Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5178 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מרגע לרגע אתה שוקע יותר ויותר בתאוריה לא נכונה.

 

 

בקרת מהירות מעלה סל"ד בעליה, בכדי לשמור על אותה מהירות ואולי אפילו מורידה הילוך בעת הצורך, זה נכון אבל מה אתה עושה בלעדיי הבקרה?

נותן לאוטו להשאר על אותו סל"ד ולהאט בעליה עד שיעצור בשוליים?

 

בקיצור,בכל תנאי דרך שבו אתה נדרש לשמור על מהירות קבועה לאורך זמן (ולא משנה אם יש עליות או סיבובים) בקרת מהירות דווקא חוסכת דלק.

 

כמובן שזה תלוי במשתנים שונים כמו בשיפוע העלייה, אם מטרתי נסיעה רגועה וחסכון בדלק כאשר יש עלייה אני לא האיץ על מנת להשאר ב-100 קמ"ש. אני כנראה אפחית את המהירות ל-90-80 קמ"ש. לאחר עלייה יש ירידה? אני אשתמש בתנופה של הירידה לטובתי ולא אנסה לבלום את הרכב למהירות 100 קמ"ש בכל מחיר.

 

ההנחה שלי נובעת מכך שהפעולה של בקרת השיוט היא מאולצת.

 

בקרבת מגוריי, הכביש היחידי שאני מוצא לנכון להשתמש בה הוא כביש החוף בעיקר בשעות הערב המאוחרות.

פורסם
תיבת ההילוכים ביצעה בדיוק את מה שהיית רוצה שהיא תבצע, מסייעת לבלימה באמצעות בלימת מנוע ומציבה את התיבה בהילוך הנכון במקרה ותרצה להאיץ שוב.

 

אכן. זה מה שגאוני ב- DSG: אתה יורד את פרויד והוא לבד שומר על הילוך רביעי.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

אני משתמש בבקרת שיוט היכן שאפשר מהטעם הפשוט שהיא עוזרת לי להתגבר על הדחף ללחוץ על הדוושא ושומרת לי על הרשיון.

בסגנון הנהיגה שלי השימוש בה חוסך דלק באופן משמעותי.

לענין הרצה, העמדה הרשמית של כל מוסכי ויבואני המכוניות החדשות שהגיעו לידי ב10 שנים האחרונות היתה שלא צריך שום הרצה (פורד, שברולט, מיצובישי, סקודה, אלפא). בפועל עשיתי לכולן.

פורסם

כל העניין הזה של ההרצה באמת מוזר מאוד. מצד אחד בכל ספרי הרכב כתוב לבצע הרצה עם הוראות מפורטות, ומצד שני כל היבואנים אומרים שאין צורך. כמובן, אפשר לומר שהם מקשקשים. אבל לכאורה מהו האינטרס שלהם בכך? - הרי הם אלו שנושאים אח"כ בטיפולים במסגרת האחריות ע"מ לתקן את הנזקים, ולהם לא איכפת שיבצעו הרצה. חוץ מזה, נשמע מאוד לא אחראי מצד היבואנים לא לדייק במידע כזה שהוא לדברי הכותבים כאן, די חשוב. מה קורה כאן?

פורסם
היום, כאשר נסעתי להנאתי בכביש בין עירוני בירידה במהירות של כ-110 קמ"ש, ולפתע ראיתי פקק והתחלתי לבלום, שמתי לב שמד הסל"ד עולה באופן מדאיג אל עד כ-4000 סל"ד - כשבדרך כלל האוטו על 2000-2500 במהירות הזו. בהתחלה נלחצתי, אבל די מהר הבחנתי שהגיר ירד מהילוך שביעי לחמישי ואף רביעי, ונזכרתי שאכן ה-dsg אמור לבלום מנוע ע"י הורדת הילוכים במדרון כשלוחצים על הברקס.

עם זאת, זה בכ"ז נראה לי מוזר. כאילו, אם אני נוגע בעדינות בברקס, אז האוטו מאט טיפה, אבל בעיקר הסל"ד עולה בצורה די מלחיצה. לעומת זאת, אם אאיץ מעט, הסל"ד רק יירד, כי האוטו יעבור שוב לשביעי. לפעמים נדמה שה-dsg מתוחכם מדי.

נראה לכם שמדובר בתקלה? - חשוב לציין שמעבר לסיטואציה הנ"ל, הגיר לא עושה בעיות והוא מהנה מאוד.

שאלה נלווית: האוטו עדיין בהרצה (קצת פחות מאלף ק"מ). זה נורא אם הוא הגיע חד פעמית ל4000-4500 סל"ד?

והאם באמת חשוב לא לעבור את התשעים-מאה בהרצה, או שבמנוע 1.8 שהוא די גדול + טורבו - שמאפשרים שהייה על סל"ד נמוך גם במהירויות גבוהות זה לא משנה כ"כ. והאם באמת כדאי לא להשתמש בבקרת שיוט בנסיעה בזמן ההרצה?

תודה מראש

 

ה DSG מנסה לעשות את מה שייעדו אותו לעשות....

להיות גיר אוטומטי שמתנהג כמו ידני או כמו גיר ידני שעובד לבד בשביל לספק צורך\מטרה מסוימת.

בירידה הDSG יוריד הילוכים ביחד עם הלחיצה על הבלמים בכדי להשתמש בכוח המנוע לסיוע בבלימה, כפי שהיית עושה אם היית נוהג על רכב עם תיבה ידנית ולא משלב לניוטרל ומשתמש רק בבלמים.

אני מבין שהרכב אצלך מעט מאוד זמן ואם לא נהגת ברכב עם DSG קודם לכן, תצטרך לעבור איזושהי תקופת הסתגלות שתלמד אותך איך הגיר מתנהג....

התופעה שאתה מתאר מורגשת פי כמה ולאין שיעור כשתשלב את התיבה למצב S.

במצב זה כמדומני היא שוכחת מקיומו של ההילוך השביעי והחלפת ההילוכים בנסיעה מנהלתית תיעשה בסביבות ה1000 סל"ד מעל הסל"ד בו יוחלפו ההילוכים בנסיעה במצב D.

כשתנהג בברוטליות הוא ימשוך הילוכים גם למעל 4500 סל"ד בלי להתלבט יותר מידי ולא יתבייש גם להגיע ל110 קמ"ש בהילוך שלישי.

בבלימות אגרסיביות הורדת ההילוכים גם היא תורגש באופן משמעותי הרבה יותר וכן גם הבלימה באמצעות כוח המנוע.

 

לסוגיית ההרצה כן\לא....?

הנושא הזה נדון בפורום הטכני כבר לא פעם ולא פעמיים ותמצא דעות לכאן או לכאן, אבל בשביל השקט הנפשי שלך..באלפיה הראשונה תן למנוע חיים קלים, משם והלאה אני כבר התחלתי להעמיס באופן מדורג, אחרי 2000 ק"מ....תרגיש חופשי....

×
×
  • תוכן חדש...