Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג תפעולי מלא ( כולל דלק ותחזוקה ) או רכב ב 80000 ש"ח


kobi1969
שימו לב! השרשור הזה בן 3864 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום !

 

אני כרגע נמצא במצב שבו יש לי רכב שעולה 13000 ש"ח ועלות התיקונים שלו הם 500 ש"ח לחודש ( מוסך ) + 3500 ש"ח בשנה ביטוח +1350 ש"ח לשנה טסט + 1200 ש"ח דלק .

 

1 . יש לי הצעה ממקום העבודה לשלם 3400 ש"ח ליסינג תפעולי כולל דלק ביטוחים טסט הכל כלול .

 

2 . יש לי אפשרות לקחת הלוואה בסך 80000 ולקנות רכב משומש .

 

 

אני מוציא בחודש לא יותר מ 1200 ש"ח דלק .

 

עם הנתונים שנתתי ( מקווה שמספקים ) , מה כדאי לי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הנוכחי עולה לך בסביבות 25,000-30,000 ש"ח לשנה ואני חניח שהוא מבטוח בביטוח צד ג' בלבד, כך שיש סיכון של הפסד נוסף במקרה תאונה. עסקת הליסינג שאתה מציג תעלה כ-41,000 ש"ח בשנה - אבל איני בטוח שזה כולל את כל הלויות הסמויות. לכן גש למדור השכר ובדוק מה העלות המלאה של הליסינג, כולל מיסים ואבדן זכויות סוציאליות.

התחושה שלי היא כי במצב זה הייתי בוחר בליסינג, ולא בשביל ה"ראש השקט", גם זה שווה כסף. תביא בחשבון שכם תחליף את הרכב בסיוע הלואה תהיה לך עלות דומה מבחינת דלק וביטוח (לא מדבר על כמה אחוזים לכאן או לכאן לפי הדגם), אבל תספוג עלויות נוספות של ריבית על ההלואה וירידת ערך הרכב. עסקת הליסינג היא עסקת "הכל כלול", ואפילו אם הדלק מוקצב בכמות המתאימה לצרכיך לא תפסיד הרבה.

עוד שאלה לגבי עסקת הליסינג: האם יש לך אפשרות (מבחינת הצרכים ומבחינת מקום העבדוה) לקבל רכב יותר זול מזה שהזכרת? כם כן - תוכל לצאת במצב עוד יותר טוב מבחינה כלכלית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיוריד לי נטו מהמשכורת זה 3400 ש"ח וזה בדוק מול מדור שכר , הרכבים שאני יכול לקחת הם רק רכבים משפחתיים בלבד ( טויוטה קורולה , פורד פוקוס , ועוד מהדרגות האלה ) , הדלק בעסקת הלסינג הוא אפשר להגיד ללא הגבלה .

 

שאלה , נניח שאני קונה פורד פוקוס CW ב80000 הלוואה עם קילומטרג' של 60000 , מה נשאר לי אחרי 3 שנים לעומת ליסינג תפעולי .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שיוריד לי נטו מהמשכורת זה 3400 ש"ח וזה בדוק מול מדור שכר , הרכבים שאני יכול לקחת הם רק רכבים משפחתיים בלבד ( טויוטה קורולה , פורד פוקוס , ועוד מהדרגות האלה ) , הדלק בעסקת הלסינג הוא אפשר להגיד ללא הגבלה .

 

שאלה , נניח שאני קונה פורד פוקוס CW ב80000 הלוואה עם קילומטרג' של 60000 , מה נשאר לי אחרי 3 שנים לעומת ליסינג תפעולי .

