Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5210 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נכון מאוד.

 

בוכנות קליפר עם מהלך סיבובי קיימות במנגנוני בלם דיסק, בהם בלם יד משתמש באותן רפידות של בלם שרות.

 

במנגנונים אלו כבל בלם יד מפעיל בורג, שדוחף את בוכנת הקליפר.

 

ברוב המקרים מדובר בבלמים אחוריים, אך יש מספר מועט של מכוניות, בהן בלם יד פועל על הגלגלים הקידמיים, סובארו לאונה היא הדוגמה הנפוצה.

 

לא בכל רכב עם 4 בלמי דיסק יש את המנגנון הזה, בחלק מהדגמים בלם יד נפרד לגמרי מבלם שרות.

 

 

פורסם

הכל עניין של אינטרסים

 

ההפחדות פה נוסח "אל תיגעו בברקסים זה סכנת חיים- תשאירו את זה למקצוענים" מוגזמות!!!

 

הן מזכירות לי שכל פעם שאני הולך למוסך ( כל מוסך) כדי לבצע טיפולים שאני לא יכול לעשות בעצמי, באיזשהו שלב אומרים לי אתה חייב להחליף ברקסים, זה סכנת חיים, ואז קוראים לי לבוא לראות כי חושבים שאין לי מושג, ואז אני מראה לו שעובי רפידה מעל המינימום וצלחת מעל המינימום

 

צריך לקרוא לילד בשמו. בתור אחד שטיפל הרבה במערכות בלימה כשהייתי מכונאי במוסך, אני יודע איזה רווח נאה יש למוסך. אם אנשים יחליפו ברקסים בעצמם אז זה ייפגע בעבודה של בעלי המקצוע. לא שיש לי בעיה עם זה כולנו צריכים להתפרנס

פורסם

אתה אולי צודק וזה נתון לוויכוח..אבל ברגע שתעלה לפה מדריך איך להחליף רפידות יכול לבוא המטומטם שיראה את זה ויחשוב שהוא גם מסוגל לעשות את זה.

מעבר לכך, מוסך שאומר לך שאתה צריך להחליף רפידות כאשר הן עדיין תקינות, פשוט תחליף אותו, הוא לא אמין.

פורסם
בתור אחד שטיפל הרבה במערכות בלימה כשהייתי מכונאי במוסך, אני יודע איזה רווח נאה יש למוסך.

האם מי שטיפל הרבה במערכות בלימה לא אמור לדעת כיצד מכווצים את הבוכנות?

 

כאשר אתה מכווץ את הבוכנה אתה בונה לחץ הפוך במערכת. אם אינני טועה יש לפתוח את מכסה מאגר שמן הבלמים כדי לאפשר לנוזל לעלות ללא התנגדות. גילוי נאות: לא החלפתי רפידות בעצמי ברכב 4 גלגלי.

פורסם
האם מי שטיפל הרבה במערכות בלימה לא אמור לדעת כיצד מכווצים את הבוכנות?

 

כאשר אתה מכווץ את הבוכנה אתה בונה לחץ הפוך במערכת. אם אינני טועה יש לפתוח את מכסה מאגר שמן הבלמים כדי לאפשר לנוזל לעלות ללא התנגדות. גילוי נאות: לא החלפתי רפידות בעצמי ברכב 4 גלגלי.

 

נו אז איפה הבעיה? אי אפשר לעשות את זה לבד? אני לא מבין את התגובה שלך או איך הגעת למסקנה שאני לא יודע להחזיר בוכנה?

פורסם

בתור אחד שעוסק גם בתחום הרכב הכבד, אני יכול לומר לכם שהזליגה מתיקון בלמים לרכב קל לתיקון בלמים לרכב כבד

היא מדהימה!!!

מהכרות שלי בענף מתברר שיש "מוסכי מדרכה" לצערי בדרך כלל בכפרים שחוסכים עשרות אחוזים במחיר ע"י "מכונאים".

גם אני שומע ורואה את אותם לקוחות שחושבים שהמחיר להחלפת רפידות בלם או צלחות בלם הם "מטורפים" אך לתקן

מערכת בלם שעובדת על אוויר, עם שסתומי לחץ, מכווני בלם משולבות בקרת מחשב וכו' נראה להם לא מטורף!!!

 

משאית ששוקלת 20 /30 טונות ויותר ומתרוצצת בכבישים עמוסה במטענים זה לא מטורף?

