Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שרשור תהייה על ה"אבולוציה" של צלחות הגלגלים


שביט
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5003 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שבת, צהריים, חם. כל זה גרם לי לחשוב על הנושא האמור :-D

עד לפני 15-20 שנה בערך, לרוב המכוניות היו ג'נטים כסופים עם צלחת קטנה יחסית במרכז, או "כובע" קטנטן. (ראה כאן, כאן וכאן)

בשלב מסויים כל יצרני הרכב עברו לטאסות המלאות. ברור שאחרי כמה שנים הגיע מצב שחלק מהטאסה שבור, או שהצבע מתקלף, או שהטאסה חצי בחוץ או שהיא קשורה באזיקון...שלא לדבר על מקרים שבהם היא נגנבה, והרכב נשאר עם ג'אנט שחור, מגעיל ומשעמם.

 

עד לפני שנתיים נהגתי במיצובישי לנסר שנת 92. כשהיה לי פנצ'ר, 20 דקות היו לוקחות לי לפרק את הצלחת ועוד 5 דקות להחליף את הגלגל :shock:

 

מדוע יצרני הרכב עברו לשיטה הזו? האם זה מצמצם עלויות? האם כיסוי הגלגל המלא משפר את האוירודינמיקה? האם זה יותר יפה בעיניהם? או שאולי רק בארץ ילדים גונבים טאסות או שהן תיכף נופלות והנהגים לא שמים לב לכך. אולי באירופה ובארה"ב לא סובלים מבעיות כאלה?

לדעתי המצב הקודם, של ג'אנט כסוף עם צלחת קטנה הרבה יותר יפה, והרבה פחות בולט בחסרונו. אבק הרפידות השחור נראה בבירור, וכך אפשר לשטוף אותו כשהשכבה דקה וקלה לניקוי. בג'אנט שחור? אללה איסתור. לא יודעים מתי נגמר הגלגל ומתי מתחיל האבק.

 

שביט, שנוהג בפורד פוקוס עם 4 צלחות שאותות הזמן ניכרות עליהן.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי הסבר לאבולוציה של הטאסות, אני מנח שזה קשור לקוטר הגלגלים ההולך וגדל בהדרגה וגם לעיצוב הכללי של הרכב. נסה להשוות גלגל של רכב משנות ה-60 לזה של רכב מודרני, תמצא כי הקוטר גדל. גם מבחינת שאר הקישוטים יש שינוי - אם לפני 50 שנה היית מוצא הרבה "ניקלים" היום המראה יותר חלק.

עניין נוסף הוא האוורור - ברכב מודרני בלמי דיסק בעוד שבעתיקים היו תופים בכל 4 הגלגלים.

לגבי האזיקונים - הם מותקנים לא בגלל שברים בצלחות אלא כדי למנוע נפילה שלהם בדרך, שהיא סיבה שכיחה לחוסר צלחות. כמעט בכל נסיעה אני רואה צלחות זרוקות על הכביש וכן מכוניות עם צלחות המדלדלות מהגלגל ומאיימות ליפול.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה פשוטה - צמצום עלויות והרחבת אפשרויות עיצוב.

 

הרבה יותר קל וזול לייצר ג'אנט מברזל בצורה אחידה וללא התחשבות במראה, לצבוע אותו בצבע שחור הכי פשוט, ולהרכיב עליו צלחת נוי (טסה) מפלסטיק זול שמעוצבת יפה.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה פשוטה - צמצום עלויות והרחבת אפשרויות עיצוב.

 

הרבה יותר קל וזול לייצר ג'אנט מברזל בצורה אחידה וללא התחשבות במראה, לצבוע אותו בצבע שחור הכי פשוט, ולהרכיב עליו צלחת נוי (טסה) מפלסטיק זול שמעוצבת יפה.

 

+1

 

תחשוב שיש היום רכבים שמוצעים עם מספר סוגים שונים של גדלי ג'אנטים וחתך צמיג שונה. (וגם אם לא אז אפשר לשנות בד"כ)

אם מישהו שקונה רכב מעט ספורטיבי רוצה לשנות חתך צמיג, הוא לא יוכל להשאר עם הטאסה הישנה כי היא לא מתאימה בגודל.

גודל הג'אנטים השתנה בשביל הנוחות והעיצוב. החברות ראו את התופעה של אנשים שמשנים גודל, ועלו על הטרנד.

הם התחילו לייצר ג'אנטים בכמה גדלים ובכמה עיצובים (שכמובן הם מחפשים שהם יהיו מתאימים לכמה שיותר דגמים), כי זה מה שמושך את העין. וזה מקור הכנסה אפשרי נוסף לחברה.

SEAT Ibiza 2001 Stella, Automatic. :cry: נמכרה בצער רב :cry:

Toyota Yaris Hybrid 2014 Active, Automatic. :-Dהבייבי החדשה :-D

 

אני לא גזען, אני שונא את כולם במידה שווה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...