Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוסף ה-1/43 שלי


שימו לב! השרשור הזה בן 2850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מצטער על הדיליי, לא היתה לי גישה למחשב שלי בימים האחרונים.

תודה רבה לכולם על התגובות. עידן, בעזרתך אנו גם לומדים קצת יותר על הראלי, ונראה לי מעניין איך רכבים מסויימים (כמו האסקורט או ה-131) כ"כ מצליחים ואחרים כמו הסיטרואן נכשלים טוטאלית...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הכישלון וההצלחה בתחום הזה נובעים כמו בכל תחום אחר בחיים מסדרה של החלטות כושלות או טובות והרבה מזל או במקרה של סיטרואן מעט מאוד ממנו. סיטרואן ניסתה להיכנס בעזרת ה-BX לקטגוריה חדשה (מנועי ה-2000 של קטגוריית B) בלי הרבה ניסיון ולא הקצתה זמן פיתוח מספק לנושא וזה לעומת לנצ'יה, פיג'ו ואודי שכבר היו בעלי ניסיון רב בקטגוריה. אפשר להגיד שסיטוראן קפצה למים עם יותר תחושת בטן מאשר הגיון אבל זה לדעתי מה שמייחד את סיטרואן משאר יצרניות הרכב, בכל מקרה לסיטרואן יש הצלחה רבה בראלי בפרט ובהיסטוריה שלו בכלל ואני מבטיח להאיר את הכיוונים האלו שאוכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב ש9 אליפויות עם סבסטיאן לואב עשו טוב לסיטרואן.

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אופל

 

 

אופל אסקונה C

אופל אסקונה יוצרה בין השנים 1970-1988 בשלושה דורות (הדגם שלי מדור 3 - (1981-1988) עם מנועי 1.3 ליטר עד 2.0 ליטר. אסקונה 400 שהיתה מבוססת על האסקונה דור 2 אף זכתה באליפות הראלי העולמית ב-1982.

 

Opel Ascona IXO OPEL collection

 

IMG_8172_zpsw0wxiiai.jpg

IMG_8181_zpszrrm0sbw.jpg

IMG_8179_zpsk91o6iuc.jpg

 

 

אופל קורסה A

אופל קורסה מיוצרת החל מ-1982 ועד היום בחמישה דורות (הדגם שלי מדור 1 - 1982-1993) עם מבחר מנועי 1.0 ליטר עד 1.6 ליטר בגרסאות 3 ו-5 דלתות האצ'באק ו-2 ו-4 דלתות סלון.

 

Opel Corsa IXO OPEL collection

 

IMG_8161_zpsmpjvrzr1.jpg

IMG_8160_zpsz5l44lzq.jpg

IMG_8163_zps6goiy89i.jpg

 

ב.מ.וו

 

ב.מ.וו 1602

יוצרה בין השנים 1966-1977 עם מנועי 1573 סמ"ק (1502, 1602) עד 1990 סמ"ק (2002). היתה המכונית הבסיסית של ב.מ.וו. ב-1967 הוצגה הקבריולט והיתה גם גרסה חמה ואף האצ'בק נדירה.

 

BMW 1602 IXO_IST

 

IMG_8057_zps6hpewrrp.jpg

IMG_8059_zps7nuyvqzk.jpg

IMG_8063_zpsvrfakqjk.jpg

 

 

וולוו

 

וולוו 244

סדרת ה-200 של וולוו יוצרה בין השנים 1974-1993 עם מנועי 1.8 ליטר עד 2.9 ליטר, 4, 5 ו-6 צילינדרים. מנוע ה-1.8 ליטר היה אופייני בעיקר ליוון וכמובן, לישראל. יותר מ-2.8 מליון רכבים יוצרו. למי שגדל בסוף שנות ה-70 ותחילת ה-80 וולוו היתה שם נרדף לבטיחות ולפאר, עם גוף גדול (כמעט 5 מטרים באורך), מנועים גדולים, הגה כוח וכו'. שם הדגם נקבע על ידי ספרת הסדרה (2), מספר הצילינדרים (4 או 6) ומספר הדלתות (2, 4 או 5) ורמת הגימור (דבר שהשתנה בהמשך) – 244 הוא הדגם שלי – סדרה 2, 4 צילינדרים ו-4 דלתות.

לוולוו 240 טורבו יש גם היסטוריית מירוצים עם נצחונות באליפות אירופה למכוניות סלון בשנות ה-80, וזכייה ב-1986 באליפות אוסטרליה למכוניות סלון.

 

Volvo 244GL Whitebox

 

IMG_8268_zpsuwa7oc3m.jpg

IMG_8272_zps3mouaszq.jpg

IMG_8270_zps3neoqwax.jpg

IMG_8275_zps32yn7zz5.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פולקסווגן

 

פולקסווגן גולף GTI דור 2

הגולף היא אחת המכוניות האייקוניות, המצליחות והנמכרות אי פעם (מעל 30 מליון נכון ל-2013, שניה רק לטויוטה קורולה). היא זכתה באינספור פרסים – מכונית השנה בעולם, מכונית השנה באירופה ועוד.

