Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אור חלש מאד


fiat127
שימו לב! השרשור הזה בן 7322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הייתי רוצה לדעת אם אני יכול לגרום לאורות שלי באוטו להיות חזקים יותר בגלל שאני בקושי רואה 2 מטרים מלפני האוטו אם זה עוזר לכם זה פיאט 127.

נ.ב

האורות הגבוהים מתפקדים כמו האורות הרגילים

GET RICH OR DIE TRYING

Aliens infected us, its about time we infected them

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שהרפלקטורים שלך חלודים,ולכן הם לא מחזירים את האור ממוקד.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שהרפלקטורים שלך חלודים,ולכן הם לא מחזירים את האור ממוקד.

 

אין כל חובה שהרפלקטור יהיה חלוד בכדי לקבל תאורה בעלת עוצמב חלשה.

מספיק שהרפלקטור עמום(לא מבריק) בכדי לקבל את אותה תוצאה.

 

גם האורות אצלי באוטו די חלשים, לא רואים טוב, למרות שעברתי טסט בלי בעיה לפני שבוע !.

אם המדד שלך לרכב תקין זה מעבר טסט, אז עם כל הצער והכאב(אני עובד בזאת) אני מודיעך שכח מזאת.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי רוצה לדעת אם אני יכול לגרום לאורות שלי באוטו להיות חזקים יותר בגלל שאני בקושי רואה 2 מטרים מלפני האוטו אם זה עוזר לכם זה פיאט 127.

נ.ב

האורות הגבוהים מתפקדים כמו האורות הרגילים

בעייה ידועה במכוניות ישנות, ובפיאט בפרט.

תיקח מולטימטר ותמדוד את המתח על הנורה כשהאור דולק. רוב הסיכויים שתראה שם

משהו כמו 10V ומטה. אם כן - יש לך מפל מתח דרך המפסק של האורות, שהמגעים בו,

עם השנים (והזרם הגבוה יחסית שעובר דרכם) נשרפים ואינם מוליכים זרם טוב. גם

קופסת הפיוזים של ה-127 איננה איכותית, ועלול להיות מפל מתח במגעי הפיוזים.

 

הפתרון הקל יחסית הוא התקנת ריליי לאורות, הניזון ישירות מהמצבר (דרך פיוז!!!)

ומשתמש בחיווט הנוכחי כפיקוד. דרושה הבנה בסיסית בחשמל רכב ו-4 רילייז (מומלץ

רילי לאור רגיל וגבוה לכל פנס. אפשר רק שניים).

 

ואם בכל זאת יש 12V על חיבור הנורה, תבדוק מה המתח על הדק ה(-) של הנורה (ביחס

לקוטב השלילי של המצבר). אם יש יותר מ-1 וולט, יש לך בעייה במגעי הגוף. הפתרון הפשוט

הוא חיווט של חיבור גוף נוסף לשקע הנורה.

 

אחרי התקנת ריליי תוכל לשים נורות הלוגן שמפיצות אור חזק יותר. כנראה לא ממש חוקי,

אבל ברשתות DIY נמכרות נורות הלוגן בעלות חיבור "רגיל".

 

בהצלחה!

 

יובל.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן יתכן מאוד ויש מפל מתח על החוטים אל הנורות הראשיות כך שמגיע מתח נמוך מדי אל הפנסים וקל לבדוק זאת. העמד הרכב מול קיר כשהמנוע פועל בסרק ואורות הנמוכים (מעבר) דולקים.

חבר חוט חשמל אל קוטב המצבר החיובי ועם קצהו השני של החוט, גע בחוט האפור המתחבר לנורה הראשית וראה האם בזמן הנגיעה רואים התגברות חזקה של עוצמת האור. (החוט הירוק הנו של אור גבוה).

באם כן אכן יש מפל מתח חזק. התקנת ממסרים אכן תפתור הבעיה אך יש לבצע זאת מקצועית. ניתן להשיג תיבה עם 2 ממסרים בתוכה, אחד לאורות גבוהים והשני לאורות נמוכים. כניסת הזרם אל התיבה מגיעה ישירות מהמצבר בחבור משותף. בתוך התיבה יש 2 נתיכי הגנה. התקנה יש לבצע אצל חשמלאי רכב תוך הקפדה על בצוע הלחמות חבורים וסופי החוטים כדי למנוע מפלי מתח. בעגה המקצועית תיבת הממסרים הזאת נקראת "מגביר אורות". בברכה - רפי לין :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העולם התקדם קצת... אפשר להשתמש במולטימטר דיגיטלי שעולה כמה עשרות שקלים

בלי לעשות "ניסויים על בעלי חיים". חוץ מזה אתה מייעץ לבצע התקנה רק אצל חשמלאי,

אבל גם ניסוי מסוכן עם חוט המחובר ישירות ל + של המצבר...

