Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום עלויות אחזקה ליונדאי איוניק 2018


redroze
שימו לב! השרשור הזה בן 900 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

על החסרונות היחידים שאני מוצא להיברידי מול בנזין.

כמובן בכח זמין אני לא משווה למשפחטומתית 1600 שתביא ביצועים דומים, אלא לרכב שיכול להיות קצת יותר, באותה גזרת מחיר, וצריכת הדלק בו תהיה יותר נמוכה.

לגבי סוללה - לא אומר שהיא תלך או משהו, אבל זה עוד רכיב טכנולוגי שנוסף לרשימה כדי להוריד צריכת דלק שהיא שיקול לא ברור בקניה הזו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שתמצא במחיר הזה משפחתית חדשה שמאיצה דומה, מאובזרת דומה ועם אס של צריכת דלק.

ואני לא מבין למה זה שיקול לא ברור? מי שנוסע 10000 ק"מ בשנה במשפחתית רגילה מוציא כ5500-6500 ש"ח בשנה על דלק, האיוניק (או הנירו) חותכות את המספר הזה ל2.

3000 ש"ח זה לא סכום משמעותי? העובדה שתחנת דלק היא מקום שמבקרים בו פעם ב800-900 ק"מ זה לא יתרון? הכח הזמין? האבזור הבטיחותי?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן גנרי כמו שחשבתי, אין מנוס מלהביא מובייל 1.

 

ברכב הפרטי שלי (כרגע אאוטלנדר) אני גם מביא את השמן. כאן אני לא בעל הרכב ולכן אני לא קובע.

 

תודה על הסיכום.

לנסועה של פחות מ-10,000 ק"מ בשנה קצת מוזר לרצות רק היברידית, אבל כמובן זאת החלטה שלכם.

ביונדאי לא ניתן להאריך את האחריות על הסוללה ההיברידית? מוזר לי לשמוע על זה. חשבתי שהם מתיישרים לפי הסטנדרט של טויוטה.

 

אי אפשר לדעת מה יהיה בהמשך אבל כרגע זה מה שמציעים. מצד שני האחריות ללא תשלום על הסוללה ארוכה יותר, 7 שנים ביונדאי בהשוואה ל-5 בפריוס.

 

אלי, כפי שפרסמתי בסיכום של הפריוס, הוא בחר פריוס על פני קורולה (בשנת 2014) בגלל אבזור, נוחות ומרווח. בסיבוב הזה הוא שילם 10K ש"ח יותר בהשוואה לקורולה עם שנתון/ק"מ זהה. מעבר להנאה מהפינוקים, אני מעריך שהוא החזיר לעצמו את פער העלות (10K ש"ח) בין הרכבים ע"י חסכון בצריכת הדלק גם בנסועה הנמוכה שלו על טווח של 4 שנים שהרכב היה בבעלותו. אבל בכל אופן, חיסכון לא היה בראש סדר העדיפויות באותה העת.

כיום הוא התרגל לצריכה של 1:20-25 ולהוריד אותו עכשיו למשפחתית שתעשה בנסועה שלו (75% גוש דן) במקרה הטוב 1:12 זה בעייתי.

כיום (או יותר מדויק להגיד לפני שנה) הפער בין היברידית לרכב משפחתי רגיל הוא זניח, מתבטא בכמה אלפי שקלים ולרוב הרכבים ההיברידים מגיעים מאובזרים יותר (לאחרונה הפער צומצם ובנוסף מחיר ההיברידיות צפוי לעלות), לכן החיסכון הוא בערך מהק"מ הראשון.

 

אגב, איך הוא משווה את הנסיעה ביודנאי מול טויוטה?

יש דברים שמציקים לו ביונדאי או להפך מעדיף אותם על טויוטה?

