Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משאיות, משאיות!!! רק משאיות מעניינות אותי


דב קרדו
שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 5.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ההודעות עם הניקוד הגבוה ביותר

השושנים

משהו בשבלך

תמונות שפורסמו בשרשור

שנה טובה מ... 1950

גיא,שנה טובה זה הסופר וויט הראשון שהגיע לארץ עם מנוע דיזל מקורי והוא היה של קיבוץ גשר יש לי תמונה שלו באיזה מקום עם הנגרר הזה לאחר התהפכות גם הנגרר היה יחוד היות וזאת למעשה אמבטיה עם מע הידראולית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו טטרות בארץ???!

 

לא שמעתי על כך מעולם!

 

מעניין איפה צולם... יש שם עוד תמונות מתחת, גיא, תראה, תראה?

 

מתי אתה בא לארץ? אולי נעשה מפגש פורום לכבוד האירוע?

 

ועוד טאטרה לשנה טובה

כנראה משנות הארבעים המוקדמות,מעניין אם שרדו כאלו משאיות.

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי, איך ת'בלבלתי, מרוב שגיא חותם "טטרה", חשבתי שגיא העלה את התמונה...

 

טעות לעולם חוזרת, אמר הקיפוד וירד מהמברשת...

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו טטרות בארץ???!

 

לא שמעתי על כך מעולם!

 

מעניין איפה צולם... יש שם עוד תמונות מתחת, גיא, תראה, תראה?

 

מתי אתה בא לארץ? אולי נעשה מפגש פורום לכבוד האירוע?

 

היו טטרות בארץ,אני מכיר את נכדו של הסוכן שהיה בארץ בזמנו,פרסמתי תמונה של הסוכנות שהיתה מצוייה בתל אביב,כמו גם יש לי הייכן שהוא סרט של כמה דקות של נסיעות המבחן שלהן בשנות הארבעים המוקדמות אך משום מה איני מצליח להעלותו לכאן,אולי אפרסם ביוטיוב ואקשר מכאן,יש לו אביזרים מהמשאיות האלו,מעניין אם שרדו שמעתי על אחת בצפון אצל אספן אך איני יודע באם זה נכון.

עופר בן צבי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה - סוף סוף. האמת היא שחשבתי שזו היתה סתם שמועה עד עכשיו. המשאית היא T28 שהייתה גרסת ה6X4 של הT27 בעלת ההנעה 4X2. אלו היו המודלים הבינוניים של טאטרה בשנות השלושים (בראשית שנות הארבעים זה לא יכול להיות לפי הצורה והמצב הפוליטי כמובן) בין הT13/T26 הקלים והT23/T24/T29 הכבדים. המשאית תוכננה למעמס של 3 טונות על דרכים משובשות וצוידה במתלים נפרדים עם חצאי צירים כמנהג טאטרה עד היום. בסרטון המצורף ניתן לראות את הT24 בפעולה. השאלה היא באם המשאית בתמונה נשארה בארץ או שרק הודגמה ואח"כ חזרה לצ'כיה...

 

http://www.youtube.com/watch?v=wY7cDHJe_1M&feature=player_detailpage דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

וזו גרסת האוטובוס של הT24:

 

http://www.youtube.com/watch?v=q10sUMwE8j8&feature=player_detailpage דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, דבר דבר, קודם כל הסרט הראשון:

 

מדהים ממש. איך היו להם אז את הטכנולוגיה לפתח ולייצר את מכלול המתלים/סרנים הזה (אני יודע שצ'כיה היתה מעצמת עיבוד מתכת, אבל עדיין) - הגומיות של הציריות... הכול פותח מאפס, לעומת כל היצרנים האחרים באותה תקופה וגם היום, שבוודאי מסתמכים על טכנולוגיות קיימות בדרך זו או אחרת...

 

ועוד הצליח להם? זאת אומרת מישהו יודע לגבי רמת האמינות של המשאיות, יחסית לרמת האמינות של משאיות רגילות מאותה תקופה?

 

ואיזה מנועים וגירים היו להם? זה כבר דיזלים?

