Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סל"ד ביונדאי i10


sasiz
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3675 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לפני כשבוע פרסמתי שאלה לגבי הסל"ד http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?569761-%D7%A1%D7%9C%D7%93-%D7%91%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-I10

 

ביקשו ממני לבדוק את המהירות והסל"ד, אז בנסיעה של כ-120 קמ"ש, הסלד היה קצת מעל השלוש. כשניסיתי להאיץ טיפה יותר, הוא התקרב ל-4

ממש שומעים את המנוע.

האם זה בסדר?

כאמור, יש לה רק 4 הילוכים

עריכה אחרונה על ידי sasiz
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים קטנים, סל"דים גדולים (יותר מאמץ). רכבים גדולים, סל"דים קטנים (פחות מאמץ).

זה נכון במרבית המקרים, למרות שיש רכבים קטנים עם גיר רציף, כמו הספייס-סטאר, שישמחו לעשות פחות מ 2,500 סל"ד ב 120 קמ"ש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשמנכ"ל יונדאי בא למהנדסים שלו ואמר להם אני רוצה רכב עירוני קטן, מחלקת הגיר-מנוע קיבלה דגש על זריזות עירונית, כשהם שאלו את הבוס על שיוט בין עירוני הוא אמר להם, "לא קריטי, זה רכב קטן לעיר" - ולכן ידידי, אם הנסועה שלך היא בעיקרה עירונית, הצלחת בגדול - אם אתה בעיקר מחוץ לעיר, טעית, זה לא הרכב הנכון.

 

אבל, בין גדרה לחדרה, אין כלכך 'מחוץ לעיר' ולכן זה לא נורא - ולא, 4000 סל"ד זה לא הנקודה שבה המנוע יתפוצץ, גם לא 5000 וגם לא 6000, יש במנוע שלך רכיב, שתפקידו להגביל את הסל"ד, קוראים לו מנתק הצתה.

אין שום בעיה לנהוג בסל"ד גבוה, רק צריך לזכור שאם אתה מבלה הרבה בתחום הזה כדאי להשקיע בשמן מנוע איכותי יותר ולהחליף אותו באופן תדיר יותר מהמומלץ.

 

לגבי מה שרשם אלפא מעלי, זה לא מדוייק - לא גודל הרכב הוא שקובע, אלא יחסי ההעברה בגיר, אלה נובעים מרצועת הכח של המנוע וזאת בתורה נובעת מהנפח והתצורה שלו.

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שקניתי את הרכב, התייעצתי עם השירות של "אוטו", שניתן חינם. אמרתי להם מה השימושים ברכב, כמה נוסעים וכו'.

אחד מהדגשים שציינתי, שחשוב לי רכב זריז, וגם רכב כשיוצאים איתו מחוץ לעיר, יהיה נח לנהוג איתו.

מבחינת נסיעה בעיר, הוא אכן זריז, וניתן בקלות למצוא איתו חניה.

לגבי נסיעה בינעירונית, פחות חשוב לי שהתאוצה שלו מ0-100 תהיה מהירה, אבל כן חשוב לי שבנסיעה במהירות של 120 +- יהיה נח לנסוע איתו (אין לי כוונה להגיע ליותר ממהירות זאת, גם אם היה לי רכס מסוג שונה)

כשאני מגיע למהירות כזאת, שומעים את המנוע, טיפה מבאס, אבל לא כ"כ נורא.

אני משתמש בו בנסיעה בעיר, אבל יש תקופות שאני נוסע יותר מחוץ לעיר, אם זה לצאת עם חבר'ה, דייטים וכו', אז זה ממש משהו שהוא משתנה.

 

לגבי שמן, כל כמה זמן מולמץ להחליף אותו? צריך ללכת למוסך לשם כך, לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

I10 הוא רכב שנבנה כדי להיות זול, אתה לא אמור לצפות מרכב כזה להיות שקט במהירות של 120 קמ"ש או בכלל.

אני מחזיק ביונדאי I30 (חדשה) וב120 קמ"ש שומעים היטב רעשי רוח חיצוניים, אז אני בטוח שבI10 המצב פחות טוב.

אם רצית רכב שקט הI10 היא ממש לא הכיוון.

 

אבל כמו בכל דבר בחיים צריך להתפשר , הצריכת דלק טובה והתחזוקה לא יקרה ב I10, לעומת רכב יקר יותר שיהיה שקט גם ב150 אבל הדלק והאחזקה יהיו יקרים יותר.

