Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עדכון עלות אחזקה שנתית של BMW E90 320I


ToSToS
שימו לב! השרשור הזה בן 1422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לדעתי TOSTOS מתחזק את הרכב ברמה קיצונית(וחיובית), ונדיר לראות שעושים את כל הדברים האלה ברכבים,

לא משנה מאיזה סוג.

מה שיקרה, זה שברכב כזה, גם בעוד 5 שנים, זה ימשיך לעלות 4000 שקל לשנה, ולא 14000 בשנה,

בדיוק בגלל מה שהוא עושה. זה טוב בעיקר למישהו שמחזיק את הרכב הרבה שנים, ואז כל ההשקעה שווה

לו, כי יש לו ראש שקט.

תראה לי מי בודק צינורות בכזו קפדנות, ומחליף אם חו"ח יש סימן קטן להזעה או סדק בצינור?

אני בטוח שאם תרצה להביא מאזדה 6 לרמת תחזוק כזו, זה יעלה לך לא פחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אכן כן, אני מאמין שהייתי משלם במוסך פי שניים עד שלוש ושלא לדבר על הדברים שהם היו שוברים לי על הדרך.

 

לדוגמא הצינור מים עליון, מחובר במחבר מהיר לרדיאטור. כמעט בלתי ניתן להוציאו מבלי לפגוע ברדיאטור.

 

אמרו לי במוסך שקניתי ממנו את החלק, שחבל לי הזמן בלנסות להוציא אותו. כי המחבר מתעוות ולא ניתן לשלוף אותו מהרדיאטור.

 

ישבתי אולי איזה 5 שעות כדי לנסר את הצינור,ממש בעדינות מבלי לפגוע ברדיאטור. עבודת נמלים אבל משתלמת, רדיאטור חדש עולה סכום יפה של 4 ספרות:mm_cry:

 

הבעיה העיקרית בהוצאות, היא שחלקים ייחודים לדגם הנ"ל כמו צינורות לא ניתן להשיג תחליפי ברמת OEM. מה שמעלה את ההוצאות, ללא ספק.

 

אני חושב שההוצאות הם סה"כ סבירות. פחות או יותר מהשנה הראשונה שהרכב אצלי, הוא היה לוקח ממני בממוצע 4000 ש"ח על אחזקה שנתית.

 

אני חושב שאדם ממוצע שמחזיק נגיד מאזדה 6, 407 או פאסאט, מוציא יותר ממני או כמוני כשהוא הולך למוסך.

 

סבירות הן לא.

ההוצאות הנ"ל הן בהתחשב בכך שאתה מתפקד על תקן מכונאי רכב.

כפי שכבר ציינת, אם היית הולך למוסך היית מוציא מעל 10K ש"ח בשנה על תיקונים, וזה ידידי ה-מ-ו-ן.

לגבי פסאט או 407 אין לי מושג, לגבי ה-6 אני מניח שזה דיי דומה לרכב שלי (קאמרי) ובמקרה שלי זה מסתכם בעלות החלפת שמן+פילטרים פעם בשנה בעלות של לא יותר מ-500 ש"ח במוסך מורשה.

רפידות פעם בשנתיים במחיר של 350 ש"ח לזוג.

תקלות - אין, פשוט כלום.

כך שעלות אחזקת הרכב ע"י טיפולים במוסך מורשה עדיין עולה לי לא יותר מ-850 ש"ח בשנה.

אם להשוות את העלות לאופציה שאתה מטפל עצמאית, עדיין אנו מדברים על חמישית מהעלות שלך.

אם היית מטפל במוסך מורשה (כמו רוב האנשים, בטח ובטח כאלו אשר מחזיקים רכב מסוג זה) אזי מדובר על הוצאה פי 12 ויותר מאשר להחזיק רכב כגון מאזדה-6.

 

אז אם זה חלק מתהליך השיכנוע העצמי שלך, סבבה.

אם להיות אובייקטיבי, אני חושב שרכב מודרני ויוקרתי לא צריך להציג רמת אמינות כזאת והתחזוקה שלו צריכה להיות הרבה יותר פשוטה.

 

 

אגב, בולמי הזעזועים שלי ללא רבב, כך גם כל האטמים והתושבות.