 

התקנת ריליי היא לא משהו שרק חשמלאי רכב יוכל לעשות, די בידע בסיסי.

זהו פורום "טכני, אחזקה וטיפולים" - אנשים שואלים כי הם רוצים, אם אפשר, לעשות

את העבודה לבד.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפל מתח נוצר כתוצאה מזרימת זרם במעגל החשמלי. כלומר מדידת המתח עם רב מודד

צריכה להיות כשהאורות פועלים וגם אז לא תדע להשוות התוצאה אל מצב תקין.

בבדיקה ע"י חוט, ישירות מהמצבר, רואים מיידית תוצאה אמיתית והאם היא משמעותית.

כמובן יש רק להזהר לא לגעת אם קצה החוט החשוף בגוף הרכב או בחוט השחור (הארקה) המתחבר אל הנורה הראשית מחשש לקצר.

לא לשכוח שכמו שכצבו קודמי יתכן ורפלקטורי הפנסים דהויים ולא מבריקים ואז בבדיקה ע"י חוט עדיין תהיה עוצמת האור חלשה למרות עליית המתח.

בהרבה מקרים הפתרון הנו מורכב מכל הגורמים ביחד:

החלפת פנסים ראשיים, התקנת ממסרים לפנסים והרכבת נורות הלוגן בעלי בסיס רגיל ואז התוצאה תהיה עוצמת אור חזקה כשהעומס החשמלי נופל על תיבת הממסרים עם נתיכיה הפנימיים וכל מע' הפעלת האורות המקורית משמשת רק כפקוד הפעלת הממסרים בתצרוכת זרם נמוכה מאוד, דבר שישמור על מתג האורות ועל ידית מחליף האורות (כל מכלל הידיות אורות/אתות/מגבים).

בברכה - רפי לין :idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מפל מתח נוצר כתוצאה מזרימת זרם במעגל החשמלי.

דרך התנגדות. כשההתנגדות אפסית, גם המתח יהיה אפסי. כה אמר אוהם. במצב תקין,

התנגדות מערכת החשמל היא חלקי אוהם ורוב המתח נופל על הצרכן (הנורה).

 

כלומר מדידת המתח עם רב מודד

צריכה להיות כשהאורות פועלים וגם אז לא תדע להשוות התוצאה אל מצב תקין.

:

זה בדיוק מה שכתבתי ("ותמדוד את המתח על הנורה כשהאור דולק"). ומה שתקין זה

כ-12V על הנורה. כ-10V ומטה זה רע.

 

בבדיקה ע"י חוט, ישירות מהמצבר, רואים מיידית תוצאה אמיתית והאם היא משמעותית.

כמובן יש רק להזהר לא לגעת אם קצה החוט החשוף בגוף הרכב או בחוט השחור (הארקה) המתחבר אל הנורה הראשית מחשש לקצר.

וכזו בדיקה המלצת לבצע...אפילו בלי מלת אזהרה.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף לכל מה שנאמר פה לגבי בדיקת מפלי מתח וכו' - המלצה קטנה מנסיון אישי, תנקה את הרפלקטור!

אצלי (גם כן רכב ישן) ניקוי פשוט של הרפלקטור מבפנים הביא לשיפור משמעותי ביותר בעוצמת ההארה. פשוט הוצאתי את הנורה, ודרך החור שלה הכנסתי אצבע עטופה בטישיו (נו, כמו שבודקים 7 נקיים...).

גרפתי ממשטח הרפלקטור ומחלקה הפנימי של העדשה כמות אבק שהפתיעה אותי. חזרתי על הפעולה עם טישיו ספוג במעט נוזל ניקוי שמשות ושוב עם יבש. הרפלקטור העמום והישן שלי חזר להיות מבריק ונקי.

שווה לנסות לעשות זאת, זה בטוח לא יזיק - ואני מבטיח שיועיל.

 

אגב, אותה פעולה בפנסים אחוריים הגבירה את העוצמה הנראית של אורות הדרך, האתתים והבלימה האחוריים, וזה נושא בטיחותי לא פחות מאורות קדמיים, שנוטים להזניח אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המגיבים ורציתי להוסיף כי הרפלקטרים שלי לא רק מבריקים הם גם נוצצים אז לבחור שישר חשב על חלדה שישכח מזה!!! :lol:

GET RICH OR DIE TRYING

Aliens infected us, its about time we infected them

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7322 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...