 

הרעיון הוא לרכוש רכב ב 50-60 אלף שכבר לא יורד כל כך הרבה במחירון, ועדיין אפשר למצוא מכוניות פרטיות, שמורות וללא הרבה ק"מ. כשאתה משלם 60 אלף בשלוש שנים זה עלות של כ 1700 שקל בחודש + 1200 בנזין + 500 ביטוח וטיפולים

(ביטוח מקיף 3500 + טיפולים 2500 )

סה"כ זה ה 3400 כמו בליסינג. רק שלאחר שלוש שנים סיימת לשלם את הרכב והוא שלך (נגיד בשווי של 40,000 )

 

ראה יונדאי I30 רגילה או סטיישן, קיה סיד, קיה פורטה ועוד הרבה מכוניות טובות ממודלים של 2008-2010

 

http://www.yad2.co.il/Cars/Car.php?AreaID=&ModelID=&SubModelID=&FromYear=2007&UntilYear=&Auto=&fromPrice=50000&untilPrice=60000&multiSearch=1&SubSubModelID=&OwnerID=&fromKM=80&KM=60000&fromEngineVal=1600&untilEngineVal=2000&EngineTypeID=&fromHand=&Hand=1&Color=&Info=

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האם אחרי שנים אני יצליח למכור את הרכב ב 40000 ( הרכב יהיה כמו 2005 היום ) , אם מתחרים כמו חברות הליסינג שנותנות אחריות של שנתיים על רכבי יד שנייה כמו אוטו חדש עם שנתון יותר גבוה , אני רכשתי ב2008 רכב שברולט ויואנט 2004 ב64000 ש"ח היו הוא שווה 20000 במחירון ואולי 12000 במימוש מכירה .

לי נראה על פניו ששוק הרכב בשנים האחרונות קיבל תפנית של 180 מעלות , ורכב מאדם פרטי זה כבר משהו פאסה , ולהיכנס למוסך בלי אחריות זה מפחיד כי אין חברה גדולה שעומדת אחריך מהבחינה המקצועית בתחום תחזוקת הרכב ואפשר לעבוד עליך חופשי .

 

אני בודק את עצמי טוב ואולי מנסה להגיע לשכנוע עצמי , עדיין זו הוצאה לא מבוטלת לתקציב חודשי אבל יכול שאם ההוצאה הייתה יורדת 3\1 בכרטיס אשראי 3\1 דרך המשכורת ו 3\1 המשכורת של האישה היה לזה היבט שונה משכל הסכום יורד במשכורת שלי כל חודש , פסיכולוגית , אשמח לקבל תגובה .

תודה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האם אחרי שנים אני יצליח למכור את הרכב ב 40000 ( הרכב יהיה כמו 2005 היום ) , אם מתחרים כמו חברות הליסינג שנותנות אחריות של שנתיים על רכבי יד שנייה כמו אוטו חדש עם שנתון יותר גבוה , אני רכשתי ב2008 רכב שברולט ויואנט 2004 ב64000 ש"ח היו הוא שווה 20000 במחירון ואולי 12000 במימוש מכירה .

לי נראה על פניו ששוק הרכב בשנים האחרונות קיבל תפנית של 180 מעלות , ורכב מאדם פרטי זה כבר משהו פאסה , ולהיכנס למוסך בלי אחריות זה מפחיד כי אין חברה גדולה שעומדת אחריך מהבחינה המקצועית בתחום תחזוקת הרכב ואפשר לעבוד עליך חופשי .

 

אני בודק את עצמי טוב ואולי מנסה להגיע לשכנוע עצמי , עדיין זו הוצאה לא מבוטלת לתקציב חודשי אבל יכול שאם ההוצאה הייתה יורדת 3\1 בכרטיס אשראי 3\1 דרך המשכורת ו 3\1 המשכורת של האישה היה לזה היבט שונה משכל הסכום יורד במשכורת שלי כל חודש , פסיכולוגית , אשמח לקבל תגובה .

תודה !

 

שלום,

הייתי במצב דומה ואגיד לך איך החישוב מתבצע בדיוק.

3400 ש"ח מהנטו ולא הכנסת את אובדן התנאים הסוציאליים כמו קרן השתלמות ופנסיה שהם בערך 600 ש"ח לחודש, בוא נתעלם מהם לרגע.