 

הכסא ותנוחת הישיבה בפריוס היו מעט טובים יותר, הנדסת האנוש בפריוס הייתה טובה יותר, פריוס הייתה שקטה יותר אבל כניסת מנוע בנזין לעבודה הייתה מורגשת יותר בפריוס. תחילת נסיעה ביונדאי יותר נמרצת וחלקה, הראות החוצה (בעיקר אחורה) טובה יותר ביונדאי.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי גולף 7.5 - צריכת דלק בתוך העיר 7.5 ליטר ל 100 ק"מ (ממוצע עפ"י תדלקים בשנה האחרונה).

10000 ק"מ בשנה = 750 ליטר. נגיד מחיר הדלק 6.5 ש"ח לליטר בממוצע בשנה. מגיעים ל 4875 ש"ח בשנה.

לא חושב שצריכת דלק של איוניק בתוך העיר היא פחות מ 4.5 ליטר ל 100 ק"מ. מגיעים ל 2925 ש"ח בשנה.

כלומר, פער של 1950 ש"ח בשנה.

איוניק יקרה ב 8000 ש"ח. לכן רק לאחר 4 שנים (אם לא מוכרים את הרכב לפני זה) אפשר להגיד על איזשהו יתרון של איוניק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי גולף 7.5 - צריכת דלק בתוך העיר 7.5 ליטר ל 100 ק"מ (ממוצע עפ"י תדלקים בשנה האחרונה).

10000 ק"מ בשנה = 750 ליטר. נגיד מחיר הדלק 6.5 ש"ח לליטר בממוצע בשנה. מגיעים ל 4875 ש"ח בשנה.

לא חושב שצריכת דלק של איוניק בתוך העיר היא פחות מ 4.5 ליטר ל 100 ק"מ. מגיעים ל 2925 ש"ח בשנה.

כלומר, פער של 1950 ש"ח בשנה.

איוניק יקרה ב 8000 ש"ח. לכן רק לאחר 4 שנים (אם לא מוכרים את הרכב לפני זה) אפשר להגיד על איזשהו יתרון של איוניק.

 

בגולף יש התראה על שטחים מתים? תנועה חוצה? בקרת שיוט אדפטיבית? בלימת חירום?

זו רק רשימה של אביזרי הבטיחות בשליפה, לא יורד לרזולוציות של צעצועים (מפתח חכם, מראות מתקפלות וכל השיט הזה).

 

החישוב שלך מצדיק בדיוק את מה שרשמתי, החיסכון בדלק לא נותן לו יתרון אלא רק מביא אותו למצב שהוא לא מפסיד מזה שהוא שילם יותר.

קח בחשבון גם שהחישוב שלך הוא עבור לקוח קצה, שנוסע פחות מ-10 אלף ק"מ בשנה. הנסועה הממוצעת של ישראל ישראלי עומדת על איזור 17-18 אלף ק"מ ושם החיסכון משמעותי.

עוד משהו שלא לקחת בחשבון זה הערך בשוק יד2. האם הפער של 8 אלף ש"ח ששולם בקניה נשמר לאחר 3 שנים של שימוש?

לדוגמא, אני יכול להגיד לך על הפריוס שכאשר חמי רכש אותה הפער בין הרכבים (פריוס וקורולה) בסוכנות היה באזור 20 אלף ש"ח, עבור רכב משומש בן שנתיים הפער כבר צומצם לאזור ה-10 אלף ש"ח.

עריכה אחרונה על ידי redroze

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי גולף 7.5 - צריכת דלק בתוך העיר 7.5 ליטר ל 100 ק"מ (ממוצע עפ"י תדלקים בשנה האחרונה).

10000 ק"מ בשנה = 750 ליטר. נגיד מחיר הדלק 6.5 ש"ח לליטר בממוצע בשנה. מגיעים ל 4875 ש"ח בשנה.

לא חושב שצריכת דלק של איוניק בתוך העיר היא פחות מ 4.5 ליטר ל 100 ק"מ. מגיעים ל 2925 ש"ח בשנה.

כלומר, פער של 1950 ש"ח בשנה.