ה-GTI האגדית (דור 1) נחשבת כ"הוט האץ'" המקורית למרות שהאוטוביאנקי A112 אבארט קדמה לה.

היא הוצגה ב-1975 עם מנועי 1.6 ו-1.8 ליטר והספקים של 110-115 כ"ס על קצת מעל 800 ק"ג.

הדגם שלי הוא מדור 2, שיוצר בין השנים 1983-1992, עם מנועי 1.3-2.0 ליטר.

ל-GTI דור 2 היה מנוע 1.8 ליטר עם 110 כ"ס, כאשר ב-1986 הוצגה גרסת 16V עם קרוב ל-140 כ"ס.

 

VW Golf GTI IXO

 

IMG_8091_zpsem1f99my.jpg

IMG_8085_zps8hbskhnw.jpg

IMG_8086_zpsoz52xrcy.jpg

IMG_8089_zpsmoxlfyq1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דגמים יפים מאוד!

אהבתי את הסברים, במיוחד על וולוו כי לא ידעתי כלום.

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סוף-סוף מישהו עושה לי סדר בראש בכל הקשור למספור הישן של וולוו, תדע לך זה עכשיו ידע לחיים. האוסף שלך לא פחות ממדהים כל פעם שאני רואה את הדגמים שלך בא לי לזלוג מהראלי ולהזמין אחת נקייה אבל כמו כל דבר בחיים לתקציב יש גבול ואני מעדיף -לפחות כרגע- לכוון אותו על ראלי :lol: .

 

בנוגע לזכייה של אופל אסקונה במסגרת ה-WRC, אז הנהג של אופל ( Walter Röhrl) זכה באליפות לנהגים במסגרת ה-WRC. אבל את הזכייה ליצרנים באותה שנה (1982) קטפה אודי עם הקווטרו שלה. בין אופל (מקום שני) לאודי הפרידו סה"כ 12 נקודות ככה שיכול להיות שזה המקום הכי גבוה (מבטיח לבדוק) שאופל הצליחה להגיע אליו במסגרת ההשתתפות שלה בעולם ה-WRC.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה חברים על התגובות. עידן, גם לי היה מאד מהנה לדעת מה מקור הספרות, אבל כאמור לאחר מספר שנים זה כבר לא נשאר. שוב תענוג ללמוד ממך בנושא הראלי, אכן היה מדובר באליפות הנהגים ב-1982 ואכן היה פער של 12 נקודות. ממה שבדקתי אופל מעולם לא זכתה באליפות היצרנים, כך שהמקום השני הזה היה הכי גבוה שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

קצת קלאסיקה בריטית -

 

 

יגואר E-Type

אחת המכוניות הידועות והיפות בכל הזמנים (היפה ביותר לפי אנזו פרארי והאיטלקים יודעים משהו על עיצוב...) שדי הממה את העולם כשהוצגה ב-1961. יוצרה בין השנים 1961-1975 ב-3 דורות והתבססה על מכונית המרוץ של יגואר ובהחלט מזכירה אותה בפנסים ובקווים המעוגלים הזורמים של הגוף, עיצוב חריג למכוניות כביש באותה תקופה.

לא רק שמדובר במכונית יפהפיה ובעלת ביצועים ספורטיביים (מכובדים מאד גם היום, פירוט בהמשך), היא היתה גם זולה יחסית לרכישה באותה תקופה.

סה"כ יוצרו כ-72,000 יחידות מ-3 הדורות.

 

דור ראשון 1961-1968 – הוצג עם מנוע ה-3.8 ליטר 6 צילינדרים 265 כ"ס שהוגדל ב-1964 ל-4.2 ליטר עם ביצועים של 6.5-7 שניות מ-0 ל-100 ומהירות סופית של כ-250 קמ"ש.

ב-1968 בוצעו מספר שינויים להתאמה לשוק האמריקאי שכללו, בין היתר, הסרת כיסוי הזכוכית מהפנסים (דור זה נקרא 1.5).

מדור זה יוצרו קצת מעל 38,000 יחידות.

 

דור שני (1968-1971) – הסרת כיסוי הזכוכית שבוצעה לשוק האמריקאי הפכה לדבר קבוע בדור 2 עם עוד שינויים קוסמטיים כמו הורדת המאותתים מתחת לפגושים, ושינויים מכאניים כללו, בין היתר, 2 קרבורטורים במקום 3, כשההספק יורד עקב כך בכ-20 כ"ס ושיפור הבלמים.

 

דור שלישי (1971-1975) – השינוי המשמעותי בדור זה הוא המעבר למנוע 5.3 ליטר V12.

כמו כן הגריל הוגדל ושונה משמעותית וגם המימדים הכלליים גדלו כולל המשקל ולכן למרות הספק גבוה בכ-20 כ"ס, הביצועים היו דומים לדור הקודם.

