Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק בנסיעה בין עירונית עם תיבת הילוכים אוטומטית


AviB123
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2362 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

תיבת הילוכים אוטומטית (פלנטרית) נחשבת לפחות חסכונית, ואני מנסה להבין למה.

בנסיעה עירונית, כשיש העברות הילוכים אני אולי יכול להבין למה זה נכון, אבל השאלה היא למה תיבות אוטומטיות פחות יעילות בנסיעה בין עירונית כשנמצאים כמעט כל הזמן בהילוך המקסימלי.

לפי נתוני יצרן של מספר רכבים, צריכת הדלק עם תיבה אוטומטית פחות טובה בבינעירוני למרות שמדובר בדיוק באותו מנוע ויחסי העברה דומים מאוד של ההילוכים (יחס העברה של ההילוך ויחס העברה סופי).

מה גורם לגיר ידני להיות יותר יעיל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצמד של גיר ידני או רובוטי אין כמעט הפסד אנרגיה (במצב מוצמד).

 

בממיר מומנט של גיר אוטומטי פלנטרי יש הפסד אנרגיה. נעילת ממיר מומנט מקטינה את ההפסד.

בעבר בגיר אוטומטי פלנטרי היו פחות יחסי העברה כך שלא בטוח שהיחס הנמוך ביותר השתווה בין הגירים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בממיר מומנט של גיר אוטומטי פלנטרי יש הפסד אנרגיה. נעילת ממיר מומנט מקטינה את ההפסד.

נעילת מומנט למעשה מבטלת את הפסד האנרגיה בממיר מומנט משום שהיא גורמת לו לתפקד כמו קלאצ' מוצמד ולהעביר את מלוא המומנט אל הגיר.

 

אם לרגע נניח שיחסי ההעברה זהים והממיר נעול, הגיר האוטומטי עדיין יסבול מהפסדים גדולים יותר בהשוואה לידני בגלל מורכבות המבנה הפנימי שלו - יותר חלקים נעים, משאבת שמן נוספת, כתוצאה מכך גם משקל גבוה יותר.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נעילת מומנט למעשה מבטלת את הפסד האנרגיה בממיר מומנט משום שהיא גורמת לו לתפקד כמו קלאצ' מוצמד ולהעביר את מלוא המומנט אל הגיר.

 

אני חושב שעדיין ישנו שמן רב במערכת ההעברה (בתוך ממיר המומנט), השמן מקשה מעט על העברת האנרגיה, וכנראה נוצר בתהליך חום, שמהווה הפסד אנרגיה. הרבה פחות מההפסד בפעולת ממיר המומנט ללא נעילה.

 

מסכים עם החלק השני.

 

בכל אופן, גם נסיעה בינעירונית לעולם לא במהירות קבועה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...