Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עדכון עלות אחזקה שנתית של BMW E90 320I


ToSToS
שימו לב! השרשור הזה בן 1395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשורה התחתונה,כן מכוניות הפרימיום הגמרניות המודרניות לוקות באמינות בינונית,

אני מרגיש את ההבדל באיכות ההרכבה ובאמינות בין הE36 וה190E שהיו לי לבין הE46 שיש לי עכשיו.

Porsche 944 turbo

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אי אפשר לצפות שלהחזיק רכב שעלה במקור 250 או 300 אלף שקל, יעלה כמו רכב שעלה חצי ממנו.

 

אני חושב שזו הכללה גדולה מדיי.

כמו שיש רכב משפחתי ב-100K ש"ח שיעלה כפול להחזיק מאשר רכב משפחתי אחר שעלה 100K ש"ח אז כך גם כאשר מדובר בסכומים גדולים יותר.

נכון, ברור כשיש טכנולוגיה אז הסיכויים גדלים אבל לא פה העניין.

הבחור החליף בולמים וזה משהו צפוי ברכב בן 7 שנים ו-100K ק"מ.

אבל ההחלםה של הצינורות מים זה משהו שהוא בהחלט פאק בייצור/תכנון.

 

תשמע, אני לא בא "לרדת" על הבחור ואני מבין שחלק מהפאן זה לתחזק את הרכב שלך לבד. במיוחד תחזוקה כזו מוקפדת ואיכותית (גם אני בכל הרכבים שלי כל שנה עושה משהו קטן אקסטרה כתור תחזוקה מונעת, לדוגמא החלפת אטם מכסה שסתומים, החלפת גומיות פרונט, ניקוי מערכת קירור לפני הקיץ וכו').

אבל צריך לקרוא לילד בשמו, התחזוקה בשנה האחרונה הייתה הרבה מעבר למה שאני הייתי מצפה מרכב כזה.

האם זה שווה את זה? זה כבר עניינו הפרטי של בעל הרכב ואני ממש לא בא להיכנס לו לכיס.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיים, כבר דיברנו על זה בשרשורים עברו שדיברו על תחזוקת רכב יוקרה. מרצדס זה הרכב הכי זול לתחזוקה מכל רכבי הפרמיום.

 

פה בארץ יש המון חלקי חילוף חלופיים למרצדס, בעקבות שוק המוניות החזק של המותג בארץ.

.

 

אתה בטוח בזה?

מכר שלי רכש לפני שלוש שנים מרצדס s350 יד- בת שלוש במחיר לא נמוך בכלל.

הוא החזיק את הרכב פחות משנה והעיף אותו מהסיבות הבאות:

תקלה ראשונה, הכיסא החשמלי בעל הזכרונות לא הגיב לפיקוד [לוח הפיקוד נמצא על דלת הנהג] ונתקע במצב הכי קידמי. הבחור בגובה 1.95 לא הצליח להכנס לרכב והרכב נגרר למוסך. הצעת התיקון עמדה על 15K ₪ להחלפת לוח הפיקוד. הבחור חיפש את החלק מפירוק בארץ ולאחר שהתייאש הזמין אותו דרך חבר בארה"ב בחצי מחיר, ועדיין עלה לו 7.5K ₪ והרכב היה מושבת חודשיים.

תקלה שניה, לא עברו להם מספר חודשים והרכב שוב נתקע, הפעם ידית ההילוכים לא השתחררה מ-P והרכב שוב נגרר למוסך. התברר כי ברכב זה ידית ההילוכים נמצא ב"כספת" וזאת התקלקלה. הכספת איננה ניתנת לתיקון אלא רק להחלפה קומפלט בחלק חדש ומקורי של מרצדס הכולל גם את הסוויץ', סה"כ עלות בארץ של 15K ₪ [לדבריו]. שוב הרכב הושבת לתקופה ארוכה מאוד ומאחר ולא נמצא החלק בארץ הוא הוזמן ע"י החבר דרך ארה"ב בסכום של 8K ₪ [פלוס מינוס].

תקלה שלישית [מספר חודשים לאחר מכן], יום אחד אני נוסע בהסתדרות ורואה את הרכב שלו שוכב על הרצפה עקום. כאשר שאלתי אותו מה קרה הוא אמר לי כי הלך בולם אחורי [בולמי אוויר]. מחיר ההחלפה היה אסטרונומי כמובן ושוב הרכב עמד יותר מחודש מושבת.

