Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מחפש אופניים חשמליות לאזור חיפה (הרים ועליות תלולות)


JMG
שימו לב! השרשור הזה בן 2639 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נשמע טוב חוץ מהמשקל, 19 ק"ג זה משקל מציק להיסחב אתו בתחבורה הציבורית. תבדוק אם במצב מקופל ניתן לגרור אותן כאילו זאת עגלה, אם אפשר אז זה לא נורא.

 

לדעתי כדאי לשקול אופציות נוספות עם גלגלי 16 אינצ', בלמי דיסק קדימה+אחורה, מנוע בגלגל האחורי, שיכוך זעזועים.

 

לדעתי כדאי לשקול בניה עצמית בסיס אופניים מתקפלות מחו"ל, של מותג ידוע כאיכותי, עם ביקורות טובות, למשל FOLDI

 

ועל זה להרכיב מנוע בגלגל האחורי Golden Motor - Smart Pie 5 או מנוע של חברת BIONX

 

 

האופניים ניתנים לגלגול על הרצפה, כי בעצם הגלגלים נשארים אחד מאחורי השני:

zr14black.jpg

ככה שלא נראה לי שזו תהיה בעיה גדולה מדי (אין ספק שה-15-16 קילו של הנדריקס יותר נחמדים, אבל הם באים על חשבון עמידות שלדה).

 

כל דגם אחר של 16" מתקפל לחצי (קיפול קלאסי) ולא ממש קרוב ללהיכנס בין המושבים (הקונינג היה עם הסיכויים בין הגבוהים לדעתי וגם הוא נכשל.

 

כמו שציינתי קודם - ייבוא, בנייה עצמית והתאמה של זוג אופניים ללא מנוע והיפכתן לממונעות - כרגע לא באה בחשבון (אין לי לא הזמן ולא הרצון להתעסק בזה).

 

נראה לי שבהינתן הנתונים של האופניים מדובר על החבילה עם מינימום הפשרות האפשרי.

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אוקי, הבטחתי לעדכן, אז הנה התוצאות:

 

שכרתי את הדגם המתקפל של ZR עם גלגלי 16", ועל הדרך שאלתי לגביו בשתי חנויות,

בגדול - אמרו לי להתרחק מכמה סיבות מרכזיות:

1) היבואן של ZR סגר את העסק ומכר את השאריות של המלאי לSWIFT. מה שאומר שאין חלפים זמינים במידת הצורך.

2) הבלמים (זוג דיסקים) חורקים בטירוף

3) הסוללה המקורית שבאה עם האופניים - על הפרצוף (מתה מהר וכו')

4) בכללי המבנה של האופניים לא הכי יציב ויש לא מעט חופשים.

 

שכרתי את האופניים ל24 שעות (זוג משומש אחרי כ150 ק"מ שימוש על המונה),

ואכן:

1) הבלמים חורקים כמו ציפורניים על לוח גירים

2) הסוללה מתה לי כ-500 מטר לפני סיום העליה של חיפה (אחרי שנסעתי עליהן מטעינה מלאה כ-4 ק"מ).

3) בכללי הנסיעה הרגישה קצת כמו עונש מבחינת שיכוך, ונוחות נסיעה. גמרתי את הנסיעה בבוקר במרכז עם כאבים בעצם הזנב ובכללי לא תחושה טובה.

4) מבחינת נוחות אחסון - אין טענות - נכנס בין המושבים של הרכבת כמו נינג'ה.

 

 

בגדול אפשר להגיד שדיי ירד לי מהן.

ואף יותר מזה - נראה שאני אצטרך "להתפשר" על גודל מלא (20") כדי לקבל נוחות נסיעה עדיפה בהרבה.

אפילו שזה יבוא על חשבון נוחות קיפול והתנהלות ברכבת...

 

מה שאומר שהמבחר דיי גדל משמעותית:

 

כרגע הדגם שהכי נראה לי רציני שייך לחברת APOLLO

http://trider.co.il/?page_id=1679

הוא גם מגיע עם אחריות לשנתיים ושיכוך קדמי.

