Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6454 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כל בנאדם שלמד תורת חשמל או פיסיקה או אלקטרוניקה יבין לאחר חשיבה מדעית של כמה דקות שכן יש הבדל.

 

כבל טוב וכבל סופר טוב "1400$" ישמעו הבדלים במערכות סופר סופר היי אנד ביתיות, עם שלמות אקוסטית, רכיבים, טכנית.

ברכב שלי לא ישמע הבדל כי לא מתאפשר. ברכב אחר עם מערכת מושקעת מכל הבחינות ובפנים יש נטו סאונד כן ישמע הבדל. ואגב ארנון מתיחס מדעית לא תכלס בכלס

 

 

99% מכל אלה שמגיבים הם מבססים את הטענות שלהם תיאורטית בלבד על הבדל פשוט ששמעו בין כבל הפשוט לכבל הטוב (200 שקל ומעלה). לכן לא לבסס מחשבה בגלל שנשמע הבדל פשוט בציוד בינוני. תאמינו לי יש סאונד שנשמע ממערכות שאתם פשוט לא מבינים או מעכלים איך זה מתאפשר סאונד כל כך חיי ואמיתי שיכול לצאת מרמקולים שנבנו מחומרי גלם.

 

רבים פה בארץ מחזיקים ממערכות רכב כמו ג'נסיס מקנטוש זפקו TRU ברקס אלפיין F#1 וכל אלה שאנחנו קוריאם להם היי-אנד, ביחס למערכות ביתיות הם לאו-אנד.

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא נכנס לדיון המעמיק בנושא האלקטרוניקה כי אני לא בקיא בו כמו ארנון או נאדר, אבל אני רק נותן את ה2 סנטים שלי.

 

לטעמי אתם תוקפים את הנושא לא בכיוון הנכון.

 

השאלה היא לא האם יש הבדלים בין כבל של 100 דולר לבין 1400 דולר.

 

השאלה היא- האם אני צריך את זה ברכב שלי.

 

פה, התשובה תהיה שלילית.

עם כל הכבוד הראוי לחברות הכבלים היוקרתיות אין שום סיבה שבעולם שכבל שעשוי מחומרים מצויינים(נחושת או כסף ולא מאלומיניום) עם סיכוך כפול או משולש , ובידוד שמספק מספיק הגנה וכמובן ראשי מתכת יהיה פחות טוב מכבל אחר שיעלה פי 10 ממנו.

 

הרי כבל כסף זה לא ממש דבר יקר (רבע'ק אונקיית כסף עולה היום 17 דולר), סיכוך עושים משרוולי מתכת שיוצרים כלוב מבודד רעשים, והבידוד הוא רק כדי להגן על הכבל, הוא לא מוסיף שום דבר לאיכות הכבל מבחינת העברת סיגנאל של 2-9V.

לכן זה ממש לא ישנה עם הבידוד יהיה בעובי של 3 ס"מ לכן מראה עיניים לא ממש משמעותי פה.

 

באודיו לרכב, הכבלים הכי יקרים הם עולים באיזור ה100-150 דולר.

ההבדל בין הכבלים הפשוטים כל אלו עד 100 ש"ח זה שהסיכוך שלהם הוא פשוט קטסטרופלי ומלווה ברדיד אלומיניום שמלופף ברישול על כבל שהוא עשוי CCA(אלומיניום) או כבל נחושת בעובי של חוט דנטלי שמולחם ברשלנות פושעת.

 

אני לא אומר שצריך לרוץ ולקנות כבלים יקרים מתחום האודיו הביתי, כי סה"כ ברכב יש הרבה יותר מקורות לרעש והשראות אחרות מאשר בבית.

מה גם, שהאורכים ברכב הם גדולים יותר מאשר בבית שבד"כ מספיק 1-1.5 מטר במקסימום על כבל.

ברכב זה כבר 5 מטר שמלאים במחשבים,משאבות דלק,כבלים ושלל גורמי רעש מפריעים .

 

ברכב לא יורגש שום הבדל עם מעבר לכבלים יוקרתיים פלצניים מכיוון שזה הבעיה האחרונה במערכת אחרי בידוד והשקטה אקוסטית מלאה של הרכב,התקנה סופר מקצועית עם התחשבות בכל הגורמים המפריעים כמו זוויות,מיקום,נפחים וכו'.

 

שיהיה רכב עם מערכת כזאת אתם תהיו מוזמנים לעשות איזה מבחן עיוור או משהו בסגנון.

עד אז,כבלים באיזור ה200-250 ש"ח זה מספיק.

 

ראשי מתכת נורמליים,סיכוך כפול או משולש, בידוד נורמלי וכבלי נחושת/כסף בעובי סביר - זה יעשה את העבודה.

under construction..

פורסם

כבל לא מוסיף שום אופי לצליל וגם לא יכול (זה סך הכל מוליך) והעיקר שלא יוריד כלום מהצליל!

כמו שאמרתי כל ההבדלים בביצועים.

