Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7808 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תוכיח, כדי לחייב צריך להוכיח טיעון תאורטי לא מספיק.
אני מודה שלא ברור לי כ"כ מה אתה מבקש שיוכח, אבל בכ"ז:

 

 

  1. תעריף ביטוח החובה נקבה לפי סה"כ הנזקים בת"ד (נזקי גוף בלבד) מחולק במספר המבוטחים.
  2. ציוד מיגון מקטין את תוחלת הנזק (כספית, הפיצויים נמוכים יותר, כי הנזק קטן יותר).
  3. נזקי אי-שימוש בציוד מיגון מחולקים על כלל המבוטחים.
  4. אני מבוטח.
  5. אי-שימוש בציוד מיגון גורם להעלאת הפרמיה המשולמת ע"י המבוטחים בביטוח חובה לדו"ג.

כמובן, שהטיעון הנ"ל מתעלם מעובדה ידועה, והיא סיבסוד ביטוח החובה לכלי רכב דו-גלגלי. עם זאת, ידוע ששיעור ההפרש בין הפרמיה הנגבית לבין פרמיית הסיכון הטהור הוא גורם לחץ מתמיד ליקור תעריף ביטוח החובה . בתנאים אלה, תהיה ההשפעה של הקטנת נזקי תאונות הדרכים (ואני מדבר במישור הכספי בלבד, כמובן שיש כאן מישור ערכי...) הקטנת לחצי היקור, ועיכוב יקור עתידי - שישולם מכיס המבוטח.

 

(אתה מוזמן, כמובן, לקעקע כל אחת מהטענות הנ"ל...)

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
הבעייה טמונה בקסדות עצמן...

לדוגמא: מה יעזור מעיל עם הפגיעה היא בלסת....?

מה הקשר?

מה תעזור קסדה עם הפגיעה בעמוד שידרה התחתון ? מה תעזור קסדה שריסקתה את הברכיים? מה תעזור קסדה שיתרסק אליך בואינג ?

 

הקסדה שומרת על הראש וכך על חייך ועל איכות חייך.

המעיל שומר על רוב המארכות הפנימיות וכך על חייך ועל איכות חייך.

להבדיל מהכפפות שהסיכוי שאי לבישתן יגרור מוות הרבה יותר נמוך משני הפריטים שהוזכרו.(איכות החיים זה משהו אחר) כך גם מגיני ברכיים ומגפיים .

 

כמובן שדימום מסיבי מכל חלק בגוף מסכן חיים לכן מקסימום המיגון מוביל למקסימום סיכוי שרידות .(כן ופחית תגן הרבה יותר טוב מאופנוע מצד שני נגמ"חון יגן יותר טוב מפחית)

 

אבל עדין שחשבתי על זה סקוטר צודק אי אפשר לחייב מישהו במיגון .כי כל אחד מחשב את הסיכון שלו ולוקח אחריות על עצמו .(וכן זה עולה לנו במחירי ביטוח אבל תשלומי ביטוח לאומי שלנו משלמים גם על הטיפול במעשנים שחלו בסרטן ועדין לא תאפשר לאסור על אנשים לעשן)

Dead but dreaming

פורסם
מה הקשר?

מה תעזור קסדה עם הפגיעה בעמוד שידרה התחתון ? מה תעזור קסדה שריסקתה את הברכיים? מה תעזור קסדה שיתרסק אליך בואינג ?

 

הקסדה שומרת על הראש וכך על חייך ועל איכות חייך.

המעיל שומר על רוב המארכות הפנימיות וכך על חייך ועל איכות חייך.

להבדיל מהכפפות שהסיכוי שאי לבישתן יגרור מוות הרבה יותר נמוך משני הפריטים שהוזכרו.(איכות החיים זה משהו אחר) כך גם מגיני ברכיים ומגפיים .