 

יש עוד דגם אחד של חברת Samurai,

http://samurai-bike.com/?product=%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%9D-samurai-city

 

לשני הדגמים אותה חברה של המנוע (8fun), אבל המנוע של הסמוראי נראה גדול יותר,

ודווקא מבחינת מחיר הוא נמוך יותר (כ-4000 לעומת 4400 לאפולו).

 

למישהו יש נסיון עם שני אלה?

 

אגב - שניהם עם סוללת סמסונג 11אמפר רזה (בצורה שלה), בלמי דיסק בשני הגלגלים בולם זעזועים קדמי והילוכים של שימנו.

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בגדול רוב האופניים בארץ הן אותו הדבר ונבנות על ידי אותם היצרנים ההבדל הוא ברכיבים הקטנים שהמזמין רוצה (בעיקר בלמים איכות הסוללה וגיר מתכת או פלסטיק).

תחפש אופניים שמשלבות את החבילה הכי טובה במחיר שלך וזהו אני יודע שיכוך זעזועים אחורי יעלה לך את נוחות הנסיעה פלאים בלם דיסק יאפשר לך לדאוג פחות לגבי החלפת רפידות (באופניים חשמליים הן נשחקות דיי מהר) וסוללה של סמסונג או תאי lifepo4 על פי הבנתי הסוג השני עדיף אפילו תא lifepo4 סיני זה עדיין lifepo4 ואורך חייו הוא בערך פי 4 מli-ion.

 

זה אילו כול המלצותי, בהצלחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצא לי פעם לעשות סיבוב על אופני שיקו 20" של חבר והופתעתי מאוד לטובה מהתאוצה והסחיבה למרות שמדובר במנוע תקני 250W.

 

 

לגבי בלמי הדיסק: תמיד ניתן להחליף להידראולים משופרים, כבר מצאתי כאלו שמפעילים בלימה חשמלית רגנטיבית(טעינת הסוללה מאנרגיית הבלימה),

במנועים של היצרנים: www.HalloMotor.com www.GoldenMotor.ca

כאלה: www.ebay.com/itm/171966261797?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

או כאלה: www.goldenmotor.ca/products/Vector-160-mm-Rear-Hydraulic-Brake-set.html

 

 

 

 

לגבי הסוללות:

תמיד ניתן להזמין סוללה חלופית ואיכותית מיצרן סיני בעל מוניטין טוב, כמו למשל HalloMotor, ConhisMotor, GoldenMotor, PingBattery.

ניתן למצוא ביקורות בפורומים באתר: https://endless-sphere.com/forums

 

 

 

 

סוגי הליטיום הנפוצים כיום באופניים חשמליות:

 

 

LifePO4 - ליטיום פוספט-ברזל

יתרונות: הסוג ליטיום הכי עמיד לאורך זמן, סוג איכותי, (רצוי עם תאים של היצרנים A123/HEADWAY) בלי תאים משומשים או פגומים שחלק מהיצרנים הסינים אוהבים לדחוף,

יכולה להאריך ימים מעל ל5 שנים ו 2000 מחזורי טעינה,(בתנאי שלא חורגים מהגבלות הטעינה והפריקה המומלצות על ידי היצרן, חריגה תצמצם את אורך החיים למאות בודדות של מחזורי טעינה).

סוללות LifePO4 לא מכילות חומרים רעילים(ידידותיות לסביבה), נפיצים ודליקים, לא יכולות להתפוצץ ולשרוף את הבית בזמן טעינה, אלה אם כן החוטים נשרפים בגלל קצר.

בניגוד לסוגים האחרים: מתח והספק הסוללה נשארים יציבים עד שהסוללה מתקרבת להתרוקנות, עד שהסוללה תתקרב להתרוקנות לא תרגיש האטה והחלשות של המנוע.

החסרונות לעומת הסוגים האחרים הם: מחיר יקר יותר, צפיפות אנרגיה נמוכה ב20%, הספק פריקה נמוך יחסית לLi-Po.

 

 

LiNiMnCoO2\N,M.C - ניקל-קובלט-מגנזיום

יתרונות: צפיפות אנרגיה גבוהה ב20% מאשר LifePO4, מחיר זול יותר, פחות מסוכנת מLi-Po.

