Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השכרת רכב בגרמניה טיפים ושאלות


or_b7
שימו לב! השרשור הזה בן 5060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני וחברים, גילאי 21+ מתכננים לטוס בסוכות לחמישה ימים בגרמניה.

כחלק מהטיול ישנה נסיעה מתוכננת לאוקטוברפסט במינכן (דרך כביש A9) ולכן חשבנו לבצע את הנסיעה ברכב.

באתר העולמי של sixt ראיתי מספר רכבים לגילאי 21, אחד מהם bmw 3er ב170$ ליום שנראה נחמד.

מס' שאלות:

- איך אני מברר יותר על הדגם? נפח מנוע וכו'?

- האם החברה מתחייבת לדגם הספציפי?

- מה הדרישות להזמנה מהאתר העולמי?

ועל הכבישים:

- מה המהירות המותרת? הגבלת מהירות? בכביש A9

- מקומות עצירה מעניינים לאורך הכביש?

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

1. אתה לא יכול לברר יותר על הרכב, מכיוון שאף חברת השכרה לא תתחייב לך על דגם הרכב שתקבל אלא על קטגוריה. באותיות הקטנות סביר להניח שכתוב BMW 3 Series or similar, כלומר - קח בחשבון שתוכל גם לקבל מרצדס C קלאס, למשל. באירופה תיבות אוטומטיות נחשבות למותרות - בפירוט הרכב ירשם במפורש אם הוא מצויד בגיר ידני או אוטומטי. בקטגוריה הזו, סביר להניח שתקבל את אחד מדגמי הדיזל הידניים.

 

2. ראה 1.

 

3. אין דרישות מיוחדות (ואין צורך להוציא רישיון בינלאומי), אבל כדאי לך להתנהל דווקא מול הנציגות המקומית של sixt (או כל סוכנות מקומית אחרת). ברוב המקרים המחיר שהם יציעו לך יהיה נמוך יותר ביחס לאתר הבינלאומי. קח בחשבון שיתכן שיקחו ממך תוספת "נהג צעיר". העלות משתנה והיא נגבית לרוב על בסיס יומי.

 

4. בניגוד למיתוס, לא בכל הכבישים בגרמניה אפשר לטוס על 250. כמחצית מהכבישים כיום מוגבלים בקטעים שונים. תוכל להעזר באתר הזה כדי לראות את הגבלות המהירות לכל מקטעי הכביש.

 

5. בגרמניה אסור לעצור בצד אוטובאן שלא במקרה חירום, ככה שגם אם יש משהו לראות אתה לא תוכל לעשות את זה. לא הייתי ממליץ לך לבדוק את סבלנות השוטרים המקומיים :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נהגתי את הקטע של A9/A92 מספר פעמים בשנתיים האחרונות, וגם נהגתי בתוך העיר. צר לי לאכזב אותך - מדובר בקטע קצר והשקעה של כ-1000 ש"ח ליום כדי לנהוג 40 ק"מ בכל כיוון בכביש שאינו מרשים יותר מהאיילון או כביש 6. מעבר לכך - כל הקטע מוגבל במהירות (120/130 קמ"ש). לגבי הנהיגה בתוך מינכן היא חוויה לא פשוטה למי שאינו מכיר אותה, אפילו אם אתה מסתייע ב-GPS. יתרה מזאת - מרכז העיר סגור לרכב, וגם אם מתרחקים מעט החניה קשה ויקרה, ועבירות תנועה\חניה גוררות קנס כבד. גם במלונות בהם התארחתי (שהיו מרוחקים ממרכז העיר) החניה היתה יקרה.

