש של טויוטה עם מנועים חשמליים חלשים יחסית.

 

 

תקרא שוב את מה שכתבתי, זה בדיוק זה. האמינות נובעת העצם העובדה הקלאץ' בגירי טויוטה לא מאותגר על ידי מנועים עתירי מומנט (וגם לא הספק) , מירשם בדוק לאמינות . אין מאמץ , אין שחיקה. 

קורולה היברידית - מומנט מנוע בנזין נפח 1.8 = 14.2 קג"מ  זה פחות מהמומנט של מנוע יונדאי I10 . שלא לדבר על הסל"ד למומנט מירבי בטויוטה = 5200 ! אז בשיוט אתה חסר מאמץ לחלוטין, הקלאץ' בכלל לא מתחיל אפילו להתאמץ.  עכשיו תחשוב על מנועי TSI עם מומנט כמעט כפול (25-28 וגם 38 במנועי 2 ליטר) ושיא מומנט מתחת ל 2000 סל"ד  ותבין איזה מאמץ מופעל על המצמדים ולמה בנהיגה לא נכונה הם נשחקים יותר. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם

אין קשר לזה שהמומנט של המנוע של טויוטה נמוך - המצמד פשוט לא צריך לעבוד כמעט בתכנון כזה - בזחילה המנוע החשמלי נושא את העומס, ובזמן שינוי יחסי העברה בנסיעה אין צורך לנתק את המנוע מהגיר. בלאי של מצמד קורה בנקודת החיכוך ולא כשהוא נעול או משוחרר - והמצמד בגיר ההיברידי של טויוטה לא צריך לבלות כמעט (או בכלל?) במצב הזה

Sent from my ONEPLUS A3010 using Tapatalk
 

פורסם

לפי הסירטון המצמד נעול מרבית הזמן, לכן אין מצב של "חצי קלאץ'" . וזה בדיוק העניין. אין שום מאמץ ולכן האמינות כפועל יוצא. (וגם העצלות היחסית של הרכב בכללותו) 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

פורסם (נערך)

בדיוק. המצמד (או המצמדים, במקרה של הוולט) בתיבת הילוכים רציפה חשמלית מתפקדים כמו מתגי on-off. אין שום מצב בו הם משולבים חלקית לאורך זמן. גם ברכב עם מנועים חזקים בהרבה מהפריוס אין סיבה שהם ישחקו כמו מצמדים בתיבה רובוטית.

 

 

עריכה אחרונה על ידי eladts
×
×
  • תוכן חדש...