Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4784 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהא!

עכשיו זה מסביר את העניין

ואני שעה דופק את הראש ומנסה להבין בשביל מה צריך לחבר את הבלוק מנוע לשלדה.

תודה על המענה המהיר.

ד"א, לא עדיף לחבר את האלטרנטור ישירות למינוס של המצבר?

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

  • תגובות 108
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תלוי איפה הוא נמצא - אם הוא קרוב מאוד למצבר, יתכן וכן אבל בד"כ המציאות היא שהאלטרנטור נמצא בדיוק בחצי השני של אזור המנוע.



 

דרך אגב - עריכה - אני לא יודע אם יש משהו, ממסר כלשהו בין המצבר לאלטרנטור שמונע בינם זרימת זרם - כי אני די חושש שאם תחבר את האלטרנטור ישירות למצבר - הוא יעבוד רצוף :-D

 

פחות או יותר כמו לחבר מגבר בלי רימוט אם אתה מבין למה אני מתכוון. צריך לבדוק את זה אבל זו כבר שאלה לחשמלאי רכב שמכיר את אופן החיבור האמיתי בין הרכיבים.

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי, בעיקרון כל דבר שתחבר לשלדה של הרכב זה כאילו חיברת אותו למינוס עצמו, פשוט עם התנגדות גדולה יותר.

והאלטרנטור לא יעבוד רצוף, כי עדין, אלטרנטור אפשר להגיד שזה גם חלק מכאני.

כל עוד אין סיבובים מהמנוע, האלטרנטור לא יעבוד.

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

כן - נכון - שכחתי לגבי הנושא שהמנוע צריך לסובב אותו.



 

אבל עדיין לפי מה שאתה אומר גם מגבר מחובר לשלדה והעובדה היא שהוא לא נדלק כאשר הוא מחובר ישירות למצבר וזה בגלל ששקע הפלוס שלו עובר דרך ממסר בעצם.

 

לא הייתי בטוח אם משהו דומה קורה באלטרנטור אבל זה בולשיט כי אם זה היה נכון - ברגע שהייתי מחבר את האלטרנטור לפלוס של המצבר ישירות - בקיצור, הלכתי למקומות הלא נכונים עם הדאגות שלי.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

בקטנה ;)

אז בעיקרון לחבר פלוס ומינוס מהאלטרנטור ישירות לפלוס והמינוס של המצבר יתנו עבודה טובה יותר?

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

אני חושש מאוד לענות על זה אודי - לא יודע למה, אבל משהו שם מטריד אותי.



 

בפועל אני באמת לא רואה למה צריכה להיות עם זה בעיה - זה גם המעגל הכי קצר כמו שזה נראה על פניו (במידה והאלטרנטור קרוב באמת למצבר - אחרת המסלול הקצר יהיה מהאלטרנטור דרך בלוק המנוע לשלדה).

 

אני יודע שיש עוד גרסאות לשדרוג הזה ואחת מהן נקראת ארבעת הגדולים והשניה ששת הגדולים אז יתכן ובאמת עושים שם חיבור שכזה אבל זה נראה לי מיותר. מספיק שתיתן מסלול קצר עם התנגדות נמוכה בין המצבר לאלטרנטור ולשלדת הרכב.

 

גם ככה האלטרנטור יכול לייצר X אמפרים - אם הכבלים שחיברת יכולים לשאת את המטען הזה, מה הטעם בלהוסיף עוד?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

גם נכון.

אצלי ברכב החדש(יחסית) עדיין לא עשיתי שלושת הגדולים.

אני אחכה עם זה טיפה עד שיוסי יביא לי את הסאב החדש (:

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

כמה כבר כבל רתכת עולה?

:-P

 

עזוב - תזמין לך TECHFLEX (שרוול גמיש) ושרוול מתכווץ, נעלי כבלים ובית פיוז+פיוז ותיגש למלאכה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

מה שאני כן יכול לעשות זה מצבר-שלדה

האלטרנטור שלי מתחבא איפשהו מתחת למנוע, עדיף לתת לאיש מקצוע לעשות את זה ;)

או איזה חבר שיעזור.

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

הקטע זה שצריך להרים את הרכב על בלוקים בשביל להיכנס מתחת ולהגיע לאלטרנטור

אני לא סומך על הג'ק שיחזיק את הרכב כשאני אהיה מתחתיו..

אף פעם לא יצא לי לעשות דבר כזה

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

בעקרון - בשביל זה יש ליפט.



 

אני גם מאוד מתנגד בנושא הזה - לזחול מתחת לרכב מוגבה, מספיק שאיזה אידיוט יחליט לעשות משהו טיפשי ולא יראה שיש זוג רגליים שמציצות מחוץ לרכב.

 

יש כאלו שמעלים את הרכב על מדרכה ואז זוחלים מתחת לשיפוע - זה כבר יותר שפוי.

 

עדיין לא מדובר בשדרוג מסובך למדי - בטיפול ברכב הייתי פשוט מבקש להיעזר בהם כאשר הרכב על הליפט לביצוע השדרוג או אם יש לך גישה למישהו שיש לו ליפט ומוכן לעזור - למה לא.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אז זהו, עשיתי טיפול לפני חודשיים. הרכב לא יכנס למוסך בקרוב.

