Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונדאי איוניק - יום מובילי הדעה של "קארספורום"


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1900 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא הצלחתי למצוא מבחנים (מעדיף באנגלית) בהם הרכב "נועל" גלגלים בקוטר 16 כמו האחות המוגבהת .

מהדיון הפורה כאן עולה שבאיוניק יש הרבה יתרונות וחסרון בולט המתבטא בחוסר נוחות במושב האחורי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 214
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

התרשמות שלי מהמחשב האחורי - לא מאוד מרווח, וגם חסר קצת מרווח ראש. לא ברמה שהראש נוגע בתקרה, אבל גם לא רחוק מזה. בין הראש שלי (גובה 181) לבין הגג נשארו רק כמה ס"מ. מקום לרגליים בינוני. מנהרת ה"דרייבשאפט" נמוכה (שזה טוב) בערך 4-5 ס"מ.

 

גב המושבים הקידמיים (הצד שפונה לנוסעים בשורה שניה) מרופד בפלסטיק קשיח, לא מובן מדוע. יש רשתות אחסון בגב המושבים הקידמיים. יש פתח יציאת מיזוג אחורי, ממוקם במרכז. יש במושב האחורי משענת יד נשלפת רחבה עם מחזיקי כוסות, חשוב מאוד [emoji1]. יש מקום לבקבוקים בכיסי הדלתות. יש יחדת תאורה נוספת ממוקמת בערך בשליש האחורי של הגג.

 

 

לא הייתי אומר שסבלתי, אבל גם לא מאוד נוח, באמצע לא ניסיתי לשבת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני "נהגתי " בקטע של כביש 6.

 

מראש העין עד ליער המלאכים

 

שמנו על טיסת מכשירים, לא יודע , איפוא דוושת הדלק לא יודע היכן דוושת הבלם,

 

מעצבן היה לגעת בהגה פעם ב 20 שניות כדי להחזיר את מערכת ההיגוי האבטומטית לפעולה.

 

הכל פעל ללא דופי.

 

לא תפעיל וינקר המערכת "תריב" איתך אם אתה רוצה לעבור נתיב.

 

פרט קטן שנשכח

 

בקרת השיוט הושמה על 130 קמ"ש כאשר המוביל בראש השיירה רן מכלמוביל יוצר כל פעם סיטואציות של בלימה זינוק כדי להראות לנו איך עובדות המערכות

 

והכל תיפקד טיפ טופ

 

גם את העקומות בכביש ( עליהן רן לא היה אחראי ) ההגה גיהץ ללא שום בעיה

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הצלחתי למצוא מבחנים (מעדיף באנגלית) בהם הרכב "נועל" גלגלים בקוטר 16 כמו האחות המוגבהת .

מהדיון הפורה כאן עולה שבאיוניק יש הרבה יתרונות וחסרון בולט המתבטא בחוסר נוחות במושב האחורי .

 

אין לאיוניק גלגלים בקוטר 16. זה או 15 או 17.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במפרט הרכב באתר החברה רשוום :מידת צמיגים 16/60/205 .

השאלה המרכזית האם צמיג קטן יותר היה פותר את כל הבעיות ומונע את תחושת ההחמצה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיוניק ללא ספק היא ה״חבילה״ המשפחתית האטרקטיבית ביותר שנמכרת כיום בישראל והשאלה אם היא ה״מכונית״ המשפחתית הטובה ביותר בישראל איננה רלבנטית לקהל היעד שממילא אינו יודע להבחין בין טוב לרע וזה גם לא מעניין אותו.

 

הדבר היחיד שפוגע ב״חבילה״ הזאת הוא שהיא לא מגיעה בצורת ״ג׳יפון״ ומה שחבל הוא שהאח התאום שמגיע בצורת מעין ״ג׳יפון״, הקיה נירו, אינו מהווה ״חבילה״ עדיפה בכל זאת, מכיוון שהיבואן של קיה- טלקאר החליט שלא מגיע לישראלים את מה שמגיע להם באיוניק.

 

קיה נירו מאובזר כמו האיוניק ובמחיר דומה היה באמת ה״חבילה״ המושלמת למר ישראלי.

 

רק משהו אחד מטריד אותי, נושא הקרינה, האם ניתן לקבל מידע מדוייק מכלמוביל על בדיקות שנערכו ומה שיעור פליטת הקרינה המדוייקת שנמצאה? ולא סתם תשובה שפליטת הקרינה עומדת בתקנים ובלה בלה בלה... (ואין לזלזל בשאלה זו, נכון שבפריוס דור 3 נמצא שפליטת הקרינה תקינה, אבל בדגמי הונדה ההיברידיים: הג׳אז הקודמת, האינסייט והסיביק הקודמת, נמצאו חריגות קרינה, אלו הממצאים שנמצאו על ידי המשרד להגנת הסביבה בישראל).

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בחדר ההדרכה רכב אחד היה על הליפט:

 

20161220_104021-1-1.jpg

 

כמובן שהסתכלנו מה יש מתחת וראינו את ההתקן הזה על צנרת האגזוז:

 

20161220_093828.jpg

 

זרקנו כמה השערות לגבי תפקידו, היינו קרובים אבל רק בערך.

