Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4784 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 108
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אוהד מה שמשתנה מרכב לרכב זה המיקומים של המינוסים, האלטרנטור ונקודת ההארקה של בלוק המנוע.

בשביל זה סרטון יכול לקצר מאוד תהליכים ולעשות את החיים קלים.

אני עקבתי אחרי שרשור מפורום באנגליה שפירט ספציפית לרכב שלי שלב אחרי שלב וזה עשה אץ העבודה מאוד קלה ופשוטה.

פורסם

אם כבר הוקפץ השרשיר אז נעדכן מה קרה מאז.

 

רגל המינוס של המצבר הוחלפה באחת חדשה, דווקא אחת מקורית של טויוטה ולא הרגל מינוס שקניתי של XSCORPION שהיא גם כן חתיכת נעל רצינית ביותר.

 

הרכב עבר ניקוי יסודי של בית המצערת, סעפת היניקה ומערכת הדלק - הרעידות שהיו לי נרגעו מאוד אבל עדיין ישנה תופעה עם המזגן ולפעמים בעמידה הרכב ממש רועד כשהמזגן פועל - זה כבר נשגב מבינתי מה הגורם האפשרי לכך, מדחס מזגן? חיישני חמצן? יוניט מאוורר? -> זה רגעי מאוד והפסיק להציק לי מה גם שכפי שנראה לי, אני מתכוון להחזיק את הרכב הזה שנה וחצי נוספות ובתחילת 2015 לעבור הלאה.

 

שדרוג שלושת הגדולים אצלי - לא יודע עד כמה הוא באמת נחוץ או דרוש כי סה"כ אני לא שומע בהספקים גבוהים כמו רוב חברי הפורום ואני שומע מוזיקה יומיומית איפה שצריכת הזרם היא נמוכה בעשרות מונים ממערכות SPL.

 

בכל זאת מדובר בשדרוג שרק יכול לשפר את מסלול הטעינה ברכב וגם את יכולת ההתנעה שלו.

 

מקווה שהפעם המצבר יחזיק לי קצת יותר משנתיים וקצת, מקווה שהוא יחזיק לי את השלוש, שלוש וחצי שנים.

 

השדרוג נשאר בעיניי כהמלצה טובה מאוד לכל מי ששרידות מערכת החשמל שלו חשובה עבורו.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אדי לא רק מערכות spl זקוקות לזה, אצלי היו נפילות מתח ממש חזקות כשהייתי מגביר את הסאב, זה היה מתבטא בכיבוי של מגברים וגם התופעות השכיחות של עמעומי אורות וכו.

לפני שבוע המצבר שלי מת לגמרי ללא אזהרה, מצבר של וולטה ששרד כמעט 3 שנים עם כל ההתעללות הזאת של המערכת.

בכל מקרה לפי הקריאה של הp99 למתח (עכשיו אני יודע שזה לא הכי מדוייק שיש אבל עם הסטייה הקיימת יש לי השוואות של לפני ואחרי ככה שניתן להבחין בשינוי) לפני השדרוג המתח היה נופל גם מתחת ל11.5 וולט, אחרי 3 הגדולים שביצעתי כשהמערכת פועלת בווליום מקסימלי, מזגן ואורות דולקים המתח לא נופל מ13.5 וולט, והכל מחזיק מעמד יפה.

פורסם

נכון אבל במקרה שלי האלטרנטור המקורי הוא 120 אמפר (ואפרופו זה אלטרנטור שתואם לRAV4 ואני יכול להביא מחו"ל אחד מקורי של 250 אמפר :twisted: במידה ואשאר עם הרכב לתקופה נוספת אז זה גם מה שיקרה) והסאב אצלי הוא 8 אינטש "צנוע" :-D

 

יש לי סורק OBD וכמעט תמיד המתח אצלי על 13.5V עוד לפני השדרוג אז אני לא בטוח בכלל אם אצלי זה היה כל כך נחוץ מה שאני כן חייב לציין זה שבאמת ההתנעה של הרכב תמיד קלילה ומהירה מאז שביצעתי את השדרוג, זה דבר ששמתי לב אליו מיד.

 

מעבר לכך אני עדיין שוקל להזמין מטען סולארי לרכב בייחוד לקראת הקיץ הקרוב בידיעה שהרכב שלי חונה תחת כיפת השמיים בסופי שבוע, לתת לו עוד אקסטרה טעינה אמור להיות רק מועיל.

 

זה שדרוג נהדר סה"כ ואני מאוד ממליץ עליו, ללא שום קשר למערכת סטריאו - כאן, אני לא מרגיש שום הבדל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

הלוואי בכל רכב.

בגולף שלי האלטרנטור 90 אמפר, המצבר המקורי היה 55 תמיד שמתי 65 ועכשיו לאחר שמת האחרון החלטתי ללכת על גדול יותר והתקנתי 74 אמפר.

החלטתי לשדרג את 3 הגדולים כדי להאריך גם את החיים שלי כמה שאפשר.

פורסם
הלוואי בכל רכב.

בגולף שלי האלטרנטור 90 אמפר, המצבר המקורי היה 55 תמיד שמתי 65 ועכשיו לאחר שמת האחרון החלטתי ללכת על גדול יותר והתקנתי 74 אמפר.