לעומת זאת התחבורה הציבורית במינכן יעילה וזולה. אם אתם קבוצה של עד 5 אנשים תוכלו לרכוש בשדה התעופה כרטיס קבוצתי (Partner) שיעלה כ-18 אירו ויאפשר לחמשתכם לנסוע (יחד!) בכל התחבורה הציבורית בעיר עד למחרת בבוקר. כנ"ל לגבי החזרה לנמה"ת. כאשר תזקקו רק לכרטיס בתוך העיר הוא יעלה פחות מ-10 אירו ליממה. זה האתר בו תוכל ללמוד על הכרטיסים. יש להקפיד על שימוש נכון בכרטיסים: 1. רכישה במכונה האוטומטית באוטובוס נעשית במטבעות בלבד. 2. יש להחתים את הכרטיס במכונה הצהובה בכניסה לאזור הרציפים או בכניסה לאוטובוס. כרטיס יומי יש להחתים בנסיעה הראשונה ביום בלבד. 3. הקנס על נסיעה ללא כרטיס מוחתם, והכוונה גם להמצאות ברציף הרכבת מעבר לקו הסימון גוררת קנס כבד מאד של עשרות אירו לאדם, והביקורות תכופות. 4. אם אתם נוסעים בקבוצה עליכם לשבת יחד, על מנת שהמבקר יוכל לראות מי הנוסעים ששילמו בכרטיס הקבוצתי.

מבחינת התחבורה הציבורית מינכן מסודרת והתחבורה יעילה ונוחה ביותר.

יתרה מזאת - אתם מתכוונים לבלות גם בשתית בירה (והבירה במינכן מצויינת) - אבל יש בגרמניה אי סבילות מוחלטת לנהיגה אפילו עם שריד של אלכוהול, והמשטרה הגרמנית לא מכירה שום חוכמות.

בסיכום - המלצתי החמה היא לחסוך את עלות שכירת הרכב ולהנות מכל מה שהעיר מציעה - ויש הרבה - באמצעות התחבורה הציבורית היעילה והנוחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Clutch,

- רכב מאותה קטגוריה מקובל עלי, השאלה איזה BMW 3 הם מתכוונים לתת לי? יש המון דגמים!

- איך אני יודע מה כלול בקטגוריה? אפשר פירוט על הקטגוריות?

- לא התכוונתי לעצור באמצע הכביש, אני מניח שיש מקומות עצירה או לפחות התרעננות?

 

sperial,

- אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותה כביש, מדובר בקטע של 550 ק"מ (מברלין למינכן).

- לפי האתר רוב הכביש בלי הגבלת מהירות, או שאולי אני לא קורא את האתר נכון?

- ברור שלא שלא נשתה וננהג.

- בגלל זה יכול להיות שאת הדרך חזרה נעשה בתחבורה ציבורית. אשמח לדעת על מחירים בינעירוניים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sperial צודק: מרכז מינכן הוא איזור בעייתי מבחינת נהיגה גם לא באוקטוברפסט. אם בכל זאת תחליטו לשכור רכב, תוכלו לנצל את יתרון הניידות ולא לישון בתוך מינכן, שם מחירי המלונות יכולים להיות ממש מוגזמים. דרומה ממינכן (כלומר - לא ליד שדה התעופה), בעיירה ברונטל, נמצא מלון Stay2Munich.

 

המחירים נוחים - בתקופות פחות עמוסות הם נעים סביב 50-60 יורו ללילה לזוג, ויש להם חדרים גדולים הרבה יותר עם מטבחונים כלולים במחיר. אני מניח שבמהלך הפסטיבל המחירים יהיו יקרים יותר, אבל זה עדיין יהיה טוב יותר ממה שמלונות בתוך מינכן יציעו. זה מלון פחות פופולרי עם תיירים מחו"ל - ויש לזה הרבה יתרונות אבל גם חסרונות (במסעדה לא מדברים אנגלית בכלל - וחבל, כי היא מעולה). קל מאוד להגיע משם למינכן עם רכב - זו נסיעה של כ-15-20 דקות - אבל זה סיפור גדול יותר עם תחבורה ציבורית.