 

תעשה את החישוב שלך צריכת דלק - רעשי מנוע ורוח ותחליט מה עדיף לך.

 

מבחינת נסיעה בסל"ד גבוה - אל תדאג ותמשיך לנסוע.

 

עריכה: שמן אפשר להחליף גם במוסך, עדיף להצמד להוראות יצרן , הוא לקח בחשבון שמי שיקנה אותו יצטרך לנסוע מחוץ לעיר גם ב 3000-3800 סל"ד.

עריכה אחרונה על ידי yaari30

כל כך קר היום שראיתי פוליטיקאי מכניס את היידים רק לכיס הפרטי שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה יערי!

אתה בהחלט צודק, יש לו לא מעט יתרונות. הוא חסכוני מבחינת דלק, תחזוקה שלו לא יקרה, הביטוח זול וכו'.

ולצרכים שלי מבחינת הסטטוטס שלי, הוא בהחלט מספק!

אם מבחינת הסלד, זה בסדר, אז אמשיך לנסוע בלי לדאוג :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sasiz, הכוונה שלי הייתה שהיצרן מתכנן את שגרת הטיפולים לשימוש ממוצע. לדוגמא, ברכב שלי המנוע נמצא הרבה בין 5000 ל7000 סל"ד ולכן אני מחליף שמן פעם ב8-9 אלף ק"מ. המצב שלך רחוק מכך וניתן להסתפק בשגרת הטיפולים הרגילה, רק אל תזניח.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשבוע פרסמתי שאלה לגבי הסל"ד http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?569761-%D7%A1%D7%9C%D7%93-%D7%91%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%93%D7%90%D7%99-I10

 

ביקשו ממני לבדוק את המהירות והסל"ד, אז בנסיעה של כ-120 קמ"ש, הסלד היה קצת מעל השלוש. כשניסיתי להאיץ טיפה יותר, הוא התקרב ל-4

ממש שומעים את המנוע.

האם זה בסדר?

כאמור, יש לה רק 4 הילוכים

 

כמו שהסברתי לך בשירשור הקודם, 4000 סל"ד שווים למהירות מיוצבת של 140 קמ"ש או קצת מעל.

 

אם אתה משייט על 110 מהירות מיוצבת נניח ב 3000 סל"ד ונותן גז כדי להאיץ, בתיבת הילוכים משתחררת נעילת ממיר מומנט, כלומר נותק הקשר המכאני בין מנוע לגלגלים. נשאר קשר הידראוולי שמאפשר החלקה מסויימת. זה עוזר למנוע לעלות ביתר קלות לסל"ד גבוה שם הוא מספק יותר כוח. במצב זה סל"ד מנוע "עוקף" את סל"ד הגלגלים. בנוסף קיימת הכפלת מומנט בממיר מומנט כלומר הפרשי הסל"ד מתורגמים ליותר מומנט שמגיע לגלגלים - האוטו מאיץ מהר יותר.

 

כשתגיע למהירות הרצויה, תייצב את המהירות ותוריד את הרגל מהגז קצת, הקשר מהכאני יחזור וסל"ד ירד בכ 500-600 סל"ד.

 

אגב, יש מכוניות עם מנוע 1600 שממש לא מוגדרות עירוניות, שמשייטות על 100 ב 3000 סל"ד +/-. יצרן בוחר יחסי העברה מסויימים בהתאם למאפייני מנוע, משקל הרכב, סוג תיבת ההילוכים וכמות ההילוכים בה ועוד משתנים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין נוסף -מעט אוף טופיק - לרכב יש נטיה ל"העלות" הילוכים מהר מהרצוי לטעמי , מה שפוגע בקצב ההאצה . אני מניח שאת נקודות החלפת ההילוכים קובע מחשב הגיר? וככזה הוא אמור להיות ניתן לכיול?

יש למישהו רעיונות בנושא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככה זה בכל תיבות הילוכים אוט' במכוניות מהתקופה האחרונה.

 

מחשב גיר תמיד שואף לשלב את ההילוך הגבוה ביותר כדי לחסוך דלק.

 

זה לא ניתן לכיול. תן יותר גז, התיבה תשמוך יותר בכל הילוך.

 

למשל בפול גז הילוך שני מתחלף לשלישי באיזור 100 קמ"ש.

 

בהאצה עדינה עם מעט גז בסביבות 50-60 קמ"ש כבר תהיה בהילוך רביעי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...