Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

XSI אל מול S16


דניאל
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7954 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
האוטו אני מניח "מעיף" את 2 האחרות בלי למצמץ, נכון ?!
שאלה מצוינת!

 

הבעיה שהיא מעלה יותר מדי שאלות נוספות, שגם להן אין ממש תשובות:

מה ההבדל במשקל המנוע וכיצד זה משפיע על חלוקת המשקל בין הסרנים?

אילו בולמים יתאימו במהלך ובקשיחות שלהם למשקל השונה? וקפיצים?

איך זה משפיע על ההיגוי והתנהגות הכביש?

איזו תיבת הילוכים תתאים, ואיך משפיעות מידות צמיגים שונות על יחסי ההעברה והביצועים (מה ההבדל במידות בין הקיים ב-306 לבין ה-605)?

מהי זמינות הכוח של המנוע הזה ועד כמה הוא "סלחן" לשיפורים לאורך זמן (כי לכשעצמו אין שם הררי מומנט או הספק מדהימים באופן קיצוני)?

 

ועוד...

הרי להכניס מנוע חזק יותר זה "קל", אבל לדאוג שאתה משדרג באותה מידה את התנהגות הכביש

(או לפחות לא סתם מחרב אותה), קשה הרבה יותר...

 

עם מנוע כזה אתה עלול אולי להרויח הפחתה של כמה עשיריות שנייה מ-0 ל-100 ועוד כמה קמ"שים

במהירות המרבית, אבל בדרך זה עלול לעלות לך ביכולת הדינמית של המכונית.

ואולי בעצם זה בדיוק מה שחבר שלך מחפש?

 

(ואם לא הבנת עד עכשיו את דעתי, אז הנה היא באופן יותר מפורש: חבל לקנות מכונית כה טובה רק כדי

להתחיל בניסויים שתוצאותיהם ככל הנראה לא יעשו לה טוב, גם אם יוציאו אותה מהר יותר מהמקום.

אם הוא מחפש מכונית עם התנהגות כביש טובה כמו ה-306, יפה. אם הוא רוצה ביצועים "מטורפים",

שיקנה משהו זול יותר ויתמקצע עליו. אפשר גם ראלי :razz: )

 

קח בחשבון שה GTI תהייה חדשה יותר מה XSI וה S16, כלומר תהייה יותר שמורה, פחות ידיים, ולכן תדרוש ישור קו זול יותר... אני קניתי את שלי, וחוץ מישור קו סטנדרטי, לא היתה לי כל השקעה באוטו...

גם אצלי זה התחיל מ"יישור קו סטנדרטי" לרכב שמור, יד 1, שטופל עד אז למשעי ועבר רק טיפולים שוטפים.

אחרי חצי שנה, העניינים התחילו להיות מעניינים יותר...

אני מקווה בשבילך שלא תהיה כמוני הבנאדם שמתקן את מבול התקלות בשביל היד הבאה... אצלי לפחות היתה אחריות לחלק מהדברים :???:

(אגב - עלות האחזקה נטו של GTI גבוהה משל S16/XSI אם משווים חלקים מקבילים)

פורסם

יש כמה פרוייקטים בארץ של 306 עם מנוע של 605 טורבו, היתה אחת למכירה לא מזמן... אין לי מושג לגבי אישורים... המנוע בטנדרט לא חזק יותר מה S16, וחלש מה GTI. היתרון שלו הוא זה שיחסית קל לשפר אותו...

מגאן 265

פורסם
)?

 

גם אצלי זה התחיל מ"יישור קו סטנדרטי" לרכב שמור, יד 1, שטופל עד אז למשעי ועבר רק טיפולים שוטפים.

אחרי חצי שנה, העניינים התחילו להיות מעניינים יותר...

אני מקווה בשבילך שלא תהיה כמוני הבנאדם שמתקן את מבול התקלות בשביל היד הבאה... אצלי לפחות היתה אחריות לחלק מהדברים :???:

(אגב - עלות האחזקה נטו של GTI גבוהה משל S16/XSI אם משווים חלקים מקבילים)

אני יודע לאן נכנסתי, אבל אצלי נקודת ההתחלה טובה יחסית... הרכב היה שש שנים על הכביש והראה אמינות טובה (שוב, טפו טפו טפו...) אז אין סיבה שהכל פתאום יתחיל להתפרק, בייחוד ברכב שמור...

