Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המכוניות שלא יוצרו מעולם-רנו ויסטה


חן פרחי
שימו לב! השרשור הזה בן 7504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בסוף שנות ה 70 מחירי הדלק שברו שיאים,ואחד הדברים העיקריים שעיניינו את הצרנים,היתה צריכת הדלק של המכוניות,מה שיצר לא מעט מוטציות מוטוריות כמו הקיטן של רליאנט הבריטית,שהיתה אמורה לסוע 24 ק"מ לליטר.באותה תקופה המכוניות הקטנות של רנו היו ה 4(שאף פעם לא היתה ממש קטנה)וה 5,שהיתה להיט בשנים האלו.בשנת 78 החלה רנו לתכנן את מחליפתה של ה 4 הארכאית,שכבר אז היתה מיושנת להחריד,ונמכרה בזכות האינרצייה.יתרה מזאת,רנו תכננו לעבור בתחילת שנות ה 80 לייצור ברובוטים,וה 4 לא היתיישבה עם התוכניות הללו,והרכבתה היתה ידנית.פרוייקט החלפתה נקרא ויסטה,כשהתכנון הסופי היה כנראה לקרוא לה רנו 2.בתכנונה החליטו רנו הפעם להציב את המנוע והגיר לרוחבו של תא המנוע,בניגוד לכל דגמי רנו עד אז,שהשתמשו במנוע אורכי,על מנת לחסוך מקום.המכונית היתה אמורה להיות קטנה מאד,מיני אמיתית,עם 3.2 אורך ו1.5 רוחב,גבוהה יחסית עם שטח שמשות גדול ומרווח פנימי מכובד ביותר,שלא נפל משמעותית משל ה 5.למכונית פותח גיר חדש בין 4 או 5 הילוכים,שהוצב כאמור לצידו של המנוע,כמקובל ברוב המכוניות בעלות הנעה קדמית.על מנת לחסוך בהוצאות הפיתוח,החליטו רנו להשתמש ביחידות הכוח של הדגמים הקיימים:845 סמ"ק עם 34 כ"ס ו 1.1 עם 44 כ"ס,שנלקחו מה 4 וה 5,עם יחס דחיסה גבוה יותר.המכונית היתה אמורה להיות קלה מאד,בזכות שימוש נרחב בחומרים פלאסטיים,מכסה תא מטען,מכסה מנוע,כנפיים קדמיות ועוד.בתחילת 80 הועבר אב הטיפוס סידרת מבחנים,ואכן צריכת הדלק היתה חסכונית להפליא,אך הסתבר לרנו מתחשבים שערכה,שהיא אמורה לעלות הרבה יותר מהרנו 5,ואין סיכוי שבמחירה היא תצליח לרשת את ה 4.בניסיון אחרון להציל את הפרוייקט,הוחלט להחליף את חלקי הפלסטיק בחלקי פח קונבנציונליים,רק הבעייה שמשקלה עלה,והיא לא היתה חסכונית יותר מה 5...ביסומו של העיניין הפרוייקט ניגנז,ה4 המשיכה להיות מיוצרת במשך עשור אחרי כן,וה 5 הוסיפה להמכר מצויין.לפחות דבר אחד טוב רנו הפיקה מהויסטה,היא חסכה את הצורך לפתח תיבת הילוכים,דיפרנציאל וציריות ל 9 שהופיעה בספטמבר 81.הפרוייקט הכושל עלה למשלם המיסים הצרפתי(רנו היתה חברה ממשלתית באותם השנים)יותר מ 200 מיליון דולר,והיתה עוד חולייה בשרשרת ההפסדים של רנו,שהובילו בסיכמו של עיניין להפרטתה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7504 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...