 

Jaguar E Type Vanguards

 

IMG_9192_zpsfbe7nkfe.jpg

IMG_9198_zpsolpiv3yj.jpg

IMG_9204_zpsxbgj8slg.jpg

IMG_9210_zpsnjhijzzo.jpg

IMG_9207_zpsp0iipjrd.jpg

IMG_9212_zpskx4pdaep.jpg

IMG_9213_zpsbbenppub.jpg

 

קצת תמונות עם האחות הגדולה -

 

IMG_9217_zpshhlu4j3m.jpg

IMG_9218_zpsq9lmb1b0.jpg

IMG_9219_zpsbkjaoveu.jpg

IMG_9221_zpsdtxo8wjo.jpg

 

 

אסטון מרטין DB4

מכונית הספורט של אסטון מרטין יוצרה בין השנים 1958-1963. הוצגה בתערוכת לונדון ב-1958 ועוררה התפעלות עקב העיצוב האיטלקי שלה (מהחברה שעיצבה את האלפא דיסקו וולנטה).

המנוע היה בנפח 3.7 ליטר 6 צילינדרים, 240 כ"ס עם מהירות מירבית של כ-220-230 קמ"ש.

האחות הגדולה (DB5) המפורסמת הופיעה בסרטי ג'יימס בונד.

לאסטון היו מספר דגמים שהבולטים בהם –

 

GT - גרסת ביצועים שהוצגה ב-1959 עם שינויי עיצוב ומשקל קל. קיימת גרסת זאגאטו אף חזקה יותר.

ההספק צמח ל-302 כ"ס (314 בזאגאטו) והביצועים – 0-100 בקצת מעל 6 שניות ומהירות מירבית של כ-250 קמ"ש.

 

וואנטאג' – עם הספק של כ-265 כ"ס ו-3 קרבורטורים (במקום 2) ופנסים שונים (כמו ב-DB5).

 

Aston Martin DB4 Vitesse

 

IMG_9175_zps4hnompho.jpg

IMG_9173_zpsgkcs80ti.jpg

IMG_9176_zpsnitrcfse.jpg

IMG_9178_zpslbq25acz.jpg

IMG_9179_zps6vbd8eg1.jpg

IMG_9181_zpsdpr2oj7u.jpg

IMG_9184_zpsz8jfxm1u.jpg

 

קצת תמונות עם היגואר -

 

IMG_9216_zpsqhb7nmwi.jpg

IMG_9215_zpswsrk2wnt.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי מאוד את 2 הבריטיות!

באסטון הגריל מקדימה הוא גריל ממש או ציור?

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מקסים, הגריל אמיתי ולא ציור.

 

אולי תתווסף לרשימה שלי

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיל השרשור שלך הופך לנכס צאן ברזל מהודעה להודעה, כיף לפגוש בדגמים שלך ביחד עם המידע הרלוונטי. בנוגע ליגואר E-Type כבר ציינתי בעבר כמה שמומלץ לראות אותו "על אמת" במועדון החמש, פשוט רכב מדהים. למרות שקשה להרשים ליד היגואר גם האוסטין קלאסית למראה והדגם נראה די טוב וזה למרות שמבחינת דגמי ראלי החברה Vitesse לא עושה עבודה טובה במיוחד ( אני בטוח שגם מקסים יוכל להסכים איתי בזה).

 

בכל אופן מחכה להודעה הבאה שלך ושבת שלום.

 

נ.ב: תקופת מבחנים בגלל זה האיחור בתגובות אז עמכם הסליחה :type:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גיל השרשור שלך הופך לנכס צאן ברזל מהודעה להודעה, כיף לפגוש בדגמים שלך ביחד עם המידע הרלוונטי. בנוגע ליגואר E-Type כבר ציינתי בעבר כמה שמומלץ לראות אותו "על אמת" במועדון החמש, פשוט רכב מדהים. למרות שקשה להרשים ליד היגואר גם האוסטין קלאסית למראה והדגם נראה די טוב וזה למרות שמבחינת דגמי ראלי החברה Vitesse לא עושה עבודה טובה במיוחד ( אני בטוח שגם מקסים יוכל להסכים איתי בזה).

 

בכל אופן מחכה להודעה הבאה שלך ושבת שלום.

 

נ.ב: תקופת מבחנים בגלל זה האיחור בתגובות אז עמכם הסליחה :type:

 

תודה רבה עידן, מסכים איתך לגבי האסטון, ומהמעט שראיתי יש ל-Vitesse דגמים מרשימים לצד דגמים ממש פשוטים ולא הכי ריאליסטיים (אולי דגמים ישנים יותר).

האסטון בהחלט מרשימה וקיימת במספר צביעות.

גם אני בתקופה לחוצה מאד, ואין ספק שאקפוץ מתישהוא לראות את היגואר ב-1:1.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...