 

כאמור, אפשר להסתדר עם תחבורה ציבורית במינכן ולחסוך כסף, אבל אם אתם מחליטים לשכור רכב כדאי גם לשקול את האפשרות ללון מחוץ למינכן. אם זה לא בתכנון ואתם לא מתכננים לנסוע למקומות אחרים בגרמניה, גם אני חושב שאין הרבה טעם בשכירת רכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתם מתכוונים לשכור בנמה"ת של מינכן (לא משנה עם איזו חברה), קחו שעה נוספת מרווח בטחון לטובת החזרת הרכב. כל מה שאנחנו רגילים לחשוב על המהירות והדיוק הגרמניים לא חל שם. הם עובדים ביעילות ישראלית, ובפעם האחרונה גרמו לי לפספס את הטיסה.

 

לא הייתי ממהר ללכת על ה-BMW, זה רכב שדורש כמה ימים של תרגול ע"מ להנות ממנו באמת. בהרכב של כמה אנשים + מטען, פאסאט/מונדאו סטיישן או כל מיניוואן קטן (C-MAX, טוראן) עם מנוע טורבו-דיזל יתנו תמורה טובה יותר לכסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Clutch,

- רכב מאותה קטגוריה מקובל עלי, השאלה איזה BMW 3 הם מתכוונים לתת לי? יש המון דגמים!

- איך אני יודע מה כלול בקטגוריה? אפשר פירוט על הקטגוריות?

- לא התכוונתי לעצור באמצע הכביש, אני מניח שיש מקומות עצירה או לפחות התרעננות?

 

sperial,

- אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותה כביש, מדובר בקטע של 550 ק"מ (מברלין למינכן).

- לפי האתר רוב הכביש בלי הגבלת מהירות, או שאולי אני לא קורא את האתר נכון?

- ברור שלא שלא נשתה וננהג.

- בגלל זה יכול להיות שאת הדרך חזרה נעשה בתחבורה ציבורית. אשמח לדעת על מחירים בינעירוניים.

 

כמו שאמרתי, סביר להניח שמדובר באחד מדגמי הדיזל הבסיסיים של ה-3, כמו 318d או 320d. לא כדאי לבנות על מכונה חורכת אספלט - אם אתה רוצה לשכור רכב ביצועיסטי, כדאי לך לחפש בסוכנויות ההשכרה היעודיות. מה עוד יש בקטגוריה? כאן אין הרבה הפתעות. מדובר במכוניות פרימיום משפחתיות, וסביר להניח שגם גרמניות: כלומר, סדרה 3, C קלאס או אודי A4.

 

כן, קיימות נקודות מנוחה לאורך הכבישים - אבל אם אתה מחפש נוף, אל תסע דרך האוטובאן. קיימים המון כבישים צדדיים מעניינים יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מזמין רכב מקטגורייה מסויימת - אתה יכול לקבל כל רכב אשר נמצא בקטגורייה, לאו דווקא במוו סדרה 3.

זה מאוד כללי. לא משהו ספציפי.

 

קח בחשבון שישנן חברות מפרגנות יותר אשר יתנו לך אופציה לבחור בין הגרסאות (325D במקום 320D, למשל) במידה והרכב זמין במלאי.

מניסיוני, כך מתנהלים הדברים ב-Sixt. בפעם האחרונה הזמנתי רכב מ-Avis והם מאוד קשיחים בנושא ונאלצתי להשאר עם 320D (והיא לא רעה בכלל. באמת).

 

Sixt יקרים ביחס לשאר, ובמידה ואין לך הנחה כזו או אחרת - שווה לשקול חברות אחרות.

שווה לבדוק ב-Budget ישראל. הם זולים משמעותית ויש להם ביטול השתתפות עצמי מוחלט. קח בחשבון שהם בבעלות Avis ומהם גם תקבל את הרכב - וכפי שציינתי למעלה, הם לא גמישים בעניין הרכב. מה שהזמנת - זה מה תקבל. אין אופציה לבקש אוט' ברגע האחרון.

 

לגבי כבישים, הכל תלוי בך.

