Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טמפרטורת נוזל קירור/מנוע לא זהה במד בלוח השעונים מול קריאת רכיב OBD ואפליקציית Torque


יאני
שימו לב! השרשור הזה בן 2770 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 61
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אגב, בדקתי עם האפליקציה על סקודה פאביה 2008 (שם אין מד חום מנוע בכלל) ופעם הטמפ' 89°C ופעם 102°C, מיותר לציין שלא התרגשתי וזה היה עוד לפני שנה.

חוץ מאשר אופי נסיעה שונה טמפ' חיצונית שונה אשר משפיעים על טמפ' נוזל הקירור בל נשכח שלחיישן הטמפ' יש סטייה של 2-4 מעלות פלוס מינוס.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון מעניין:

 

היום נסעתי נסיעות עירוניות ובינעירוניות והרכב גמע כ 50 ק"מ סה"כ.

היו 4 דימומים ארוכים והנעות קרות לאחר הנעת הבוקר (אחת ממש קרה בבוקר ו 3 בין לבין שהמחוג טמפ' בלוח השעונים היה במינימום)

 

נסיעה עירונית:

- כאשר מיזוג לא עובד - רבע שעה מהנעת הרכב בבוקר - מד טמפ' לוח שעונים מראה 90 מעלות. באותו רגע שהמחוג הגיע ל 90 רכיב OBD ואפליקציית טורק פרו - הראתה טמפרטורה נעה של 79 ואחרי כ-5 דקות עלתה ל 88 ונשארה בין 83-89 לאורך הנסיעה העירונית ללא מזגן עוד רבע שעה אחרי.

- כאשר מיזוג עובד - לפי רכיב OBD ואפליקציית טורק פרו טמפרטורה יורדת מהר מאוד לאיזור 76 ונשארת קבוע כל עוד נוסעים. בעמידה ברמזורים ארוכים עם מזגן יורדת ל 73 עד 72.

מחוג לוח השעונים נשאר על 90 בכל המקרים.

 

נסיעה בינעירונית:

- כאשר מיזוג עובד - מחחוג לוח שעונים מראה 90. רכיב OBD ואפליקציית טורק פרו - טמפרטורה נעה בין 74-78.

- כאשר מיזוג לא עובד - מחוג לוח שעונים מראה 90. רכיב OBD ואפליקציית טורק פרו - טמפרטורה נעה בין 84-89.

 

לא הצלחתי להגיע לטמפרטורה של מעל 100 מעלות כמו ביום רביעי בניסעה עירונית ועמידה ממושכת ברמזורים ללא מזגן, אבל כן הצלחתי להגיע למעל 93.

 

לא מזמן מכרתי את הפאביה שלי שנת 2013 - גם שם נסעתי המון עם האפליקצייה והרכיב והטמפ' היו קבועות בין 86 עד 97 (מקסימום שהגעתי אי פעם) לא משנה מזגן או לא, נסיעה או עמידה בכביש עירוני, נסיעה בכביש בינעירוני גם בשיא הקיץ, כולל נסיעה לאילת עם רכב מפוצץ וכסא תינוק מאויש וכדומה. לכן אני מאוד אופתע שהנתונים מעלה לא ידליקו נורה למישהו פה. אלא אם כן כך הרכב תוכנן לעבוד.

לא מצאתי שום אזכור בספרות לכך שבעת הפעלת מזגן טמפרטורת נוזל הקירור אמורה לרדת לאיזור מתחת ל 80 מעלות. הטרמוסטט נפתח רק ב 86. צירפתי בתגובות מוקדמות יותר צילומי הגדרות מערכת הקירור לפי ספר היינס אך עם מנוע AEG כי APK לא שווק בארה"ב. (לא יודע האם זה משנה) - אני בטוח שמרק ידע כי הוא היה בעלים של גולף מכל דור אפשרי בערך.

 

לא יודע מה להסיק מכל המידע הזה אבל יש לי רעיון:

אולי הטרמוסטט נשאר תמיד קצת פתוח וכאשר מזגן פועל אז בגלל פעולת המאוורר תמיד מים קרירים יותר נמצאים במנוע.

הבעיה היחידה ברכב שלי כרגע (הנראית לעין) זה שהוא שורף כ 650 מ"ל שמן כל 1000 ק"מ בממוצע (תלוי באופי ותוואי נסיעה) וצינור יניקת האוויר בחלק שקרוב למצערת היכן שנכנס צינור נשם מאוד שמנוני. בכלל כל האיזור הזה שמנוני בצורה מאוד ויזואלית. אין נזילות שמן. אין נזילות נוזל קירור. מפלס קבוע פלס. לא מזמן גם ריעננתי נוזל קירור חדש G12+ - ריקון ומלא מחדש. אבל שריפת\צריכת השמן המוגברת ברכב הזה זה עניין ידוע עוד מהשנה הראשונה של הדגם הזה על הכביש אז זה לא מטריד אותי. אני אעבור לצמיגות 5W40 ונראה איך זה ישפיע על הנושא הזה.

 

מחכה לתגובתיכם לאור הנתונים מעלה,

תודה,

 

יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לצריכת השמן - התחל בבדיקת סימני בוצה, לפעמים פלאשינג קל משפר את המצב.

בד"כ לרכבים אשר נסעו כ 5 שנים ומעל 80-120.000 ק"מ .

כדאי לבצע פלאשינג כפעולה משפרת אטימה וניקוי מעברי השמן וגל הזיזים.

