Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוסף ה-1/43 שלי


שימו לב! השרשור הזה בן 2850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם כבר הזכרתי ראלי ופיאט באותו משפט אז נשלים קצת מידע על הנושא, בשנות ה-70 פיאט נפגעה מיכולת העצמאות וההצלחה של חברת הבת שלה לנצ'יה בתחום הראלי בעיקר בזכות הסטראטוס המפורסמת. פיאט כתגובה לעצמאות של לנצ'יה בתחום הראלי החליטה לפתח רכב ראלי ללא שיתוף לנצ'יה בהשראתו של רכב הראלי המוצלח פורד אסקורט RS, התוצר כמובן היה פיאט 131 Mirafiori. הפיאט 131 (Abarth) הצליחה מאוד בתחום הראלי, פיאט זכתה באליפות ליצרניות רכב 3 פעמים בשנים 1977,1978 ו-1980. ועוד ניצחה ב-20 אירועי ראלי שונים בין השנים 1976-1981.



 





אחרי עידן ה-131 פיאט שינתה גישה כלפי לנצ'יה והחליטה למזג את חטיבת הראלי -Abarth- שלה בחזרה אליה. כתוצאה מכך פיאט כמעט שלא הציגה עצמה באופן רשמי בתחומי הראלי וההופעות שלו כללו בעיקר נהגים חובבנים על פרויקטים כמו האונו טורבו, Cinquecento והפונטו S1600.





בגלל שלא ניתן צרף יותר משלושה סרטונים, את הפיאט אונו טורבו ניתן לראות
בדקה ה-16:40

 

מה שמיוחד באונו טורבו זה שהיא זכתה להשתתף בתחרות הראלי העולמית האחרונה לרכבים בקטגוריית B בשנת 1986. עונת 1986 כללה שתי אסונות קשים שגרמו לביטול קטגוריית B, האסון הראשון נגרם במירוץ בפורטוגל אחרי שנהג הפורד RS2000 סטה מהמסלול והרג 3 צופים ופצע יותר מ-30 נוספים. האסון השני קרה ללנצ'יה במסגרת המירוץ "Tour de Corse” בצרפת באי קורסיקה, הדלתא S4 עפה מהמסלול ועלתה באש מה שעלה בחייהם של הנהג ועוזרו.





תאונת הפורד בפורטוגל:



 

תאונת הלנצ'יה בצרפת:



 

אתה יותר ממוזמן לפרסם פה את האוסף שלך



את האמת שאני ממש טרי בעסק, תמיד התעניינתי אבל אף פעם לא הצלחתי להוציא את זה לפועל. כמה מאמרים שהתפרסמו פה על "איך אוספים" וכדומה אפשרו לי להתחיל לאסוף ובקרוב אני אמור לקבל משלוח קטן שאמור לסמן את תחילתו של האוסף ואז אני כמובן אשתף אותו כאן. בעיקרון אני מתמקד ברכבי ראלי כמו שכבר ציינתי והגודל המועדף עליי מבחינת מחיר ומקום אחסון הוא ה-1/43.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תודה על המידע, לא הכרתי את הסיפור מאחורי 131. חשיפה למכוניות מעניינות היא אחת מיתרונות הגיוון באיסוף.

 

אני שמח מאוד שהמדריכים שלנו שימושיים! בהצלחה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשך - פיז'ו

 

פיז'ו 304

יוצרה בין השנים 1969-1980 על בסיס ה-204, כדגם ביניים בינה לבין ה-504, עם מנועים החל מ-1.3 ליטר ועד 1.6 ליטר דיזל.

היתה בתקופה מסויימת הנמכרת ביותר בפלח השוק שלה.

 

Peugeot 304 Minichamps

 

IMG_8280_zpsjqhb63yc.jpg

IMG_7916_zpscpl8pcbo.jpg

IMG_7913_zpsgolxa9lv.jpg

IMG_7923_zpsyo1u0doy.jpg

 

 

פיז'ו 305

המחליפה של הפיז'ו 304, שנועדה להחליף בעצם את ה-404, יוצרה בין השנים 1977-1989 עם מנועים החל מ-1.3 ליטר ועד 1.9 ליטר.

