Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעיונות לסתימת חור בשוחת ביוב עמוקה


אביב
שימו לב! השרשור הזה בן 1549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מדובר בשוחת ביוב מבטון, בעומק של כמעט 2 מטר. מבחינה מבנית היא במצב טוב ולא מתפוררת, אין קריסות.

במיקום מסויים בדופן, ממש קרוב לתחתית נפרץ חור שלדעתי הוא אחד הפתחים שלא בשימוש. הגשמים גרמו לכך שהמון חול מהסביבה נשטף דרף החור הזה לביוב והאדמה מסביב נעלמת בכמויות.

 

בעזרת שפכטל שמחובר למוט ארוך סתמתי את החור עם בטון מיוחד של סיקה לסתימת פרצי מים, אך לאחר כמה זמן התיקון נשבר והחור נפתח חלקית.

מאחר והשוחה צרה יחסית לא ניתן להיכנס לתוכה באופן שיאפשר להתכופף ולהגיע לתחתית. עבודה עם מוטות לא מאפשרת לבצע תיקון איכותי וכנראה שעומד מים של 2 מטר מפעיל כוח רציני שיפרק תיקון שכזה. חשבתי לחפור מבחוץ אבל עבודה כזו מחייבת מחפרון, מה גם שהשוחה במרכז שביל בטון עם גרנוליט, כך שהאפשרויות הן לחפור לעומק מהצד ואז לחפור איזה מטר הצידה כדי להגיע לדופן החיצונית או לשבור את השביל. חפירה ידנית לעומק כזה ממש לא משהו שבא לי לעשות.

 

מחפש רעיונות יצירתיים לסתימת החור. חשבתי אולי להכין איזה צינור מאריך שאוכל להחדיר מבפנים אל תוך החור ולהזריק פנימה (לא יודע בדיוק איך) בטון דליל כך שהחור ייסתם בצורה טובה. אפשרות אחרת אולי עם צינור מאריך להזריק פוליאוריטן מוקצף אל תוך החור (לא יודע כמה יחזיק בסביבה כזו).

 

אשמח לרעיונות יצירתיים.

עריכה אחרונה על ידי אביב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם מדובר בחריץ יש אפוקסים שמזריקים לבטון כדי לאטום אבל לא מכיר את התהליך ואם תצליח לעשות בשוחה כזו (מנחש ששוחה קוטר 60).

 

אני יודע שיש חברות שמצפות צינורות בציפוי פנימי כדי לחדש אותם והם מגיעים לקטרים האלה אבל לא יודע עלויות.

 

מה גודל החור? אולי ציפוי פוליאוריאה יוכל לסגור אותו.

 

עריכה: אין פתחים שלא בשימוש. שוחות נקדחות לפי הפתחים שאתה צריך.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאמין שקוטר החור 4-5 ס״מ או משהו כזה. קשה לי להאמין שיפער חור כזה בבטון. אולי מדובר על פתח שהיה בשימוש בעבר ועקב שינויים נאטם. קשה להגיד. זה ללא ספק לא חריץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...