 

כמובן שדימום מסיבי מכל חלק בגוף מסכן חיים לכן מקסימום המיגון מוביל למקסימום סיכוי שרידות .(כן ופחית תגן הרבה יותר טוב מאופנוע מצד שני נגמ"חון יגן יותר טוב מפחית)

 

אבל עדין שחשבתי על זה סקוטר צודק אי אפשר לחייב מישהו במיגון .כי כל אחד מחשב את הסיכון שלו ולוקח אחריות על עצמו .(וכן זה עולה לנו במחירי ביטוח אבל תשלומי ביטוח לאומי שלנו משלמים גם על הטיפול במעשנים שחלו בסרטן ועדין לא תאפשר לאסור על אנשים לעשן)

 

ומה לגבי פגיעת ראש...? מכיוון הסנטר...?

יש שני צדדים לטיעונים הללו.

יש מצב של החלקה ובסופה פגיעת ראש... ובכל מקרה לקסדה מלאה יש יותר תמיכה

מאשר לחצי אשר מכסה בקושי עד העורף.

אתה מעדיף פנים שבורות/צלע סדוקה-שבורה או אף אחד מהנ"ל...?

 

התשובה די ברורה.

 

ודרך אגב..., גם מעיל ממוגן לא יועיל מהמותן ומטה. (ריסוק ברכיים כמו שהדגמת)

גם לא בהתרסקות בואינג.

-tPR:ReDesign

-"We Do Better at 45°"

פורסם

TPRאתה צודק ב100% קסדת חצי לא תגן .רק קסדה סגורה שעומדת בתקן בטיחות .

אבל הוויקוח היאה בכלל על האם מעיל הוא פריט השווה בחשיבותו לקסדה(סגורה שעומדת בתקן בטיחות ארופאי) ולפי דעתי כן .

Dead but dreaming

פורסם
TPRאתה צודק ב100% קסדת חצי לא תגן .רק קסדה סגורה שעומדת בתקן בטיחות .

אבל הוויקוח היאה בכלל על האם מעיל הוא פריט השווה בחשיבותו לקסדה(סגורה שעומדת בתקן בטיחות ארופאי) ולפי דעתי כן .

 

טוב..., מסקנה:

שנינו מסכימים בעניין המיגון..., ושנינו רוכבים עם מיגון.

סתם עשינו דונאטס.

 

וכן..., מעיל ממוגן לא יורד ברמתו מבחינת מיגון לעומת קסדה. (מבחינת חשיבות המעיל)

-tPR:ReDesign

-"We Do Better at 45°"

פורסם
אני מודה שלא ברור לי כ"כ מה אתה מבקש שיוכח, אבל בכ"ז:

 

  1. תעריף ביטוח החובה נקבה לפי סה"כ הנזקים בת"ד (נזקי גוף בלבד) מחולק במספר המבוטחים.
  2. ציוד מיגון מקטין את תוחלת הנזק (כספית, הפיצויים נמוכים יותר, כי הנזק קטן יותר).
  3. נזקי אי-שימוש בציוד מיגון מחולקים על כלל המבוטחים.
  4. אני מבוטח.
  5. אי-שימוש בציוד מיגון גורם להעלאת הפרמיה המשולמת ע"י המבוטחים בביטוח חובה לדו"ג.

כמובן, שהטיעון הנ"ל מתעלם מעובדה ידועה, והיא סיבסוד ביטוח החובה לכלי רכב דו-גלגלי. עם זאת, ידוע ששיעור ההפרש בין הפרמיה הנגבית לבין פרמיית הסיכון הטהור הוא גורם לחץ מתמיד ליקור תעריף ביטוח החובה . בתנאים אלה, תהיה ההשפעה של הקטנת נזקי תאונות הדרכים (ואני מדבר במישור הכספי בלבד, כמובן שיש כאן מישור ערכי...) הקטנת לחצי היקור, ועיכוב יקור עתידי - שישולם מכיס המבוטח.

 

(אתה מוזמן, כמובן, לקעקע כל אחת מהטענות הנ"ל...)

אתה מסוגל להוכיח את סעיף 2?

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם
אתה מוכן להסביר למה אתה צריך הוכחה?
ויכוח תיאורטי מיותר.