 

Peugeot 305 IXO

 

IMG_8145_zpsdsxmueoc.jpg

IMG_8149_zpsargotdyo.jpg

IMG_8150_zpsps3abvvj.jpg

 

 

פיז'ו 309

המחליפה של טלבוט הורייזן, שהיתה חלק מקונצרן פיז'ו-סיטרואן, והיתה אמורה להימכר כטלבוט אריזונה (יש גם דגם דייקאסט כזה ב-1/43), אך ב-1985 הוחלט לא להמשיך את המותג טלבוט, שהחל כקרייזלר בבריטניה וסימקה בצרפת..... יוצרה בין השנים 1985-1993, עם מנועים החל מ-1.1 ליטר ועד 1.9 ליטר, כולל גרסת GTI עם מנוע 1.9 ליטר ו-130 כ"ס - אולי אותו מנוע של ה-205 GTI.

 

Peugeot 309 IXO

 

IMG_8679_zpssnagci0x.jpg

IMG_8680_zpsfewa0y4o.jpg

IMG_8681_zpsajxtg6lr.jpg

 

 

פיז'ו 404

המחליפה של ה-403, יוצרה בין השנים 1960-1975, עם מנועים החל מ-1.5 ליטר ועד 1.9 ליטר דיזל. היו לה מספר גרסאות, שהזכורה לי ביותר היא הטנדר (אם אני זוכר נכון, ידית ההילוכים היתה בצד ההגה). רכב מאד פופולרי ועמיד ושימש גם הרבה מוניות.

 

Peugeot 404 IXO

 

IMG_7907_zpsjwydq6ps.jpg

IMG_7899_zpsfia71lwl.jpg

IMG_7895_zpsco7jniwh.jpg

 

 

פיז'ו 405

יוצרה בין השנים 1987-1995, עם מנועים החל מ-1.4 ליטר ועד 2 ליטר. זכיתי לנהוג באחת כזאת (מודל 1992) לא מעט. היה רכב גדול, נעים ומפנק מבחינת איכות נסיעה (כמו רבות מהצרפתיות), אבל מנוע ה-1.6 ליטר היה קטן על המרכב והביצועים היו מאד עצלים, במיוחד בדגם האוטומטי.

 

Peugeot 405 Norev

 

IMG_8891_zps9z4ef5no.jpg

IMG_8894_zps1s8vj8om.jpg

IMG_8897_zps7b7ffpab.jpg

IMG_8901_zpsmr6lltix.jpg

 

 

פיז'ו 504

מכונית הדגל של פיז'ו, יוצרה בין השנים 1968-1983, עם מנועים החל מ-1.8 ליטר ועד 2.7 ליטר V6.

נבחרה למכונית השנה באירופה ב-1969. היו מספר גרסאות כולל קופה וקבריולט ששונות מעט בעיצוב וכמובן טנדר, שגם הגיע לארץ.

מעל ל-3 מליון מכוניות יוצרו באירופה!

 

Peugeot 504 Norev

 

IMG_8764_zps6qvzfzam.jpg

IMG_8762_zps4cdnqg1p.jpg

IMG_8763_zps1jfgyfzf.jpg

 

 

פיז'ו 505

המחליפה של ה-504, יוצרה בין השנים 1979-1992 (עד 1999 בשווקים מסויימים), עם מנועים החל מ-1.8 ליטר ועד 2.9 ליטר V6.

 

Peugeot 505 IXO_IST

 

IMG_7840_zpsaujmml47.jpg

IMG_7837_zpskmyrjiwv.jpg

IMG_7839_zpsrykmhqc3.jpg

IMG_7847_zpsp1q5luhe.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פוסט נפלא! מאוד אהבתי את החלק הזה באוסף שלך.

כאחד שמתמקד בצרפתיות אני שמח לראות עוד דגמים כאלה

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה מקסים

 

הנה עוד צרפתיות -

 

רנו 4

הרנו 4 האגדית, שהיתה התשובה של רנו לסיטרואן דה שבו (האגדית לא פחות), יוצרה בין השנים 1961-1992 (עד 1994 בשווקים מסויימים), עם מנועי 0.7 ליטר עד 1.1 ליטר. הייצור הגיע למליון כבר ב-1966 מתוך מעל ל-8 מליון מכוניות שיוצרו!

בארץ שימשו, בין היתר, את הצבא. יצא לי לנהוג באחת כזאת וידית ההילוכים שבאופן חריג נמצאת על הדשבורד היתה די אינטואיטיבית לשימוש.