 

אז אני לא יודע מה לגבי אחזקה של E או C, אבל להחזיק S קלאס זה חתיכת סיפור.

 

לגבי הרכב שלך, אתה העלית את הנושא של החזקת רכב מסוג מאזדה 6.

אז כן, במאזדה 6 כנראה שלא ילך צנרת מים לאחר ק"מ כל כך נמוך [ובשנתון כל כך צעיר], גם לא הבולמים [לא מדבר על ירידה בביצועים, שאגב אני מניח שגם יהיה קשה מאוד לזהות, אלא על משהו הרבה יותר משמעותי כמו נזילה מבולם, כמו במקרה שלך, אשר לא עוברת טסט].

חלקים אלו לדעתי לא צריכים להתקלקל כל כך מהר, בטח ובטח ברכב שאמור להיות פרמיום [אפילו אם הוא מהסדרה הכי בסיסית וזולה של היצרן].

על פי דבריך צריך להיות מכונאי מדופלם בכדי להחזיק את הרכב הזה במחיר "סביר", אם לא אז צריך להפרד של שנה מ-12K ₪ ויותר במוסך מורשה, וזה מוגזם.

אז כמה "מכונאים" אתה מכיר שמחזיקים הרכב כזה?

אני מניח שהרוב הם אנשים רגילים אשר מטפלים במוסך, ובמקרה זה הרכב הנ"ל פשוט יקר מידי לאחזקה [אלא אם כן מתוחזק באחזקת שבר, ובמקרה זה יש סיכוי לקבל מכה הרבה יותר גדולה], ובהחלט לא מצדיק את העלויות. עדיין, מדובר סה"כ על 320, לא על M ולא על סדרה 7, כך שהכל צריך להיכנס לפרופורציות.

 

חג שמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

F30 328 זה לא V6, זה 4 צילינדר טורבו. ואם כבר BMW עם 6 צילינדר היא לעולם לא בתצורת V.

אם אתה חושב לקנות את הרכב הזה ופוסל אותו בגלל כמה אלפי שקלים בתחזוקה השנתית, כנראה שהוא לא בשבילך. בכל מקרה העלות של התחזוקה השנתית בטלה מול ירידת הערך של רכב חדש.

 

קרא שוב את שכתבתי, הפסקה התייחסה ללקסוס IS שבבעלותי.

 

לגבי עלות האחזקה - אתה מתחיל להזכיר לי את האלפיסטים שמנמקים כל פאק ביצור בכך שמדובר ברכב עם נשמה.

והבעיה ממש איננה בעלות אלא בצורך להכנס למוסך להחלפת חלק שלפי רוב הדעות אמור לשרוד מספר גבוה יותר של שנות שימוש.

 

דורקי, אני לא חושב שיש הבדל גדול אם הרכב V6 או לא, ואם יש אבזור כזה או אחר.

רוב הרכבים מהסגמנט הזה יקרים יותר לאחזקה, והם גם עולים כחדשים יותר מהמקבילים שלהם.

אי אפשר לצפות שלהחזיק רכב שעלה במקור 250 או 300 אלף שקל, יעלה כמו רכב שעלה חצי ממנו.

 

אני לא חושב שאם תתחזק פאסאט, אאודי, לקסוס או כל רכב זהה, באותה רמה שהוא מתחזק,

ויעלה לך פחות. בטוח שלא חצי מזה.

 

אושרי, הפעם (סוף סוף!) אני נאלץ שלא להסכים איתך.

כל אביזר נוסף ברכב הוא פתח לצרות, כל צעצוע נוסף מוריד את האמינות הצפויה.

אגב, לדעתי אני בהחלט משווה תפוחים לתפוחים, רכב בתצורה בסיסית דומה (6 צילינדרים עם הנעה אחורית) שעלה כחדש כמו בימר דומה, ונהנה גם הוא מתחזוקה לא מתפשרת - ההשוואה בהחלט במקומה.

 

ואם עסקינן במורכבות טכנולוגית - למיטב ידיעתי המנוע של ה- IS שבו שני מזרקים לצילינדר (הזרקה ישירה ועקיפה) מצויד בטכנולוגיה שהיא עדיין נדירה.

