Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צעד ראשון בעולם השטח, איך כמה ולמה? (רוצה טרקטורון)


MosheASD
שימו לב! השרשור הזה בן 2749 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכם,

החלטתי שאני רוצה להכנס לעולם השטח ולקנות טרקטורון.

לא מצאתי מאגרי מידע שמספקים מידע טוב למתחילים ולכן פתחתי את הנושא.

אני אזרוק פה הרבה שאלות מנושאים שונים, אשמח לקבל כל תשובה או לינק.

אין לי נסיון בכלל (למעט טיולים של שעה שעתיים), יש לי ידיים טכניות, הייתי עושה טיפולים לקטנועים שלי.

 

## רשיונות

האם עושים טסט לכלי? ביטוח? גם אם אין לו מספר? מה העלויות?

 

## ההנעה

אני מחפש כלי רק לסופ״שים, ללא נסיעה על הכביש בכלל, טיולים כנראה יהיו באיזור המרכז.

מתי קונים 2X4 ומתי 4X4? האם 2X4 היא הנעה אחורית תמיד? אוטומט או הילוכים?

 

## בחירת כלי

התקציב שלי הוא בסביבות ה 15K לכלי עצמו, זה הגיוני? גבוה? נמוך?

ראיתי ביד2 שאנשים מציינים שעות מנוע, מה הממוצע? מה נקרא שמור וכמה שעות עושה מנוע 4 פעימות על טרקטורון (לא מחפש מספר מדוייק)

 

המלצות לכלים של עד 15K יתקבלו בברכה,

תודה רבה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום

משה ברוך הבא,

שניה של "מבוגר אחראי" לגבי טרקטורונים למי שאין ניסיון בהם:

קח את הזמן להכיר את הכלי שתקנה, סע לאט בשבילים, תיעזר בבעלי ניסיון ורק אחרי זה תעלה את הקצב והקושי בהדרגה.

אלו כלים שקל להשתטות איתם, מפתה מאוד ללחוץ ולנסות להחליק וכו'. הם מסוכנים יותר ממה שהם נראים.

לשאלותיך, כמה שאוכל:

 

רישוי: להרבה כלים אין רישוי, לא טרחו לחדש אותו מתישהו ונהוג למכור ע"ב זכרון דברים.

זה דווקא החלק הזול יותר באחזקת טרקטורון, מדובר על כמה מאות ש"ח לשנתיים.

העניין הוא שצריך לתחזק אותו כראוי, לשלם ביטוח ולשנע אותו לטסט. אז כל אלה בחיבור להיותו כלי לסופ"שים,

גורמים לבעלים לוותר על העניין ואז הם מגיעים לסטטוס כזה.

הביטוח הוא העסק היקר ועשוי להגיע לכמה אלפים, תלוי בנתונים שלך.

ברורה לך המשמעות של נסיעה בלי ביטוח ולא אאריך על זה.

כלי בלי מספר הוא אותו כנ"ל. לא הייתי רוכש כזה מלכתחילה. לפחות שיהיו ניירות, גם אם לא בתוקף, שתדע שהוא בכלל חוקי ולא גנוב.

 

הנעה: בהמון המון מכשולים, טרקטורון לא צריך בכלל 4X4.

מכיוון שאתה עושה את צעדיך הראשונים בתחום, אז בכלל לא הייתי נותן לזה משקל.

יש כאלה עם 4X4 קבוע, יש עם תיבת העברה. כלי 2X4 הוא תמיד הנעה אחורית.

הילוכים - זה או ידני מלא או וריאטור. ממליץ לך על וריאטור, מערכת פשוטה ואמינה.

 

בחירת כלי היא העניין הרציני. הרבה כלים עוברים המון ידיים, לא מתוחזקים כראוי, מונעים אחת ל...

לא פשוט למצוא כלי טוב. בהחלט שווה לשלם יותר על כלי מתוחזק עם שע"מ נמוך.

לגבי כמות שע"מ, אין מונה קמ"ז ולכן סופרים ככה. כלי של סופ"שים הגיוני שיעשה 5-10 שעות בחודש.

כלי עבודה עושה פי כמה מזה. כמו במכוניות, לא הייתי מתרגש משע"מ גבוה אם הוא מתוחזק כראוי.

מהסיניים הייתי מתרחק. הם יפים ומגניבים אבל חלשים ובעלי אמינות מפוקפקת.

רואה כלים בני שנתיים שנוסעים ונשמעים כמו טרקטור ישן.

קאן-אם לא רעים אבל נחשבים מעט יקרים לתחזוקה.

פולאריס הם הקורולה של התחום. המחירים גבוהים אבל הם אמינים וחסונים וכלים בני 5-7

עוד עושים שימוש במנועים ותיקים (ה-500 רץ איזה 20 שנה).

אני שוב חוזר לרמת התחזוקה: כלי מוזנח או מקומבן יהיה נבלה רצינית. גם אחד שהוא אמין בבסיסו. אתה אומר שיש לך ידע טכני - מצויין.

תשתמש בו בעת בדיקה. אולי שווה להידבק למכונאי ולבדוק כלים שעוברים אצלו, הם תמיד יודעים על עסקאות.

 

קשה לי להתייחס לתקציב שלך כי אני לא מכיר את כל השוק. נראה שזה תקציב סביר.

 

בהצלחה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ציינת מה סגנון הרכיבה שאתה מתכנן, יש הבדל גדול בין טרקטורון עבודה וטרקטורון ספורט, בתקציב שלך טרקטורון ספורט לא בדיוק יכנס, רק איזה DVX250\300 שלא הייתי ממליץ להתקרב אליהם.

 

קח בחשבון שהאחזקה היא סיפור לא פשוט בארץ, לא תמיד קל להשיג חלקים ואם אתה חושב שהמוסכים של רכבים זה נושא בעייתי, חכה שתיכנס למוסך לטיפול עם טרקטורון, אני אישית מתחזק DVX400 שאת הכל אני קונה מחו"ל, אם יש לך את האופציה זה יקל עליך מאוד.

 

בכל מה שנוגע לרישיונות - לא הייתי ממליץ להתקרב לכלי בלי רישיונות [ולא משנה מאיזו סיבה], שים לב שאתה חייב קשת ומספר עם תאורה במידה ואתה רוצה לרכב בצורה חוקית.

 

כשאתה בודק טרקטורון תמיד תבדוק שמספר השלדה והמנוע תואם לרישיונות.

 

ביטוח חובה עולה קרוב ל 8000 ש"ח, להגיד לך שאני מכיר מישהו שעושה? לא יכול להגיד לך דבר כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2749 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...