Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי איוניק - יום מובילי הדעה של "קארספורום"


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רובם המוחלט דל אלו שבחרו בהיברידית, עשו זאת בשל שווי שימוש נמוך..

והשאר בשל החסכון המובנה.

לא נראה שהרבה מרוכשי הנירו או האיוניק יעשו זאת מטעמי שמירה על כדור הארץ.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 214
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ולגבי ההשוואה לאוריס הייבריד, אז פחחחחחחח זה התשובה הכי רצינית שאני יכול לתת. האוריס ממש Ain't got nothin על האיוניק. לא מרווח, לא נוחות, לא בידוד רעשים, לא אבזור בטיחות או נוחות, ממש ממש כלום. הפער של ה-2,000 שקל לגרסה הבסיסית של האיוניק ואפילו ה-6,000 שקל לגרסה הבכירה הם השקלים שהכי מוצדק לבזבז בכל שוק הרכב נכון להיום.

 

פחחחחחח? מה לגבי מערכת מקורית (זה אומר שלא התעסקו עם הרכב החאפרים בארץ, בניגוד ליונדאי). רק זה להרבה אנשים זה דיל ברייקיר, חשבתי שגם לאנשים כאן זה חשוב. בתחום הבטיחות יש יתרון ליונדאי, אין ספק. אבל אחרי העדכון האחרון זה כבר לא נוקאאוט בטיחותי כמו מול אסטרה סטיישן למשל. מצד שני באותה אסטרה יש כמה פינוקים שאין בשתי ההברידיות. כל רכב והיתרונות שלו כאמור

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בוא נתחיל מזה שגם עם המערכת שבאוריס מתעסקים ה"חאפרים הישראליים" כשהם מתקינים את המערכת של יוניון (שתשווק באוריס החל מינואר הקרוב). נכון שבטויוטה זו "תוספת" אבל משהו אומר לי שרובן המוחלט של המכוניות תצאנה מאולם התצוגה עם המערכת מותקנת. בין אם זה כ"הטבת קניה" או בתשלום סמלי ש"פשוט אי אפשר לסרב לו".

 

דבר שני הוא שגם המערכת המקורית של טויוטה נופלת מזו "הסינית המצ'וקמקת והמחורבנת" של יונדאי. יש לי הרבה נסיון עם המערכת הזו, ואני חייב להגיד שמאוד הפתיעו אותי התגובות לגביה כאן בשרשור. היא עובדת מהר, לא נופלת, ואפליקציות לא מתרסקות. בכלל, ככל שמדובר במערכות בהתקנה מקומית היא בלי ספק אחת מהטובות אם לא הטובה שבהן (לצד זו של קיה שמגיעה בספורטאז', שגם מאוד טובה). אפילו יותר מזה, היא גם יותר טובה ונוחה לשימוש מלא מעט מערכות מקוריות - למשל זו של טויוטה, פיג'ו-סיטרואן, רנו (למעט הדור החדש שנמצא בקדג'אר שבאמת מצוין), שברולט, ועוד כמה שלא עולות לי כרגע.

 

לגבי הבטיחות - המערכת של טויוטה היא מהדברים האלה שממש טוב שיש, אבל היא עדיפה רק על חוסר מוחלט במערכות בטיחות. כי חוץ מבלימת חירום עד 80 קמ"ש (אם אני זוכר נכון) זה נחמד, אבל חוץ מזה כל מה שהיא עושה זה לצפצף. לא תיקון סטיה מנתיב, לא שמירת מרחק, לא ניתור שטחים מתים, לא התרעה על תנועה חוצה ברוורס. המערכת של טויוטה אחלה, אבל היא אחלה בדיוק כמו שמובילאיי זה אחלה.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רובם המוחלט דל אלו שבחרו בהיברידית, עשו זאת בשל שווי שימוש נמוך..

והשאר בשל החסכון המובנה.

לא נראה שהרבה מרוכשי הנירו או האיוניק יעשו זאת מטעמי שמירה על כדור הארץ.

 

ברגע שאתה מכניס ליסינג ושווי שימוש, ברור שכל שיקול עף דרך החלון, כולל ההמלצה על הגולף.

 

בשוק הפרטי, מי שלוקח איוניק משיקולי חיסכון הוא אידיוט, סתם בשליפה מהמותן, שיקח פלואנס דיזל, יהנה מרכב הרבה יותר נח ואפילו זול יותר או לחילופין, שיקנה I30, את ההפרש במחיר האיוניק לעולם לא תדביק בחיסכון בדלק.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

510 ליטר.

פתח תא המטען מאוד נח, מתרומם יחד עם השמשה האחורית.

 

הכוונה שלי שהוא לא באותה גובה כמו רצפת תא המטען. אצלי בפוקוס סטיישן למשל זה באותו גובה וזה נוח מאוד.

 

לגבי הגודל:

 

ioniq.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק בסטיישנים וג'יפונים (וגם לא כולם) יש תאי מטען עם שפת הטענה שטוחה לחלוטין. אז אין ספק שזה חסרון לאיוניק, אבל לא מול המתחרות הישירות שלה. בוודאי שלא מול i30ים או קורולות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערכת עם מסך מול מערכות בטיחות. ללא ספק השוואה מעניינת.