חסרונות: אורך חיים קצר יותר, מאשר LifePO4 סביב ה3-4 שנים, עד בערך 800 מחזורי טעינה, מכילות חומרים רעילים ודליקים, הספק פריקה עוד יותר נמוך מאשר LifePO4.

 

 

Li-Po\Li-Poly - ליטיום פולימר - סוללה פיצוץ!, תרתי משמע

יתרונות: צפיפות אנרגיה גבוהה ב20% מאשר LifePO4, מחיר זול יותר מLifePO4, דומה בזה לLiNiMnCoO2\N,M.C.

הספק פריקה הכי גבוה, הרבה יותר גבוה מאשר LifePO4.

בגלל היתרונות הללו זה הסוללה הכי אידיאלית לטיסנים ורחפנים, סוללה במשקל 2-3 ק"ג, יכולה להניע מנוע בהספקים של אלפי וואט ללא מאמץ!

חסרונות: אורך חיים קצר יותר, מאשר LifePO4 סביב ה3-4 שנים, עד בערך 800 מחזורי טעינה, דומה בזה לLiNiMnCoO2\N,M.C.

החסרון הגדול ביותר שלה: זאת סוללת ליטיום מהמסוכנות, הדליקות והנפיצות ביותר! טעינת יתר של התאים, כתוצאה מכשל במטען+כשל ברכיב הבקרה BMS,

תגרום כמעט בוודאות להתפוצצות הסוללה עם הרבה אש, שכמעט בוודאות תשרוף את הבית/דירה!

חובה לטעון תחת השגחה, או במקום פתוח, או בתוך קופסא\שק מיוחדים חסיני אש! כבר אמרתי, סוללה פיצוץ!

הנה סרטון של ניסוי:

 

 

 

 

סוללות בפיתוח, אשר עדיין סובלות ממחלות ילדות קשות, מתי שיתגברו עליהן, הרכבים החשמלים ישלטו בעולם:

לסוללות הללו צפיפות אנרגיה מטורפת פי 10-15 מאשר סוללות הליטיום של היום, צפיפות אנרגיה שדומה לבנזין ולסולר, משום שבדומה לדלק הן לוקחות את החמצן מהאוויר:

סיליקון-אוויר, ברזל-אוויר,ליטיום אוויר,אבץ אוויר, מים-אלומיניום(פיתוח ישראלי),

 

 

כל מכונית שמכל הדלק שלה יוחלף במצבר כזה+המנוע,הגיר,הרדיאטור,הציריה, יוחלפו במנועי BRUSHLESS חשמליים בכל אחד מהגלגלים, תכפיל את טווח הנסיעה לפחות פי 3-4,

תיסע לפחות 2000-1500 ק"מ בין הטעינות, למנועים החשמליים יעילות של 90% ומעלה לעומת 20-30% של מנועי בערה פנימית+יכולת טעינה בזמן בלימה+חיסכון ניכר במשקל.

 

 

 

 

הדיעה שלי: תקנה בזול, אופניים מתקפלות 16" משומשות איכותיות מתאימות לצרכים, או אפילו תזמין כאלה איכותיות עם המון המלצות בפורומים בחו"ל+סרטונים ביו-טיוב,

ללא מנוע(עם מנוע לא יעבור במכס ללא אישור מכון התקנים, בעלות של עשרות אלפי ש"ח), ישירות מחו"ל.

 

 

תזמין מיצרן איכותי אמין וזול, כמו למשל www.HalloMotor.com, סוללת LI-PO-ליטיום-פולימר(זהירות עם הטעינה), קטנה וקלה, עד 4 ק"ג, לפחות 36V ומעלה, אפשר גם עם תאים של סמסונג או פנסוניק.

 

 

תזמין מנוע חשמלי אחורי(לעליות של חיפה/ירושלים רצוי Magic Pie 5 עוצמתי, לגוש דן אפשר להסתפק בגרסא הקלילה (Smart Pie 5)

מחברת www.GoldenMotor.ca, רצוי לשלח בדואר ימי מוזל דרך BUY2USA, כי המשקל כבד, מעל 7 ק"ג!

