Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות לגבי מאזדה cx5 2016


doronkdoron
שימו לב! השרשור הזה בן 1558 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

אני מתעניין ברכב מקטגוריית הפנאי שטח.

הרכב ישמש יהווה רכב עיקרי למשפחה (זוג + 3 ילדים קטנים) וישמש אותי לנסיעות לעבודה, 35 ק"מ ביום.

הדרישות לפי סדר עדיפויות:

אמין ולא יקר לאחזקה.

מרווח פנים ותא מטען טוב.

ביצועי מנוע טובים והנאה מנהיגה.

אבזור ונוחות.

התקציב הוא 90-95K.

 

קראתי וחקרתי לא מעט ומאזדה CX5 2016 נראה לי די מתאים.

 

השאלה שלי היא לגבי הביצועים במנוע 2.0:

על הנייר אומרים שהנתונים טובים מבחינת מומנט ותאוצה.

אבל יש מקומות שכותבים בהם שבתכלס הוא מרגיש לא קצת חלש וצריך להעלות אותו לסל"ד גבוה כדי לקבל ביצועים.

 

מישהו יכול להעיד מתוך היכרות עם הרכב?

 

והאם יש בתקציב אופציות נוספות שיותר יענו על הדרישות?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. בתקציב הזה תקבל רק 2015. אם כן תקנה רק אחרי מתיחת פנים.

2. מרווח מעולה ל 2 + 3. הילדים שלי גדולים כך שאין לי ניסיון עם כסאות/בוסטרים. תא המטען מספק בגודלו ונוח עם וילון שעולה ביחד הדלת האחורית.

3. נוחות נסיעה טובה מאוד בדגם הפשוט עם חישוקי 17".

4. לא הכי שקט - אבל עם צמיגים איכותיים רמת החיים טובה בהחלט.

5. ביצועים : אני מחזיק 2014 מלפני מתיחת הפנים.. כוח לא חסר, הבעיה נעוצה בתגובת הדוושה. עד חצי מהלך לא קורה כלום, צריך לרמוס את הדוושה כדי לקבל כוח שמגיע במנה מספקת. הדגם שלאחר מתיחה טיפה יותר חזק ומצוייד במתג ספורט אשר משפר את תגובת הדוושה והגיר (החלק). המנוע רועש מעל 5000 סל"ד.

6. אבזור טוב יחסית, בדגם לאחר המתיחה תמצא גם בלימה אוטונומית ועוד כמה תוספות חיוניות.

7. הרכב מאוד מהנה לנהיגה ובעל הגה מתקשר. חסכוני יחסית.

 

הרכב מומלץ בחום וכמו שניתן להבין - רק לאחר מתיחת פנים.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תודה על התגובה.

אני מודע למתיחת הפנים הטובה שעשו לרכב באמצע 2015 ואכן מחפש רכב רק בגרסה זו.

בעניין הנוחות, תוכל להסביר לי לגבי איך ההבדלים בגדלי החישוקים משפיעים? זה משהו שכדאי לי לשים לב לגביו?

 

לגבי הביצועים (שאלתי העיקרית) אתה אומר שממש צריך לרמוס את הדוושה כדי לקבל כח. באיזה סל"ד בערך זה קורה? האם התגובה מהירה?

האם בסופו של יום התחושה היא של רכב זריז וחזק שמגיב מהר או של רכב כבד?

 

אחרי 7 שנים עם הונדה ג'אז, בא לי קצת כח וזריזות :wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם הבכיר מגיע עם חישוקי 19", ביחד עם מתלים לא כאלה רכים מתקבלת נוחות נסיעה נוקשה יחסית - במיוחד בכבישים לא איכותיים.

לגבי תגובת הדוושה אתן המצב יותר מורכב.. בואכה 2014 עודכנה יחידת ההנעה לעומת זו הרופסת שהייתה עד אז.. יצא לי לנהוג באחד מבציר 2012 וההבד מורגש לרעה לעומת הרכב שלי - בעיקר תגובת עצלה ותיבה שמעלה הילוכים בזריזות ומסרבת להוריד במהירות.

אצלי המצב הרבה יותר טוב, תגובה ראשונית יותר בשרנית אבל הכוח המלא מתקבל רק בחצי המהלך השני של הדוושה. כנראה מדובר בכיול שנועד לחיסכון בדלק.

 

במתיחת הפנים של 2015 הועלה ההספק ל 165 כ"ס ותגובת הדוושה שופרה. בנוסף הוסיפו כפתור ספורט אשר גורם לדוושה להיות הרבה יותר חדה ומיידית.

בכל המקרים לא חסר כוח ועיקר ההבדל נעוץ בתגובת הדוושה.

אני מאוד נהנה מהרכב ומבואס קלות שלא הצלחתי להשיג אחד שמור מהדגם המעודכן שכולל חיישני אור/גשם, בלימה אוטונומית, וממשק יותר ידידותי. ואולי כיול טיפה יותר רך של המתלים.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי את נושא החישוקים, תודה על המענה.

בעניין העברת האנרגיה ותגובת הדוושה, הבנתי את הרעיון, כנראה שצריך לבצע ברכב הספציפי נסיעת מבחן (אמיתית) כדי להרגיש את זה.

 

תוכל להגיד לי, לגבי עלויות טיפולים, במוסכי מורשי יבואן, מוסכי מאזדה נחשבים לסבירים בעלות?

אני מתכוון ביחס למורשי יבואן של יצרנים אחרים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב אצלי 10 חודשים בהם עבר החלפת מצבר בעלות 900, וטיפול שגרתי ללא פלגים/בלמים בעלות 500 ₪ כאשר השמן סופק על ידי. בשני המקרים מדובר במוסך מורשה מאזדה - גיל רם בכרמיאל.