 

 

ולסיכום,

אני אישית רוצה להודות לך על השירשור הזה, כאחד ששוקל לרכוש רכב כזה כרכב נוסף בבית היה לי חשוב לראות את רמת האמינות שלו.

בהחלט לא ציפיתי לאחזקה כזו תובענית של רכב בן 5 מסיגמנט זה (ועוד דגם הבסיס).

כרגע אני לא מוכן לזה ואתה בהחלט הכנסת לי קצת שכל.

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה קצת מייפה את הדברים.

אתה מוזמן לפתוח את הסיכום שלי ושל רוני לגבי אחזקת מיאטה ולגלות שגם אחזקה של רכב ספורט מהשנתון הזה שעובד קשה לא מגיעה לסכומים כאלה.

ד"א, לחמי יש מאזדה 6 שנת 2008 והוא כל שנה שם במוסך 2K ש"ח קבוע (פעם ברקסים, פעם צמיגים, פעם תושבת מנוע) וזהו.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד ראיתי עכשיו את הסיכום שנה שלך, אני לא זוכר את המספר המדויק אבל זה היה סביב ה3000 ש"ח. ונסעת רק 8000 ק"מ באותה שנה. מה גם שהרכב שלך עשה באותה שנה פחות מ70K וכנראה שהוא שמור מאוד ולא ננהג בצורה אגרסיבית. לפי זה שפעם ראשונה שהחליפו לו ברקסים היה ב70K.

 

על הדרך ראיתי גם עליות אחזקה של גולף GTI עם ק"מ דומה והיא היית הרבה מעל 4000 ש"ח.

 

אני הסתכלתי שוב על עלויות האחזקה שלי ואני לא רואה משהו שנראה לי חריג לרכב בן 7. חוץ מהטיפול של החלפת הבולמים, שכלל גם ברקסים אחוריים שמוחלפים פעם ב100K.

 

עריכה: הסתכלתי גם אחורה ואם הייתי מתחזק את הבימר בתחזוקת שבר, כלומר שמחליפים תושבת רק שהיא קרועה או מותחן רק כי הוא נשבר או אטם רק כי הוא ממש דולף ולא מזיע הייתי יכול לחסוך כל שנה בין 1000 ל2000 ש"ח בקלות.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג כמו אופיר, מחזיק מזה 7 שנים 318 שהייתה בת 6 כשקניתי אותה וגם מזה 8 שנים 318 שהיתה בת 18 כשקניתי אותה.

אני קונה חלקים בחו"ל ועושה הכל לבד. טיפולים לעיתים תכופות יותר מהמלצת היצרן, החלפת צינורות ישנות כפעולת מנע, וכמובן חלקי מתלה שמורגשת ירידה בביצועיהם מוחלפים מיד. בולמים שעשו 100000 ק"מ - לפח, צמיגים בני שנתיים וחצי -לפח, רדיאטור שהגיע לגיל 10 - לפח.

ההבדל היחיד שאני לא ממלא טבלת אקסל על ההוצאות. הפסקתי אחרי השנה הראשונה, כי לא מעניין אותי כמה עולות האלטרנטיבות. ככה אני רוצה להחזיק רכב, BMW לא חדשות, שמרגישות כמו חדש בכל תפקודיהן.

אני נהנה לעבוד על הרכבים ונהנה כשאני נאלץ להיעזר במוסך. זה התחביב שלי.

ה BMW רכבים אידיאליים לתחזק בצורה כזאת. משום שיש כל כך הרבה חובבי DIY שנוהגים בהן, יש המון חומר באינטרנט ובספרות איך לטפל בהן. עשרות ספקים של חלקים בכל רחבי העולם. והמבנה של מנוע אורכי והנעה אחורית הוא נוח במיוחד לעבודה.

 

בניגוד לכך, בעלי הטויוטה והמאזדה אולי מוציאים רק על טיפולים שוטפים ובלמים. לא מרגישים ירידה בביצועים של הבולמים, כי גם שהקאמרי, שהוזכרה כאן, עם 0 ק"מ לא מרגישים שהבולמים עובדים. אני מתבאס כל פעם שאני נאלץ לנהוג ברכבים כאלה בעבודה ונהנה כל פעם שאני נוסע ברכבים שלי.

 

חג שמח.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן עמוס, חג שמח.