 

מה לדעתכם עושה ההתקן הזה ומדוע דווקא ברכב היברידי הוא קיים?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לעלות נצילות, הוא לוקח חום של גז פליטה ומנצל אותו כדי לייצר חשמל או בתור אנרגיה שמחזירים למנוע (למשל כדי לחמם נוזל קירור כאשר מנוע קר). למה בהייבריד? קודם כל, לא רק בהייבריד, אבל בהייבריד מנסים להיות כמה שיותר יעילים, לכן יש את המערכת הזאת.

זה EXHAUST HEAT RECOVERY.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה אכן חימום נוזל קירור, כדי שהמנוע יגיע לטמפ' עבודה יותר מהר.

 

למה בהיברידי - כי בחלקים יחסית גדולים מהזמן מנוע בנזין כבוי וכמובן בזמן זה הוא מתקרר, לכן הנושא הזה מקבל יותר תשומת לב לעומת רכב רגיל.

 

לאותה מטרה, בגריל מקדימה קיימים תריסים חשמליים, סגורים בהתחלה כדי לשפר זמן הגעה לטמפ' עבודה ונפתחים לאחר מכן.

 

88763c52736ff97009d1ed7db65638c0.jpg

 

עוד אני יכול לציין שיש חיפוי פלסטיק מלא כמעט של כל החלק התחתון של הרכב, למעט מתחת לאגזוז ומתחת למיכל דלק.

כנראה לשיפור יעלות אווירודנאמית.

בפלסטיק פתחים יעודיים עם מכסה שמוחזק ע"י 3-4 ברגים להחלפת שמן מנוע ופילטר שמן.

 

יש גם שני מעגלי קירור נפרדים עם שני מיכלי עיבוי:

3f6ac7d84377f805e2cb5798ae54a50f.jpg

 

 

צבע כתום - קווי חשמל מתח גבוה של המערכת ההיברידית.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוקי תודה על ההסבר, תמיד מעניין לדעת דברים חדשים על הרכב הנ"ל.

שאלה קטנה, איך עובדת מערכת חימום בהתחלת הנסיעה בחורף? אני שואל כי מן הסתם מנוע בנזין מתחיל לעבוד אחרי פרק זמן מסוים.

Hyundai IONIQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנהיגה רגילה מנוע בנזין מתחיל לעבוד כמעט מייד. שילוב שלו מאוד מאוד שקוף לנהג, בגדול בלתי אפשרי לשים לב לנקודה מתי בדיוק הוא מניע. רק נורת EV כבית בלוח שעונים. ככל שאתה עדין יותר עם המצערת ונוסע יותר לאט, ככה תוכל לנסוע יותר זמן על חשמל. נאמר בהסבר שאפשר לנסוע כ 2 ק"מ בכביש מישורי במהירות עד 40 קמ"ש על חשמל בלבד. בשביל זה צריך ממש ללטף את דוושת הגז, מה שביום ההדגמה לא יצא לאף אחד לנסות.

 

לחימום תא נוסעים אני מניח שיש גוף חימום חשמלי (קיים היום גם בכמה מכוניות לא היברידיות כדי לשפר את יעילות החימום, במיוחד בגירסאות למדינות קרות), אבל לא מתחייב על זה, הנקודה הזאת לא עלתה בהדרכה.

 

 

אין סטרטר רגיל, יש מכלול משולב שמשמש כסטרטר וכמחולל חשמל לטעינת הסוללה גם יחד, בהספק 8KW אם אני זוכר נכון מההסבר.

 

הוא מניע את המנוע וגם מאיץ אותו לסל"ד הנכון שנדרש לשילוב חלק (נאמר מנוע בנזין משתלב ב 20 קמ"ש, אז סל"ד שלו צריך להיות גבוהה יתר מסל"ד סרק)

 

אפשר בתצוגה מתחלפת בצד ימין של לוח שעונים להציג פיקטוגרמה של זרימת הספק. רואים בא את זוג הגלגלים, מנוע בנזין ומצבר. וחצים שמראים כיוון זרימת אנרגיה בהתאם למצב הנסיעה באותו רגע. ממצבר לגלגלים, מגלגלים למצבר, ממנוע בנזים לגלגלים ולמצבר וכו'. אם לא מעוניינים לראות את התצוגה הזו, אפשר במקומה להציג נתוני צריכת דלק או משהו אחר. שינוי תצוגות על ידי כפתורים על גלגל ההגה.

 

אגב יש על גלגל ההגה הרבה מעוד כפתורים אבל מסודרים הגיונית ונוחים לשימיוש.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחיד שפוגע ב״חבילה״ הזאת הוא שהיא לא מגיעה בצורת ״ג׳יפון״ ומה שחבל הוא שהאח התאום שמגיע בצורת מעין ״ג׳יפון״, הקיה נירו, אינו מהווה ״חבילה״ עדיפה בכל זאת, מכיוון שהיבואן של קיה- טלקאר החליט שלא מגיע לישראלים את מה שמגיע להם באיוניק.

 

חוץ מהמולטימדיה אין לאיוניק יתרון איבזור על הנירו. כל אחד יחליט לעצמו עד כמה זה קריטי.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוץ מהמולטימדיה אין לאיוניק יתרון איבזור על הנירו. כל אחד יחליט לעצמו עד כמה זה קריטי.

 

ומה לגבי האחריות 5 ו7 שנים?

לא מדובר באיבזור, אך עדיין להרבה קונים זה מאוד חשוב.

עריכה אחרונה על ידי Sergey83

Hyundai IONIQ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1900 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...