 

סה"כ : 122,400 ש"ח בחישוב ל-3 שנים.

 

בוא נניח שאתה רוכש רנו פלואנס עם 3 שנות אחריות (למנוע וגיר בשנתיים האחרונות) מקרסו טרייד אין (יש מגרשים נוספים שנותנים שנתיים אחריות כמו אוטו סנטר, אני לא ספונסר).

רכשת את הרכב בכ-60000 ש"ח. נניח ירידת ערך של 15% כל שנה ולקחת הלוואב בריבית שנתית של 3% מאחר והמגרש נותן לך הלוואה בתנאים לא רעים והפריים נמוך.

להלן פירוט ההוצאות שלך:

 

ירידת ערך של הרכב לפי 15% בשנה - 24,000 ש"ח ל-3 שנים.

הוצאות בגין מימון ושעבוד הרכב - 3000 ש"ח ל-3 3 שנים.

דלק לפי 1200 ש"ח לחודש - 44,000 ש"ח.

ביטוחים - 12,000 ש"ח ל-3 שנים.

טיפולים ותיקונים לא צפויים - 6,000 ש"ח ל-3 שנים.

טסטים - 4,500 ש"ח ל-3 שנים.

 

אז מה קיבלנו - 93,500 ש"ח.

 

סה"כ הפרש 28,000 ש"ח ל-3 שנים.

הפרש חודשי 800 ש"ח.

עוד לא דיברנו על התנאים הסוציאליים ששווים כמה אלפים.....

ניסיתי, גיליתי, קניתי ונהנה - רנו מגאן !

כשחושבים מחוץ לקופסא, לעיתים מופתעים - שברולט קרוז 2011!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האם אחרי שנים אני יצליח למכור את הרכב ב 40000 ( הרכב יהיה כמו 2005 היום ) , אם מתחרים כמו חברות הליסינג שנותנות אחריות של שנתיים על רכבי יד שנייה כמו אוטו חדש עם שנתון יותר גבוה , אני רכשתי ב2008 רכב שברולט ויואנט 2004 ב64000 ש"ח היו הוא שווה 20000 במחירון ואולי 12000 במימוש מכירה .

לי נראה על פניו ששוק הרכב בשנים האחרונות קיבל תפנית של 180 מעלות , ורכב מאדם פרטי זה כבר משהו פאסה , ולהיכנס למוסך בלי אחריות זה מפחיד כי אין חברה גדולה שעומדת אחריך מהבחינה המקצועית בתחום תחזוקת הרכב ואפשר לעבוד עליך חופשי .

 

אני בודק את עצמי טוב ואולי מנסה להגיע לשכנוע עצמי , עדיין זו הוצאה לא מבוטלת לתקציב חודשי אבל יכול שאם ההוצאה הייתה יורדת 3\1 בכרטיס אשראי 3\1 דרך המשכורת ו 3\1 המשכורת של האישה היה לזה היבט שונה משכל הסכום יורד במשכורת שלי כל חודש , פסיכולוגית , אשמח לקבל תגובה .

תודה !

 

אם עוד פעם תידבק לגרוטאה כמו הוויוואנט אז בטוח שתיפול שוב. אם תתיעץ כאן בפורום תראה שיש רכבים טובים שאמנם תמיד מאבדים ערך אך לא מתרסקים וימכרו ללא הרבה בעיות. תתפלא, עדיין יש הרבה אנשים (ואני בתוכם) שמעדיפים רכב מידיים פרטיות ולא רכב מליסינג (פרט לאולי חברה אחת או שתיים שמטפלות כמו שצריך) שטופל עם סלוטייפ, מסטיקים משומשים והרבה שמש

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קובי - אני ציינתי קודם, ורותם הדגיש יותר יפה - את נושא הזכויות הסוציאליות. אתה חייב לבדוק אם הן נפגעות כיון שמדובר בהרבה יותר מהסכום שציין רותם, 600 ש"ח היום הם כמה אלפים כאשר אתה יוצא לפנסיה, וכמובן לא מדובר ב-600 ש"ח (או כל סכום אחר שיחושב) אלא ב-600 ש"ח בחודש, כפול מספר חודשי העסקה.

