Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הליסינג עומד להסתיים. להמשיך או לקנות?


rafaelz
שימו לב! השרשור הזה בן 1323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום

 

חוזה הליסינג שלי מטעם העבודה עומד להסתיים בספטמבר

ואני עומד כעת בפני החלטה האם להמשיך עם הליסינג או לקנות רכב אחר

 

כרגע הליסינג הוא של יונדאי I20

אני רואה בברוטו שווי שימוש ברכב 2630

רואה החשבון של החברה אומר שבנטו זה בערך 950 שקל

וכן הוא אמר שאם ארכוש רכב איאלץ לשאת ב 35% מהוצאות הדלק שבליסינג איני משלם.

 

אודה אם תוכלו לייעץ לי האם:

 

1. להמשיך בליסינג עם ה I20

2. להמשיך בליסינג אך עם I10

3. לקנות רכב חדש

4. לקנות רכב משומש

5. לרכוש את ה I20 שאני נוסע בה כעת מהליסינג

 

אם איאלץ לקנות רכב אז היכולת החודשית שלי לתשלום נעה בטווח של 500-1000

 

אודה לעזרתכם בביצוע ההחלטה.

 

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, rafaelz כתב:

שלום

 

חוזה הליסינג שלי מטעם העבודה עומד להסתיים בספטמבר

ואני עומד כעת בפני החלטה האם להמשיך עם הליסינג או לקנות רכב אחר

 

כרגע הליסינג הוא של יונדאי I20

אני רואה בברוטו שווי שימוש ברכב 2630

רואה החשבון של החברה אומר שבנטו זה בערך 950 שקל

וכן הוא אמר שאם ארכוש רכב איאלץ לשאת ב 35% מהוצאות הדלק שבליסינג איני משלם.

 

אודה אם תוכלו לייעץ לי האם:

 

1. להמשיך בליסינג עם ה I20

2. להמשיך בליסינג אך עם I10

3. לקנות רכב חדש

4. לקנות רכב משומש

5. לרכוש את ה I20 שאני נוסע בה כעת מהליסינג

 

אם איאלץ לקנות רכב אז היכולת החודשית שלי לתשלום נעה בטווח של 500-1000

 

אודה לעזרתכם בביצוע ההחלטה.

 

תודה רבה

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה נוסע הרבה ומשלם רק שווי שימוש ברור להמשיך
לא מאמין שהI10 יהיה חסכון משמעותי בנטו אז הייתי נשאר עם הI20

היום - אלפא רומיאו ג'ולייטה 2013
קודם - הונדה ג'אז קומפורט 2017

קודם - סובארו B3 שנת 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

השאלה היא לא רק שווי שימוש ,אלא האם הפחיתו לך מהשכר ברוטו כשקיבלת רכב ובהתאמה אם תוותר על הרכב האם הברוטו שלך יעלה בהתאם? 
(אצלי בעבודה I20 עולה בהפחתת 2700 שח מהברוטו,   וזה לא מקרה שהסכום הזה קרוב לשווי המס שיש על רכב כזה, זה אומר שבמקום לקבל עוד 2700 שח במשכורת ולשלם עליהם מס אז העובד מקבל רכב ומשלם על ההטבה מס דומה).   
אם לא יעלו לך את הברוטו במידה ותוותר על רכב אז אין בכלל התלבטות, תישאר עם רכב.
קח בחשבון גם שאם אכן מורידים לך מהברוטו אז גם ההטבות הסוציאליות קטנות בדרך כלל בהתאם וזאת עוד עלות.
בהנחה הסבירה שאתה כן משלם על הרכב מהברוטו אז השאלה בעיקרית היא כמה קילומטרים אתה נוסע בשנה,   כלל האצבע הוא שמשתלם לקחת רכב אם אתה עושה  כ 25 אלף ק"מ בשנה.   אם אתה עושה פחות מ20 אז בטוח לא משתלם, אם אתה עושה מעל 30 אז בטוח שכן משתלם.   אם בין לבין  אז זאת כבר פחות שאלה פיננסית אלא יותר שאלה של נוחות (כמה שווה לשלם עבור הנוחות של רכב ליסינג? אבל זה כבר דיון נפרד). 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

שלום 

עבר קצת זמן.. 

אני מודה לכם מאוד על התגובות.

הייתי טרוד בכל מני דברים ולא הצלחתי להתייחס עד עתה.

 

ביקשתי מרואה החשבון לעשות תלוש סימולציה שבו ניתן לראות איך המשכורת ניראית בלי הליסינג.

 

השינוי בנטו הוא 1930 שקל בנטו ולא 950 כפי שציינתי בהודעה הראשונה.