 

DORKI אתה מחזיק לקסוס, שזה אחד הרכבים הכי אמינים בעולם. סביר להניח ששום דבר לא התקלקל ויתקלקל, אבל אתה גם מדווח על תחזוקה של סביב ה4K. אני אישית יותר האהבתי את המותג BMW הוא יותר דיבר אלי. אני אוהב את התא נוסעים הגרמני המוצק, שכל חלק שבו נועד לשרת מכונית יוקרה ולא נלקח מפלטפורמה אחרת של היצרן טויוטה. אצלנו בבימרים המצב קצת הפוך,חלקים שמתוכננים לBMW מורכבים גם ברולס-רוייס. גם בסדרה 3 שלי, יש המון חלקים משותפים עם הסדרות היותר גבוהות של החברה.

 

הביטוח שלך הרבה יותר זול משלי, אני משלם משהו כמו 7K למקיף+חובה.

 

בהזדמנות - ובתקווה שנפגש - אראה לך את הרכב ותספר לי במה איכות הבניה והחומרים שבבימר עדיפה, לדעתי המצב בדיוק הפוך.

 

הביטוח שלי כבר לא דורש איתוראן - כך שהפער אפילו גדול יותר.

 

תשמע, אני לא בא "לרדת" על הבחור ואני מבין שחלק מהפאן זה לתחזק את הרכב שלך לבד. במיוחד תחזוקה כזו מוקפדת ואיכותית (גם אני בכל הרכבים שלי כל שנה עושה משהו קטן אקסטרה כתור תחזוקה מונעת, לדוגמא החלפת אטם מכסה שסתומים, החלפת גומיות פרונט, ניקוי מערכת קירור לפני הקיץ וכו').

אבל צריך לקרוא לילד בשמו, התחזוקה בשנה האחרונה הייתה הרבה מעבר למה שאני הייתי מצפה מרכב כזה.

האם זה שווה את זה? זה כבר עניינו הפרטי של בעל הרכב ואני ממש לא בא להיכנס לו לכיס.

 

בדיוק!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3265361490_90f6f85f8c.jpg

 

התא נוסעים הזה מאוד מזכיר לי את הלנד קרוזר או הקאמרי. הדשבורד, כפתורי הפעלה, כפתורי המנעול, המנופים של האורות והאיתותים, ידית ההילוכים, ההנד ברייק וכו'. כנראה שהחומרים האלה מאוד עמידים וישארו במצבם הנוכחי עוד שנים ארוכות, אבל זה מרגיש לי לא מתאים ברכב פרימיום.

 

העליתי תמונה לא מקצועית שצולמה על ידי בבימר ואתה יכול לראות שאיכות החומרים ומרקמם יותר מוצקים ונעימים לדעתי.

 

לדעתי הבימר הרבה יותר נעימה לשהייה.

 

אין ספק שהלקסוס בתור חבילה היא טובה מאוד, אבל לי מרגיש שחסר בה משהו ולבימר יש ערך מוסף.

 

ד.א הסדרה שלוש הנ"ל זה אחד הרבים הכי מבוקשים בתור משומשת, הרבה יותר מכל מכונית יוקרה אחרת ולהפתעתי גם יותר מבוקשת מהרבה להיטי מכירות אחרים.

DSC01715.jpg

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוסטוס, טעית טעות קלאסית, לקחת רכב ברמת הגימור הנמוכה ביותר, עם הגוונים הקודרים ביותר ודווקא אותו אתה משווה אל הרכב שלך.

 

אצלי רמת גימור 'פרימיום' עם גוונים דומים מאוד לאלה שאצלך בבימר, עם עושר גדול בהרבה, עם דיפוני עץ - זה נותן לנו משחק חדש לגמרי.

אגב - בלקסוס הגומיות עדיין במצב חדש, העור (אמיתי לא פלסטיק) במצב מצוין וכל הרכב משדר בניה מסיבית לשנים רבות - ואצלך?

 

חג שמח!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שבגרמניה הדגם עם הרמת גימור שלי נקרא פרימיום, אבל פה בארץ ניתן היה לשדרג את מושבי העור ולהרכיב את מערכת ה I-DRIVE ששום דבר מאלה לא מורכב אצלי.

 

דווקא הגומיות אצלי במצב מצוין, אבל ידית הפתיחה של הדלת התקלפה קצת ובמושב הנהג ישנו שפשוף בעובי מ"מ ובאורך 5-6 מ"מ שאופייני מאוד לדגם הזה.

