Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה כללית בנוגע לממסרים והחלפתם [כ"ע]


drsubaru
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5860 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שאלה נשאלת עבור חבר:



 

האם ניתן לשים ממסר ריליי של

40A או 50A במקום 30A שקיים? מהן ההשלכות? תודה. אגב, מדובר בממסרים סטנדרטיים של HELLA, לא מקוריים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניתן להתקין ממסר עם כושר העברת זרם גבוה יותר אבל לא לא להיפך.

ממסר 50A הנו, בדרך כלל, בתצורה גדולה יותר ועם רגליים רחבות יותר כך שהוא אינו מתאים אל חיבורי ממסרי 30 ו40 אמפרים.

גם בין ממסרים שוים בהעברת הזרם דרכם יש כמה הבדלים, כגון עם נגד פנימי, דיודה פנימית, חיבורים שונים של יציאות העברת הזרם (87, 87a), סגור נורמלי או פתוח נורמלי (המגעים) ולכן חשוב להתקין ממסר מתאים כדי למנוע נזקים.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב,

 

לא קיימת בעייה בלהחליף ממסר 30 אמפר ל-50 אמפר שמיועדים לרכב כול עוד מתח העבודה המינימלי הינו 8.5 וולט והקונפגורציה (NO או NC או CO) של הממסר דומים ללא נגד או דיודה.

 

רוב הממסרים של HELLA מיועדים לפעול במתח מינימלי של 8-8.5 וולט וגם ההתנגדות הסליל היא בתחום של 70-85 אוהם ככה שאין בעייה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפי ציין הערות חשובות בנושא ממסרים ויש לי רק תיקון קטן נוסף ששוה לשים לב אליו:

בממסרים שהבקרה שלהם הינה אלקטרונית (ע"י יחידת בקרה ממוחשבת או אלקטרונית) התקנת ממסר בעל כושר העברת זרם גבוה יותר עשויה לגרום לנזק ליחידה האלקטרונית. הסיבה היא שממסרים בעלי כושר העברת זרם גבוה יותר דורשים גם זרם מיתוג גבוה יותר, מה שעשוי לשרוף את דרגת המוצא של יחידת הבקרה. כמובן שגם ממסר בעל כושר העברת זרם (או אף נמוכה) לא מבטיח שלא יהיו בעיות. גם ממסרים בעלי כושר העברת זרם זהה לעיתים קרובות צורכים זרם מיתוג שונה.

 

באופן כללי לא ניתן לענות מבלי לדעת באיזה ממסר מדובר. אם זה סתם ממסר חיצוני שמבוקר ע"י מפסק כמעט הכל אפשרי. אם זה ממסר שמבוקר אלקטרונית זה כבר יותר מורכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב צודק ואפילו נתקלתי בממסרים למאוררי רדיאטור ואורת ראשיים, שאינם מפוקדי מחשב, אבל התחליפיים רגליהם ומחבריהם נשרפו מהר בגלל עוצמות זרם גבוהות שהם לא עמדו בהם.

אישית, אני תמיד בעד התקנת ממסר מקורי וביחוד במע' שהממסר מפוקד מחשב או יחידות הפעלה אלקטרוניות.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי שניכם כנראה לא קראתם את מה שכתב פותח האשכול, שני הממסרים הם תוצרת HELLA אחד ל-30 אמפר והשני ל-50 אמפר מבדיקה שערכתי בקטלוג של HELLA אין שום הבדל בזרם הבקרה של הממסרים מכיוון שתכונות הסליל דומות. הבדל של כמה אוהם לא מזיז במאומה במקרה זה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התייחסתי למקרה הכללי, לאו דווקא של פותח השרשור. זה דבר שצריך לשים לב אליו, במיוחד ברכבים מודרניים ולכן הסברתי.

כבר נתקלתי בממסרים בעלי כושר העברת זרם זהה והבדל משמעותי בהחלט בהתנגדות הסליל. זה כמובן תלוי בתכנון המכאני של הממסר ומהירות המיתוג שלו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי בבית כמה ממסרים של HELLA ובדקתי בזמנו את צריכת הזרם של הממסרים במתח עבודה של 12 וולט וגם 14.5 וולט ולא קיים הבדל משמעותי בצריכת הזרם שלהם.

הצריכה שנמדדה בזמנו היתה בין 150-170 מילימאפר לכן לא נראה לי שצריכה כזו תהרוג איזה רכיב חשמלי אלקטרוני ברכב.

 

כמובן תמיד טוב לבדוק :-)

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...