מגאן 265

פורסם

רועי הבנתי, לא כדאי לעשות ניסויים על מכונית שהיא פלוס מינוס מושלמת. זאת גם נשמעת הרפתקאה מסובחת מדי. מה לגבי רועי (roy306) הוא גודש, לא ?! איך היא ?

 

בגדול התשובה הדיי ברורה היא למצוא S16 במצב סביר או למצוא XSI במצב מצויין הGTI גם יקרה יותר וגם יקרה יותר לאחזקה.

 

דניאל.

- אני שונא את ג.יפית -

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם
אז אין סיבה שהכל פתאום יתחיל להתפרק, בייחוד ברכב שמור...
אחח... האופטימיות התמימה של לפני :smile:

סתם, בכיף - יהיה משמח לדעת שיש GTI-6 שבאמת אפשר להנות מהן. מי יודע, אולי איזה יום נקנה עוד אחת :razz:

 

מה לגבי רועי (roy306) הוא גודש, לא ?! איך היא ?
אין לי מושג, לא זכיתי לנהוג בה ואני לא מכיר את הפרויקט הזה על בוריו. אני בטוח שרועי יוכל לענות לך על זה טוב ממני.
פורסם

האוטו של רועי גודש , נוסע מדהים ומכוון ומשופר ברמה מאוד גבוהה. אבל זה באמת משהו בליגה אחרת , תשאל אותו לדוגמא כמה כסף הושקע על האוטו , בא אני אתן לך רמז , לא רק הוציעו והכניסו מנוע ובטח לא מנוע בעלות של 605 טורבו.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

כמובן שהשאלה לא הייתה מכוונת אליך צוקי אלא אל רועי. רק בעקיפין אז אולי הוא לא הבין :-)

 

 

רועי (roy306) אשמח לפירוט על רכבך ומה השקעת בו, אפילו בה"פ אם לא בא לך שכל העולם ידע.

 

דניאל.

Those Who Dance Are Considered Insane By Those Who Can't Hear The Music.

פורסם

הוא פירסם אותה למכירה פה בפורום לפני כמה זמן , פשוט תבדוק את ההודעות האחרונות שלו בפורום.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

"GTI6 רכב מאוד נוח , מאוד מהיר , חלקן לא אמינות בכלל ( לחבר יש אחת לעומת זו וטפו טפו טפו אמינה למדי ) .......

אמינות ... אני משאר שהמנוע 8 יהיה הכי אמין , אבל זו שאלה גם של טיפול ואקזמפלר ספציפי , בגדול הS16 והGTI6 פחות אמינים כל אחד מסיבות שונות."

ליביו

 

אפשר בבקשה קצת יותר פרטים על בעיות אמינות ספציפיות ב- S16/GTi-6?

תודה.

פורסם

יש הבדל בין השתיים

אני אתן לך את הספציפים לS16 , רועי אתה רוצה להוסיף לGTI6? :)

S16 , רדיאטור חימום פנימי שובק חיים ומתחיל לנזול ( סביבות ה2000 ש"ח תיקון ).

נזילות באיזור הקאנטים הצדדים של הסאנרוף , התפתחות חלודה שם ובאזור החיבור לשמשה ( סביבות ה1500 ש"ח ומעלה תיקון כולל צביעת גג )

נזילות באזור הקאמשפטים והראש מנוע שצריך לטפל בהן איך שהן מופיעות.

פחות קריטי עד לא בכלל אבל צריך לבדוק זה נזילות באיזור הגיר והחיבור שלו למנוע ( משום מה מאוד נפוץ בS16 ).

אילו המחלות הכלליות שאני זוכר כרגע ( אה , קלאץ יקר להחלפה , עוד יותר יקר בGTI6 ולא פשוט כ"כ לעשות טיימינג )

חוץ מזה כל היתר כפי שחאפרינו הראשי הגורו בעל הסובארו MK2 2 ליטר אוהב להגיד בלאי טבעי.

 

ליביו :)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

נזילות באזור הקאמשפטים והראש מנוע שצריך לטפל בהן איך שהן מופיעות.

סתם מסקרנות,

מה כרוך בטיפול?

Back to the original - NC again.

פורסם

מממ אני אוציא לך את זה מההיסטורית טיפולים של הרכב שלי פעם הבאה שאני אהיה במוסך , הורדת ראש ישור החלפת אטמים ( אבל היו עוד כמה "פיצ'יפקס")

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

×
×
  • תוכן חדש...