 

אתה צודק, אגב אני הייתי הראשון (כמו ביבי, הוא תמיד ראשון בהכל) לשמוח על ירידה של בקרת שיוט אדפטיבית לעם. כנראה שיש צורך בהתרשמות אישית מהרכב, פשוט הסקירות כאן ממש ציננו את ההתלהבות שלי מהרכב. וכמובן העובדה שיבואן לא הביא חישוקי 15 כבסיס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הבטיחות - המערכת של טויוטה היא מהדברים האלה שממש טוב שיש, אבל היא עדיפה רק על חוסר מוחלט במערכות בטיחות. כי חוץ מבלימת חירום עד 80 קמ"ש (אם אני זוכר נכון) זה נחמד, אבל חוץ מזה כל מה שהיא עושה זה לצפצף. לא תיקון סטיה מנתיב, לא שמירת מרחק, לא ניתור שטחים מתים, לא התרעה על תנועה חוצה ברוורס. המערכת של טויוטה אחלה, אבל היא אחלה בדיוק כמו שמובילאיי זה אחלה.

 

לא בדיוק, כי מוביל-איי זה כבר לא מולטימדיה מקומית, זה ממש התעללות רצינית ברכב. אגב התראה על תנועה חוצה וניטור שטחים מתים זה יהיה באחוז זניח של רכבי איוניק שימכרו, הרוב המוחלט לדעתי ימכר בגרסת הבסיס. מעניין מתי תגיע I30 סטיישן חדשה (היא בכלל הוצגה?), לראות איזה רמת בטיחות היא תקבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רואה סיכוי שלקוחות פרטיים יעדיפו את גרסת הבסיס. ההבדל הוא בסך הכל 4000 שקל. רק בשביל הבליינד ספוט שווה לקנות את הגרסה הזו. גרסת הבסיס סובלת מתמחור ליסינג קלאסי - הלקוח הפרטי מסבסד את ההנחות שמקבל חברות הליסינג.

 

ולא דיברתי על זה שיש בטויוטה מובילאיי. דיברתי על מערכת מולטימדיה (יותר נכון תוכנת המולטימדיה) החדשה שלהם, שמותקנת על המערכת המקורית אמנם אבל עדיין דורשת התעסקות רבתי עם הדשבורד.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק, אגב אני הייתי הראשון (כמו ביבי, הוא תמיד ראשון בהכל) לשמוח על ירידה של בקרת שיוט אדפטיבית לעם. כנראה שיש צורך בהתרשמות אישית מהרכב, פשוט הסקירות כאן ממש ציננו את ההתלהבות שלי מהרכב. וכמובן העובדה שיבואן לא הביא חישוקי 15 כבסיס.

 

הסקירות כאן הן פרי התרשמות של פטרול הד'ס שנוהגים כמו חוליגנים, מפשפשים ויורדים לרזולוציות שספק רב אם רוכש רכב מצוי ירד אליהן.

עוד תביא בחשבון שהסקירות הן מטבען יותר 'מבחני נהיגה' כאלה שכמעט לא מתייחסים לשיקולי רכישה ואחזקה.

לפיכך, כשמביאים בחשבון את מגוון השיקולים שעומדים בפני רוכש רכב שבהם מבחן דרכים מהווה רק חלק ממכלול גדול כמו - מי היבואן? עלויות אחזקה וביטוח? אמינות צפויה? וכו' - מתקבלת תוצאה שבה היונדאי נמצאת במקום גבוה כאלטרנטיבה מעניינת מאוד לקניה.

 

עוד אציין שקשה לי להאמין שבטווח המחיר של עד 140 א' ש"ח תמצא מכונית שתספוג כאן (הרבה) פחות הערות. לדעתי הרכב הזה לא נופל כמכלול מאף רכב אחר שבקטגוריה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהמשך למה שדורקי אמר - אם שיקולי ביצועים/התנהגות לא בראש מעייני הרוכש, אני באמת ובתמים לא רואה למה, בשלב זה, לקחת כל רכב חוץ מצמד הקוריאניות, בעיקר בשל מפרט הבטיחות. ביניהן הקרב מוכרע על סמך שיקולים אחרים, אבל בעיניי מפרט הבטיחות, בכסף הזה, מהווה שיקול של ממש. מכיוון שלשני המותגים יש תדמית אמינות ואחזקה טובה הן, בשלב זה, הרכישות המומלצות בסגמנט, לפחות על ידי, והרי כל אחד מאתנו הוא ה"car guy" של הסביבה הקרובה שלו.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני הגעתי לאותה מסקנה.

אם שופטים אותה כרכב מול המתחרות היא מיישרת קו ולא מציגה שום יתרון משמעותי.

כשמכניסים לשיקול את צריכת הדלק ואת חבילת האבזור הבטיחותי היא הופכת להיות אחת העיסקאות הכי אטרקטיביות לנהג הישראלי הממוצע והוא לא נדרש לעשות שום ויתורים כדי להינות מהיתרונות שלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1893 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...