Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4884 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ערב טוב

 

יש לי סוזוקי בלנו שנת 97, איך שקניתי אותו החלפתי לו גלגלים

היה 13" אני החלפתי ל14"

השאלה שלי לפי מה המונה של הקילומטרז' מכוייל

אם הוא מכייול לפי ה13 שהיה מקודם ובפועל יש לי 14 אז המונה מזייף באחוז מסויים לא ?

 

ועוד שאלה

מה השימוש של הצינורית שמסומנת באדום שמובילה ממכסה שסתומים ליניקה אחרי החיישן למדה ?

 

שבוע טוב

Untitled.jpg

פורסם

הקוטר של הג'אנט עצמו לא משפיע.

הגודל של הגלגל כולו (ג'אנט וצמיג) כן משפיע.

ישנם מחשבוני צמיגים, בהם אתה יכול להקיש את מידת הצמיג שהייתה לך, ואת מידת הצמיג אליה החלפת. והמחשבון יגיד לך מה הקוטר הכללי החדש והישן וגם את הסטיה של הספידומטר.

 

עוד אודות ההשפעות של החלפת המידה תוכל למצוא בחיפוש בפורום, דובר על זה לא מעט.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

מה מידות הצמיג המקורי ומה מידות הצמיג החדש. הכוונה לרוחב ולחתך של הצמיג. יש מחשבון המאפשר חישוב מדוייק של ההפרש במדידה.הצינור נראה כמו נשם של מכסה השסתומים.

פורסם
מה מידות הצמיג המקורי ומה מידות הצמיג החדש. הכוונה לרוחב ולחתך של הצמיג. יש מחשבון המאפשר חישוב מדוייק של ההפרש במדידה.הצינור נראה כמו נשם של מכסה השסתומים.

הצמיג הוא כרגע 14" והיה 13" מקודם

מה זה משנה מה הרוחב שלו הרי הקוטר זה מה שבאמת קובע את הקילומטרז'?

 

למה הנשם מחובר ליניקה, הרי יוצאים משם עדי שמן חם, מתערבבים עם האויר חוץ הקר ופוגעים בביצועים של המנוע ?

  • ספונסר פורום
פורסם

מה שמשנה למונה הקילומטראז' זה הקוטר הכללי של הג'אנט + הצמיג. אם החלפת מידת צמיגים בצורה נכונה אז הקוטר הכללי של שניהם לא היה אמור להשתנות בצורה משמעותית ובהתאם גם מונה הקילומטראז' לא היה אמור לקבל סטייה משמעותית. בכל מקרה ניתן לכייל אותו מחדש אצל מכון ספידומטרים.

פורסם
מה שמשנה למונה הקילומטראז' זה הקוטר הכללי של הג'אנט + הצמיג. אם החלפת מידת צמיגים בצורה נכונה אז הקוטר הכללי של שניהם לא היה אמור להשתנות בצורה משמעותית ובהתאם גם מונה הקילומטראז' לא היה אמור לקבל סטייה משמעותית. בכל מקרה ניתן לכייל אותו מחדש אצל מכון ספידומטרים.

 

היה לי 175/70/13

והחלפתי ל185/60/14

 

עד כמה זה משמעותי הסטיה ?

פורסם

אין לך סטייה, הצמיג החדש זהה בקוטר למקורי.

 

 

במילים פשוטות, קוטר הג'נט עלה, וגובה דופן הצמיג ירד.

 

בסיכום שלהם הקוטר הכללי נשאר זהה.

 

כשמחליפים למידה מאושרת על ידי היצרן, זה תמיד אמור להיות כך.

 

 

עריכה: כן יש סטייה של 0.4%. זה זניח לחלוטין והרבה מתחת לרמת הדיוק/רזולוציה של הספידומטר.

ולכן כתבתי שזה זהה.

 

 

פורסם

כשאתה נוסע 1004 ק"מ, אז מד האוץ שלך סופר רק 1000.

 

זה אכן יכול להיות בעייתי, לך תסביר לשוטר שהספידו שלך מזייף אז נעסת 1004... :lol:

Ford Focus estate ; Subaru XV

פורסם
זה אכן יכול להיות בעייתי, לך תסביר לשוטר שהספידו שלך מזייף אז נעסת 1004... :lol:

 

נו באמת..

ק"מ פירושו קילומטר. יחידת מדידה של מרחק.

ומד אוץ זה מה שמודד כמה האוטו שלך נסע מהיום שיצא מהמפעל.

 

משמע, אתה מספר לקונה הפוטנציאלי של הרכב שלך שהוא עבר 100,000 ק"מ, ובפועל הוא נסע 100,400 ק"מ.

ואל תשכח להקדים את טיפול עשרת אלפים ב-40 ק"מ.

FIAT Punto SX75 1998 > Punto EVO active 2010 > Bravo sensation 2011

 

פורסם

מה השימוש של הצינורית שמסומנת באדום שמובילה ממכסה שסתומים ליניקה אחרי החיישן למדה ?

 

ראשית, חיישן למבדה נמצא בסעפת פליטה או באגזוז.

 

התכוונת לחיישן זרימת אוויר.

 

 

הצינורית היא "נשם מנוע".

 

משמשת לאוורור בית גל הארכבה ומעבירה את הגזים שחדרו לשם (מתאי השריפה) לשריפה חוזרת במנוע.

 

 

פורסם
ראשית, חיישן למבדה נמצא בסעפת פליטה או באגזוז.

 

התכוונת לחיישן זרימת אוויר.

 

 

הצינורית היא "נשם מנוע".

 

משמשת לאוורור בית גל הארכבה ומעבירה את הגזים שחדרו לשם (מתאי השריפה) לשריפה חוזרת במנוע.

אכן התכוונתי על החיישן זרימת אויר.

 

השאלה שלי למה צריך שהגזים האלה ישרפו שוב ?

הרי הגזים החמים מתערבבים עם האויר הקר ופוגעים בביצועים של המנוע

אני טועה ?

פורסם

אתה צודק בעיקרון.

 

עדיף לפגוע קצת בביצועים של המנוע מאשר לפלוט את הגזים האלו החוצה ולפגוע באוויר שאנו נושמים.

 

בקיצור, זה להקטנת זיהום אוויר.

 

רכב עם צינור נשם מנותק מזהם מאוד.

 

ברכבים ישנים עם מנועים בלויים יש זרימה חזקה של גזים דרך צינור הנשם.

 

 

יצא לי לנסוע ברכב כזה עם צינור נשם מנותק, הגזים חודרים לתא הנוסעים וזה מאוד מאוד לא נעים.

 

 

×
×
  • תוכן חדש...