 

 

תזמין בולם זיזויים(דרדר, רום, לזיזויים!!!) כזה לכיסא, כמו שלי, מפה: www.aliexpress.com/item/2015-NEW-HOT-Origina-Taiwan-high-end-alloy-aluminum-2-srews-lock-31-6-350mm-shock/32375251343.html

 

 

תזמין כיסא כמו שאני קניתי מפה: www.ebay.com/itm/371342133437?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

או כזה כיסא מפה: www.ebay.com/itm/331391823118?ssPageName=STRK:MESINDXX:IT&_trksid=p3984.m1436.l2649

רצוי לשלח בדואר ימי מוזל דרך BUY2USA ולבקש מיהם לארוז את החבילה מחדש כי לצמצם את עלויות השילוח.

 

 

 

 

אם תתפשר על 20" בתחבורה הציבורית אתה תסבול בצורה שאתה לא יכול לדמיין אפילו!!! כשהיו לי כאלה, עליתי איתם לאוטובוסים, אך ורק במצבי חירום: פנצ'רים, חלקים שהתפרקו/נשברו.

אופניים כאלה מגיעות בקלות למשקל 25 ק"ג! גם 20 ק"ג זה הרבה יותר מידי! סיוט! פעם פעמיים שתנסה, יגרמו לך להתייאש מהר מאוד!

 

 

הן גם לא נכנסות לתוך תא מטען של מכונית פרטית/מונית, רק על המושבים האחורים שיתלכלכו קשה(בהצלחה בלמצוא נהג מונית שיסכים לזה אם תתקע).

 

 

מבחינת נוחות הנסיעה, אין כמו גלגלים 26" ומעלה עם שיכוך מלא, ככה שעם 20" אתה תסבול גם בנסיעה+בתחבורה הציבורית.

 

 

אני משתמש באופני הרים 26" ומאוד נוח לי, עם 20" סבלתי כל הזמן, אם היה לי צורך בנסיעות ליעדים רחוקים בתחבורה ציבורית אז הייתי קונה 16" מתקפלות בנוסף,

בהן הייתי משתמש אך ורק בתחבורה הציבורית, נוסע נסיעות קצרות אל ומתחנות האוטובוס/רכבת, לנסיעות בטווחים 25 ק"מ מהבית, ממשיך ליסוע עם האופני הרים.

 

 

 

 

קראתי פה: www.fxp.co.il/forumdisplay.php?f=4680 הרבה המלצות על מנועי 8FUN, יש להם גיר פנימי מתכתי במקום גיר פלסטיק שנשבר תוך זמן קצר, לדעתי ההספק שלהם 250W, חלש מידי לעליות של חיפה.

 

 

 

 

הפורום הכי מומלץ לאופניים חשמליות בחו"ל הוא: https://endless-sphere.com/forums

הפורום הכי פעיל בארץ לאופניים חשמליות שאני מכיר(לא מקצועי, מלא בילדים מתלהבים) הוא: www.fxp.co.il/forumdisplay.php?f=4680

לאחרונה נפתחו בארץ פורומים חדשים, אך עדיין יחסית יבשים, מלאים בבעלי עסקים שמפרסמים את עצמם:

www.tapuz.co.il/forums2008/forumpage.aspx?forumid=2518

www.ebike.co.il

עריכה אחרונה על ידי vjoded
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט אחלה של פוסט!!

והרבה תודה על ההשקעה!

 

לצערי 26" בכלל לא אופציה מבחינתי (תחבורה ציבורית וזה),

נסיעה על 16" ZR, הייתה עונש מבחינתי.

דגם נוסף שבדקתי היה KONING 005 (גם 16") אבל לא בדקתי אותו בנסיעה ארוכה, רק אם הוא נכנס בין מושבים ברכבת (הוא לא).

 

הדגם הכי נוח שיצא לי לנסוע עליו עד עכשיו היה SWIFT 20" עם בולם זעזועים קדמי + אחורי + מושב.

אבל הם היו ממש חלשים (בדקתי בעליה קשה, ובקושי סחב)

וגם כמה אנשים אמרו לי להתרחק מאופניים עם בולם אחורי - כי הוא מתקלקל מהר והאופניים מתחילים להיות לא יציבים (כלומר השילדה מתחילה לשקשק),

יודע לחוות על זה דעה מלומדת?