לא הכי זול, אבל גם לא הכי יקר. בסובארו, קיה, סוזוקי המחירים זהים ואפילו טיפה יקרים. מעריך ששאר היבואנים גוזרים קופון זהה..

ביטוח לשני נהגים מעל 30 - 1100 חובה ו 3500 מקיף. סביר בהחלט ויותר זול מה B4 שהיו לי.

בקשר לצריכת הדלק : הרכב שלי עושה כ 400 ק"מ בחודש, רובם בנסיעה איטית לא חסכונית במיוחד.. צריכה סבירה 9 קמ'/ל. בנסיעות ארוכות לים המלח עם רכב עמוס לעייפה ומזגן נונ סטופ ב 45 מעלות השגתי צריכה מעולה של 15 ק"מ/ל.

זהו בערך.. אשמח לעוד שאלות.

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תודה על התגובה. עכשיו ראיתי. יש אפשרות בפורום לקבל התראה במייל כאשר מגיבים לפוסט?

 

עלות הטיפולים שציינת נשמעת סבבה, המצבר קצת יקר!

וממתי מוסכים מורשים מסכימים שתספק בעצמך את השמן? בהונדה הרבה פעמים לא מוכנים אפילו להציע למעור חלקים תחליפיים.

 

אתמול, פעם ראשונה, נהגתי ב CX5 2015 שאחרי מתיחת הפנים.

עד כמה שהצלחתי להתרשם, באמת הרכב הרגיש מהנה לנהיגה ומעביר תחושה לנהג.

בעניין תגובת הדוושה - נראה כי הגז מעלה בזריזות את הסל"ד אבל הרכב לא מאיץ באופן חזק, מאיץ די רגוע.

מצב ספורט - המעבר אליו מאוד מורגש, מאוד. זה לא סתם על הנייר... ממש מרגישים שהרכב יותר משתולל בלחיצה על הגז.

בסך הכל אהבתי וזו בחירה מאוד נחמדה.

 

תוך כדי חיפוש, פה ושם נתקלתי בכמה מודעות עבור גרסת ה 2.5 שייכנסו לתקציב (מתחתי אותו לבערך 100K).

השאלה היא האם כדאי בכלל לחשוב על הדגם הזה - כמה אני פוגע פה בצריכת הדלק ובנוחות הנסיעה (חישוקי 19") וכמה אני מרוויח?

הביצועים חשובים לי, אבל לא על חשבון פגיעה בדברים חשובים אחרים.

 

אגב - הרכב הנוסף שקורץ לי הוא פיג'ו 3008 2017 בנזין. העניין הוא שמחירי היד השניה מרקיעי שחקים הרבה מעל המחירון (כ 120-130K).

בשילוב עם התדמית הפחות טובה של אמינות פיג'ו ועלויות טיפולים, למרות הביצועים העדיפים - אני חושב שהמאזדה היא בחירה עדיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. לגבי המצבר : מדובר במצבר start stop שנחשב יקר ממצבר רגיל. המחיר סביר בהחלט שמתחיל ב 800 ₪ ויכול להגיע ל 1000 ₪. בחרתי לא לחסוך גם בגלל הצורך בלימוד מצערת ע"י מחשב אחרי ההחלפה.

2. הרכב שלי לא באחריות - לא התנגדו לזה שאני מביא את השמן שעונה להגדרת היצרן (קסטרול במקרה שלי).

3. מצב הספורט אכן מורגש - לכן המלצתי לך שלא תתפשר על דגם מלפני המתיחה.

4. לגבי מנוע 2.5 - נכון שהוא חזק, אבל קח בחשבון שהוא מגיע רק עם הנעה כפולה שעלולה להיות פחות חסכונית ומסרסת את הכוח. רוב דגמי 2.5 נמכרו ברמת פרימיום עם 19".

5. ההשוואה ל 3008 לא הוגנת מכיוון שמדובר ברכב יותר מודרני אשר מתחרה ב CX5 החדש ולא בישן. כמובן שהוא עולה על שניהם בסעיף הביצועים - אבל מבחינתי זה היתרון היחיד שהוא מציע. המאזדה החדש לא פחות נוח/שקט/מתנהג/בטיחותי/מהודר מהפיג'ו... שלא נדבר על פוטנציאל אמינות עדיף!!

אצלי אין לחצן ספורט, ובעת הצורך מזיז את הידית שמאלה למצב ידני סופר שימושי שנותן עצמאות מלאה מלבד העינות ל "קיק דאון" - כנראה מטעמי בטיחות.

עריכה אחרונה על ידי LEGACY 1.8

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי, תודה על התגובה. עכשיו ראיתי. יש אפשרות בפורום לקבל התראה במייל כאשר מגיבים לפוסט?

כן, בראש הנושא בצד שמאל בתפריט "כלי נושא" תבחר "הוסף נושא זה לרשימת הנבחרים" ותבחר באפציה לקבל מייל מיידי או יומי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצלחתי, תודה. היה צריך לעבור לגרסת ה desktop.

 

הבנתי שב 2.5 השיפור במנוע מאוד מורגש ושצריכת הדלק עדיין טובה. השאלה היא איך היא ביחס ל 2.0.

בעניין נוחות הנסיעה, זה נשמע גם דבר חשוב. כנראה שכדי לדעת דבר כזה חייבים לנסוע על הרכב בפועל.

במידה ומתאפשר לי לרכוש כל אחד מהם בפער מחיר לא גדול, מתלבט מה עדיף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1558 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...