 

מה שכן, לא יכולתי שלא לשים לב שהמשאית ה"עמוסה" עמוסה בעצם בהרבה מאוד ארגזים ריקים... ובעצירת המצלמה על כיתוב ה"דנלופ" על הצמיגים - כמה שילמו להם על הפרסומת הסמוייה הזו...?

 

ושמתם לב לאיש שעומד על עגלת הצינורות מאחור ומפעיל היגוי, מין צ'רלי צ'פלין כזה?

 

ולמה באמת הטכנולוגיה הזו, ששרדה עד ימינו, לא נפוצה יותר?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, דבר דבר, קודם כל הסרט הראשון:

 

מדהים ממש. איך היו להם אז את הטכנולוגיה לפתח ולייצר את מכלול המתלים/סרנים הזה (אני יודע שצ'כיה היתה מעצמת עיבוד מתכת, אבל עדיין) - הגומיות של הציריות... הכול פותח מאפס, לעומת כל היצרנים האחרים באותה תקופה וגם היום, שבוודאי מסתמכים על טכנולוגיות קיימות בדרך זו או אחרת...

 

היה לטאטרה מהנדס גאון בשם הנס לדווינקה (שמכרו פרדיננד פורשה גנב חלק גדול מרעיונותיו כשתכנן את החיפושית): http://en.wikipedia.org/wiki/Hans_Ledwinka

 

ועוד הצליח להם? זאת אומרת מישהו יודע לגבי רמת האמינות של המשאיות, יחסית לרמת האמינות של משאיות רגילות מאותה תקופה?

 

עד כמה שאני יודע, התכנונים המוקדמים היו סבירים לתקופה- המנועים ותיבות ההילוכים חשמל וכ'ו היו פשוטים - אבל כשהגרמנים השתמשו בכלים שלקחו לעצמם מהצ'כים במלחהע האחזקה הוזנחה והם לא שרדו.

ואיזה מנועים וגירים היו להם? זה כבר דיזלים?

 

עד סוף שנות השלושים בנזין (4 או 6 צילינדרים) מקוררי מיים (עם אופציה למאן למי שרצה דיזל). כשהT81 ייצאה לשוק פותח מנוע הדיזל הראשון של טאטרה, V8 בנפח 12.4 ל ו150 כ"ס - עדיין מקורר מיים. המנועים מקוררי האויר פותחו בשביל הוורמאכט לקרת סוף מלחהע והשאר הוא הסטוריה.

מה שכן, לא יכולתי שלא לשים לב שהמשאית ה"עמוסה" עמוסה בעצם בהרבה מאוד ארגזים ריקים... ובעצירת המצלמה על כיתוב ה"דנלופ" על הצמיגים - כמה שילמו להם על הפרסומת הסמוייה הזו...?

 

שים לב בהמשך למשאיות העמוסות ב"אמת"

ושמתם לב לאיש שעומד על עגלת הצינורות מאחור ומפעיל היגוי, מין צ'רלי צ'פלין כזה?

 

היגוי ציר אחורי לטריילר - הכרחי לדרכים בצ'כוסלובקיה דאז

ולמה באמת הטכנולוגיה הזו, ששרדה עד ימינו, לא נפוצה יותר?

 

מחיר3X

 

T24/67 עם מנוע מאן דיזל:

 

t24-67_02.jpg

 

T81:

 

81val.jpg

 

T111 - דיזל עם קירור אויר משנות ה50

 

111pods.jpg

נשלח מתא טלפון ציבורי ע"י יונת דואר ובעבר גם מתורן של אניה על ידי שחף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי משאבת הקלאץ' של הפורד של גנאדי הרי מסתבר שהעסק קצת יותר קשה ממה שחשבתי .

אני די מקושר בתחום הזה ולהפתעתי אחרי שהפכתי את כל המדינה מהצפון עד הדרום לא מצאתי חלק כזה .

זה די מוזר כי בזמנו זו היתה משאית פופולרית מאוד .

אבל נכנסתי למוטיבציה מטורפת בעיניין .ימות העולם אבל אני אמצא משאבה כזאת .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה! אני יודע שאין חלקים לאוטו הזה, ויותר מזה- לליילנדים הרבה יותר קל למצוא! נראה לי זשה בגלל שהכל פשוט נזרק כי אף אחד בעולם לא חשב לשמור משהו לאוטו הזה...:roll::-(:?

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 268 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...