החלטתי לשדרג את 3 הגדולים כדי להאריך גם את החיים שלי כמה שאפשר.

 

תחפש שרשיר של חבר פורום בשם "עתיד" (גורל) שהחליף בזמנו בגולף דור 4 שהיה לו את האלטרנטור שלו לאלטרנטור של BOSCH 150 אמפר בבניה אישית ע"י חבר הפורום שורלאק (צביקה)

 

ולגבי פריקת מצבר - אין ממש קשר ישיר בין שלושת הגדולים למעט טעינה טובה יותר, מצבר שפורק או זולג זה מצבר או מערכת חשמל עם בעיה אשר דורשת טיפול.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לדעתי זה מספיק.



 

אם אתה חונה מתחת לשמיים (בעבודה למשל יש לי חניה מקורה, בבית לא) אז במהלך היום המצבר שלך נטען טעינה איטית.

 

סה"כ המצבר שלך לא מאבד יותר מכמה עשרות מיליאמפרים בכמה שעות.

 

למשל - בסוף נסיעה המצבר שלי על 12.8 או 12.7 - בבוקר למחרת אם לא הזזתי את הרכב המצבר על 12.45 בערך סה"כ 350 מיליאמפר הלכו לאיבוד על החזקת כל המערכות שאמורות להיות בסטנד-ביי.

 

אם המטען הזה מחזיר למצבר 450 מיליאמפר בשעה - אין שום סיבה שתאבד משהו - להפך, המצבר יטען...

450 מילי אמפר זה ממש קצת!

לפי מה שאני יודע מילי זה 10 בחזקת מינוס 3, ככה שזה יוצא 0.45 אמפר שעה

 

 

ושאלה: איך בא לביטוי החיבור בין הבלוק מנוע לשלדה?

במה זה משפיע?

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

נכון זה ממש קצת אבל מצבר תקין מעבד פחות מזה בשעה אז מה שאתה לפחות דואג זה שהמצבר שלך ישאר טעון (במידה והכל תקין).



 

ולגבי הבלוק מנוע לשלדה - זה גם קצת נשגב מבינתי כי בלוק המנוע בעצם יושב על תושבות - שמוברגות לשלדה! אז הוא באופן מעשי מחובר לשלדה.

 

אבל יתכן והתושבות צבועות או מצופות בחומר מבודד מגע - לך תדע עד כמה באמת המגע שם טוב.

 

כשאתה לוקח מוליך חשמלי (כבל חשמל) ויוצר חיבור ישיר בין בלוק המנוע לשלדה - אתה מבטיח הארכה טובה בין המנוע לשלדה.

 

ברגע שאתה מחבר את האלטרנטור במסלול ישר וקצר יותר למצבר ובמקביל את המצבר ישירות לשלדה וגם את בלוק המנוע ישירות לשלדה אתה דואג שבין שלושת הגורמים האלו יהיה מסלול קצר מאוד וברור מאוד.

 

זרימה חשמלית באופן טבעי תעדיף את המסלול הקצר - או בקיצור, המסלול שיש בו פחות התנגדות.

 

בין היתר זה גם "אמור" לפתור במקרים רבים בעיות של רעש אלטרנטור שזו בעצם סה"כ לולאת הארכה פגומה - ברגע שאתה נותן למנוע ולמצבר ולאלטרנטור מסלול חשמלי קצר יותר וטוב יותר, הסיכוי שתדר המנוע שמועבר בתוך הטווח החשמלי - יזלוג אל אספקת הזרם של המגברים שלך או יחידת הראש - קטנים יותר בגלל שאתה מספק מסלול טוב יותר לאלטרנטור לעבור בו.

 

בנוסף לכל זה גם העליתי כאן פעם סרטון שמראה איך הקבל הידוע לשמצה גם כן משמש כפילטר (מסנן) רעשים.

 

זה הכל בעיות תשתית שאפשר לפתור אותן בצורה יעילה מאוד - שדרוג שלושת הגדולים הוא מבורך מכמה וכמה בחינות - לא רק נפילות מתח וטעינה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אלטרנטור - מצבר

מצבר - שלדה

את אלו אני מצליח להבין, מה שלא הבנתי זה למה גם את הבלוק מנוע צריך לחבר לשלדה

כאילו, נעזוב את זה שהבלוק מנוע יושב על תושבת שמוברגת לשלדה, למה בכלל צריך לחבר אותו לשלדה?

לפי מה שאני יודע הבלוק מנוע לא מעביר זרם כלשהו, זה חלק מכאני

בשביל מה חלק מכאני צריך הארקה?

Pioneer 80PRS

Celestra FA2150x : Hertz HV 165 XL ||| Boston Acoustics GT275 : Hertz HT 28

DC 3.5k : Sundown Z v.3 15

XS Power D2400 , D5100

פורסם

זה לא הבלוק מנוע שאתה צריך לחבר לשלדה - זה האלטרנטור!

 

אבל - הרבה יותר קל ופשוט למצוא נקודה בבלוק מנוע לחיבור לשלדה מאשר להגיע לאלטרנטור.

 

האלטרנטור מחובר ישירות לבלוק מנוע.

 

מה גם שהרבה יותר קל לטעות ולחבר את הפלוס של האלטרנטור לשלדה :)

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4784 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...