בכל מקרה, נסתדר איכשהו.

כרגע אני רק עם מגבר דו ערוצי וסט קדמי פועלים, אז ככה שאין צריכת חשמל גבוהה שתצריך ממני לשדרג את זה מיד.

ד"א, גם הזוג הרצים שלי עבדו ככה, והם היו בסדר גמור (לדעתי כמובן.)

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

אפרופו אני לא הרמתי את הרכב על שום ליפט וגם לא זחלתי מתחת למנוע כשעשיתי את השדרוג.

 

לא החלפתי את החיווט המקורי אלא פשוט הוספתי חיווט בנוסף.

 

הרכב עובד תקין אז למה לגעת בחיווט המקורי בכלל? במקרה שלי לפחות כל מה שרציתי זה להבטיח מסלול טעינה טוב יותר וקצר יותר, לא ראיתי שום צורך להחליף את החיווט המקורי שהוא עדיין תקין לגמרי.

 

פשוט הוצאתי בורג בולם אחד מצד ימין וחיברתי אליו חוט שמתחבר ישירות למינוס של המצבר.

הוצאתי בורג בולם שני מצד שמאל וחיברתי לבורג שהוספתי על הבלוק מנוע (לא שחררתי אף בורג מהבלוק מנוע עצמו אלא מצאתי הברזה חופשיה והתאמתי לה בורג ושייבות - ברגי בלוק מנוע במקרים רבים מהודקים ע"י מפתח מומנט ואני ממש לא רוצה להתעסק עם זה).

 

ואז - אצלי לפחות, יש גישה נוחה מאוד לפלוס של האלטרנטור, פתחתי את מכסה הפלוס של האלטרנטור ופתחתי את הבורג שלו

 

זה דרש המון כוח! וכשהבורג השתחרר יצא ממש אבק ופחדתי ששברתי משהו :shock:, למזלי לא קרה כלום וזו פשוט היתה הברגה חזקה מאוד.

 

הברגתי את הכבל עם הפיוז לפלוס אלטרנטור ולפלוס מצבר.

 

הכל בסדר :-D

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
שלום לכולם,

 

מי שעוקב אחרי השרשיר על הסברת אופן העבודה עם חומרי בידוד לרכב ע"י נציג STP, יודע שאני כרגע עושה מספר שיפורים קטנים ברכב כגון תיוג חיווט, אוטומציה של מצלמת רוורס, בידוד הרצפה בשכבה נוספת של בולם רעש, השלמת תפסנים בדיפונים ואחרון חביב - שדרוג שלושת הגדולים.

 

מה שאני הולך להראות בשרשיר הזה הוא שדרוג שבחרתי לעשות לשלושת הגדולים ברכב שלי בעזרת כבל 4 גייג'.

 

בנוסף לכך במהלך התפתחות השרשיר אני הולך להעלות לכאן דוגמאות והסברים לחשיבות שדרוג החוטים הללו.

 

ישנם כאלה אשר משדרגים ארבעה חוטים בתא המנוע וישנם כאלה שמשדרגים עד שישה חוטים (מספר הארקות למנוע + סטרטר + אלטרנטור + מצבר)

 

אני אעלה סרטונים אשר מסבירים מדוע באמת השדרוג הזה חשוב לרכב עצמו, למנוע, למצתים, לסטרטר, מחשבי הרכב -> כשדרוג בסיסי שלא קשור למערכת סטריאו.

 

מדוע בחרתי דווקא בכבל 4 גייג'? הרי כבל רתכת 0 גייג' עולה סה"כ 20 שקלים למטר ואני לא זקוק ליותר משני מטרים - התשובות הן:

 

1. האלטרנטור שלי מפיק סה"כ 120 אמפר במקסימום - כבל גייג' יכול להעביר לטווח קצר עד 150 אמפר, אני לא רואה מה הטעם לשים סתם כבל עבה יותר.

 

2. יש לי כבל 4 גייג' בשפע אז בחרתי להשתמש בחלק ממה שנשאר לי.

 

ובכל זאת - זה שאני משדרג את החיווט הרי בשום פנים ואופן לא אומר שהאלטרנטור שלי ייצר יותר זרם -> אבל יהיה לזרם במעגל החשמלי מסלול קל יותר וטוב יותר להגיע לצרכנים הכבדים, בנוסף לכך זה קצת מגוחך לתת למערכת כבל 4 גייג' בזמן שהיצרן נותן למינוס של המצבר כבל דק יותר.

 

נכון לעכשיו שדרגתי רק שניים מתוך השלושה שתכננתי לשדרג והם שני המינוסים:

 

1. מינוס מצבר לשלדה.

2. בלוק מנוע לשלדה.

 

בחרתי בברגים של הבולמים (תמונות יועלו לאחר שאשלים את כל השדרוג) משני צידי תא המנוע היות והברגים הללו אצלי מגיעים ישירות למרכב והם חשופים ומגורדים מצבע.