 

Renault 4 IXO_IST

 

IMG_7888_zpsimlh1kkd.jpg

IMG_7882_zpsrsaaqf1o.jpg

IMG_7884_zps3mpabi3x.jpg

 

 

רנו 5

עוד מכונית אגדית, יוצרה בין השנים 1972-1985 (דור ראשון) עם מנועי 0.8 ליטר עד 1.4 ליטר ו-1984-1996 (דור שני) עם מנועי 1.0 ליטר עד 1.6 ליטר בכמעט 5.5 מליון יחידות. עם גרסאות חמות של אלפיין/גורדיני וכמובן, רנו 5 טורבו.

 

Renault 5 Norev

 

IMG_7862_zpsmp2vqdls.jpg

IMG_7864_zpscayighxj.jpg

IMG_7877_zpsod27n0jx.jpg

 

 

רנו 9

נועדה להחליף, יחד עם גרסת ההאצ'בק (רנו 11) את הרנו 14, יוצרה בין השנים 1981-1988 (עם גרסאות זרות עד שנת 2000) עם מנועי 1.1 ליטר עד 1.7 ליטר, כולל גרסת טורבו 1.4 ליטר. נבחרה למכונית השנה באירופה ב-1982. גם הרנו 9 וגם ה-11 השתתפו במירוצי ראלי (גרסאות הטורבו) עם הספקים של כ-220 כ"ס.

 

Renault 9 IXO

 

IMG_8099_zpsibbm97b4.jpg

IMG_8103_zpsbe7tpmjh.jpg

IMG_8102_zpswkt1hfyo.jpg

IMG_8106_zpserzbmdyu.jpg

 

 

רנו 11

יוצרה בין השנים 1983-1989 (עם גרסאות זרות עד שנת 1995) עם מנועי 1.1 ליטר עד 1.7 ליטר, כולל גרסת טורבו 1.4 ליטר.

 

Renault 11 Norev

 

IMG_8430_zpsmm59aypk.jpg

IMG_8431_zps2lg9zl5m.jpg

IMG_8432_zpsc0dhq8xy.jpg

 

 

רנו 12

נועדה להחליף את הרנו 8 ו-10, יוצרה בין השנים 1969-1980 (עם גרסאות זרות עד שנת 2000) עם מנועי 1.3 ליטר עד 1.7 ליטר, כולל רנו 12 גורדיני עם מנוע 1.6 ליטר 125 כ"ס ואלפיין עם מנוע 1.4 ליטר 110 כ"ס. דאצ'יה הרומנית ייצרה את הדאצ'יה 1310, שגם הגיעה לארץ, שהתבססה על הרנו 12 עד 2004. סה"כ יוצרו כ-2.5 מליון רנו 12.

 

Renault 12 IXO ALTAYA

 

IMG_8433_zpsj6mx9q24.jpg

IMG_8434_zps18it9qic.jpg

 

 

רנו 16

יוצרה בין השנים 1965-1980 (עם גרסאות זרות עד שנת 1995) עם מנועי 1.4 ליטר עד 1.6 ליטר. נבחרה למכונית השנה באירופה ב-1966.

 

Renault 16 Universal Hobbies

 

IMG_8437_zpszo2wnx7e.jpg

IMG_8436_zpsuqj4u3da.jpg

 

 

רנו 18

המחליפה של הרנו 12. יוצרה בין השנים 1978-1989 (עם גרסאות זרות עד שנת 1994) עם מנועי 1.4 ליטר עד 2.2 ליטר, כולל גרסת טורבו 1.6 ליטר 110 כ"ס.

 

Renault 18 IXO

 

IMG_8133_zps47gesill.jpg

IMG_8128_zpsabh8zc4e.jpg

IMG_8130_zpsjmqwmr6g.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סיטרואן

 

סיטרואן BX

המחליפה של סיטרואן GS, יוצרה בין השנים 1982-1994 עם מנועי 1.1 ליטר עד 2.1 ליטר.

התבססה על הפלטפורמה של הפיז'ו 405 לאחר האיחוד של סיטרואן ופיז'ו בשנת 1976.

היו גם מספר גרסאות חמות כולל ה-16V וה-GTI עם הספק של 160 כ"ס ו-0-100 ב-7.4 שניות.