יתרון נוסף של רכישת רכב פרטי הוא היכולת לבחור בדגם שלא מרשימת חברת הליסינג - למשל, אם אינך זקוק למשפחתית תוכל לבחור בסופרמיני שעשוי לחסוך לך 20-30% מהוצאות הדלק. ו-400 ש"ח בחודש מסתכמים בכ-5000 ש"ח לשנה. כמוכן בסופרמיני תוכל לרכוש רכב יותר חדיש מאשר משפחתית. עוד יתרון של רכישת רכב פרטי הוא האפשרות לרכוש ידנית (אם מתאימה לצרכיך) שתחסוך עוד - הן בעלויות הרכישה והמימון והן בשימוש השוטף. באותם 80,000 ש"ח תוכל היום לרכוש סופרמיני ידנית חדשה בניילונים.

היתרון הגדול של עסקת הליסינג הוא שיש לך ראש שקט - רכב חדש מדי 3 שנים ואתה פטור מהתעסקות בטיפול ברכב ובהחלפתו. גם זה שווה לא מעט כסף. אם יש לך נהגים צעירים במשפחה תחסוך כמה אלפי ש"ח בביטוח. השאלה היא האם מבחינתך העלות הנוספת מוצדקת. כאן החישוב אינו כלכלי טהור אלא תלוי גם בהעדפות האישיות שלך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

מדובר בהרבה יותר מהסכום שציין רותם.

 

רשמתי שזה כמה אלפים.

לפי דעתי צריך להסתכל מהו הערך של הרכב בעיניי.

האם הוא משהו שהוא בראש סדר העדיפויות שלי שעדיף לי להשקיע מאות אם לא אלפי שקלים בחודש אקסטרא או שניתן "להתפשר" על רכב פרטי ושהתוצאה הסופית תהיה זהה מבחינת התמורה אבל שונה מאוד מהבחינה הכלכלית.

 

תחשוב - 30KK זה חצי אוניברסיטה לילד....

ניסיתי, גיליתי, קניתי ונהנה - רנו מגאן !

כשחושבים מחוץ לקופסא, לעיתים מופתעים - שברולט קרוז 2011!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה על הגובות !

 

נוכחתי לדעת שחברת ליסנג מוכרת חתמה הסכם מול העובדים על עסקת ליסינג מימונית , שלפי החישוב בטבלת אקסל יוצא כך:

 

רכב משפחתי לדוגמא פורד פוקוס עם דלק ל20000 ק"מ + הוצאות אחזקה לשלוש שנים + ביטוחים + טסט + מצבר (עם נגמר)+צמיגים עם נשחקו +ועוד דברים זניחים .

 

כל מה שתירתי במחיר 3400 וזה לא פוגע בתנאים הסוציאליים ולא פנסיה

 

חשוב לציין שאסור לעבור את ה20000 בשנה ואת ה 60000 בשלוש שנים .

 

אני יכול לחסוך בדלק עם אני לא נוסע , כוונתי שאני לא משלם מראש על הדלק

 

זה גם כוךך ביטוח השבה לקדמות לשלוש שנים .

 

1 . אחזור על השאלה ההתחלתית אך הפעם לא מדובר בליסינג תפעולי אלה בליסינג המימוני שתיארתי ?

 

תודה מראש !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו לא מסתדר לי בסיפור שלך. ליסינג מימוני הוא למעשה שיטת מימון, כלומר הלואה שאתה מקבל. צריך לבחון מה קורה בתום 3 שנים: האם הרכב חוזר לחברת הליסינג, או שיש לך אופציה לרכוש אותו תמורת סכום שיורי כלשהו?