התייעץ ובדוק במוסך טוב או אדם המבין.

(טויוטה ועוד חברות המשתמשות בשמנים קלים כגון 5W-30, מבצעים פלאשינג יזום כל 2-3 טיפולים)

 

לגבי התנועה בחום המנוע, נראה סביר, אבל אם אפשר הייתי בודק ברכב אחר..

רשמתי בהודעה הקודמת קודמת - כדאי גם להיכנס בחיפוש לאתרי חובבי מאזדה באוסטרליה.



stio- אני סקרן / עצלן בצע חיפוש עצמי.

הנה כיוון רשום בגוגל -

https://www.google.co.il/search?q=Australia+forums+Mazda+Engine+temperature+(gauge)+fluctuating&rlz=1C1AOHY_iwIL709&oq=Australia+forums+Mazda+Engine+temperature+(gauge)+fluctuating&aqs

australia forums Mazda Engine temperature (gauge) fluctuating

והנה תוצאה.

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwibiN6Qg8rPAhVGNxQKHZ-uBhIQrAIIJCgAMAA&url=http%3A%2F%2Fforum.mazda6club.com%2Fnewbie-section%2F383282-temperature-gauge-goes-up-then-down-repeats.html&usg=AFQjCNHmuIjJSvkyJV2UJCJC25MAbHATDw

 

או מעבר על ההודעות שלי מלפני שנה-שנתיים, היו קישורים גם לרכבי VAG באוסטרליה ובמזרח אסיה.

(אזורי אקלים תואמים עם בעיות וטיפולים דומים)

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,

קראתי את החומר בקישורים ולא מדובר שם על אותה בעיה מכיוון שהתיאורים שם הם שמד הטמפרטורה בלוח המכוונים\שעונים הוא זה שעולה יורד - לא ראיתי נושאים שמזכירים משוה שדומה למה שתיארתי.

באחד השרשורים שם רשום שחיישן מד טמפ' תקול פתר למישהו בעיה - אך הוא התלונן שרכבו אינו מתחמם בכלל ואצל מישהו אחר הטרמוסטט היה פתוח תמיד. זה שוב לא דומה לתיאור שלי. אני די בטוח שאצלי הטרמוסטט והחייישן לא תקולים כי כאשר אני לא נוסע עם מזגן הוא מראה טמפ' אידיאלית לפעולת המנוע כמו בספר.

הכי קרוב היה מישהו שתיאר ברכב ללא מד בלוח השעונים (כמו בפאביה שלי לשעבר) שהיה אצלו טווח של 20 מעלות בזמן נסיעה.

 

stio :

הפאביה שלי היתה תואמת לתיאור בחתימה שלי:

אטמוספרית ידנית 1.4 וכפי שרשמתי, הטולרנס של מערכת הקירור בהקשר של שמירת טמפק עבודה אפטימאלית היה מאוד הדוק יחסית לגולף.

 

טוב, לא נותר לי אלא להניח שהמד בלוח השעונים מכוון להראות 90 מעלות כל עוד הטווח בפועל בחיישן הוא בין 72 ל- 105 מעלות ושזה פשוט ככה בנוי וכל עוד הרכב אינו מתחמם יתר על המידה - מה שלא קורה, אני לא באמת צריך לדאוג.

 

אם למישהו יש עוד אור לשפוך על הנושא - אני אשמח ללמוד. אם לא, תודה לכולם על העזרה.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדבר היחיד שאני יכול להציע לך זה לבצע את אותה בדיקה על מנוע זהה [ לא חסר כאלה, הוא מאוד נפוץ ] אני יכול להעיד על האיביזה שלי עם מנוע 1.6 ידנית שהטמרפטורות לא נמוכות כמו אצלך והטווח הוא בין 85-100 בנסיעה רגילה.

 

מצד אחד אף פעם לא יצא לי לראות שהרכב שלי היה על פחות מ 80 מעלות ומצד שני הבדיקות שלי לא היו עקביות כמו שלך.

תמצא רכב עם מנוע זהה וצא איתו ל 20-30 דקות נסיעה כשאתה מחובר למחשב שלו ותראה אם הרכב עובד על אותה טמפרטורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אייל,

טוב, לא נותר לי אלא להניח שהמד בלוח השעונים מכוון להראות 90 מעלות כל עוד הטווח בפועל בחיישן הוא בין 72 ל- 105 מעלות ושזה פשוט ככה בנוי וכל עוד הרכב אינו מתחמם יתר על המידה - מה שלא קורה, אני לא באמת צריך לדאוג.

אם למישהו יש עוד אור לשפוך על הנושא - אני אשמח ללמוד. אם לא, תודה לכולם על העזרה.

בחלק מרכבי קונצרן VAG כול עוד הטמפ' של נוזל הקירור נעה בין 80-100 מעלות צלזיוס המחוג יעמוד על 90 מעלות.

 

ברכבך כול עוד הטמפ' נעה בין 75-107 מעלות צלזיוס (בערך) המחוג יראה 90 מעלות. אל תשכח שלחיישן הטמפ' יש טולרנס של כמה מעלות והנתון של הייצרן שציינתי נלקח ממכשיר דיאגנוסטיקה מקורי.

 

הכול קצת בערך...

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותה תופעה גם בג'טה חדשה 1.2 .

 

רק בקאוואליר המיושנת שלי הוא מראה מד חום מדויק, ואכן זה מלחיץ מעט לראות 103 מעלות ואני מבין למה היצרן תכנן זאת כך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2770 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...