 

לפותח השירשור, כמה כבר יגבו ממך במוסך עבור החלפת דסקיות בלם 80"שח 120 ש"ח לפני עבודה?

להזמין כלי באיבי זה לא כסף? דסקיות לרכוש לבד זה בחינם?

כבר לא:sad: HONDA SILVERWING INTERSTATE 82

HARLEY DAVIDSON 1000 1982 :-)

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

מצטער על ההקפצה,

 

כיצד יודעים שיש להחליף את הדיסקים בנוסף לרפידות הבלם?(קיים סימון כלשהוא על הדיסקים?)

אני מתכוון להחליף רפידות בימים הקרובים וזקוק בנוסף להמלצה על רפידות איכותיות לדייהטסו YRV(לא רפידות HD,הרכב נוסע מרחק זעום בכל יום)

לפותח השרשור,ניתן להשתמש בC CLAMP לצורך החזרת מהלך הבוכנה.

האם חיוני לפתוח את מכסה כוסית נוזל הבלמים?

בהחלפות עבר שביצעתי אכן פתחתי אך ברשת לרוב אין התייחסות לפעולה זו כלל.

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

פורסם

זה צריך להיות כתוב בספרות התחזוקה.

מצאתי באינטרנט מידות של דיסק חליפי ל- YRV שם מצויין כי העובי של דיסק חדש הוא 17 ממ' והעובי המינימלי הוא 15 ממ'.

 

פורסם
יותר מכך, אני לא יודע אם יש איסור כזה בחוק, אבל אם אין אז צריך שיהיה.

אדם שאינו מוסמך כמכונאי רכב, יש לאסור עליו על פי חוק לבצע תיקונים במערכות קרדינאליות הנוגעות לבטיחות הרכב (לדוגמא: היגוי ובלמים).

 

 

אבל צריך להתלוות לזה גם תנאי של מחירים מפוקחים :-)

לא יכול להיות שתחייב אנשים להכנס למוסך שבו יכולים לגבות מהם כמה כסף שבא להם.

פורסם
אני אנסה, למרות שכדי לעשות את זה כמו שצריך אני רוצה להזמין את הכלי שהציעו פה מאיביי, מה שבטח ייקח שבועיים שלושה בדואר ישראל...

 

 

אתה לא חייב להזמין את הכלי היעודי...

אתה יכול להשתמש בקלאמרה או בג'אפקה ולשים לוח בין הבוכנה לקלאמרה/ג'אפקה.

פורסם
חצי מהאנשים פה עוסקים במקצוע, בעלי מספר תעודות בתחום ועוד מספר גדול יותר של שנות נסיון.......

 

פילטר פתוח מערכת שמע מיקצועית או לדים מסביב לרכב עוד לא הורגים אף אחד בלמים כן!!!

 

 

לא חייב לצאת מיד לכביש מהיר...

אפשר בפעם הראשונה לבצע את החחלפה באיזה חניון שומם ואז לאחר ההחלפה לבדוק האם הבלמים עובדים בצורה תקינה. אחרי הפעם הראשונה מבינים שזה ממש כמו לגו אז אפשר להרגע ולעשות את זה ליד הבית.

פורסם
זה צריך להיות כתוב בספרות התחזוקה.

מצאתי באינטרנט מידות של דיסק חליפי ל- YRV שם מצויין כי העובי של דיסק חדש הוא 17 ממ' והעובי המינימלי הוא 15 ממ'.

 

תודה על האינפו',

אני מנסה למצוא בנרות כל ספר טכני שקשור לדגם זה ללא הואיל.מהיכן יש לך ספר תחזוקה?

 

תומר

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

פורסם
תודה על האינפו',

אני מנסה למצוא בנרות כל ספר טכני שקשור לדגם זה ללא הואיל.מהיכן יש לך ספר תחזוקה?

תומר

 

אין לי ספר תחזוקה לרכב שלך. כתבתי שאת המידע מצאתי באתר של יצרן דיסקים חליפיים.

אם אתה מתכוון לבצע לבד תחזוקה אני מציע שתחפש מדריך, למשל:

http://www.google.co.il/search?hl=iw&source=hp&q=daihatsu+yrv+service+manual&gbv=2&oq=daihatsu+yrv+service+manual&aq=f&aqi=&aql=&gs_l=hp.12...0l0l1l4513l0l0l0l0l0l0l0l0ll0l0.frgbld.

×
×
  • תוכן חדש...