אתה רוצה לסוע במהירויות בלתי חוקיות בעליל בארצנו - סע באוטובאנים. גם תגיע מהר משמעותית ליעד.

אם תרצה לראות גם נוף על הדרך, רצוי שתבחר ב-B Road's, הכבישים המשניים.

בטיול האחרון שילבנו בין לבין ונהננו מכל העולמות :wink:

Abarth 595 Turismo BiColor 2017 :twisted:

 

Seat Ateca XCELLENCE 2017 :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Clutch,

- רכב מאותה קטגוריה מקובל עלי, השאלה איזה BMW 3 הם מתכוונים לתת לי? יש המון דגמים!

- איך אני יודע מה כלול בקטגוריה? אפשר פירוט על הקטגוריות?

- לא התכוונתי לעצור באמצע הכביש, אני מניח שיש מקומות עצירה או לפחות התרעננות?

 

sperial,

- אני לא בטוח שאנחנו מדברים על אותה כביש, מדובר בקטע של 550 ק"מ (מברלין למינכן).

- לפי האתר רוב הכביש בלי הגבלת מהירות, או שאולי אני לא קורא את האתר נכון?

- ברור שלא שלא נשתה וננהג.

- בגלל זה יכול להיות שאת הדרך חזרה נעשה בתחבורה ציבורית. אשמח לדעת על מחירים בינעירוניים.

 

1. אם אתה טס לברלין כמובן שהסיפור שונה. אני דיברתי רק על הקטע ממינכן לשדה התעופה MUC.

2. איני מכיר את שאר ה-500 ק"מ שאתה מדבר עליהם, אבל יש לי נסיון מה בנהיגה באוטובאהנים.

א. מדובר בעבודה מפרכת, במיוחד אם מזג האויר אינו מאיר לך פנים, וקטע של למעלה מ-500 ק"מ מתיש ביותר אם כי בהחלט אפשר לנהוג קטע כזה ביום אחד (למעשה נהגתי קטע כזה לפני 5 שבועות - מבאזל דרך קונסטנץ למינכן, בתנאי מזג אויר קשים).

ב. המפה מתארת את המהירות המותרת במצב אופטימלי. מספיק שירד קצת גשם כדי שהמהירות לאורך כל הדרך תוגבל ל-120 ואף ל-80 קמ"ש (תמרורים אלקטרוניים), והמהירות המותרת גם נאכפת.

ג. אתה מתכוון לנהוג ברכב, בדרכים ובתנאי דרך שאינך מכיר, גם זו סיבה לרסן את עצמך.

ד. אם אתה נוסע ל-5 ימים לברלין פשוט חבל לך לבזבז שליש מתוכם בנסיעה למינכן וחזרה. ברלין עשירה מאד בפעילויות וגם אם תהיה בה פי 3 זמן תרגיש שלא ראית כלום, ותאמין לי שלא חסרה בירה טובה גם בברלין. אם, בכל זאת, אה מתעקש לנסוע למינכן עשה זאת בטיסה (הטיסה עצמה כ-1.5 שעות אבל יש להוסיף זמן להגעה לנמה"ת והגעה לעיר) או כ-6 שעות ברכבת (מתחנה מרכזית לתחנה מרכזית). עם זאת גם נסיעה ב-ICE תהיה חוייה מיוחדת (אישית לא התנסיתי בנסיעה ברכבת מהירה אמיתית כגון זאת). עלות הטיסה והנסיעה ברכבת נעות בין 60-70 יורו לאדם (לכיוון).

3. תחנות התרעננות (לצורך העניין, כמו שיש בתחנות "אלון" בכביש 6) קיימות בכל אוטובאהן בכל כמה ק"מ (באזורים מרכזיים כל ק"מ-שניים, אך יש אזורים בהן התחנות נמצאות כל כמה עשרות ק"מ). אם בכוונתך לעצור גם באתרים בדרך עליך להביא בחשבון הארכה ניכרת של זמן הנסיעה. יש גם תחנות עצירה ללא תחנות דלק ("P") שבחלקן יש מזנון ושירותים ובחלקן סתם מקום לחילוץ עצמות והחלפת הנהג. מלק מתחנות הדלק המסומנות אנינן צמודות לכביש המהיר אלא נמצאות בפאתי יישובים סמוכים.