 

דיוויד האיר והעיר לגבי כך שברכבים רבים ישנן גומיות מתחת לברגים הללו ולכן זוהיא אינה נקודת הארכה טובה. אצלי ברכב זוהי נקודה טובה מאוד.

 

יותר מאוחר אני מתכוון להעלות גם סרטון שמסביר בצורה יפה מאוד כיצד מוצאים נקודת הארכה טובה ברכב.

 

 

אופן ההכנה:

 

נתחיל ברשימת המכולת

 

1. שני מטר של כבל 4 גייג'.

2. בית פיוז.

3. פיוז (אצלי הפיוז הוא 80 אמפר כרגע).

4. שרוול הגנה לכבל - אני בחרתי בשרוול ארוג מתרחב braided sleeve בקוטר 10MM שזה קוטר של כבל 4 גייג' והוא מתרחב עד 12 מ"מ.

5. טרמינלים טבעות לפי קוטר הכבל המתאים - אני הזמנתי 8 טרמינלים של סטינגר עם חור בגודל 1/4 לכבל 4 גייג' סה"כ הייתי צריך שש טבעות.

6. איזולירבנד.

7. בידוד כוויץ.

8. כלי עבודה - מספריים, סכין יפנית, מלחם, פטיש או מלחציים, סט ראצ'ט, מברגה, מקדח קוני, משקפי מגן (תמיד רושם משקפי מגן יש לכם זוג עיניים אחד, תגנו עליו בכל עבודה שאתם עושים), נשמית (גם כן, תגנו על הריאות), קאטר מתאים ופלייר, פן לשיער או אקדח חום - יש לי אקדח חום אבל במקרה של אשתי, יש לה פן שאני מכנה אותו "מולטיצ'ארג'ר 3000" :-D

9. בורג (במקרה שלי) - שאיתו חיברתי את אחד החוטים לבלוק מנוע בנקודה שמתאימה להברגה הזו.

 

קודם כל - הרמתי מכסה מנוע ואיתרתי נקודות לחיבור הכבלים, מדדתי את המרחקים וחתכתי את הכבלים.

 

גילוי בידוד מהקצוות.

 

השחלת הכבל לתוך שרוול הבידוד.

 

מעל שרוול הבידוד השחלתי בידוד כוויץ 15 מ"מ משני צידי הכבל ומיקמתי אותם במרכז שלא יפריעו.

 

(בחוט עם בית הפיוז השתמשתי באיזולירבנד אדום בקצוות של בתי הפיוז בכדי לתפוס את השרוול).

 

על הקצוות מלבישים את גומי הבידוד של טבעות הטרמינלים.

 

מועכים את הטרמינלים על הקצוות הגלויים בעזרת מלחציים או פטיש (4 גייג' אין שום בעיה לעשות עם פטיש, אפס גייג' עדיף עם מלחציים טובים).

 

לקחתי מלחם עם ראש עבה שחומם ל450 מעלות והתכתי כמות נאה של בדיל בכדי לתפוס את הטרמינל לחוט הנחושת.

 

(במקום מלחם אפשר לעשות את זה עם מבער, למען האמת רצוי ובדיל עבה - מלחציים חובה אם אתם בוחרים בשיטה הזו שתועלה בהמשך).

 

הלבשת קצוות הטרמינלים.

 

מיקום הבידוד הכוויץ ושימוש בפן או אקדח חום בכדי לכווץ אותו.

 

פלייר + מברגה עם מקדח קוני - אני בחרתי להרחיב את החורים ובכך גם לגלות קצת מהנחושת של הטרמינל ולתת לו מגע טוב יותר. מכות הפטיש חשפו קצת את פני השטח החלקים של הטרמינלים ולכן לא הייתי זקוק לשיוף רב בכדי ליצור להם שטח מגע טוב יותר.

 

ובסופו של דבר לחבר לרכב.

 

תמונות

------

 

אתם תראו תמונה אחת שמראה כבל 4 גייג' חשוף, עד כמה השרוול המבודד נראה דק במקור וכבל אחד מוכן.

אתם תראו את הבורג שהשתמשתי בכדי לחבר את אחד הכבלים לבלוק המנוע - מצאתי שם הברגה פתוחה שהיא כנראה אופציה למגדש טורבו (יש לרכב הזה דגם גודש רק חבל שלא בארץ)

ואתם תראו את הכבל שהולך להתחבר בין פלוס המצבר לפלוס אלטרנטור.

 

תהנו ותתחילו לשאול שאלות שמעניינות אתכם לגבי נושא השדרוג הזה וחשיבותו (באחד הסרטונים שאני אעלה יהיה הסבר קצר ורמז לגבי רעשי אלטרנטור) ואני מבקש גם מחברי פורום שיש להם ידע עשיר בנושא להצטרף ולהוסיף מידע.

לא משעמם לך בכלל בבית

מי שמעגל פורטים לא בהכרח מעגל פינות!!!! לכל נושא בקשר לפורטים יש לפנות אלי

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4784 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...