 

Citroen BX IXO

 

IMG_8112_zpsdu5kfflc.jpg

IMG_8117_zpsi2iwe0su.jpg

IMG_8116_zpssjzwodtj.jpg

IMG_8118_zpsxlzhem4q.jpg

 

 

סיטרואן ויזה

יוצרה בין השנים 1978-1988 עם מנועי 652 סמ"ק (2 צילינדרים) ועד 1.8 ליטר דיזל. התבססה על הפלטפורמה של הפיז'ו 104 לאחר האיחוד של סיטרואן ופיז'ו בשנת 1976.

 

Citroen visa Odeon

 

IMG_8675_zpsoehigmpq.jpg

IMG_8676_zpsql20uznn.jpg

IMG_8678_zpsowxg0phm.jpg

IMG_8677_zpsazkzth1y.jpg

 

 

סיטרואן ZX

יוצרה בין השנים 1991-1998 עם מנועים החל מ-1.1 ליטר ועד 2.0 ליטר, עם הספקים שהגיעו ל-167 כ"ס.

הפיז'ו 306 שהתבססה על הפלטפורמה שלה, הצליחה הרבה יותר.

 

Citroen ZX Norev

 

IMG_8801_zpse32mj3ws.jpg

IMG_8802_zpsfbyi2zqy.jpg

IMG_8798_zpsqtm5jbiy.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פורד

 

פורד אסקורט

המחליפה של הפורד אנגליה, יוצרה בין השנים 1968-1975 עם מנועי 940 סמ"ק עד 2.0 ליטר ועם הנעה אחורית. היתה סיפור הצלחה באירופה וכמובן היתה פופולרית גם בארץ ואף יוצרו בארץ קרוב ל-15,000 אסקורט החל מ-1968 במפעלי רכב בנצרת.

לאסקורט היתה היסטוריית מירוצים מפוארת, כולל זכיה באליפות בריטניה למכוניות סלון ב-1968 והצלחות במירוצי ראלי עם מנועי קוסוורת' כולל ה-RS2000.

 

Ford Escort MK1 Whitebox

 

IMG_8772_zpsn1bsvdda.jpg

IMG_8773_zpsnlftymxe.jpg

IMG_8774_zpsvnwdseex.jpg

 

 

פורד ברנדה

האסקורט דור 2. יוצרה בין השנים 1974-1981 עם מנועי 940 סמ"ק עד 2.0 ליטר. יוצרה גם בארץ החל מ-1975, והיתה מאד פופולרית כולל במשטרה. גם לברנדה היסטוריית מירוצים ענפה, כולל כמה אליפויות בראלי בריטניה, וזכייה באליפות הראלי העולמית ב-1979 עם ה-RS1800.

ב-1979 גם זכתה פורד באליפות היצרנים (הישג שחזר על עצמו רק ב-2006).

 

Ford Brenda (Escort MK2) Whitebox

 

IMG_8199_zpsy2h59sk6.jpg

IMG_8203_zps9d2xt7yu.jpg

IMG_8195_zpswjyx64qa.jpg

IMG_8205_zpslwauwhsf.jpg

 

 

פורד קורטינה דור 3

יוצרה בין השנים 1970-1976 עם מנועי 1.3 ליטר עד 4.1 ליטר 6 צילינדרים. היתה המכונית הנמכרת ביותר בבריטניה בשנים 1972-1976.

 

Ford Cortina Mk III Vanguards

 

IMG_8440_zps1seeqren.jpg

IMG_8439_zpsrdmnfyeh.jpg

 

 

פורד קורטינה דור 5

בעצם היתה מתיחת פנים לדור 4. יוצרה בין השנים 1979-1982 עם מנועי 1.3 ליטר עד 2.0 ליטר. היתה המכונית הנמכרת ביותר בבריטניה עד וכולל שנת 1981. בסה"כ כל דורות הקורטינה היו הנמכרות ביותר בבריטניה לאורך כמעט עשור שלם.

בארץ, כמובן היתה בין היתר בשימוש המשטרה.