ממה שראיתי ברכבת - מי שיש לו 20" לא מקפל אותן בכלל.

ויש לי הרגשה שקיפול "חצי" גם של 16" כל כך מסורבל ולא נוח שבסוף גם מוותרים ומשאירים לא מקופל.

 

אגב דווקא ה-ZR 16" לא נכנסו לי לבגאז' של האוטו בגלל הגובה שלהם (בגלל הצורת קיפול הייחודית),

נראה לי שדווקא דגמים שמתקפלים לחצי אמורים להיכנס בסדר (גם דגמי 20") - יש לי רכב 5 דלתות, אז תמיד אפשר להוריד מדף של הבגאז'.

 

 

לגבי כל מה שתיארת מבחינת הזמנת חלקים והרכבת אופניים "קאסטום", אני רואה שלוש בעיות מרכזיות:

1) זה לוקח זמן והמון התעסקות (גם הזמנות והמתנה לחלקים, גם הרכבה).

2) החוקיות של כל העסק הזה נראה לי דיי מוטלת בספק... תקן אותי אם אני טועה?

3) אולי זה רק הרגשה, אבל נראה לי שזה יצא הרבה מאוד כסף אם אבנה הכל לבד (סך עלות כל החלקים בטח תגיע בקלות ל5-6 אלף שקל, כשאני מכוון לאזור ה-4 עד 4.5 אלף שקל לכל הסיפור).

 

 

לגבי דגמי 16" - אם יש לך המלצה למשהו שקיים בארץ בשוק שהיית קונה לעצמך, הייתי שמח להמלצתך! (בהינתן תנאי העליות הקשות שלי)

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי כדאי לך לעבור על מודעות ביד2, תקבע להפגש איתם בתחנת הרכבת וככה תוכל להתרשם,

מדגמים שיתאימו לצרכים המיוחדים שלך.

תעלו ביחד איתן לרכבת, תציע לשלם על 2 הכרטיסים.

אין לי הרבה נסיון עם אופניים בעלי בולם זעזועים אחורי מובנה, באופניים מדגמים זולים מיצרנים לא מוכרים, אז לרוב אכן שילדה ובולם זעזועים אחורי עושים בעיות.

לדעתי אופניים עם זנב קשיח הרבה יותר חזקים ועמידים, אני התקנתי בולם זעזועים בכיסא, וככה אני נהנה משיכוך מלא+שילדה חזקה ללא חלקים נעים וצירים.

 

לדעתי אף מנוע חוקי 250W לא יתמודד יפה עם העליות של חיפה וירושלים,

תחשוב יותר בכיוון של 1000W-1500W עם סוללה Li-Po 48 וולט לפחות(רק מיצרן מומלץ, כשל בבקר הBMS+במטען יסתיים בפיצוץ ושריפה).

 

מנוע וסוללה חלשים תמיד אפשר לשדרג/להחליף, לייבא מחו"ל מנוע לאופניים, זה עסק יקר ומורכב,

אם תזמין קיט שלם של מנוע מורכב בגלגל+מצערת ובקר, תוכל להגיד שלום לכסף כי המכס יחרים לך את הכול.

יש אנשים שמחלקים את כל החלקים לחבילות נפרדות,

מנוע בנפרד, חישוק+חישורים+קסטת הילוכים+מעצורי דיסק הידראולים עם בלימה חשמלית בנפרד, בקר+מצערת+מתגים בנפרד, סוללת Li-Po/LifePO4 בנפרד.

דואגים שעל החבילה עם המנוע יוצהר שזה אכן מנוע חשמלי(אין צורך באישור לייבא מנועים חשמליים, ללא שום הגבלת הספק).

דואגים שעל כל חבילה יוצהר ערך אמיתי ומשלמים את המיסים כמו שצריך(לא מוסיפים חטא על פשע, החלקים הכבדים מגיעים עם חברת שילוח(DHL זה הרע במיעוטו לעומת FEDEX/UPS/TNT, ולא בדואר).

