Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6419 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

יש לי שאלה שרציתי לשאול כבר ממזמן, והיום אני שואל אותה:

האם הקריטריונים שבגינם רכב "זוכה" בכוכבי בטיחות השתנו עם השנים והוחמרו?

לדוגמא, רכב משנת 98 שקיבל 4 כוכבי בטיחות בזמנו, "זהה" מבחינת בטיחותית לרכב משנת 2005 שקיבל גם הוא 4 כוכבי בטיחות, ובטוח כמוהו?

מקווה שהשאלה שלי היא לא שאלה ריטורית...

תודה רבה.

פורסם

אכן הרכבים זהים.

 

אבל המגבלות הן שניתן להשוות רק בין רכבים מאותה קטגוריה ובאותו משקל, בערך.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

השאלה לא רטורית, כי אם דמגוגית.

 

סתם, הכוכבים הם (לפחות תיאורטית) אובייקטיביים - כך שרכב עם 4 כוכבים אמור להיות בטוח כמו כמו אחד אחר עם 4.

פורסם

ב- 1998 לרנו מגאן היו 4 כוכבי בטיחות.

 

ה- E-NCAP בודק רכבים החל מ- 1997/1998.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

זה לא מדוייק במיוחד, 4 כוכבים מתקבלים בעזרת כמות נקודות מסויימת שהרכב צובר.

בריסוק צד וחזיתי המקסימום הוא 16 לדעתי.

כך יכול להיווצר מצב שבו מכונית שקיבלה ציון נמוך יותר בכמות הנקודות (נאמר 14 לעומת 16) תעבור את המכונית השנייה בשקלול המכריע (והמטומטם יש לציין) שהוא "כוכבי" בטיחות.

 

שמר, הEURONCAP קיים מ1997.

Insane things comes from insanely people.

פורסם

לא נכון, הנקודות הן המדד היחיד לקביעת ציון ה"כוכבים". רכב שקיבל פחות נקודות מרכב אחר לא יכול לקבל יותר כוכבים. לכל היותר הוא יכול לקבל מספר זהה של כוכבים.

רק לאחרונה הוסיפו דרישת סף לקבלת חמישה כוכבים שהיא נוכחות מערכת ESP ברכב.

"ai motoare capul doare"

פורסם

זה כן נכון, כבר קרה שמכוניות שהיו אמורות לקבל 4 כוכבי בטיחות (רנו מגאן למשל) הגיעו ל5 כוכבים בגלל הנקודה הנוספת שהגיעה מתזכורת לחגירת חגורה במושב.

Insane things comes from insanely people.

פורסם

שלושה דברים:

א) הנקודות של תזכורת חגירה הן גם נקודות.

ב) זה לא משנה את מה שאמרתי- לא יתכן שרכב עם ציונים נמוכים יותר מרכב אחר יקבל יותר כוכבים ממנו.

ג) יש רכבים שקיבלו ארבעה כוכבים למרות שמבחינת ניקוד היו להם מספיק נקודות לחמישה כוכבים (מאזדה 3 למשל). זה מראה שיש שיקולים נוספים, אבל הם פועלים רק בכיוון אחד- למטה.

 

עוד הערה קטנה: המגאן קיבלה במבחני הריסוק 32 מתוך 34 נקודות אפשריות ללא תזכורת החגירה, כך שהיא ממש לא בתחום של 4 כוכבים.

"ai motoare capul doare"

פורסם
שלושה דברים:

א) הנקודות של תזכורת חגירה הן גם נקודות.

נו, ו? זה מה שאמרתי.

ב) זה לא משנה את מה שאמרתי- לא יתכן שרכב עם ציונים נמוכים יותר מרכב אחר יקבל יותר כוכבים ממנו.

יכול להיות. ואני אסביר את עצמי: יכול להיות שרכב שקיבל בציון הכללי סכום גבוה יותר של נקודות על בטיחות נטו (לפני צ"לשים למינהם) מאשר רכב אחר יקבל בכל זאת ציון נמוך יותר בתוצאה הסופית (הכוכבים, מה שכולנו רואים בפרסומות בעיתון, וזה מה שבאמת משפיע) מאשר רכב שקיבל ציון נמוך יותר אך שיפר את מצבו על ידי נקודות "בונוס" (שלא קשורות לעמידות הרכב בעת תאונה).

או, לחלופין, ייתכן מצב שבו מכונית אחת נכשלת יחסית בריסוק חזיתי, אך ריסוק הצד שלה הוא מושלם, הצטברות הנקודות בכל זאת תעלה אותה ל4 כוכבים. האם היא בטוחה כמו שאר מכוניות בעלות ה4 כוכבים? לא בטוח (כי יכול להיות שגם שמה המצב דומה).

ג) יש רכבים שקיבלו ארבעה כוכבים למרות שמבחינת ניקוד היו להם מספיק נקודות לחמישה כוכבים (מאזדה 3 למשל). זה מראה שיש שיקולים נוספים, אבל הם פועלים רק בכיוון אחד- למטה.

לא שמעתי שכך היה, אבל טוב שכך.

 

עוד הערה קטנה: המגאן קיבלה במבחני הריסוק 32 מתוך 34 נקודות אפשריות ללא תזכורת החגירה, כך שהיא ממש לא בתחום של 4 כוכבים.

את הקטע על המגאן קראתי מקריאה פה של תארד קודם שכתב אחד מחברי הפורום, גם אם זה לא נכון, זה נלקח רק כדוגמא.

Insane things comes from insanely people.

פורסם

עכשיו הבנתי טוב יותר למה אתה מתכוון, אז הנה התשובות שלי:

אני מניח שב "צל"שים" אתה מתכוון לתזכורת החגירה (אין שום דבר אחר שיעלה את הציון והוא אינו מבחן ריסוק).

אחרי שחקרתי קצת, מסתבר שבכ"ז ניתן לקבל כמה נקודות על זה (התגובה הקודמת שלי התבססה על כך שניתן לקבל רק נקודה אחת על תזכורת חגירה כשבעצם אפשר לקבל שלוש).

אם מכונית אחת קיבלה את הציון המקסימלי של שלושה כוכבים ומכונית אחרת קיבלה שתי נקודות פחות ממנה אך קיבלה שלוש נקודות נוספות על תזכורת חגירה, היא יכולה תאורטית להגיע לציון המינימלי שמספיק לארבעה כוכבים. כמו שאמרתי קודם, אני לא מאמין שיתנו לזה לקרות (כמו בדוגמא עם המאזדה 3).

יותר מכך- במבחני הריסוק של האוואו 4 דלתות והקאלוס (שהיא בעצם אוואו 5 דלתות), האוואו 4 דלתות קיבלה ציון גבוה יותר בנקודות (21 מול 17), אבל בציון הכוכבים קיבלה ציון נמוך משמעותית (שני כוכבים עם הערת אזהרה חמורה לאוואו מול שלושה לקאלוס). המסקנה שלי משני המקרים האלה (ואני בטוח שיש עוד) היא שרכב פחות בטוח לא יקבל ציון גבוה יותר.

אגב, זה מתאים בדיוק לדוגמא שנתת קודם כי האוואו קיבלה פחות נקודות מהקאלוס בריסוק החזיתי אבל יותר בריסוק הצידי.

"ai motoare capul doare"

×
×
  • תוכן חדש...