 

אני מאוד מסכים עם דבריך, אחד מהשיקולים שלי בקניית BMW היית הכמות העצומה של חובבי הרכב בעולם, שמחזיקים את הרכב הנ"ל בצורת DIY. קיימים המון בלוגרים, סרטוני YOUTUBE ופורמים שמתמחים בתחזוקת BMW. בד"כ כל מי שמחזיק BMW, הוא חובב נהיגה יותר מהממוצע.

 

בקיצור :) JOY IS BMW

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שני רכבים משפחטומטיים ממודל 2007

זה מסכם הכל... (גם אני נוהג במשפחטומטית, לא מזלזל חלילה)

מי שמחזיק BMW בת 5-6 הוא לא בן אדם נורמלי מהיישוב, ובד"כ רואה את הרכב כתחביב, והכסף שהוא משלם זהה לכסף שאתה ואני משלמים על תחביבים אחרים.

אמרתי זאת פעם בשרשור אחר- לאנשים קשה מאוד לקבל את העובדה שמישהו רואה ברכב שלו תחביב ומשלם על כך בהתאם. אם הרכב הוא BMW או מאזדה, חדש או אספנות- זה לא משנה. מדבריך עולה כאילו לשלם הרבה כסף על רכב אספנות זה "נורמלי" ואילו על רכב בן שנים ספורות זה "סתם הוצאה מיותרת" ולא כך הדבר בעיני פותח השירשור.

הוא נהנה, הרכב נהנה, המוסכים נהנים, הפועל שמקבל סיגריות נהנה :wink: וזה מה שחשוב.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כפי שכתבתי, אני מבין שרכב פרמיום (עד כמה שבימר 320 הוא רכב פרמיום...) מצריך עלויות אחזקה נוספות, אך לא ברמה מטורפת כזו.

 

בכל הכבוד, BMW 320 נחשב בהרבה מדינות לרכב משפחתי + (ברמה של פאסאט פלוס מינוס) ולא הגיוני שרכב כזה ידרוש כזו תשומת לב קפדנית וכזו רמה מטורפת של עלויות תחזוקה.

 

זה לא רק עניין העלויות. זה גם, ואולי בעיקר, עניין הרגישות המפתיעה של הרכב. tostos תיאר לא אחת את רמת הטיפול ותשומת הלב יוצאת הדופן שהרכב שלו - ממודל 2007 - דורש. אני רוצה שהרכב שלי ישרת אותי ולא רוצה לדאוג כל בוקר האם הרכב "חולה" או זקוק לטיפול. זה לא רכב אספנות או ענתיקה. זה רכב יחסית חדש.

 

לגבי עצמי - לצערי, מזה תקופה לא קצרה אני בהולד עם החלפת הרכב מסיבות כאלה ואחרות. כבר הגעתי להחלטה שהרכב הבא שלי (אם הוא לא יהיה רכב חברה) יהיה רכב עם ערך מוסף ברמת רכב "מנהלים" פלוס. עדיין, אני לא רוצה למצוא את עצמי עושה בונדינג עם המוסכניק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שאין את ה"מחלה" אי אפשר להסביר לו.

ל"חולים" כמונו ההתעסקות עם הרכב היא כיף וכל שקל שיוצא על הרכב לא יושבים עליו שבעה.

פאסאט ברמת תחזוקה של ה-BMW של פותח השרשור לא תעלה פחות. עלויות האחזקה נגזרות ממיסים ועוד דברים והיות שבארץ הכול יקר אז התחזוקה יקרה ולכן הBMW של פותח השרשור הופכת לרכב פרמיום.

מבחינת חובב רכב העובדה שהרכב רגיש היא אינה מינוס אלא פלוס.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצריך עלויות אחזקה נוספות, אך לא ברמה מטורפת כזו.

בכל הכבוד, BMW 320 נחשב בהרבה מדינות לרכב משפחתי

רמת הטיפול ותשומת הלב יוצאת הדופן שהרכב שלו - ממודל 2007 - דורש.

אני רוצה שהרכב שלי ישרת אותי ולא רוצה לדאוג כל בוקר האם הרכב "חולה" או זקוק לטיפול.

זה לא רכב אספנות או ענתיקה. זה רכב יחסית חדש.

שוב, ידידי- כל הנקודות שהעלית נכונות לאדם שנוהג ברכב סטנדרטי, ועבורו רכב זה אמצעי לעבור מא' לב'.