4. הדלק בגרמניה יקר מאוד (לכל המתלוננים על מחירי הדלק בארץ), ותחנות דלק בכבישים מהירים יקרות במיוחד.

5. כפי שציין Clutch אם בכוונתכם ללון במינכן בעונה הבוערת כדאי להזמין מראש מלון. שהיתי בשנתיים האחרונות פעמיים במלון בפאתי העיר שעלה כ-60 אירו ללילה לסויטה המתאימה להלנת 2-3 אנשים (לינה בלבד). ארוחת הבוקר יקרה (כ-15 אירו לאדם) אך בחדר יש כלי אוכל ובישול ויש סופרמרקט במרחק הליכה, ויש גם תחנת השכרה של Sixt במרחק דקות אחדות של נסיעה ברכב (ולא הרבה יותר באוטובוס, לאחר שמחזירים את הרכב). אם אתה מעוניין בפרטים - אוכל לתת.

6. בניגוד למה שכתב Derish החזרת הרכב בנמה"ת של מינכן יעילה ביותר, החזרתי שם פעמיים רכב בהליך שארך פחות מ-5 דקות. קומת ההחזרות משותפת לכל חברות ההשכרה, פשוט נכנסים לפי ההכוונה, פורקים את המזוודות ומוסרים את הרכב לנציג המצוייד במסופון עם המפתח בסויץ'.

7. Derish, אני מסכים אתך לגבי בחירת הרכב. הבעיה היא שהבחור רוצה לחוות נהיגה ברכב יחסית ספורטיבי, ולא הביא בחשבון את המטען. לפני שנה שכרתי מונדיאו (ב-Sixt) אשר שרת אותי מצויין (נסיעה עם משפחה של 5 אנשים, הגילדים כבר במימדים של בוגרים ומטען לשבועיים). השנה ביקשתי רכב דומה אולם המונדיאו שנמסר לי היה לא תקין, בסופו של דבר נהגתי ב-5008 דיזל שלמרבה הפלא, למרות היותו קצר מהמונדיאו בכ-30 ס"מ היה מספיק מרווח לכל המשפחה על מטענה.

אור, קיבלת כאן צרור עצות מכמה אנשים המכירים את עניין הניהיגה ברמניה ברכב שכור. בכל זאת - לדעתי - אם הטיול שלך מסתכם ב-5 ימים חבל לך לבזבז שניים מהם בנסיעה למינכן וחזרה. עדיף לך לנצל אותם בברלין, העיר מדהימה ועשירה בפעילות. וד"א - מה שכתבתי על תחבורה ציבורית במינכן נכון גם בברלין, בהבדל שכרטיס קבוצתי (קרוי Kleingruppenkarte עולה 15.90 אירו (16.10 אם כולל את איזור C - פוטסדאם). הכרטיס אינו כולל נסיעה מ ואל שדה התעופה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו, הרעיון הוא לא טיול נהיגה אלה טיסה לברלין לחמישה ימים ומתוכם גיחה לאוקטוברפסט במינכן.

 

הרעיון הוא, להשכיר רכב לארבעה חבר'ה למינכן(24 שעות), שיהיה מהנה לנסיעה ויצא לכל אחד כ100$ כולל הכל(גם דלק).

עוד לא הצלחתי לברר על מחירי התחבורה הציבורית ברלין-מינכן אבל אני מעריך שלא יצא לנו הרבה פחות, תתקנו אותי אם אני טועה.

בנוסף, כדי לנצל את היום שהוא ברשותנו אפשר לעצור לאיזה אטרקציה בדרך אם קיימת.