 

לצערי משהוא בנתוני צריכת הדלק שרשמת לא מתאים לי.

צריכת דלק בתוך העיר שאתה מציין בגולף 7.5 ליטר ל- 100 ק"מ

שזה 13.33 ק"מ לליטר.

אפילו יצרן הרכב לא מצהיר על צריכת דלק מיטבית כזאת ברכבי הקונצרן VAG.

 

יותר סביר שבתוך העיר (מניסיון שלי ברכבים רבים) הגולף צורך 7.5 ק"מ לליטר.

אלה באם באזור העירוני שבו אתה נוסע לא קיימים רמזורים, מעברי חציה (זכות קדימה),

צמתים בהם קיים שלט עצור או האט והתנועה זורמת ללא עיכובים.

 

לפי הידוע קיימים יתרונות בתחום צריכת הדלק לרכב היברידי בנסיעה באזור עירוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

redroze

 

אני התייחסתי לנושא דלק בלבד. לא מתכוון להתווכח איזה רכב יותר טוב ואיזה רכב פחות טוב.

כל אחד עושה חישוב לפי הנסועה שלו וצרכים שלו. אני התייחסתי להודעה שבה הייתה דוגמה של 10000 ק"מ בשנה.

 

מה יהיה מחיר של גולף ושל איוניק לאחר 3 שנים כנראה יודע רק לוי יצחק.

אבל יש הרבה איוניק בליסינג ובצבא ולכן אני לא חושב שללקוח פרטי של איוניק יהיה קל להתחרות מול המחירים.

 

שמירת הערך הטובה ביותר אצל טויוטה קורולה. איוניק וגולף לא מתקרבים לזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

שנה נוספת עברה, הרכב עומד על קצת פחות מ-16 אלף ק"מ והגיע הזמן לבצע טיפול שנתי.

הטיפול כלל השנה שמן מנוע, מסמן שמן מנוע, נוזל בלמים, מסנן אוויר למזגן ונוזל מצמד הידראולי למנוע. סה"כ עלות 1200 ש"ח.

השנה ליברה ירדו מהעץ וביטלו את הדרישה למיגון ומחיר הביטוח נשאר על 2700 ש"ח (לא המשכנו עם go כי רצו להעלות את המחיר ל-3500). הביטוח עבור כל נהג מעל גיל 30, נהג עיקרי מעל גיל 50, הגבלת ק"מ ל-8000 ק"מ.

  • מעניין 1

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

מקפיץ ומעדכן שבעקבות הקורונה הרכב נסע בשנה האחרונה עוד פחות מהמעט שהוא נסע בעבר ובמאי הרכב מד האוץ עמד על 21 אלף ק"מ.

טיפול השנה היה סטנדרטי, שמן ופילטר שמן, 700 ש"ח.

  • רעיון טוב! 3

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, borisYalzin כתב:

האם מורגשת עלייה כלשהו בצריכת הדלק עכשוו כשהסוללה מתקרבת לגיל 4 ?

חמי הוא היחיד שנוהג ברכב והוא לא בודק צריכת דלק במשאבה. בהסתמך על תחושות הבטן ומחשב הרכב אין עלייה בצריכה של יותר מק"מ אחד לליטר (יכול להיות שהפער נובע מהתארכות הפקקים בזמן האחרון).

אני יכול להגיד לך שמניסיוני עם פריוס קודמת במשפחה, רק לאחר כ-7 שנים התחלנו להרגיש עלייה בצריכת דלק (שגם היא יכלה לנבוע משינוי בסגנון הנהיגה בין נהגים שונים).

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, mcaspi כתב:

עליה של 40% בשנתיים וחצי. "יפה".

רק למען הגילוי הנאות, בטיפול הראשון היה לי 30% הנחת מקורב. לא שאני מצדיק את המחירים ההזויים האלה אבל חמי לא מוכן לטפל במוסך לא מורשה.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 900 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...