כמוכן נושא הדלק לא ברור לי - אם אינך משלם אותו מראש משמע שאתה משלם אותו בשוטף - או ישירות מכיסך או באמצעות דלקן (עם חיוב של חשבון בנק\אשראי\משכורת). אני מסופק אם חברת הליסינג תספק לך דלק - אולי המעסיק יתן לך הקצבת דלק מסויימת (שעליה תשלם מיסים) ואולי רק יתווך לך את הדלקן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סליחה כנראה לא הסברתי את עצמי נכון , חישוב המחיר של 3300 הוא התשלום החודשי לחברת הליסינג+הביטוח+הטסט+ביטוח השבה לקדמות + הדלק שהוא מכיסי הפרטי פשוט בטבלת אקסל הוא בנניח שאנו נוסעים 20000 בשנה + כל מה שהזכרת אז יחד יוצא 3300 , אולי קוראים לזה ליסינג פרטי .

אחרי 3 שנים יש לי אפשרות לרכוש את האוטו ב 17% פחות מהמחירון " לוי יצחק " שיהיה בעוד שלוש שנים , או להחזיר את הרכב ולהתחיל מהתחלה את העסקה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לחד את התנאים - כתוב בדיוק מה חברת הליסינג גובה ומה אתה מקבל. כאשר אתה מערב את הדלק בשארא הנתונים התמונה מתערפלת, כיון שסביר שצריכת הדלק של רכב חדש תהיה שונה משל הרכב העתיק שלך.

כמוכן - חשוב לדעת מה צרכיך. האם אתה באמת נוסע 20,000 ק"מ בשנה? האם יש לך משפחה שמצריכה רכב משפחתי, או שמא רכב יותר קטן וחסכוני לא יתאים לך יותר? האם אתה נוסע במישור או בהרים? האם יש מטען\עגלות\ציוד קמפינג שנכנס לבגאז' על בסיס קבוע, או דווקא אין משמעות לתא המטען? כל אלה ועוד נתונים רבים משפיעים כעל בחירת הרכב, וממנה נגזרים השיקולים הכלכליים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברת הליסינג מגבילה אותי במקסימום 20000 ק"מ בשנה , אם אני ייסע 5000 ק"מ אז אני יישלם דלק רק על מה שנסעתי , אנחנו זוג עם שלושה ילדים אז אנחנו צריכים אותו גדול , ההבדל לדעתי בי הליסינג הזה לתפעולי הוא :

1 - אני משלם דלק רק על מה שאני נוסע .

2 - בחישוב שנתי עד 20000 זה בסדר

3 - הכסף לא יורד מהתלוש אלא מהחשבון בנק , יכול להיות שהבנק חשוב לו שאני יכניס משכורת גבוהה.

4 - אני לא יוכל את הלב כל פעם שהאוטו לא יבזבז דלק , וזה לא ייגרום לי לנסוע סתם רק בשביל לדפוק את המערכת .

5 - רכב חדש 3 שנות אחריות כולל תחזוקה

דעתכם !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עיסקת המימוני יותר טובה מהתפעולי, לא נוגעים לך בתלוש, אתה לא

משלם מס ולא מפסיד את ההפרשות מהמשכורת בגלל שהברוטו קטן,

אם העיסקה כוללת הכל כמו בתפעולי (טיפולים מוסכים וכל דבר שצריך

להחליף) אז זאת הצעה מצויינת. בליסינג יש לך ראש שקט, כל עניין חיפוש

רכב , בדיקות, מכירת רכב, ביטוחים מוסכים טסטים אתה נפטר מזה.

זה משתלם גם מבחינה כספית מאשר לקחת הלואה גדולה ולקנות רכב

משומש שברור שהוא לא יהיה 100 אחוז והוא יצטרך תיקונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3864 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...