יש אנשים שלא משנה להם אם זה רכב פרימיום, או רכב 2007 או השד יודע מה. הם לא רואים את עצמם משרתים את הרכב אלא משקיעים ברכב את זמנם הפנוי ונהנים מזה.

בדיוק כמו שאחד נהנה לקנות טיסנים באלפי שקלים ובשבת נוסע למנחת בערד (זמן+כסף), אחר קונה אופניים וציוד נלווה ב20 אלף שקל ובימי שישי הוא נוסע להרי ירושלים (זמן+כסף), פותח השרשור ודומיו מטפלים ברכביהם בקפדנות, משלמים כסף על חלקים ועל עבודה ומעבירים את זמנם הפנוי מתחת לאוטו או לצד המוסכניק. (זמן + כסף)

 

עריכה- הנה הפיסקה שמסכמת את הנושא בצורה הכי פשוטה

 

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי כי עלות האחזקה השנתית של הרכב הזה גבוהה בהרבה ממה שניתן היה לצפות, ואני אומר את זה כמישהו שמחזיק רכב "מנהלים" (שהוא בעצם משפחתית פרמיום) בן 15 שבשנה הקרובה יחצה את ה 200K ומתוחזק תחזוקת מנע ברמה גבוהה.

 

הרכב אכן מתוחזק ברמה קיצונית של החלפת החלקים מתבלים (לפני מצבי כשל) אך עדיין כמות החלקים המגיעים למצב כזה (לפי שיקולך) היא גבוה מאוד בהתחשב בגיל הרכב ובנסועה. גם הגישה שלי היא קפדנית (בולמ"ז הוחלפו ב 100K, צמיגים כל 3 שנים, החלפת צנרת הגומי והפלסטיק בחשד לדליפה וכו') ואיכותית (חלקים מקוריים/OEM בלבד, שמנים/נוזלים מהאיכותיים שניתן להשיג) אבל אני לא מגיע לסכומים כאלה.

כך שעלות אחזקת הרכב ע"י טיפולים במוסך מורשה עדיין עולה לי לא יותר מ-850 ש"ח בשנה.

אם להשוות את העלות לאופציה שאתה מטפל עצמאית, עדיין אנו מדברים על חמישית מהעלות שלך.

אם היית מטפל במוסך מורשה (כמו רוב האנשים, בטח ובטח כאלו אשר מחזיקים רכב מסוג זה) אזי מדובר על הוצאה פי 12 ויותר מאשר להחזיק רכב כגון מאזדה-6.

אתה מתעלם משני דברים:

-מאזדה-6 זו מאזדה, רכב יפני ממוצע ונפוץ נטול כל יחודיות. אם כבר אתה עושה השוואות אז הצב מול הבימר רכבים היפניים בסגמנט זהה.

-מאזדה-6 בת 6 תדרוש פחות כסף לטיפולים ותיקונים (שוב, זה רכב יפני נפוץ) אך החסכון יתבטא ב:

*הדרדרות בביצועים. אולי נהג ממוצע של מאזדה-6 ממוצעת לא ירגיש בכך אך מי שנוהג לעיתים על המגבלות ישים לב לכך מהר מאוד (בולמ"ז הם דוגמה קלאסית).

*נזק מצטבר. אתה יכול שלא להחליף נוזל קירור לעולם ולהתעלם מהבלאי הטיבעי של הצנרת אבל הנזק שיצטבר יגרום לתקלות הרבה יותר יקרות כמו החלפת ראש, תחזוקה מונעת כגון החלפת צינורות וריענון נוזל קירור תראה גבוהה לטווח הקצר אך היא תחסוך בהרבה לטווח הארוך, גם בכסף וגם בירידת הביצועים.

 

ד"א, טיפול במוסך מורשה לא מבטיח לך איכות בטיפול, טיפול עצמי (אם ניתן) או במוסך מתמחה יהיה טוב יותר כמעט תמיד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, לאחרונה קיבלתי 328 לנסיעת התחרעות בת יום שלם, ללא ספק מדובר באחלה רכב (ובטח שטוב יותר מהמרצדס C שגם אותה בחנתי), בהחלט אפשר להבין את הקסם של הרכב הזה המשלב נסיעה נעימה ונוחה עם יכולת לתקוף סביבובים בצורה מדויקת ונשלטת (נסעתי על רכב חדש ששונה משלך אבל אני מניח שה- DNA דומה).