כשנגיע למינכן נחזיר את הרכב לחברה ונסתדר בכוחות עצמנו, וכשנסיים נחזור לברלין בתחבורה ציבורית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

sperial,

אני בטוח שיש לי המון מה לעשות בברלין והזמן קצר, אבל אני חושב ותתקן אותי טועה, שנסיעה לפסטיבל הבירה הגדול בעולם דרך האוטובאן המפורסם באוטו שהוא יחסית ספורטיבי יעניק לנו הרבה חוויות בנוסף לשלושת הימים שנבלה בברלין.

בנוגע ללינה, אני לא חושב שאנחנו צריכים, הרעיון הוא לקפוץ ליום למינכן ולחזור בתחבורה ציבורית, שם יהיה לנו כמה שעות לישון.

בנוגע לנסיעה באוטובאן, 500 קילומטר בכביש מהיר לא נשמעים לי המון אלא כמו נסיעה לאילת פחות או יותר?

 

 

וכמובן תודה לכולם על העזרה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראו, הרעיון הוא לא טיול נהיגה אלה טיסה לברלין לחמישה ימים ומתוכם גיחה לאוקטוברפסט במינכן.

 

הרעיון הוא, להשכיר רכב לארבעה חבר'ה למינכן(24 שעות), שיהיה מהנה לנסיעה ויצא לכל אחד כ100$ כולל הכל(גם דלק).

עוד לא הצלחתי לברר על מחירי התחבורה הציבורית ברלין-מינכן אבל אני מעריך שלא יצא לנו הרבה פחות, תתקנו אותי אם אני טועה.

בנוסף, כדי לנצל את היום שהוא ברשותנו אפשר לעצור לאיזה אטרקציה בדרך אם קיימת.

כשנגיע למינכן נחזיר את הרכב לחברה ונסתדר בכוחות עצמנו, וכשנסיים נחזור לברלין בתחבורה ציבורית.

 

- הזמן והכסף הם שלכם, אבל כבעל נסיון בטיולים - הנהיגה היא מאמץ ולא חויה.

- לא ציינת כמה אנשים אתם, אבל אם אתם יותר משניים עלולה להיות לכם בעיה של מקום למטען ב-BMW האמורה. נסיעה ברכב כבד וצפוף תהיה נעימה בערך כמו נסיעה ב-נ.נ. (אם תרצו - אביר).

- אם אתם נוסעים ל-5 בלבד ימים הרי ש"שריפה" של יומיים בנסיעה למינכן וחזרה תותיר לכם לכל היותר 3 ימים בברלין שזה פשוט כלום. כמוכן תגיעו מותשים למינכן ולא תהנו מהבירה. מעבר לכך - איני יודע מה שעות הטיסות שלכם, אבל אם אתם טסים בטיסת בוקר תגיעו מותשים לקראת הצהריים (יום חצי מבוזבז והחצי השני קשה לניצול, רוצים לישון) ואם בטיסת אחה"צ היום אבד. כך גם לגבי החזרה - אם לא מדובר בטיסת לילה תפסידו לפחות 1/2 יום. אני הייתי בברלין שבוע שהיה מלא וגדוש, וזאת בלי לבקר באף מוזיאון אמנות. העיר כל כך עשירה שגם שבועיים לא מספיקים כדי לחוש אותה.

כמי שביקר בשנים האחרונות בשתי הערים וגם הספיק לנהוג באוטובאהנים (אם כי בגיל יותר מבוגר, יש לי ילד שמתקרב לגילכם) עצתי חד משמעית - התרכזו בברלין, לא תצטערו. אתם מספיק צעירים, אוקטוברפסט יש כל שנה ובמינכן יש תעסוקה להרבה יותר מלילה אחד של אוקטוברפסט (שלא לדבר על הסביבה) תכננו כבר את הטיול הבא.

 

תהנה!!