ואם יש לך כבל עם קונקטורים מוזהבים ומוליך עשוי מנחושת איכותית,ובידוד איכותי,אז התוצאות פיזיות יהיו אותם תוצאות כמו של הקונקטורים מפלטינה וציפוי של יהלומים ומה רק לא כדי להוסיף במחיר.

כמו שעמרתי מקודם-ההבדלים יהיו רק על הנייר (בחישובים) ששום אוזן לא תבדיל בינהם.

ECLIPSE 7200 MK II

AUDISON VRX 4.300CS @ BRAX MATRIX 6.1PP,BRAX MATRIX 1.1

CELESTRA FA2150X @ IMAGE DINAMICS IDMAX 10

פורסם

היום עשיתי רכישה לעסק כבלים סטיראו, כבלים RG59 מחברים RCA שקעים תקעים וכו'.

שאלתי את בעל העסק שהוא בעצמו (32 שנים) בונה כבלים RCA אם יש הבדל שמיעה בין כבל שעולה 100$ וכבל שעולה 1400$, הוא אמר שיש הבדל טכני ואפשר להראות את זה במודד זרם, אבל הבדל שמיעה רק במערכות ביתיות עם רכיבים יוקרתיים ואיכותיים ברכב הוא לא מאמין שזה אפשרי כי האקוסטיקה ומרחקי שמיעה לא מאפשרים זאת ,בוידאו ההבדל מורגש וראוים את זה .

 

משהו מעניין. היום קניתי 4 תקעים RCA מוזהב 160 ש"ח

וכבל סטיראו איכותי 10 מטר והנחושת דומה מאוד למונסטר (קשיח/גמיש) ב- 150 ש"ח

בקיציר 310 ש"ח במוקם 1200 ש"ח ששילמתי על המונסטר. מה שיהיה חסר זה הסיכוך החיצוני שיש למונסטר אבל יוחלף בסיכוך אחר.

פורסם

נאדר כמי שלמד תורת החשמל ולמד אלקטרוניקה

עדיין אינני מסכים עם הטענה שכבל יקר יעביר את תדרי האודיו טוב פחות מכבל יקר מאוד

כאשר מדובר בוידיאו אין ויכוח שאיכות הכבל והסיכוך חשובה יותר אך גם כאן כבל טוב מספיק

שאלה קשורה \ לא קשורה אליך כמי שמתעסק במקצוע:

איך הייתה מגדיר את כבל ה RG-59 ככבל טוב לוידיאו? או שבכבל יקר יותר תראה הבדל בתמונה?

באורכים סטנדרטים של עד 15\20 מטר

 

והדוגמא שנתת רק מראה את הגניבה לאור היום של חברות הכבלים היקרים

ואני בטוח שאפשר להשיג את המוצרים באיביי בחצי מהמחיר ששילמתה בארץ

מה שמראה שבניה עצמית של כבלים יוצאת משתלמת משמעותית

פורסם

לדעתי 70% מהחשיבות זה לגידים בכבל ככל שהגידים מוצקים היטב, מס' גידים מסוים (מתאים) לאורך, איכות הלחמה, ניצול כל החוטים גידים בכבל... סוג החומר ממנו עשויים החוטים לא משנה אפילו אם נשים חוטי זהב במקום נחושת זה לא ישנה את האיכות, זה יעזור לנו בלמנוע קורוזיה. וזה אימתי עם הבחור כי אמרתי לעצמי אולי אני טועה.

 

לדוגמא:

יש לנו צינור מים 1 אינץ וצינור מים 3 אינץ . 5 ליטר מים יש להעביר דרכם. ואותו זרם מים אנחנו מעבירים בשניהם. מי יוציא את כל ה- 5 ליטר קודם ? באיזה צינור יש התנגדות לזרם ?

 

אז חזרנו שוב לעניין ההתנגדות לזרם . מוליכות.

 

--

 

לגבי מחירים גבוהים, אתה צודק זה גניבה ביחס לעלות אמיתית של הרכיבים (מפורקים) אבל קח בחשבון שיש מכונות שעושות את כל העבודה ,עובדים, מיתוג וכמובן השם של החברה... בקיציר החברות צריכות להוזיל עוד 40% לפחות על המחירים

פורסם

וידאו: כן, וזה יתבטא בנגני DVD חלשים או במקרנים , העובדה שהעולם עובר לאט לאט לכבלים דיגיטאליים , HDMI. אני חושב שעוד כמה שנים בקושי תמצא רכיבים עם חיבור RCA וידאו

 

למשל בבית אצלי אני רואה סרטים רק באיכות HD והחיבור מתבצע מהמחשב למקרן ע"י כבל וידאו RCA שעולה 220 ש"ח, לפני כחודשיים התחלתי לראות סרטים עם כבל HDMI וזה שינה את חדות התמונה ב-30% לפחות. זה מדהים

פורסם

כן את ההבדל בין כבל COMPSITE לבין כבל HDMI אי אפשר להשוות

אל תשכח ש ב HDMI הכל עובר דיגטלית כולל האודיו והרזולציה גבוהה בהרבה

כמעט פי שתיים קוים ברזלוציה גבוהה למול וידיאו אנלוגי סטנדרטי


×
×
  • תוכן חדש...