כמו כן יש שינוי בתנאים הסוציאלים כמו שדנדי ציין בשווי של 374 שקל נוספים

ב 3 שנים שהרכב אצלי עשיתי 48000 קילומטר שזה 16000 בשנה..

 

כמו כן בכל פעם שאני מחזיר את הרכב מחייבים אותי ב 3000 ~ על תיקונים

 

על פניו נראה שברור שצריך להחזיר את הליסינג..

אך מבדיקה במחשבונים באינטרנט - למשל באתר הזה

https://www.goleango.com/מחשבון עלות אחזקת רכב פרטי

כאשר אני מכניס רכב בעלות 50000 ו 16000 קמ בשנה ומשאיר את כל השאר.

יוצא שעלות רכב חודשית היא 1893 שקל בחודש

 

בסך הכל הפרש של 100 שקל מהליסינג. בלי סוציאלי ותיקוני סוף תקופה.

כמו כן אם אבחר להמשיך עם הליסינג המעביד יחייב אותי לעבור ל I10

 

לאור כל האמור לעיל האם להמשיך עם הליסינג או לרכוש רכב פרטי משומש?

התקציב שלי הוא 50000 - 60000 כאשר הרוב יצטרך להגיע ממימון

בתשלומים של 500 - 1000 לחודש

 

תודה רבה

רפאל

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומה דעתך על i10 החדשה עם הגיר הרובוטי?
אתה מעוניין ברכב כזה?
100₪ הפרש+ הפסד תנאים סוציאליים - אם בנוסף לזה גם הרכב לא לטעמך, אז תחזיר את הליסינג ותקנה רכב פרטי במצב שמור ( כאן לא יכולים לחייב אותך לקנות רכב שלא מוצא חן בעינייך ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההפרש הוא לא רק 100 שקלים - העלות אמיתית שלך כיום היא 1930 בנטו + 374 תנאים סוציאלים + החלק היחסי של התיקונים שציינת - להבנתי 3000 ב-3 שנים זה בערך 85 לחודש.
סה"כ 2389 לחודש לעומת 1893 לרכב פרטי. 

עלות הליסינג עדיין נמוכה יחסית - כשאני חישבתי לפני שנתיים את עלות לקיחת הליסינג מהעבודה שלי (רכב "משפחתי") יצא לי קצת מעל 4,000 שקל בחודש (!)  זה כמובן תלוי בתנאים שמקום העבודה נותן, בשכר שלך ובסוג הרכב.

 

כמובן שברכב פרטי יכולות להיות לך בעיות בלתי צפויות שייקרו את התחזוקה - בליסיניג תפעולי בד"כ אין הפתעות.

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותו הסכום יעלו רנו קליאו חדשה/ יונדאי i20 מליסינג פרטי ( אחרי שמכניסים לזה חבילת שירות+ דלק ל 16 אלף קילומטרים בשנה ).
לכן שאלתי האם יונדאי i10 זה מה שפותח השרשור מעוניין בו.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המעסיק מחייב אותי לעבור ל I10 כי I20 יותר יקר לו..

אם אני רוכש רכב פרטי אז השיקול העיקרי שלי הוא שיהיה חסכוני יותר מהליסינג  + גיר אוטומט + מצלמת ריוורס

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תעשה נסיעת מבחן על i10 ותראה איך זה מרגיש לך, עם דגש על הגיר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה משנה מה הרוב חושב?
אתה זה שתצטרך להתנייד 3 שנים ב i10.
תבדוק האם הרכב טוב לך.
אני אישית לא אוהב גיר רובוטי חד מצמדי ורק בגלל זה לא הייתי מוכן לסבול תקופה כו ארוכה.



toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ליסינג לרוב לא משתלם כלכלית אבל הוא בהחלט נותן ראש שקט והראש שקט הזה שווה לא מעט כסף, במקום לבזבז זמן בלמצוא רכב וכל כמה שנים לשדרג, טיפול, טסט, הוצאות משתנות כמו מצבר/צמיגים וכו' 

בליסינג אתה נוסע בלי להתחשבן יותר מדיי, כל 3 שנים מחליף לחדש, אין לך דאגות של תקלות, מכירב עתידית וכו'. 

מודה שאני גם בהתלבטות דומה אבל אצלי ההוצאה על הרכב גבוהה יותר. 

לדעתי תמשיך בליסינג ואחרי נסיעת מבחן אם לא תסתדר עם היונדאי, תבקש מהמעסיק רכב בעלות דומה נניח פיקנטו.

היום: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ הונדה סיוויק האצ'בק 16'

הקודם: אאוטלנדר פרימיום 20' (ליסינג זמני) / קיה פורטה 15'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1323 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...