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה תובנות שלי מהשכרת רכב בגרמניה בכלל והחזרתו בנמה"ת במינכן בפרט:

אז בגדול, כמעט כל מה שכבר נכתב כאן נכון ומדויק. התחבורה הציבורית בתוך הערים יעילה עד כדי כאב, וכך גם מערך הרכבות בכל המדינה. במהלך האוקטוברפסט, מחירי הלינה במינכן קופצים ב-200%, לפעמים גם יותר. אם עד עכשיו עוד אין לך מלון, אני מציע לך לבדוק היטב אם בכלל יהיה לך היכן להתאכסן במינכן, ולו רק מפני שהעיר מוצפת בתיירים בתקופה הזאת, וביום אחד אתה בהחלט לא ממצה את העיר ואת הפסטיבל.

החזרת הרכב בנמה"ת היתה מהירה ויעילה מאוד. אני מציע לך בחום לא לעזוב את הרכב לפני שאתה מקבל נייר חתום מנציג חברת ההשכרה, המאשר כי אינך חייב להם דבר (לי נאמר בע"פ שהכל בסדר, אך מה רבה היתה הפתעתי כי לאחר כחודשיים קיבלתי מכתב מחברת ההשכרה על כך שהם חייבו אותי על תדלוק הרכב בכמות מדהימה של 3 ליטר סולר, וכמובן גם גבו על כך עמלה שמנה :x).

בהינתן מסלול הטיול, הייתי בכלל מוותר על הרכב. גם בברלין וגם במינכן אתה לא תזדקק לו, ואם אתה זקוק לתחבורה רק כדי לעבור בין שתי הערים הללו, השתמש ברכבת ה-ICE. אני שכרתי את הרכב כי לקחתי לי כמה ימים בין פרנקפורט למינכן כדי לטייל בערים שבדרך ונזקקתי לתחבורה גמישה.

אם בכל זאת תחליט שאתה שוכר רכב (מה שכאמור אני ממליץ לך לא לעשות, בהתחשב בתוכנית הטיול שלך), השתדל לקחת מיניוואן. אני קיבלתי אופל זאפירה - רכב פצצה!

שים לב שבחלק מהאוטובאנים אכיפת המהירות מתבצעת באמצעות גאטסו, כאשר כל נתיב מקבל מצלמה משלו. תמרורי הגבלת המהירות שם אינם לקישוט - קח זאת לתשומת לבך. אגב, אכיפת המהירות בתוך הערים עוד יותר דרקונית. לא פעם הם מציבים את המצלמה כמה עשרות מטרים ספורים לאחר התמרור שמורה על כניסה לשטח עירוני.

איך שלא יהיה, כשאתה רואה את התמרור הבא, זה אומר שזה הזמן לתת בראש:

 

11463170784ac604385b8e0.jpg

 

הגרמנים הם עם נחמד מאוד. בכל מקום שבו אמרתי שאני ישראלי, זכיתי לחיוכים רבים וליחס אוהד. אין ספק, אתה הולך לעשות שם חיים משוגעים.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתם מחפשים נהיגה כיפית ונופים מעניינים, תוכלו לנסוע דרומה ממינכן לכיוון טירת נוישוונשטיין (Neuschwanstein) והעיר פוזן (Füssen). אפשר לנסוע ב-A8 ואפשר לנסוע דרך כבישים משניים (בנחה שאתם עם GPS - בטלו את אופציית הכבישים המהירים) שמובילים דרך כפרים ציוריים ונופים מדהימים. הטירה עצמה קצת תיירותית לטעמי, אבל יפה - והאיזור עצמו שווה ביקור.

 

לגבי המעבר מברלין למינכן - בדוק מה יותר זול, טיסה או רכבת. לחברת איר ברלין יש תעריפים אטרקטיביים מאוד. אם אתה בוחר ברכבת, בדוק אם ניתן להזמין כרטיסים מראש דרך האתר של DB - אפשר לקבל הנחה נאה אם מזמינים דרך האינטרנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5060 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...