Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3874 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

פות"ש - אם אתה רוצה להתחיל ללמוד בעוד שנה-שנתיים הדבר הראשון שעליך לעשות הוא להתישב על הישבן ולהתחיל ללמוד למבחן הפסיכומטרי.

 

אם יש לך בעיה של ציוני בגרות - לך למכינה!

 

הבן השני שלי התחיל עכשיו לימודי תעו"נ בטכניון.

 

השתחרר מהצבא לפני שנה וחצי, עם ציוני בגרות לא סבירים אך לא מבריקים. הצטרף מיד לתוכנית מכינה של 10 חודשים בטכניון, למזלו כנראה נפל לידי הטובים שבמורים, השקיע מאמץ עצום והצליח לשפר לעצמו את ציון הסכם בהרבה נקודות. היתה לו גם בעיה של ציון פסיכומטרי נמוך יחסית (עשה תוך השירות הצבאי ולא התכונן כראוי) - ניגש פעמיים והוסיף כ-130 נקודות, כך שהצליח להתקבל למסלול שרצה מלכתחילה.

 

כדי שתקבל מושג - הבחור התחיל ללמוד לפני חודש. המערכת שלו מסודרת על פני 4 ימים בשבוע, ונמצא בטכניון 11-12 שעות ביום. ביום החמישי הוא הולך לטכניון כדי ללמוד עצמאית (הפיתויים בבית רבים מדי).

 

מה שאני רוצה לומר לך שאם יש לך הפוטנציאל עליך להתחיל מיד להשקיע בלימודים - מכינה אקדמית ופסיכומטרי. אם נקודת המוצא שלך לא מספקת יתכן שתתחיל ללמוד רק בעוד שנתיים, אבל, מה לעשות, לימודים במוסד טוב מצריכים בסיס מוצק והשקעה מרובה.

 

גילוי נאות - אני בוגר טכניון, הבן הבכור שלי בוגר טכניון (וכעת לומד שם לתואר שני), הבן השני התחיל ללמוד באותו מוסד.

 

עריכה: בעקבות דברי ניקו - יש הכרה הדדית במכינות בין האוניברסיטאות, אבל מצרך בדיקה פרטנית. הבחור שלי התקבל לתעו"נ בבן גוריון (אפילו בלי שיפור הפסיכומטרי האחרון), על בסיס המכינה בטכניון.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

אגב מכינה היא לא בהכרח הפתרון הטוב ביותר. אם אתה רוצה מספר אופציות עדיף לשפר בגרות. גם אם ציוני מכינה לא הספיקו לך לקבלה אז בזבזת שנה וכסף, לעומת בגרויות שנשארות תמיד ותקפות לכל מוסד.

הכל כאמור כתלות במצבך.

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

עזרתם לי המון, אני רציני. הבאתם לי אחלה כיוונים. אשלח ה"פ בקרוב, STAY TUNED :-)

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

מצטרף להמלצה על אריאל, יש חסרונות אבל יש יתרונות

יותר נגיש מהטכניון, מרצים מעולים במקצועות הראשיים של התכנון (המסלול היחידי שיש באריאל), מרצים סבירים במסביב.

חסרונות של מחזור ענק של מהנדסים (בסביבות ה-500 אנשים למחזור, זה מספר מטורף שאין לי מושג איך הם מרשים לעצמם לעשות דבר כזה), מרצים סבירים כמו שאמרתי במקצועות הפחות חשובים, כביכול אנשים שלומדים בבן גוריון או טכניון אומרים לך שהמוסד שלהם יותר טוב אבל שתסיים את התואר תגלה שכמעט לאף אחד לא אכפת איפה למדת ולכולם אכפת רק מהניסיון (מדיבור עם קבלנים גדולים בארץ, הם אומרים שלא אכפת להם איפה הוא למד אלא מה הוא יודע לעשות).

הייתי ממליץ על מכינה ואפילו מחייב אותך לעשות מכינה הרבה יותר מלשפר בגרויות, המתמטיקה והפיזיקה זה חלק עיקרי בתואר ולבוא רענן זה תמיד טוב.

אתה מתכוון להישאר לגור במרכז? או לעבור לאיזור הלימודים? אם אתה מתכנן לעבור הייתי ממליץ על בן גוריון, שמעתי רק טוב על התואר שם.

סמי שמעון לא שמעתי דברים טובים אז לא יודע להגיד.

פורסם

אני כרגע לומד באריאל שנה ב',

התלבטתי לפני שהחלטתי להגיע לכאן ומה שהכריע זו האווירה וכמובן המכינה הקדם אקדמאית (אין צורך בפסיכומטרי).