 

חוץ מזה תא הנוסעים במצב ממש טוב ובנוי מאוד מסיבי :-P.

 

אין ספק שהלקסוס כאן במשחק האמינות מנצחת וכנראה בגדול, אבל היא עדיין מרגישה לי קרובה מדיי לחברת האם. גם זה משחק לשני הכיוונים, הן באמינות והן בדברים אחרים.

 

חג שמח!

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורקי, הפעם גם אני נאלץ שלא להסכים איתך. אין משמעות גדולה לזה שהמנוע 4 או 6 צילינדרים,

בטח שלא בטווח שנים קצר כזה. כנ״ל לגבי האבזור. אתה לא מדבר כאן על אס קלאס או סדרה שבע,

ששם זה ליגה אחרת של אבזור ואלקטרוניקה, אלא על רכב יוקרה מהדרגה הנמוכה יותר,

ובשימוש של כמה שנים לא אמור לבוא לידי ביטוי האבזור הנוסף מבחינת התחזוקה.

עוד חמש שש שנים, וזה יתן כבר את אותותיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכר שלי רכש לפני שלוש שנים מרצדס s350 יד- בת שלוש במחיר לא נמוך בכלל.

הוא החזיק את הרכב פחות משנה והעיף אותו מהסיבות הבאות:

תקלה ראשונה, הכיסא החשמלי בעל הזכרונות לא הגיב לפיקוד [לוח הפיקוד נמצא על דלת הנהג] ונתקע במצב הכי קידמי. הבחור בגובה 1.95 לא הצליח להכנס לרכב והרכב נגרר למוסך. הצעת התיקון עמדה על 15K ₪ להחלפת לוח הפיקוד. הבחור חיפש את החלק מפירוק בארץ ולאחר שהתייאש הזמין אותו דרך חבר בארה"ב בחצי מחיר, ועדיין עלה לו 7.5K ₪ והרכב היה מושבת חודשיים.

תקלה שניה, לא עברו להם מספר חודשים והרכב שוב נתקע, הפעם ידית ההילוכים לא השתחררה מ-P והרכב שוב נגרר למוסך. התברר כי ברכב זה ידית ההילוכים נמצא ב"כספת" וזאת התקלקלה. הכספת איננה ניתנת לתיקון אלא רק להחלפה קומפלט בחלק חדש ומקורי של מרצדס הכולל גם את הסוויץ', סה"כ עלות בארץ של 15K ₪ [לדבריו]. שוב הרכב הושבת לתקופה ארוכה מאוד ומאחר ולא נמצא החלק בארץ הוא הוזמן ע"י החבר דרך ארה"ב בסכום של 8K ₪ [פלוס מינוס].

 

דורקי, הפעם גם אני נאלץ שלא להסכים איתך. אין משמעות גדולה לזה שהמנוע 4 או 6 צילינדרים,

בטח שלא בטווח שנים קצר כזה. כנ״ל לגבי האבזור. אתה לא מדבר כאן על אס קלאס או סדרה שבע,

ששם זה ליגה אחרת של אבזור ואלקטרוניקה, אלא על רכב יוקרה מהדרגה הנמוכה יותר,

ובשימוש של כמה שנים לא אמור לבוא לידי ביטוי האבזור הנוסף מבחינת התחזוקה.

עוד חמש שש שנים, וזה יתן כבר את אותותיו.

 

אושרי, קרא את ההודעה של אלון ובוא ספר לי במה שונים המושבים החשמליים שאצלי ברכב, שמתכווננים באופן חשמלי לכל הכיוונים, עם שלוש זכרונות לכסא הנהג ושלוש לכיסא הנוסע, עם הגה מתכוונן חשמלי + זכרונות, עם מראות מתכווננות חשמלי + זכרונות - מאלה שבמרצדס.

 

גם תיבת ההילוכים בנויה דומה.

 

המשוואה פשוטה - תוספת אבזור = מקור נוסף לתקלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא שוב את הודעתי ותבין שאס קלאס או סדרה שבע זו ליגה אחרת.

לא יודע אם יצא לך לנסוע לאחרונה באס קלאס שמאובזרת כמו שצריך,

אבל מערכות האלקטרוניקה והבקרה שיש שם היא בלתי נתפסת.