 

אבל עליות התחזוקה - תסלח לי - בלתי סבירות, ואני משווה אותן ל- IS שלי ואחת נוספת של חבר ואלה מכוניות שכחדש מול חדש עולות מחיר דומה למחיר הבימר.

 

ביטוח מקיף + חובה (קיבלתי פטור מאיתוראן) - 4200 ש"ח.

טיפול שנתי - 1500 ש"ח +/- (תלוי בגודל הטיפול).

תקלות חורגות מהשוטף לא היו.

בלמים - סט קומפלט במוסך כמעט 4000 ש"ח, אצל רון עם חלקים OEM TEXSTAR - קצת יותר מחצי.

סט צמיגים - 3000 ש"ח (T1R).

 

איך שלא תהפוך את זה תחזוקת רכב כזה עולה סביבות ה- 7000-8000 ש"ח לשנה, ומדובר על רכב V6, הנעה אחורית שמאובזר מכף רגל ועד ראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

F30 328 זה לא V6, זה 4 צילינדר טורבו. ואם כבר BMW עם 6 צילינדר היא לעולם לא בתצורת V.

אם אתה חושב לקנות את הרכב הזה ופוסל אותו בגלל כמה אלפי שקלים בתחזוקה השנתית, כנראה שהוא לא בשבילך. בכל מקרה העלות של התחזוקה השנתית בטלה מול ירידת הערך של רכב חדש.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עמוס, לדעתי הכוונה לתחזוקת הלקסוס.

דורקי, אני לא חושב שיש הבדל גדול אם הרכב V6 או לא, ואם יש אבזור כזה או אחר.

רוב הרכבים מהסגמנט הזה יקרים יותר לאחזקה, והם גם עולים כחדשים יותר מהמקבילים שלהם.

אי אפשר לצפות שלהחזיק רכב שעלה במקור 250 או 300 אלף שקל, יעלה כמו רכב שעלה חצי ממנו.

כמו שציינתי בהודעה הקודמת, לדעתי TOSTOS מטפל ברכב בהחמרה יתרה, ולפעמים מחליף דברים

שבלי בעיה היו מחזיקים עוד שנתיים לפחות. אבל בגלל הסיבה הזו, יעלה לו כל שנה 4000 שקל,

ולא 2000 כל שנה, ואז שנה אחת 14000. ושוב, זה משתלם למי שמחזיק את הרכב הרבה שנים,

ואז נהנה מרמת תחזוקה גבוהה, ומעט כאבי ראש.

אני לא חושב שאם תתחזק פאסאט, אאודי, לקסוס או כל רכב זהה, באותה רמה שהוא מתחזק,

ויעלה לך פחות. בטוח שלא חצי מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים, כבר דיברנו על זה בשרשורים עברו שדיברו על תחזוקת רכב יוקרה. מרצדס זה הרכב הכי זול לתחזוקה מכל רכבי הפרמיום.

 

פה בארץ יש המון חלקי חילוף חלופיים למרצדס, בעקבות שוק המוניות החזק של המותג בארץ.

 

בBMW המצב קצת יותר קשה וישנם חלקים ייחודיים כמו צינורות, שלא ניתן להשיג אותם בחלופיים.

 

DORKI אתה מחזיק לקסוס, שזה אחד הרכבים הכי אמינים בעולם. סביר להניח ששום דבר לא התקלקל ויתקלקל, אבל אתה גם מדווח על תחזוקה של סביב ה4K. אני אישית יותר האהבתי את המותג BMW הוא יותר דיבר אלי. אני אוהב את התא נוסעים הגרמני המוצק, שכל חלק שבו נועד לשרת מכונית יוקרה ולא נלקח מפלטפורמה אחרת של היצרן טויוטה. אצלנו בבימרים המצב קצת הפוך,חלקים שמתוכננים לBMW מורכבים גם ברולס-רוייס. גם בסדרה 3 שלי, יש המון חלקים משותפים עם הסדרות היותר גבוהות של החברה.

 

הביטוח שלך הרבה יותר זול משלי, אני משלם משהו כמו 7K למקיף+חובה.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1422 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...