 

בנוסף, זה המוסד היחידי בארץ שמאפשר לך ללמוד לדיפלומת הנדסאי ולאחר מכן להשלים לתואר מהנדס עם הקלות משמעותיות והמון פטורים (לפחות 8 קורסים), היתרון הזה נותן לך בעצם ללמוד את הפרקטיקה ולהיכנס לשוק העבודה מוקדם לפני כולם.

 

טכניון - חברה טובה שלי לומדת שם, כיתות צפופות ואין יחסי אנוש טוב בין המרצים לסטודנטים (בקיצור לא סופרים אותך).

 

בן גוריון - שמעתי רק דברים טובים, אבל באר שבע רחוקה מדי.

 

סמי שמעון - שמעתי שלפני שנה החליפו על דעת עצמם את סוג התואר מ-B.tech ל-B.Sc והדבר גרם לביטול הכרה בתואר שלהם.

 

מכללת ספיר (שדרות)- בעבר התעניינתי בעצמי, יש אפשרות ללמוד שם את שנה א' בלבד ואז יש מעבר לבן גוריון להמשך התואר. היתרון הוא תנאי קבלה של מכללה וקבלת תואר מאוניברסיטה.

 

אם שאלתך היא האם בכלל ללמוד את התואר הזה?

התשובה ידועה רק לך, אם אתה אוהב את תחום הבניה.

אם יהיה ביקוש מטורף כזה בעוד כ-5 שנים מהיום, אין לדעת...

 

בהצלחה.

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

לגבי ספיר, קל מאד להתקבל לשם, אבל בשביל להמשיך משם לאוניברסיטה צריך לעמוד בממוצע ציונים, מה שיוצר מצב ששנה א' לפעמים נמשכת שנה וחצי ולפעמים שנתיים.

פורסם
טכניון - חברה טובה שלי לומדת שם, כיתות צפופות ואין יחסי אנוש טוב בין המרצים לסטודנטים (בקיצור לא סופרים אותך).

 

בתור מי שלמד שם, והיה גם נציג סטודנטים - האמרה הזו מאוד רחוקה מהאמת. מאוד.

הטכניון הוא אחד המוסדות בו הכי 'סופרים אותך', לאגודת הסטודנטים יש דריסת רגל מוחשית, מילואימניקים מקבלים יחס של כפפות משי, והסטודנטים עובדים בסינרגיה עם המזכירות הפקולטיות.

לצורך העניין, לפני כל סמסטר, היינו מגיעים (נציגי הסמסטר) ויושבים עם המזכירה הפקולטית, ובונים יחד את תקופת המבחנים. היינו שמים לב שקורסים המומלצים לקחת יחד באותו סמסטר לא מקבלים מועדים צמודים - דבר שאני יודע שלא ממש קיים ברוב המוסדות האחרים.

יש עוד הרבה דוגמאות, ויש לי כל מיני חברים בכל מיני אוניברסיטאות, ואני יודע טוב מאוד איפה הטכניון ממוקם במישור הזה. הבעיה היא שבגלל שהלימודים ברמה גבוהה הרבה סטודנטים מתחילים לקשקש על יחס רע וכו', כי הם לא יודעים להפריד בין מבחן קשה לבין זריקת זין מבחינה מנהלתית (מבחנים צמודים בקורסים שחובה לקחת יחד, התעלמות מממוצע קורס סופר נמוך, התעלמות ממרצה בעייתי וכו' וכו').

 

בכל אופן הטכניון ממש לא מקום מושלם, אבל יש לו הרבה יתרונות - היחס לסטונדטים הוא ממש לא חסרון במקום הזה (להיפך), אבל היתרון המרכזי הוא מה שקורה לאחר הלימודים. יש כאן בפורום את האסכולה הזו של 'מוסד לימודים זה לא משנה בכלל', והיו כבר דיונים בנושא ולכן אני לא אחזור לטחון מים - אבל אציין שלפחות בתואר שלי (הנדסת חשמל / מחשבים / תוכנה), כשמדובר במעסיקים 'חזקים', יש מוסדות שקו"ח של אדם צעיר לא יעברו סינון ראשוני אלא אם יש איזה נסיון עשיר בתחום.

 

שיהיה בהצלחה

“Never wrestle with a pig - you'll both get dirty, but the pig likes it"

Model 3 P | Atom 3 | Palisade Calligraphy | Sportster Iron 883 | Scout Bobber 1100 | Monster 1200

×
×
  • תוכן חדש...