כשכול החלקים מגיעים אז מרכיבים את הכול, החלק הקשה והמורכב לדעתי זה בניית הגלגל הממונע,

יש מעט מידי מומחים לזה בארץ והמחיר של העבודה: 500-800 ש"ח.

הנה סרטוני הדרכה של אחד היצרנים הטובים ביותר Golden Motor מקנדה:

בניית גלגל עם מנוע חשמלי:

הרכבת קסטת הילוכים לגלגל עם מנוע חשמלי:

הרכבת כול הקיט על האופניים:

 

מודה שגם לי, עד עכשיו, לא היה אומץ להכנס להרפתקאה אבל אני שוקל לנסות.

 

משיחות שלי עם היצרנים, הסתבר לי שכנראה רק צפון קוריאה דומה לנו מבחינת כול ההגבלות ייבוא האלה,

אפילו סין, סוריה, אירן וסעודיה, לא מציקות עד כדי כך (לאזרחים שיודעים לשמור על הפה שלהם).

 

יש ביד2 ובקבוצות בפייסבוק, מודעות של מנועים חזקים למכירה מאנשים שהצליחו לייבא כאלה לארץ.

 

לצערי הרב אין לי נסיון עם אופניים מתקפלים 16", רק נסיון רע עם 20" דהון,

בעלות מנוע 1000W בגלגל הקדמי שקניתי ממישהוא ביד2 בשנת 2012, אז כל התחום הזה בארץ היה בחיתוליו.

עריכה אחרונה על ידי vjoded
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואלה מאיך שכתבת פה עד עכשיו, הייתי בטוח שבנית כבר איזה 3-4 זוגות אופניים בשתי ידייך, :)

חייב לציין שרק המחשבה על סוללות מתפוצצות, החרמות במכס ושיטות ייבוא פיראטיות לארץ בחבילות מופרדות - גורמות לי לרצות לרדת מהנושא באופן סופי.

הכי לא בא לי להשקיע 5-6 אלף שקל + אינספור שעות בהרכבת הבהמה הזו, ובסוף שאיזה שוטר יחרים לי אותה בהינף עט ופנקס דוחות.

 

הכי הרבה שאני מוכן להתעסק איתו זה לקנות משהו תקני ומסודר עם אחריות ומעבדה צמודה (עדיף ליד הבית או ליד המקום עבודה).

לצורך העניין מבחינת כוח - נסעתי עם ה-ZR בעליות של חיפה, ואפילו שזה לא היה הכי חזק, זה סיפק אותי בסה"כ (קצת עזרה עם פדלים, ועליתי כמו גדול).

החלק של העליה - הוא בסוף היום אצלי, כשאני לא ממהר ותאורטית גם לא איכפת לי להזיע טיפה - כי בסוף הנסיעה אני בבית (בשונה מלהזיע לפני תחילת יום עבודה).

 

 

יש לי חבר שקנה לעצמו אופניים של חברת APOLLO כאלה:

metro-150309-009.jpg

http://www.metrocycle.co.il/apollo_1/

 

 

קודם כל מבחינת מראה, הן בין היפים שראיתי בארץ,

ובנתונים - הדגם מגיע עם מנוע 8FUN בהספק של 250 וואט (תקני) שהבנתי שהוא דיי חזק מבחינת סחיבה,

וגם הסוללה שלו היא 11-אמפר,

ולא פחות חשוב - אחריות לשנתיים (במקום שנה) ע"י מטרו.

 

הוא בסוף לא משתמש בהם (העדיף להמשיך עם אוטו במקום אופניים) והציע לי לקנות אותם ממנו (אצלו כחודשיים ועדיין באחריות).

מה דעתך?

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הנתונים נראה לא רע בכלל, רק תעשה סיבוב לנסות לעלות את העליות הקשות בחיפה.

תשדרג לפחות אחד מהברקסים להידראולי ותוסיף בולם זעזועים לכיסא.

בגלגל הבלתי ממונע תתקין את זה: http://www.zefal.com/en/locking-pins/93-lock-n-roll.html

למניעת גניבות.

תתקין צמיגים עם פס הגנה נגד פנצ'רים+פנימיות עם חומר איטום.