הכל כמובן מסונכרן עם הכל, ולכן שיש בעיה היא יקרה מאוד.

אתה אולי חושב שזה דומה, אבל זה שונה לחלוטין, ובגלל זה ציינתי את

זה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

alonjp- כמו שאושרי כתב, ה S-CLASS זה ליגה אחרת עם המון חלקים יחודיים לדגם הנ"ל.

 

אבל הC-CLASS זה הרכב פרימיום שבוודאות הכי זול להחזיקו, יש כל כך הרבה חלקי חילוף פה בארץ, שלעתים הם אפילו הרבה יותר זולים מחלקים לסובארו. לא כל החלקים האלה איכותיים, למרות שהם תוצרת גרמניה. אך מה שבטוח הם מאוד מאוד זולים. לדעתי הC-CLASS מהשנים 2001-07 וגם הC החדשה יותר מ2008 עד עכשיו, נופלת מעותית מהסדרה 3 בכל תחום. נסעתי כמה פעמים על הC ברמת גימור הגבוה "SPORT", לפני שקניתי את הבימר. והבימבה אוכלת את הC בכל פרמטר.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא הייתי אומר שבכל פרמטר, אולי בפרמטר ההנאה מנהיגה. בכל השאר אני לא חושב

שהיא מפסידה לבימר, ובחלק מהדברים אפילו עולה עליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיכות חומרים של הC מאותם שנים, לדעתי נחותה מזאת של הבימר. המנוע המוגדש של הC 180 וה200, ממש רועד בסל"דים נמוכים משהו באזור ה1500 סל"ד. במהירויות של מעל120 130 קמ"ש, המנוע לא הגיב כמצופה בהילוך חמישי. מה שכן המכונית ישבה טוב על הכביש,אודות לצמגים מפלצתיים שמסופקים עם דגם הספורט.

 

לדעתי התא נוסעים של הבימר הוא הכי נעים מכל הקטגוריה הזאת, איכות החומרים מאוד מאוד גבוה והנדסת האנוש כמעט מושלמת.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אושרי, מחלוקת פעם שניה (!!! :lol:).

 

נהגתי על ה- C350 וגם על ה- 328 את שתיהן קיבלתי לנסיעת מבחן ארוכה ביותר.

את סוגיית המנוע אני שם בצד כי לא ניתן להשוות בין מנוע 4 צילנדרים טורבו לשש צילינדרים, בהחלט מרגישים את הרעידות שבתחילת נסיעה ב-3 עד שהמגדש נכנס לפעולה ומספק דחף.

 

הגיר בשתיהן מעולה ואין לטעמי שום יתרון במספר ההילוכים העדיף שיש לבימרית (8 מול 7).

 

נוחות נסיעה ויכולת דינמית - לא הצלחתי לזהות שום יתרון של ה-C על ה-3 - הנסיעה ב-3 רכה ונוחה יותר, גם המושבים מעולים ביחס לאלה שב- C, אחיזת הכביש והתנהגות הרכב בסיבובים ממש לא באותה הליגה, סיבובים שלקחתי בביטחון מוחלט ב-3 הייתי גומר על הגג ב- C.

זה ממשיך עם היכולת לשחק קצת עם הזנב של ה-3 ועם החיוך שהיא העלתה לי על הפנים, דבר שהבהמה משטוטגרט לא הצליחה לעשות.

 

אסכם את שני ימי הנהיגה כך:

את ה-C החזרתי ליבואן תוך אנחת רווחה ושמחה לחזור ל- IS שלי.

מה-3 נפרדתי די בצער.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה שזה שרשור המחלוקת שלנו. אני לפחות נהגתי ונסעתי לא מעט על סי של חבר טוב. נוחות נסיעה לטעמי טובה יותר מהבימר, וגם

המושבים וסביבת הנהג והנוסע היו עדיפות על הבימר, ולדעתי גם איכות ההרכבה לא נופלת מהבימר, ואני אהיה זהיר ואומר שאפילו טובה יותר מבימריות מקבילות שראיתי.

לגבי הנאה מנהיגה, אין ספק שנהנתי הרבה יותר מהבימר, וגם מבחינת מראה ועיצוב, אהבתי יותר את הבימר, אבל זה כבר עניין של טעם

וריח, וכל אחד אוהב משהו אחר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1395 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...