 

Ford Cortina MKV IXO De Agostini

 

IMG_7850_zpsaouokdfq.jpg

IMG_7853_zpsdvua8bax.jpg

IMG_7855_zpsncfbx9un.jpg

 

 

פורד טרנזיט דור 1

יוצרה בין השנים 1965-1986, עם מנועי 1.3 ליטר עד 3.3 ליטר 6 צילינדרים, כאשר ב-1978 עברה מתיחת פנים למראה "מרובע" יותר. כ-8 מליון טרנזיטים נמכרו בסה"כ. היה הוואן ("רכב מסחרי קל") הנמכר ביותר באירופה במשך קרוב ל-40 שנה.

הדגם שלי הוא משנת 1965.

 

Ford Transit Minichamps

 

IMG_8847_zpsewqkjih3.jpg

IMG_8857_zpsq3fgbs87.jpg

IMG_8851_zpsknvgcviz.jpg

IMG_8852_zpslp29gnga.jpg

IMG_8853_zps4gwjrkaw.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסף מאוד מרשים ואני מאוד אוהב את התקצירים שאתה מפרסם לפני כל דגם

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Renault Clio RS EDC 200

רכב ספורטיבי זה כמו קונדום. עדיף שיהיה לך ולא תרצה להשתמש בו, מאשר שתרצה להשתמש בו ולא יהיה לך.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמין לי גיל, אני לא יודע אפילו מאיפה להתחיל עם הכמות האדירה של ההיסטוריה המוטורית שיש אצלך. פיג'ו..רנו...סיטרואן ופורד....קיבלתי סחרחורת רק מהפעלת כל מעגלי הזיכרון האלו אצלי. אמנם אני לא מבוגר במיוחד אבל בתור ילד זכיתי לראות חלק מהרכבים האלו ממלאים את החניות בשכונה, טוב אולי לא ממלאים באותה תקופה הבנקים לא חילקו הלוואות כל-כך שמנות. אבל הרכב שממש חרוט לי בראש בתור ילד היה הסיטרואן BX הייתי מכנה אותו המטוס בגלל הניסיון שלו "להמריא" מהקרקע בזכות המתלים ההידראוליים והמרכב המתרומם, נו אמרתי ילד.

 

בהקשר לעולם הראלי (אני חייב מה לעשות:-D) ה-BX או יותר נכון ה-4TC -בניגוד גמור לשוק הפרטי- היה אחד מהכישלונות הכי גדולים שידעה סיטרואן מאז כניסתה לראלי ולמעשה עד היום ה-4TC מחזיק בתואר המפוקפק הזה. ה-4TC היה כל-כך מגושם ועמוס בתקלות, בהרבה מקרים הרכב נתקל בתקלות משביתות על המסלול (סיטרואן ואמינות מה אפשר להגיד) ובמקרים שהוא דווקא כן עבד כהלכה הוא התגלה כרכב לא כל-כך מבריק על המסלול ואפילו רכבים מקטגוריות נמוכות ממנו הצליחו להאכילו באבק והרבה. מתוך 20 כלי רכב שיוצרו לצורך תחרויות בראלי 18 הושמדו, ואפילו חלק מהכלים שסיטרואן הצליחה למכור בשוק הרחב היא נאלצה לקבל בחזרה אחרי שהתגלו בכלים האלו פגמים וליקויים בכל הקשור לעמידות ואמינות. מיותר לציין שבגלל הכמות הקטנה מאוד שנותרה מהרכב הזה הפכה אותו היום לכלי מאוד מבוקש ופופולרי וזה למרות שהוא מסמל כישלון אבל לפחות זה כישלון מפואר. אני מקווה להשיג דגם שלו שהושבת על המסלול בגלל -איך לא- תקלה במערכת ההידראולית (אם כל בעלי הכיסים העמוקים יפסיקו לזרוק אותי מכל מיני מכירות פומביות :wink: ).

 

ובהמשך לכל מה שנאמר אם אנדרה סיטרואן לא היה נפטר בגיל צעיר כנראה שפיג'ו לא הייתה משתלטת על סיטרואן ואולי היינו זוכים לראות סיטרואן יותר מהפכנית למרות שעד עתה פיג'ו שימרו באופן די טוב את האופי והמסורת של יוצרה, מעניין אם זה לאן שהוא כיוון או שמא היה חושב שזה כפירה גמורה במטרתו לעולם לא נדע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוסף מאוד מרשים. תענוג לקרוא את ההסברים שלך לכל דגם ודגם.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...