 

 

לגבי סוללות מתפוצצות, רוב הסוללות שנמכרות בארץ הן לא LifePO4 שזה סוג יקר יותר, ב20% כבדות יותר.

רוב הסיכויים שהסוללה באופניים האלה היא מהסוגים המסוכנים:

LiNiMnCoO2 או LI-PO

 

הייתי ממליץ על סוללת LifePO4 בקיבולת של לפחות 15 אמפר/שעה, 48 וולט, במשקל לפחות 7 ק"ג,

אם היה מדובר באופני הרים, לא מתקפלות.

 

לגבי התרוקנות הסוללה בעליות של חיפה:

אני כבר 3 שנים משתמש במחשב דרך הזה:

http://www.ebikes.ca/product-info/cycle-analyst.html

זה המכשיר הכי מדויק שאני מכיר למדידת צריכת חשמל, מתח, קיבולת של סוללה, קילומטרז', מהירות...

פעם בכמה חודשים תרוקן את הסוללה עד הסוף והמכשיר ימדוד במדוייק את הקיבולת שלה באמפר שעה+בוואט שעה.

בכל תחילת נסיעה לאחר טעינה מלאה, מאפסים את המכשיר:קילומטרים+צריכת חשמל וככה ניתן לדעת בדיוק כמה חשמל וכמה טווח נשאר לך+צריכת חשמל פר קילומטר, ממש כמו מד דלק ואיפוס קילומטרים במכונית.

תוכל ככה מראש להאט, לדווש ולמנוע התרוקנות מוחלטת.

 

בנוסף תמיד ניתן להזמין מחו"ל סוללה נוספת ולהכפיל את הטווח, לי יש 3 סוללות, כבר 3 שנים.

ניתן להזמין מחו"ל גם מטען מהיר שתמיד יהיה בילקוט, שבכול כניסה לבניין כלשהו, יהיה אפשר לטעון את הסוללה:

אני תמיד קושר את האופניים בחוץ, שולף את הסוללה וטוען אותה: בהמתנה בקופת חולים,בבנק,בדואר, בישיבה במסעדה/בית קפה,

במשמרת בעבודה, בביקור בבית חולים, אפילו בזמן סרט באולם קולנוע, ככה אני מאריך מאוד את הטווח.

ממש לפני כמה שעות: יצאתי ממשמרת בעבודה בחולון עם סוללה מלאה כי טענתי אותה שם, נסעתי לפאב נחמד בפלורנטין, אכלתי ארוחה טובה, התיישבתי ליד שקע חשמל ויצאתי גם משם עם סוללה מלאה וחזרתי הביתה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

מקפיץ כדי לשמוע האם עברת לאופניים חשמליים, ואיך הלך עם זה.

אני שוקל לבצע מעבר דומה עם תוואי נסיעה מאוד דומה לשלך, בחיפה ובמרכז.

 

Sent from my M3s using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מקפיץ כדי לשמוע האם עברת לאופניים חשמליים, ואיך הלך עם זה.

אני שוקל לבצע מעבר דומה עם תוואי נסיעה מאוד דומה לשלך, בחיפה ובמרכז.

 

Sent from my M3s using Tapatalk

 

היי,

בסוף באמת קניתי את האפולו 36וולט, ולמרות שניסיתי אותן בעליה קשה, את העליה של הציונות הן לא סחבו.

 

לאחרונה קניתי מאגנום 48וולט, שכן סוחבות את העליה, אבל ממש בקושי בחלקים הקשים של העליה מדובר ב7-8 קמש. ממש לא כיף.

 

עליה מהצד השני, דרך כביש סטלה מאריס לעומת זאת מניב תוצאה עדיפה.

 

אגב, ניסיתי כמה זוגות אופניים נוספים ורק המאגנום עלו בכלל את העליה של הציונות מבלי להישבר בדרך...

 

לזוג אחד השתחררו מגנטים במנוע לקראת סוף העליה, וזוג אחר גמר את הסוללה עד סוף העליה. עוד שני זוגות קטנים יותר, פשוט לא הצליחו לטפס והמנוע/בקר נכבו תחת עומס.

בברכה!

יונתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הבנתי כמה זוגות אפניים יש בפרשה הזו

 

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...