כתב V12 כי לדעתו "דעתי היא שצריך לחייב כל רוכב ורוכב להצתייד במיגון סביר פלוס - מעיל, קסדה, כפפות ממוגנות..." בתגובה עניתי לו שאין לף אחד זכות לחייב אותי בציוד מיגון כל שהוא כל עוד אני נוטל סיכונים שלא משפעים על אחרים.

טען שלמה כהן שהסיכונים שאני נוטל על עצמי באים על חשבונו (או יותר נכון על חשבון כל הרוכבים האחרים) "אפשר לטעון, שהנזקים שנגרמים לרוכב שאינו ממוגן משולמים מכיסם של המבטחים בביטוח חובה.

מכאן, שההתנהגות *שלך* עולה *לי* כסף."

מבלי להכנס למהות הטענה שהיא לא טרוויאלית, עניתי לו שהטיעון כי רוכב לא ממוגן, יקר יותר לביטוח טעונה הוכחה. זה הכל.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם
אתה מסוגל להוכיח את סעיף 2?
כן (טוב, לא "אני", אבל הוכחה, בקריטריונים המקובלים, בכ"ז)

 

"מעורבות רכב דו-גלגלי ממונע בתאונות דרכים במתאר העירוני - מאפייני הפציעה והמלצות למניעה", ד' סופר, י' גלילי, נ' נסראללה, ד' אלג'ם, י' קלוגר

 

פורסם במרץ 1997 בירחון "הרפואה" (כמדומני)

 

יש עוד מחקרים, מהם שבוצעו ע"י ד"ר קובי פלג, שמצביעים באותו כיוון.

פורסם
כן (טוב, לא "אני", אבל הוכחה, בקריטריונים המקובלים, בכ"ז)

 

"מעורבות רכב דו-גלגלי ממונע בתאונות דרכים במתאר העירוני - מאפייני הפציעה והמלצות למניעה", ד' סופר, י' גלילי, נ' נסראללה, ד' אלג'ם, י' קלוגר

 

פורסם במרץ 1997 בירחון "הרפואה" (כמדומני)

 

יש עוד מחקרים, מהם שבוצעו ע"י ד"ר קובי פלג, שמצביעים באותו כיוון.

כיוון שהיום אני אפגוש את ד"ר קובי פלג, אני יבקש את ההוכחה.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם

שלמה בוקר טוב

אתמול שאלתי את ד"ר קובי פלג, במחקר שלהם נבדק רק המשתנה קסדה כן / לא, ללא התייחסות לסוג הקסדה (סגורה / פתוחה, שלמה / חצי) כמות חסרי הקסדות הייתה זניחה כך שלא היה ניתן ללמוד כלום על משתנה זה.

גם כן פורום של אופנועים,

חצי מהאנשים כאן כשהם יוצאים לרכב עושים את זה במגרשי חניה, אופנוענים עלק.

פורסם

"למרות שלא נמצא קשר סטטיסטי מובהק בין חומרת הפגיעה ולבישת ביגוד מגן, מיוחסת לו משמעות רבה בפציעות קלות יותר ואולי במניעת פציעות משולבות"

 

"רוב הפציעות בקרב הנפגעים שנסקרו היו בפלג הגוף התחתון (47%)"

 

"רוכבי אופנועים בעלי נפח גדול לבשו בגדי מגן (כפפות ומעיל עור) בנוסף לקסדה, יותר מעמיתיהם שרכבו בכלי רכב בנפח מנוע קטן יותר"

 

לפי הנקוב במחקר, 50% מכלי הרכב הדו-גלגי הם הנפח של עד 50 סמ"ק. מתוך הנפגעים - 62%.

 

תסיק את המסקנות שלך...

פורסם
בין זה לבין הוכחה המרחק רב.
"בין זה לבין הוכחה עבורך המרחק רב".

 

לא הייתי אומר שזו "הוכחה", אבל בהחלט משהו מעורר מחשבה (ויותר מזה).

 

ד"א, יש מקורות נוספים, ואם יהיה הסיפק בידי, אני מבטיח להעלות הפניות אלהים כאן.


×
×
  • תוכן חדש...